Zobacz temat - [r200] Zwiększenie mocy za 1zł przez potencjometr
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] Zwiększenie mocy za 1zł przez potencjometr

Gregoryyy - Czw Sie 02, 2018 21:31
Temat postu: [r200] Zwiększenie mocy za 1zł przez potencjometr
Siema ludzie :) kopiłem ostatnio roverka 1.4 103km i natrafiłem w internecie na bardzo tani sposób podniesienia mocy (silnik troche obrywa no ale coś za coś :D )

mam na myśli coś takiego
https://www.youtube.com/watch?v=XZ1rpcNfuTU

jest to tez na allegro
https://allegro.pl/chip-tuning-box-120-do-rover-200-iii-1-4-103km-i7207240692.html

I teraz jedno proste pytanie, do jakich 2 kabelków to podłączyć ? bo dobrze wiemy, że wnętrze tego pudełka to włącznik i potencjometr ;)

Ma ktoś może jakieś schematy elektryczne roverka ?

Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi.

seraph - Czw Sie 02, 2018 23:04

Schematy elektryczne są w Rave, więc wszyscy je mają, a do tego czegoś też jest instrukcja, więc powinno być podane gdzie to wpiąć, ale w sekrecie mogę Ci powiedzieć, że możesz nawet do kabli od radia, albo zapalniczki :mrgreen:
No i czy jesteś pewien, że układ hamulcowy jest gotowy na wyhamowanie bolidu po tym zabiegu?

Gregoryyy - Pią Sie 03, 2018 14:53

no jak sie kupi za 150 to bedzie instrukcja, ale ja chce to samemu zrobic za tą złotówkę ;D co to te rave ? aa i z tego co wiem to to się podłącza pod czujnik temperatury w kolektorze :D
Malignus - Pią Sie 03, 2018 23:11

U mnie wpięte było w obd,plus dwa filtry stożkowe i elektryczne turbo.Mocy przybywaj....Taaa...Pozbylem się po poprzednim wlascicielu tych dupereli i od razu lepiej.Tego typu pudelka to niestety shit.Nie polecam


Mocy przybywaj

Jedyny dobry tunning w N/A to dolot i wylot.Ewentualnie decyzja na turbo lub sprezarke.W zaleznosci od możliwości finansowych i silnika.

nanab - Sob Sie 04, 2018 17:25

Takie "tjuningi" opierają się na oszukiwaniu komputera żeby myślał ze dostaje więcej powietrza, albo że silnik jest zimny i żeby zalewał więcej paliwa. Wzrost mocy jeśli będzie to może kilkaset watów a spalanie połowę większe. Lepiej wyrzucić koło zapasowe i narzędzia z bagażnika, przez spadek masy będzie większa poprawa osiągów.
Malignus - Sob Sie 04, 2018 19:21

Spadek masy jest ok.Ale mimo wszystko kolo zapasowe jest przydatne :P
Po prostu uniknąć cud pudelek z alledrogo i ebay i zajac się prostym równaniem dolot i wylot a pare kucy będzie.Mi taki shit rozwalil kompa na tyle ze wtryski zamiast mgielke zapodawać,laly jak szalone.W N/A dolot i wylot.

Gregoryyy - Nie Sie 05, 2018 16:22

tylko ze ja tym autem nie jeżdżę na co dzień tylko na rajdy, które sa raz w miesiacu :D
wiem ze takie pudelko bedzie zle dzialac na silnik, ale nie na tyle zeby go zepsuć jedna jazda w miesiacu :) a dolot i wylot juz troche kosztuje :D

Malignus - Nie Sie 05, 2018 23:03

To nawet takie "cud pudelko" nic Ci nie pomoze.Podstawa to mody mechaniczne i odciążenie pojazdu.Jak chcesz przesle Ci zupełnie za darmo moje "shit" pudelko,wepniesz gdzie trzeba i czekaj na wzrost mocy oraz zmniejszenie zużycia paliwa :mrgreen:
U mnie zanim je znalazłem rozwalilo kompa i wtryski.Po wyjeciu auto wrocilo do normy.

seraph - Pon Sie 06, 2018 11:15

Zwiększenie dawki paliwa w jakikolwiek sposób nie podniesie mocy silnika, bo do spalenia tego nadmiarowego paliwa potrzeba Ci powietrze, a w wolnossącym silniku go przecież nie dodmuchasz nijak.
Ja ostatnio miałem problem z zalewanym silnikiem. Palił jak smok, a spaliny na jałowym biegu miały taki skład, że się na stacji diagnostycznej alarm czadu włączył. Na wysokich obrotach było ok. Idąc Twoim tokiem rozumowania miałem wtedy więcej mocy? Wręcz przeciwnie, bo zanim się nie dokręcił powyżej 3000 obr. to w ogóle nie jechał.
Jak cudownym pudełkiem oszukasz komputer, że silnik jest zimny to dolejesz do cylindra paliwo, które zostanie wyrzucone przez wydech i tyle w temacie, a jak świece, zawory i sondę lambda pokryje gruba warstwa sadzy to nawet po wyłączeniu "magii" silnik się nie odmuli tak od razu.

Gregoryyy - Pon Sie 06, 2018 19:22

Filtr powietrza K&N troche pomoże :) a gosciu efekt co jest pokazany w 4 minucie filmiku jakoś osiągnął :D mysle ze trzeba sie fajnie wstrzelic w ustawieniu tego "magicznego pudelka " i cos z tego by bylo :D w tym tygdniu spróbuje to zrobic w swoim i sie pochwale bo juz wiem jak to podłączyc :)
seraph - Pon Sie 06, 2018 22:30

Sam filtr, a lepiej cały dolot K&N potrafi dodać kilka % mocy, ale to dlatego, że do większej dawki powietrza komputer sam doleje paliwa i nie potrzeba do tego żadnych cudactw. Gadanie, że to "coś" i dolot K&N razem podnosi moc silnika to jest obraza dla inżynierów z K&N.

Nic mnie do takich bzdur nie przekona oprócz rzetelnych wyników badań z hamowni przed i po. Dałeś sobie wmówić, że projektanci silnika założyli mu jakiś kaganiec chyba dla hecy, ale ciekawe czemu nikt nie "chipuje" wolnossących silników, bo nie widzi w tym sensu? Dobry programista chyba umiałby się "wstrzelić" jak to ująłeś?

Gregoryyy - Sro Sie 08, 2018 17:24

zwracam honor :) sam potencjometr jako rozdzielacz dawki paliwa dziala super, bo czuć i słychać ze wpada wiecej beny i ma mocniejszy jalowy itp ale po moich testach na ulicy to wynik jest ten sam, tak jak bylo pisane wyżej, bez większej ilosci powietrza wieksza ilosc paliwa nic nie daje :D a szkoda:( ale zeby nie bylo ze temat zmarnowany, spróbuje tym zaoszczędzić troche na spalaniu tak z ciekawosci czy sie da :) wyniki za jakis czas.
seraph - Czw Sie 09, 2018 16:02

Na moje oko spalanie skoczy. Możesz sobie zbadać sklad spalin i prawie na pewno będziesz miał przekroczoną normę CO i węglowodorów co świadczy o zbyt bogatej mieszance. A skoro paliwo jest wyrzucane że spalinami...
Gregoryyy - Czw Sie 09, 2018 16:12

na zimnym silniku jak odpalam na czujniku jest 2kOhm po rozgrzaniu okolo 500 Ohm . Ja ustawie to pudelko na okolo 200 i tak bede jeździć .

ps. 2KOhy = 2000 Ohm (czyli zimny silnik , komputer daje wiecej beny)
500 Ohm ( silnik rozgrzany , daje mniej beny)

powinno spaść :)

seraph - Czw Sie 09, 2018 17:58

No jeśli tak ustawiasz i silnik nadal będzie płynnie pracował na jałowym to teoretycznie spalanie powinno spaść. Może być jednak tak że sygnał z sondy lambda ma wyższy priorytet i komputer podleje paliwa, żeby uniknąć zbyt ubogiej mieszanki. Za dużo tlenu może załatwić zawory i wypalić dziurę w tłoku