Zobacz temat - [R75] Samodzielna wymiana żarników
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Samodzielna wymiana żarników

Cyclist - Wto Wrz 18, 2018 00:10
Temat postu: [R75] Samodzielna wymiana żarników
Witajcie,

Ostatnio jeden z moich ksenonów zaświeca się i gaśnie lub nie świeci już od chwili włączenia. Postanowiłem więc wymienić komplet żarników - najlepiej samodzielnie. Czy ktoś podejmował się tego sam? Na jakie "niespodzianki" muszę się przygotować?
Do wymiany żarnika konieczny jest demontaż zderzaka i wyjęcie całych lamp?

Pozdrawiam

MaReK - Wto Wrz 18, 2018 00:14

Raczej nikt tak zaawansowanej technologii przez 19 lat jak auto produkowane nie dotykał samodzielnie. Kup sobie żarniki D2S, targnij zderzak, wyjmij lampę, odkręć pokrywę i wymień żarnik na nowy. Poskładaj do kupy i jeździj. Zamienniki chińskie za 25 zł / szt. odpuść sobie, bo to max. rok świecenia i to jeszcze kiepskiego.
Cyclist - Sro Wrz 19, 2018 15:56

Dzisiaj zamontowałem komplet żarników osrama 4300 K, wszystko zebrałem do kupy i ... problem nie ustąpił. Lewy reflektor po włączeniu chwilę mruga i gaśnie - dokładnie tak samo jak przed wymianą. Może jednak poprzednie żarniki były w porządku, a problem leży gdzieś indziej? Jedna z cewek ma lekko podtopiony plastik, ale włożyłem ją do prawej lampy i działa bez zarzutu. Co to może być? Przetwornica? Co jeszcze mogę zrobić?

Wymiana sama w sobie bez większej filozofii, tylko trzeba uważać na boczne zatrzaski przy zdejmowaniu zderzaka. Całość niestety trochę czasu zajmuje.

marcin.misek - Sro Wrz 19, 2018 21:04

Skoro nie żarnik to przetwornica.
Cyclist napisał/a:
Wymiana sama w sobie bez większej filozofii, tylko trzeba uważać na boczne zatrzaski przy zdejmowaniu zderzaka. Całość niestety trochę czasu zajmuje.

bez przesady, w pol godziny mozna sie wyrobic

Cyclist - Pią Wrz 21, 2018 23:54

Sprawczynią problemów okazała się jednak przetwornica - po jej wymianie wszystko wróciło do normy, a nowe żarniki nikomu nie zaszkodzą :mrgreen:
Za drugim razem zdjęcie zderzaka zajęło mi kilka minut, więc wymiana żarników w pół godziny jest możliwa.

Podczas tych prac zauważyłem, że w moim Roverze jest komplet ?przetwornic? podwieszony za lampami z drugiej strony zacisków zderzaka. Urządzenie podpisane jest jako "ballast system xenon-light 12v 5dv 007 760-47". Są też dwie wtyczki wychodzące z urządzenia, jednak nigdzie nie podpięte. Oba urządzonka robią więc faktycznie za balast ;-) Czy to jest oryginalna roverowa część, czy raczej dowód na próby założenia ksenonów przez poprzednich właścicieli? Auto fabrycznie ksenonów nie miało, dołożyłem oryginalny zestaw dopiero w ubiegłym roku.

tmk752 - Nie Maj 31, 2020 15:15

Przepraszam ze odkopuje temat, mam jednak pytanie odnosnie narzedzi potrzebnych do demontazu zderzaka i wymiany zarnikow.
Z tego co widzialem wystarczy klucz nasadowy 10 z przedluzka i krzyzakowy srubokret.
Nie mam niestety warsztatu i musze sie doposażyć w podatawowe narzedzia. Od razu maly offtop moze polecicie jakas skrzynke narzedzi na poczatek do 300 zl

arczi220 - Nie Maj 31, 2020 21:50

Mnie jeszcze była potrzebna mini szlifierka do cięcia śrub z boku zderzaka tak była zainfekowana rudą :)
Na początek może to :
https://allegro.pl/oferta/zestaw-walizka-narzedziowa-skrzynka-narzedzi-klucz-9306923807

dawidd - Pon Cze 01, 2020 07:17

ale jak z boku? Przecież w 75 zderzak jest na wcisk, trzyma sie na ślizgaczach do błotnika. Trzeba go po prostu energicznie pociągnąć i zejdzie. Później tylko odkręcić śruby na gorze i od dołu i tyle.
Wymiana zarnika jest prosta jak już zrzucisz zderzak. Oznacz sobie jakimś markerem mocowanie lamp, chociaż ogólnie i tak dobrze by było odwiedzić stacje diagnostyczna po demontażu ksenonów

0L0 - Pon Cze 01, 2020 09:40

dawidd napisał/a:
ale jak z boku?


Komuś brakuje śrub w nadkolach ;)

marcin.misek - Pią Cze 05, 2020 00:06

0L0 napisał/a:
Komuś brakuje śrub w nadkolach

nie mówiąc o odkręceniu śrub na łączeniu zderzak - dolna osłona silnika, oraz zderzak - nadkole :)

arczi220 - Pią Cze 05, 2020 06:44

marcin.misek napisał/a:
0L0 napisał/a:
Komuś brakuje śrub w nadkolach

nie mówiąc o odkręceniu śrub na łączeniu zderzak - dolna osłona silnika, oraz zderzak - nadkole :)

Mi :) :)

dawidd - Pią Cze 05, 2020 06:57

a no fakt, na dole male trójkąty trzymają sie jeszcze na śrubkach do zderzaka. Ostatnio siedzę tylko przy dłubaniu w Zr i tam faktycznie trzeba zderzak odkręcić od nadkola, w r75 jest łatwiej :)