Zobacz temat - [R75] Brak prawych "kierunków".
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Brak prawych "kierunków".

gustav.pl - Sob Wrz 29, 2018 15:33
Temat postu: [R75] Brak prawych "kierunków".
Witam

Od jakiegoś czasu, gdy skręcam w prawo, czasami zatrąbi jadący za mną samochód. Do tej pory tak było ze dwa razy. Tłumaczyłem to sobie, że ponaglają mnie, bo bardzo im się spieszy. Dzisiaj znowu sytuacja się powtórzyła. Po zatrzymaniu stwierdziłem, że nie działają dwa prawe kierunkowskazy - boczny i tylny. Nie byłoby może w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że na wyswietlaczu nie mam żadnej informacji o przepalonych żarówkach. Tzn. mam, ale nie o kirunkowskazach tylko o podświetleniu tablicy rejestracyjnej, które faktycznie od czasu do czasu samo zniknie i samo pojawi się. Sprawdziłem żarówkę tylnego kierunku. Wyglądała na dobrą, jednak na wszelki wypadek włożyłem nową i nadal nie działa :cry:
Czy przy zwarciu w instalacji mogą być takie objawy, że żarówka nie świeci i wyświetlacz nie pokazuje tej usterki? Nie wiem co to może być, bo oprócz obowiązkowej wizyty w SKP nikt przy samochodzie nic nie robił. Znaczy się malowałem progi, ale chyba to nie miało wpływu na działanie żarówek :wink:

Pozdro. :grin:

SeniorA - Sob Wrz 29, 2018 20:28

trzeba zaglądnąć do modułu LSM ( piny 3 i 43 ).
gustav.pl - Nie Wrz 30, 2018 14:18

Dzięki Senior za szybką odpowiedź. Znalazłem ten moduł, ale nie wiem co dalej :| Jak się dostać do styków, czy trzeba odkręcić śrubki(jedną z nich zaznaczyłem na foto1) żeby wyjąć ustrojstwo, jak te piny liczyć i w ogóle? Są na forum różne informacje o tym LSM, ale nie znalazłem jak się dostać do pinów.
marcin.misek - Nie Wrz 30, 2018 16:49

gustav.pl napisał/a:
Jak się dostać do styków, czy trzeba odkręcić śrubki(jedną z nich zaznaczyłem na foto1) żeby wyjąć ustrojstwo, jak te piny liczyć i w ogóle?

Zdecydowanie odkrecic.
piny są ponumerowane.

Brat - Nie Wrz 30, 2018 16:49

Wykręć wszystkie 3 śruby. Dolną i te dwie boczne, potem wysuwasz moduł i masz już na wierzchu wtyczki, odepnij je i sprawdź gniazda i piny, jeśli jest coś skorodowane to trzeba przeczyścić, i może być po problemie. Jeśli nie widać nic podejrzanego, rozkręć moduł i przejrzyj dokładnie elektronikę z dwóch stron czy tam nie ma jakichś utlenionych elementów czy korozji.
adam_26 - Nie Wrz 30, 2018 18:59

zobacz najpierw czy siedzi wtyczka w gnieździe :twisted: sprawdź jakie jest napięcie na pinach od kierunków a potem na gniazdach żarówek może masa gdzieś się podziała :idea:
gustav.pl - Nie Wrz 30, 2018 19:16

Brat napisał/a:
potem wysuwasz moduł i masz już na wierzchu wtyczki, odepnij je i sprawdź gniazda i piny


Jak to wtyczki? Czy to co widać na załączonym zdjęciu, to jest więcej niż jedna? No i podstawowe pytanie jak je wypiąć? Czy po prostu wyciągnąć(ew. z delikatnym podważaniem) czy jakoś inaczej? Wciskałem ten element zaznaczony na zdjęciu, ale tylko ruszała się ta biała ramka :neutral:
Sorki, że tak marudzę, ale boję się jeszcze bardziej popsuć niż jest :oops:

[ Dodano: Nie Wrz 30, 2018 19:16 ]
adam_26 napisał/a:
zobacz najpierw czy siedzi wtyczka w gnieździe :twisted:

Która wtyczka, ta przy lampie?
adam_26 napisał/a:
sprawdź jakie jest napięcie na pinach od kierunków

jw.?

marcin.misek - Nie Wrz 30, 2018 20:07

Wicskasz to cos czarne a to białą dzwignie ciągniesz do siebie.
gustav.pl - Nie Wrz 30, 2018 20:55

Dzięki :grin:
Mam nadzieję, że to ogarnę, ale to już jutro, bo mecz za chwilę będzie w "siate".

Brat - Nie Wrz 30, 2018 22:00

Sorry, napisałem wtyczki, bo tak jakby ta jedna wtyczka ( jej czarna obudowa) jest wewnątrz podzielona na dwie wtyczki, niebieską i brązową. Ostatnio dużo grzebałem przy LCM i mi się udziela
gustav.pl - Sro Paź 10, 2018 14:39

gustav.pl napisał/a:
Mam nadzieję, że to ogarnę, ale to już jutro

No, udało mi się wyjąć. Troszkę było zaśniedziałe, ale bez tragedii. Zmyłem nalot fosolem, wysuszyłem i profilaktycznie psiuknąłem preparatem do styków. Efekt mojej działalnośći jest taki, że teraz w ogóle nie mam żadnych kierunków :o Tzn. po złożeniu było bez zmian(czyli tak jak wczoraj), potem zniknęły kierunki w całym samochodzie, następnie powrót do sytuacji z wczoraj i teraz ponownie 0 kierunków. Przez chwilę myślałem, że może to coś z manetką od kierunkowskazów, ale jest brak reakcji po wciśnięciu przycisku świateł awaryjnych. Ech, naprawa samochodu to nie na moje nerwy, dlatego w czwartek wstawiam go do warsztatu.
Dzięki wszystkim za rady. Zaraz wyślę +

Pozdro. :smile:

[ Dodano: Sro Paź 10, 2018 14:39 ]
No i problem rozwiązany :mrgreen:
gustav.pl napisał/a:
[...]w czwartek wstawiam go do warsztatu.

Niestety, panowie z warsztatu za "jedyne" 150zł potwierdzili tylko diagnozę, że to prawdopodobnie jest wina LSM-u i nic więcej nie pomogą :|
Po odebraniu samochodu zamówiłem u kol. AdaskoC moduł, który dzisiaj kurier dostarczył i mimo przeziębienia zamontowałem go. No i wszystko gra i buczy.... tzn. świeci. Nawet nie potrzeba nic przeprogramowywać, bo wszystko na wyświetlaczu działa, nie ma żadnego errora.
Pozdro. :grin: