Zobacz temat - [r75 cdt] Nie kreci
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75 cdt] Nie kreci

berserker8888 - Sro Kwi 11, 2018 22:15
Temat postu: [r75 cdt] Nie kreci
Witam, mam taki problem ze swoim Roverkiem. Przestal krecic, kontrolki zaplonu sie swieca nie przygasaja. Brak napiecia na cienkim kablu przy rozruszniku przy czym podanie plusa na ten kabel powoduje ze silnik kreci ale nie odpala. Sprawdzone wszystkie bezpieczniki, modul pod nogami kierowcy przeczyszczony, komputer silnika na podszybiu suchy. Gdzie jeszcze ewentualnie moglbym zajrzeć zanim oddam do mechanika?
christopher7 - Pią Kwi 13, 2018 09:18

Temat wałkowany mnóstwo razy.
Po wykluczeniu na 100% samego rozrusznika do obejrzenia jeszcze kable prowadzące do niego, przekaźnik R4 pod maską, masa, kostka stacyjki, przekaźnik pompy paliwa jeśli jej nie słychać po przekręceniu kluczyka w poz 2. ew. wiązka pod skrzynka bezpiecznikową (immo jak rozumiem sprawdzone). Kiedyś nawet przygotowałem komuś taki mały checklist przy podobnych objawach w cdt. Jak znajdę to ci podeślę.

berserker8888 - Pią Kwi 13, 2018 09:56

Dzieki za odpowiedz, temat walkowany jednak nie znalazlem rozwiazania do swojego problemu. Rozrusznik jak rowniez okablowanie jego jest sprawdzone. Masa tez, jak rowniez bepieczniki. Stacyjka wykrywa kluczyk, przy probie odpalania komputer diagnostyczny rejestruje probe. Jak sprawdzic immo? Czy jesli podmienie ews na taki z identycznym numerem jest szanasa ze odpale czy ews i immo musi byc zparowane?
christopher7 - Pią Kwi 13, 2018 10:11

Najprościej podmianka EWS+kostka immo +ECU
Komp diagnostyczny żadnych błędów ci nie wyrzucił? Czego używasz?

SeniorA - Sob Kwi 14, 2018 11:18

berserker8888 napisał/a:
temat walkowany jednak nie znalazlem rozwiazania do swojego problemu.
bo zakładają tematy , proszą o pomoc i jak problem rozwiązany to nie raczą o tym napisać i zamknąć temat.
berserker8888 napisał/a:
czy ews i immo musi byc zparowane?
EWS musi odczytać kod z kluczyka , który ma w pamięci. Może trzeba ponownie zakodować kluczyk .
berserker8888 - Pon Kwi 16, 2018 20:59

Jakies tam bledy sa ale nie przywiazuje wagi poniewaz komputer diagnostyczny jest kiepski. Sam centralny dziala z pilota. Widac ten caly EWS zapomnial kod z kluczyka poniewaz przy przekreceniu kluczyka i zmostkowaniu tego malego przekaznika w EWS auto kreci ale nie odpala. Jak najlatwiej zakodowac kluczyk od nowa?
marcin.misek - Pon Kwi 16, 2018 22:30

berserker8888 napisał/a:
Jak najlatwiej zakodowac kluczyk od nowa?

Użyć nowego.

MaReK - Czw Kwi 26, 2018 10:38

Masz komputer pokładowy rozszerzony (LCD) na zegarach? Jeśli tak, gdyby problem dotyczył pestki, transpondera to na ekranie LCD powinien pojawić się przekreślony symbol żółtego silnika i napis Engine Disabled. Jeśli nie masz takiego wyświetlacza, to sprawdziłbym czy pętla widzi pestkę (immo) z kluczyka. Potem zajrzałbym do modułu EWS, który jest przykręcony z lewej strony samochodu (Europejska wersja) do słupka na wysokości łydki. Klucz typu torx z dziruką 5-cio ramienny (TS27 lub coś w tym rodzaju). Może tam zawitała wilgoć i nie ma przewodzenia.

Niektóym wypadają pestki z obudowy kluczyka przy wymianie baterii ;) To też warto sprawdzić :P

christopher7 napisał/a:
Komp diagnostyczny żadnych błędów ci nie wyrzucił? Czego używasz?

Nie każdy komputer diagnostyczny ma obsługę EWS'a, a w naszych sterownikach silnika dopóki nie rozsnychronizują się kody ISN, to sterownik nie zapisze błędu. W dodatku taki rodzaj przypadłości skutkuje brakiem możliwości odpalenia, ale silnik kręći. Program TOAF także nie pokaże błędów w EWS (nawet jeśli są). Do sprawdzenia polecam oprogramowanie do BMW (BMWScanner lub INPA).

SeniorA napisał/a:
Może trzeba ponownie zakodować kluczyk

Transponder sam z siebie nie jest w stanie zginąć z EWS'a. Raz zapisany transponder będzie tam wiecznie, chyba że ktoś go usunie kombinując softwareowo. Można dany transponder zablokować (disable/enable), chociaż nie mam pewności że i do tej czynności potrzebne byłby SECURITY ACCESS. Obcego klucza, używanego też nie dopiszemy jeśli nie znamy hasła z EWS'a dawcy. Zatem można dopisać nowy transponder, ale w tym przypadku to i tak niczego nie zmieni, bo usterka jest na poziomie elektrycznym moim zdaniem.

berserker8888 napisał/a:
Widac ten caly EWS zapomnial kod z kluczyka poniewaz przy przekreceniu kluczyka i zmostkowaniu tego malego przekaznika w EWS auto kreci ale nie odpala. Jak najlatwiej zakodowac kluczyk od nowa?

Myślę, że pętla nie komunikuje się z EWS'em lub masz brak komunikacji pomiędzy EWS'em rozrusznikiem (pin 1 kabel czerwony) lub sterownikiem silnika (pin 4). Najwięcej powie diangostyka komputerowa. Pilot nie ma tutaj nic do rzeczy. To że auto kręci jak podasz zasilanie, to prawidłowe zachowanie, ale EWS nie dał informacji do sterownika silnika. Bawiąc się jednak w ten sposób możesz spowodować rozparowanie się zestawu. W dieslu nie jest trudno jednak sparować to z powrotem.