Zobacz temat - [R75] Uszczelka pod głowicą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Uszczelka pod głowicą

zimek-1985 - Sro Cze 06, 2018 22:49
Temat postu: [R75] Uszczelka pod głowicą
Witam Wszystkich.
Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą. Znalazłem coś takiego. Myślicie że będzie to dobry zestaw i warty uwagi?

http://landroverowy.pl/us...duplikat-1.html

Dzięki za pomoc.

sTERYD - Sro Cze 06, 2018 23:13

poszukaj osobno uszczelki starego typu, porządnych śrub i do tego uszczelki pod kolektor i uszczelniacze. z tego zestawu, to tylko uszczelki kolektorów i uszczelniacze są ok.
Śruby i uszczelka pod głowicę sobie takie, a poza tym trochę gratów, których nie potrzebujesz.

zimek-1985 - Pią Cze 08, 2018 15:04

sTERYD, a powiedz mi jeszcze ile tam jest uszczelek pod głowicą?
Mechanik mówi ze potrzebne są dwie cienka i gruba a w sklepie mówią ze jedna jest tylko w zestawie.
Jak to naprawdę jest?

sTERYD - Pią Cze 08, 2018 16:55

Uszczelka jest jedna, to co mówił mechanik, to uszczelka dwuwarstwowa, ale jej nie montuj. Weź zwykła bez kombinacji, lepiej na tym wyjdziesz.
cyborg - Pią Cze 08, 2018 17:44

Jak kupisz Elringa to w zestawie jest wielowarstwowa stalowa oraz dodatkowo przekładka stalowa - taką zalecał LandRover w przypadku HGF. Ja u siebie taką montowałem
dzelo23 - Pią Cze 08, 2018 19:06

Cyborg, ile przejechaleś na tej usczelce? Rozumiem że chodzi uszczelkę wielowarstwową mls z podlkadką?
Markzo - Pią Cze 08, 2018 19:26

Montuj uszczelkę starego typu, jeśli nie masz kasy na porządne śruby, to zostaw stare tylko posmaruj CAŁE olejem, gwint + pod łbem.
feldbahn75 - Pią Cze 08, 2018 20:25

Właśnie, Cyborg, mnie też ciekawi ile przejechałeś po zamontowaniu tej uszczelki?
zimek-1985 - Sob Cze 09, 2018 18:29

Właśnie wczoraj odebrałem komplet uszczelek firmy elring. Byłem u mechanika i powiedział że właśnie ta uszczelka dwuwarstwowa też jest potrzebna. Szpilki mam też tej firmy. U mnie w silniku zamiast tej uszczelki dwuwarstwowej jest jakaś cienka metalowa. I teraz mam dylemat czy montować nowa czy zostać przy starej. Dodam że z pod starej leci olej.
dzelo23 - Sob Cze 09, 2018 19:41

Sprawdź sobie ile warstw ma ta niby dwuwarstwowa :d
W mls'ie jest kilka blaszanych warstw plus podkładka i chyba dlatego jest nazywana dwuwarstwową bo w rzeczywistości to jest dobra kanapka ;)

zimek-1985 - Sob Cze 09, 2018 20:03

dzelo23, ta co mam obecnie jest metalowa i tak cienka że nawet sufmiarką nie da się zmierzyć grubości. Nowa ma prawie 1mm grubości.
adam_26 - Sob Cze 09, 2018 21:27

dzelo23 napisał/a:
Sprawdź sobie ile warstw ma ta niby dwuwarstwowa :d
W mls'ie jest kilka blaszanych warstw plus podkładka i chyba dlatego jest nazywana dwuwarstwową bo w rzeczywistości to jest dobra kanapka ;)



Panowie grubość uszczelki dobiera się do zmierzonej wartości wystawania tłoka poza blok nawet ten sam producent ma kilka wartości grubości tej samej uszczelni :P słuchajcie co Chirs prawi dobrze gada ;) ->>> https://youtu.be/QB0LgLcQVRQ?t=27m43s

[ Dodano: Sob Cze 09, 2018 21:27 ]
zimek-1985 napisał/a:
dzelo23, ta co mam obecnie jest metalowa i tak cienka że nawet sufmiarką nie da się zmierzyć grubości.


