Zobacz temat - [R45] Nie da się odkręcić sondy lambda, co robić??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Nie da się odkręcić sondy lambda, co robić??

pawlovsky - Wto Kwi 24, 2018 00:55
Temat postu: [R45] Nie da się odkręcić sondy lambda, co robić??
Cześć! Kupiłem do swojego Roverka rurę przednią tą wraz ze złączem elastycznym i katalizatorem. Stary element wykręciłem wraz ze znajomym w 20 min, 2 śruby do środkowego tłumika były zapieczone ale daliśmy radę w dwójkę. I teraz najgorsze co nas spotkało - sonda lambda. Przez 3 godziny kluczami płaskimi 22, francuskimi a nawet tworząc dźwignię z klucza i rury w 2 osoby nie dalismy rady odkręcić sondy. Pokusiłbym się nawet o stwierdzenie, ze sonda nie drgnęła, może minimalnie. Co robić w tej sytuacji?? Czym odkręcić sondę?

Dziękuję za pomoc.

Markzo - Wto Kwi 24, 2018 06:36

Grzać palinkiem albo kupic nowa sonde..
pawlovsky - Wto Kwi 24, 2018 13:24

Okej, grzać palnikiem i może kluczem do sond ale jednym i drugim nie dysponuję więc chyba wycieczka do mechanika.

Sondę próbowałem wykręcić kluczem płaskim 22 kręcąc w lewą stronę jak zawsze przy śrubach, rozumiem że poprawnie? Czy tutaj jest jakis patent i trzeba to robić inaczej?

Plus drugie pytanie, jak wymienić sondę jeśli zajdzie taka konieczność? Gdzie w aucie w środku się można do niej dobrać i jak od środka przełożyć nową?

nanab - Wto Kwi 24, 2018 16:53

Nalej tam wd40, zostaw żeby przegryzło, obstukaj młotkiem i próbuj. Palnik też może pomóc.
Jeśli klucz płaski nie przeskoczył, a nastawny nie pękł to znaczy że jeszcze nie użyłeś siły.

pawlovsky - Wto Kwi 24, 2018 20:37

klucz przeskoczył kilka razy, próbowaliśmy z całych sił. Młotek i klucz też nic nie wskórały. Ani WD40 i płyn hamulcowy.

Ogólnie kupuję nową sondę i właśnie się zastanawiam jak ją zamontować, tzn gdzie w aucie jest wtyczka i jak się do niej dobrać i przełożyc wtyczkę od dołu przez tą małą dziurkę.

IROLA - Wto Kwi 24, 2018 23:06

pawlovsky napisał/a:
Ogólnie kupuję nową sondę i właśnie się zastanawiam jak ją zamontować, tzn gdzie w aucie jest wtyczka i jak się do niej dobrać i przełożyć wtyczkę od dołu przez tą małą dziurkę.


Gdy wymieniałem łącznik elastyczny (wydawał się z zewnątrz dziurawy, jak się okazało po wycięciu był dobry) to o ile dobrze pamiętam (wymieniałem z szwagrem ...) to zdjąłem podłokietnik i ja od góry a szwagier od dołu jakoś zmęczyliśmy tą wtyczkę. Przewód był stosunkowo długi co ułatwiało operację.

pawlovsky - Sro Kwi 25, 2018 20:29

Dziękuję za rady, zdemontowałem osłonę ręcznego, odgiąłem matę wygłuszającą i faktycznie jest wtyczka! :) Sonda zamówiona. Martwi mnie tylko jedna rzecz. Dziś dowiedziałem się, że jest druga sonda w kolektorze a moja nowa część jak na zdjęciu nie ma katalizatora jedynie puszkę w jego kształcie. Nowa częsć z katalizatorem 800 zł na zamówienie 14 dni. I tutaj pytanie co się stanie, gdy zamontuję nową sondę, nie będzie drugiego katalizatora a będą 2 sondy? Czy z czymkolwiek się to wiąże w naszych Roverkach?


IROLA - Czw Kwi 26, 2018 07:46

Cytat:
że jest druga sonda w kolektorze


Pierwsza sonda jest w kolektorze wylotowym, zaraz po połączeniu "rur" po ich wyjściu z cylindrów. Widać od góry po otwarciu maski.

pawlovsky - Czw Kwi 26, 2018 10:14

Tak tak, dokładnie tam jest. Kupiłem nową sondę, kupiłem też emulator na wszelki wypadek. Rozumiem, że w Roverkach po 99 roku gdy nie ma drugiego katalizatora a jest sprawna druga sonda wyskakuje check Engine i auto traci moc? Czy dzieje sie tak w wypadku gdy nie ma żadnego katalizatora? Chcę uniknąć potencjalnych problemów.