Zobacz temat - [ZT] Wycieka płynu z termostatu i korka.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [ZT] Wycieka płynu z termostatu i korka.

kranczer - Czw Lip 19, 2018 23:10
Temat postu: [ZT] Wycieka płynu z termostatu i korka.
Witam Panowie, czytam forum i powoli głupieje. Mam dość wkurzający problem, mechanik walczy z wyciekiem przy termostacie. Wymienił termostat, wszystkie uszczelki oprócz jednej rurki która jest przy termostacie bo nie pasowała z kompletu który kupiłem. Ostatnio miałem takie sytuację, sprawdzałem czy bez klimy załączy mi się wentylator i nie zrobił tego. Samochód chodził długo na wolnych obrotach i przejechałem kilka km, wentylator nie ruszył. Temperatura była w normie (90C) na wskaźniku. Po przejechaniu kilku km, zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju, wymieniłem olej i kontrolka się nie pali. Auto jeździ normalnie, delikatnie go trzęsie na wolnych ale po obrotach tego nie widać. Dzisiaj wywaliło mi wodę przez korek zbiorniczka wyrównawczego. Po tym jak ostygł, zajrzałem do zbiornika i zobaczyłem ze płyn jest ale po chwili układ go wciągnął. Miesiąc temu wymieniłem również chłodnicę która wyglądała bardzo dobrze a puściło na łączeniu plastiku z alu. Nie wiem co jest powodem. Czy to może być winna wiatraka, korka zbiorniczka? czy może uszczelka pod głowicą ? Wygląda to tak jakby tworzyło się za duże ciśnienie oleju. Płyn jest czysty ale jutro chciałbym zrobić test płynu na Co2 i może uda mi się pomierzyć ciśnienie na cylindrach.

Wiatrak na klimie działa normalnie.

Pacjent to MG ZT 2.5 benzyna

Brat - Pią Lip 20, 2018 10:28

A z klimą wiatrak Ci chodzi na 1 biegu ? Testowałeś go toafem na każdym biegu ?

Masz trochę podobną sytuację do mojej, czyli na początku zaczął puszczać termostat na zgrzewie, potem mi wywalało węże .. u ciebie akurat chłodnica.. Możliwe że poszła Ci uszczelka pod głowicą, albo co gorsze jak u mnie - pęknięta głowica. I ciśnienie z cylindrów dostawało się do układu chłodzenia. Olej miałem czysty, płyn chłodzący tak samo - z tym że płynu ubywało mi bardzo dużo - ze 200 ml na 15 - 20 km.

Na początek oczywiście wymień korek zbiorniczka - nie jest drogi, około 20 -40 zł choć ja miałem 2 sztuki nowe i oby dwa były wadliwe. dopiero 3 sztuka (delphi) była dobra i trzyma do tej pory.

U mnie test na Co2 się sprawdził - szybko zmienił kolor na zielony.

kranczer - Pią Lip 20, 2018 11:16

Testu wiatraka nie robiłem tylko tyle że wiem że działa. Dzisiaj jak się uda to zmierzę ciśnienie na cylindrach. Korek zamówię zobaczymy czy pomoże.

Jak możesz to powiedz po czym poznać że korek jest do wymiany?

Brat - Pią Lip 20, 2018 13:01

Nie wiem po czym poznać, u mnie po zagrzaniu auta i otworzeniu maski było widać że na zbiorniczku wyrównawczym - na jego rynience było mokro od płynu chłodzącego.
R75 - Pią Lip 20, 2018 20:00

kranczer napisał/a:
Testu wiatraka nie robiłem tylko tyle że wiem że działa....

to ze działa nie oznacza ze działa poprawnie (temat z brodą), podłącz toafa i sprawdź, będziesz mógł wyeliminować wiatrak, jeżeli będzie ok

kranczer - Sob Lip 21, 2018 09:29

Sprawa z wyrzucaniem wody chyba się wyjaśniła, brakuje sprężania na cylindrach na górze cylindry mają wartości 10, 12.5, 15 a na dole 10.5, 14, 10. Mechanik twierdzi że uszczelki puszczają ciśnienie do układu chłodzenia i dlatego wywala wodę najsłabszym miejscem w układzie. Szykuje się wyjęcie głowić i założenie nowych uszczelek :sad: Wentylator i tak muszę dokładnie sprawdzić bo może to był powód wyplucia uszczelki :/