Tu już chyba przesadziłeś chyba że masz jakąś jakąś linijkę ;)

zimek-1985 - Sob Cze 09, 2018 22:11

adam_26, może i przesadziłem ale ta stara jest tak cienka jak żyletka. Nowa jest wiele wiele grubsza. Nie wiem czy ktoś jej nie uszkodził przy dokręcaniu szpilek. Z pod starej leci olej i to dość mocno. Dlatego wydaję mi się że muszę i ta wymienić. Tak zaleca mechanik.
dzelo23 - Sob Cze 09, 2018 23:15

Adam, grubości uszczelki w k-serii się nie dobiera, tłok nie dochodzi do górnej granicy tuleji.
Zimek aż wlazłem na stryszek :mrgreen:
Oto jest mls z podkładką uszczelka ma 5 warstw a 6 to podkładka
Czy o taką metalową uszczelkę chodzi? Zwykła też jest metalowa/blaszana i ma dodatkowo sylikonowe ścieżki
Wsadzając uszczelkę mls trzeba magistralę olejową zmienić na tą nowego typu, wzmocnioną, blok silnika podobno też musi być splanowany.
Czytałem że ludzie przed montażem grzeją mls'a w piekarniku bo zanim ta czarna powłoka na uszczelce "zwiąże" już potrafi lać się płyn. Na niektóre mls'y pryskany też jest klej w spreju https://www.technikaria.p...-w-spray-u.html miało to być pryśnięte u mnie ale....... mechanik i w wuj długa historia niemalże jak ta z Chrisem.
Jak śledzę forum od dobrych kilku lat nikt nie pakuje mls'a, spróbuj, ja spróbowałem i jak widać uszczelka została na pamiątkę.

zimek-1985 - Sob Cze 09, 2018 23:28

dzelo23, może niech sam mechanik podejmie decyzję co z czym i jak. Jeszcze się na nim nie zawiodłem a wiem że nie jeden silnik remontował i nie jedną uszczelkę wymieniał i to w autach z bardzo wysokiej półki i nikt nie narzekał na niego.
dzelo23 - Nie Cze 10, 2018 10:03

Zimek :D nie proponuje założenia tej czy tej uszczelki, interesuje mnie czy ta metalowa o której piszesz to jest taka co wkleiłem zdjęcia czy czy zwykła jednowarstwowa ze ścieżkami sylikonowymi.
Jeżeli masz zaufanego mechanika to naprawdę zazdroszczę, mls'y są montowane w wielu silnikach i dają radę (w autach do sportu takie uszczelki są stosowane kilka razy ta sama bo nic się z nią nie dzieje) to powinny dawać radę i u nas ale jest jak jest. Ja nie mam zaufanego mechanika i montaż mls'a poległ po 136km.

zimek-1985 - Nie Cze 10, 2018 10:59

Nie mogę dodać załącznika. Uszczelka jest jednowarstwowa. Jak powinna zostać zamontowana żeby było ok? Nie mam ochoty po miesiącu wymieniać jej po raz kolejny.
dzelo23 - Nie Cze 10, 2018 13:31

To wklej link do tej uszczelki w jakimś sklepie. Każda uszczelka ma gore (top) i mechanik bedzie wiedział jak ją zamontować.
zimek-1985 - Nie Cze 10, 2018 15:00

Ja mam taką
http://allegro.pl/uszczel...CFQvXmgodJrcLLQ

dzelo23 - Nie Cze 10, 2018 15:23

To jest uszczelka starego typu, wzmacniana dodatkowymi ścieżkami sylikonowymi. Ogólnie polecana na forum.
cyborg - Nie Cze 10, 2018 21:44

dzelo23, napisz dokladnie co stalo się z silnikiem po tych 136 km? Jakie miałeś objawy?
Ja na razie zrobiłem jakieś 300 km po gruntownej naprawie silnika (mam ogólnie 3 auta na chodzie i 2 inne w proszku a w Roverze na razie nie działa klima tak wiec niechętnie nim jeżdzę) tak więc na razie wiele nie powiem, ale napiszę że w czasie remontu wymieniłem blok, głowicę, tuleje, oczywiście i głowica i blok były planowane, do tego wszystkie uszczelki i uszczelniacze, szpilki, rozrząd, docierane zawory, magistrala olejowa nowego typu, termostat nowego typu przeniesiony na przód - generalnie wszystko jak powinno być. Mam nadzieję że silnik pojeździ

dzelo23 - Pon Cze 11, 2018 10:20

Zmieniacz (mechanikiem tego typa nie nazwe bo to obraża dla zawodu) najprawdopodobniej mocno przekręcił szpilki głowicy i płyn lał się po bloku na zewnątrz. Najprawdopodobniej bo przy odbiorze auta po kolejnej naprawie wysypał się że "teraz pożyczyłem klucz dynamometryczny to musi być dobrze". Zaznaczę jeszcze ze to była właśnie uszczelka mls, po naprawie na usczelce starego typu wzmacnianej pojezdziłem 2 lata i teraz miałem kapitalny remont: nowe tuleje, panewki, pierscienie, uszczelki, uszczelniacze, sprawdzona głowica i cała masa innych pierdół, koszt 4900zl. Napisz ile Cię remont szarpnął, będzie dla porównania :d
Niestety u mnie po około 1800km zniknęła szpilka w kolektorze wydechowym i pojawił się olej między głowicą a blokiem nad skrzynią biegów. Auto stoi na reklamacji od zeszłego poniedziałku i nie mam żadnych informacji co się z nim dzieje :/

zimek-1985 - Pon Cze 11, 2018 15:15

To w takim razie jeszcze jedno pytanie. Jaka uszczelka powinna być w miejscu zaznaczonym na czerwono?
Bo na żółto to jest uszczelka pod pokrywę zaworów?

sTERYD - Pon Cze 11, 2018 15:38

na czerwono to jest uszczelka pod pokrywę zaworów, na żółto klej anaerobowy, to jest rozpołowienie głowicy.
MD - Pon Cze 11, 2018 15:41

zimek-1985, to co zaznaczyłeś to górna część głowicy. Zobacz ten schemat.

Uszczelka pod pokrywę zaworów jest zaznaczona na czerwono. Czarna część to owa pokrywa i na schemacie świetnie widać kształt uszczelki pod nią.

Edit: no i pan wyżej mnie ubiegł. :D

zimek-1985 - Pon Cze 11, 2018 15:49

Czyli mój mechanik miał rację że głowica jest dzielona tylko ze twierdził że tam gdzie jest żółto zaznaczone to powinna być uszczelka. Czyli jeszcze muszę klej dokupić :roll:
cyborg - Pon Cze 11, 2018 18:53

Polecam też kupić uszczelniacz do tulei i mimo to co radzą niektórzy, wyjąć tuleje i je uszczelnić na nowo. Koszt mojego remontu to coś w granicach 2500-2800 zł (tylko za części i szlifowanie głowicy i bloku oraz sprawdzanie szczelności, całą pozostałą robotę wykonałem sam
dzelo23 - Pon Cze 11, 2018 19:54

No to ceny części podobne u mnie wyszło 2600 reszta robocizna i nawet tuleje były wklejanie, nowe :)
zimek-1985 - Sro Cze 13, 2018 21:37

No u mnie narazie 1200 same graty. Dojdzie jeszcze planowanie i sprawdzenie głowicy i robocizna. Na częściach staram się nie oszczędzać. Liczę że jeszcze drugie tyle włożę.

[ Dodano: Sro Cze 13, 2018 21:06 ]
Panowie pomocy. Właśnie dzwonił do mnie mechanik. Zdjął głowicę i okazało się że są tam dwie uszczelki. Jedna wielowarstwowa i druga cieniutka metalowa. Ja w zestawie miałem tylko ta jedną co wstawiłem link. Jak to tam jest? Muszę dokupić jeszcze tą cienką uszczelkę?

[ Dodano: Sro Cze 13, 2018 21:37 ]
Chodzi mi o coś takiego. Muszę dokupić ta uszczelkę?
https://m.youtube.com/watch?v=tdk7RTEnyjE&t=260s

dzelo23 - Czw Cze 14, 2018 08:31

Nie, przy jednowarstwowej starego typu nic poza uszczelka się nie daje. Żadnych sylikonów, blaszanych podkładek itp.
cyborg - Czw Cze 14, 2018 14:59

Dopowiem tylko że wielowarstwową MLS można dostać w dwóch wersjach. Kolega kupił Victor Reinz i miał tylko uszczelkę wielowarstwową, ja kupiłem Elringa i miałem uszczelkę oraz przekładkę z cienkiej blaszki jak na filmie.