Zobacz temat - [620ti]Panewki wału korbowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620ti]Panewki wału korbowego

cz58y - Sob Kwi 21, 2018 11:31
Temat postu: [620ti]Panewki wału korbowego
Witam.
Tak w skrócie.
Podczas jazdy silnik zaczął stukać. Na holu dojechałem do mechanika i okazało się, że wał korbowy przytarł się. Mało tego, jeszcze ma bicie około 0,6 mm i trzeba go przeszlifować. Problem w tym że nie możemy znaleźć panewek na szlif 0,5 mm. Dostępne są nominały, i na szlif 0,25mm.
Może ktoś wie gdzie można kupić panewki główne wału korbowego na szlif 0,6 mm, lub ma takie do odprzedaży.
Myślę także nad kupnem samego wału korbowego do silnika 20T4G z roku 1994, tzn z kopułką rozdzielacza.
Chciałbym jeszcze podróżować swoim 620ti i szkoda go odstawiać na z.... :cry:

Markzo - Nie Kwi 22, 2018 10:45

Powinni bez problemu dorobic CI panewki na wymiar, ale to już więcej niż 2gi szlif, troche dużo. MOżesz kupić wał od 2,0 bez turbo, jest dokładnie taki sam. A czemu Ci sie przytarł?
cz58y - Nie Kwi 22, 2018 18:52

Mechanik twierdzi, że trzeba zrobić od razu trzeci szlif, ze względu na bicie 0,6mm, a takich panewek w oryginale nie ma. Prostowanie wału polega na szlifowaniu, chyba że ktoś robi to inaczej...
Dlatego też naprawa silnika stanęła w martwym punkcie, bo nie można znaleźć odpowiednich panewek.
Nie wiem co warte są panewki dorabiane na wymiar, bo jest kilka firm w Polsce produkujących panewki z taśmy 3-warstwowej i na nadwymiar (nie wiem co to oznacza).
Jedyny wał jaki do tych czas znalazłem jest w Rosji za ok 900zł.
A czemu się przytarł...
Miałem go na wiosnę remontować, bo już dość ciekło olejem z niego. Ale niestety był szybszy ode mnie, i na Wigilię nie dojechałem do domu. Olej miałem w prawidłowym stanie, bo stale dolewałem. Kanały olejowe były już przytkane i to spowodowało uszkodzenie panewki i być może skrzywienie wału. Aczkolwiek wydaje mi się że wał był już wcześniej skrzywiony, bo na wolnych obrotach nie pracował równo i "poszarpywał" sobie.

greg-si - Nie Kwi 22, 2018 19:59

Za 900zł kupisz u nas 2.0 NA, cały silnik.
cz58y - Nie Kwi 22, 2018 20:12

To masz może namiary na taką ofertę, bo mnie, jak pisałem nie udało się znaleźć oferty w Polsce, bo nie wiem w jakich modelach były one stosowane i jaki ma symbol taki silnik.
Koder - Nie Kwi 22, 2018 20:42

Jak już (cokolwiek) zrobisz i auto będzie znów śmigać proponuję nie zapominać o terminowych i/lub przebiegowych wymianach oleju no i ew. dolewkach jeśli są potrzebne :-)
Jeśli będziesz o tym pamiętać, wał nie ma prawa się "przytrzeć".

Markzo - Nie Kwi 22, 2018 20:56

greg-si napisał/a:
Za 900zł kupisz u nas 2.0 NA, cały silnik.

tak jak Gregu pisze :ok: przykłady:
http://allegro.pl/rover-4...6997036579.html
http://allegro.pl/silnik-...6579616599.html

Silniki Turbo i NA różnią się tylko tłokami, także śmiało kupuj najlepiej cały słupek 2.0 NA i wrzuć swoje tłoki :)

cz58y - Nie Kwi 22, 2018 21:25

Dziękuję za pomoc i te linki do silników.
Do tej pory szukałem silnika 20t4G i części do niego, bo taki jest w moim 620ti. Widzę że różnica jest w tym, że u mnie jest kopułka na wałku rozrządu. Mnie głównie chodzi o to, by wał korbowy był sprawny, bo jednak chciałbym zachować swój silnik.
Jest to pewnie mniej problematyczne, niż przerabiane 20T4H na 20t4G.

Jutro przekażę te informacje mechanikowi.

greg-si - Pon Kwi 23, 2018 16:16

Markzo napisał/a:
Silniki Turbo i NA różnią się tylko tłokami

Może nie tylko ale z grubsza to te same silniki.

Ja bym sprawdził na Twoim miejscu ciśnienie oleju. Bo bez przyczyny nie zrobiło się to co się zrobiło z wałem.

cz58y - Wto Kwi 24, 2018 21:14

W czasie jazdy, kontrolka nie wskazywała jakichkolwiek nieprawidłowości co do smarowania. Nawet już po tym przytarciu, po uruchomieniu silnika, smarowanie było bo kontrolka gasła. Inna sprawa że jak pisałem wcześniej, mogłyby już być przytkane kanały olejowe i chciałem remontować silnik.
greg-si - Sro Kwi 25, 2018 18:07

Ta kontrolka to najgorszy shit co może być.

W moim turbo po nabiciu ciśnienia kręcąc rozrusznikiem (bez uruchamiania silnika) na zegarze dopiero gdy było 0,2b i mniej zapalała się kontrolka na zegarach.
Totalnie bym się nie sugerował tym że się nie świeciła.