Zobacz temat - [R400]Czujnik temperatury - 420 Si Lux Pilne !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400]Czujnik temperatury - 420 Si Lux Pilne !

Pako93 - Sob Lip 14, 2018 18:19
Temat postu: [R400]Czujnik temperatury - 420 Si Lux Pilne !
Witam, dopiero zaczynam swoją przygodę z ROVERkami stąd moje pytanie, bo nie mogę dostać czujnika temperatury do silnika 2.0 16v Si Lux (136 km) wiem, że to jest silnik serii "T", czy jeżeli kupię czujnik temperatury do serii "K" - 1.4, 1.6, 1.8 to będzie pasować ? Przez ten cholerny czujnik nie złącza mi się wentylator i auto się przegrzewa.
Markzo - Sob Lip 14, 2018 20:29

Szukasz czujnika temperatury dla sterownika ECU tak?
https://www.iparts.pl/cze...s1-1218030.html

jesli mnie pamiec nie myli, to to. Idzie go dostac taniej, ok 20-30zł placilem w sziku jakis czas temu. Masz tam na stronie zamiennik/numer OE i poszukaj czegoś tanszego :)

Pako93 - Nie Lip 15, 2018 00:13

Tak :) Dokładnie chodzi o te ustrojstwo :) Baardzo Tobie dziękuję, jestem w stanie nawet zapłacić te 88 zł byleby przestał się biedny przegrzewać :)
Pako93 - Nie Lip 15, 2018 12:14

Bardzo przepraszam, już nadrobiłem.... Następnym razem się wyzbędę błędów ! Miłego dnia :) Oby ten czujnik pomógł, ciężko go bardzo dostać nawet w hurtowniach. :roll:
sTERYD - Nie Lip 15, 2018 15:53

spoko. posprawdzaj jsszcze wszystko, droznosc wezy, stan chlodnicy, ten silnik raczej nie ma duzych tendencji do grzania sie, nawet jak wiatrak nie chodzi.
Pako93 - Sro Lip 18, 2018 00:35

Samochód dostałem w spadku po Ojcu i z sentymentu chce go zrobić na tzn. "picuś glancuś" - co do układu chłodzenia to chłodnia jest całkiem nowa ma ok 1-2 lat, była robiona uszczelka pod głowicą przy okazji. Płynu nie ubywa w zbiorniku. Gdy odłączyłem ten czujnik wentylator od razu ruszył, problem w tym, że w hurtowniach nawet jest ich mało, mam nadzieje, że ten który udało mi się zamówić w Inter Cars będzie pasował :)

[ Dodano: Wto Lip 17, 2018 23:15 ]
Moi drodzy proszę o pomoc... Wymieniłem ten czujnik (zdjęcia w załączniku) i gdy go podepnę dalej wentylator nie działa, obroty spadają ale silnik się grzeje .

https://ibb.co/nGrdGy

https://ibb.co/kTbjpJ

Odpinam czujnik temperatury, wentylator działa i zapierdziela jak głupi.

Włączę klimę wentylator działa ( aczkolwiek na gazie zaczyna bardzo szarpać to tez mnie bardzo irytyje).

Gdzie dalej mogę szukać przyczyny przegrzania ?? !! Już nie mam pomysłów troszkę.

Chłodnica całkiem nowa, węże wcale nie są zbyt twarde, uszczelka pod głowicą była robiona jakieś 2 lata temu ( przebieg od tamtej pory ok. 20-30 tys).

Jak jadę to jeszcze jest ok, jak wjadę do miasta i postoje to szybko do czerwonego pola leci wskaźnik temperatury :

EDIT:

https://e-katalog.intercars.com.pl/#/products/3214133031201-FAE33050-.html

Nie wiem czy dobry czujnik zakupiłem ;/

[ Dodano: Sro Lip 18, 2018 00:34 ]
up

[ Dodano: Sro Lip 18, 2018 00:35 ]
up

[ Dodano: Sro Lip 18, 2018 00:35 ]
up

[ Dodano: Sro Lip 18, 2018 00:35 ]
up :)

[ Dodano: Sro Lip 18, 2018 00:35 ]
up :)

[ Dodano: Sro Lip 18, 2018 00:35 ]
up :)

Rademenez_ - Sro Lip 25, 2018 20:29

Witam.
Czujnik można sprawdzić podłączając sterownik silnika do telefonu z androidem za pomocą kabelka KKL i programu MemsDiagLite. Program wyświetla temperaturę w dolocie i temperaturę płynu chłodzącego . Po nocnym postoju temperatury powinny być zbliżone. Ja miałem uszkodzony tak, że pokazywał 11 Stopni zamiast 20. Przez to wentylator włączał się , jak już gotował się płyn.
Proces podłączania się do sterownika opisany jest tu na forum i na blogu autora.
Drugą przyczyną przegrzewania się i nie włączania wentylatora , którą "przerobiłem" była usterka sprzęgła łączącego pompę wspomagania z pompą wody. Przez to sprzęgło napędzana jest pompa wody i poluzowało się ono na osi pompy wspomagania.
Efekt był taki, że na wskaźniku temperatury, z wymontowanym termostatem , wskazówka leżała na 50 stopniach , parownik zamarzał , a płyn chłodniczy gotował się w głowicy.
Ostatnią przyczyną nie włączającego się wentylatora i przegrzewaniem się silnika jest niestety wydmuchana uszczelka , lub pęknięta głowica.

Pako93 - Sro Lip 25, 2018 21:01

Mój mechanik zrobił obejście o wstawił drugi czujnik za termostatem, który uruchamia wentylator 1 przy 90 stopniach, drugi się włącza przy pl 110-115, aczkolwiek w korkach przy włączonej klimie (chłodzi genialnie ) ma prawie non stop 110-115 stopni. Jak otwieram maskę to nie widzę aby płyn ubywał, ani się gotował z zbiorniczku wyrównawczym. Zastanawiam się czy czujnik na desce rozdzielczej dobrze pokazuje. Uszczelka pod głowicą była robiona a po stłuczce chłodnica też wymieniona. Mechanik mówi, że zagotować mi się nie zagotuje i zebym pojeździł i sprawdzał płyn. Bardzo mi zależy na tym aby to auto miało u mnie dożywocie i dostatnie użytkowanie ;) termostat podobno ok... Pompy nie sprawdzałem :/
Markzo - Czw Lip 26, 2018 06:44

Jesli wymieniales juz kiedys termostat i wlozyles zamiennik to duza szansa, ze sie zacial ;) zamienniki tak maja niestety :/ moze go wymien, bo duzo nie kosztuje...i dobre odpowietrzenir ukladu to podstawa.