Zobacz temat - [R75 tourer] zailanie nagrzewnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 tourer] zailanie nagrzewnicy

zawiejm - Czw Lis 22, 2018 22:23
Temat postu: [R75 tourer] zailanie nagrzewnicy
Szukam kogoś z rverem 75 V6 2.0 z Poznania. muszę sprawdzić czy zasilanie nagrzewnicy jest górną rurką nagrzewnicy czy dolną. Walczę z ogrzewaniem już którys miesiąc. Wymienione już wszystko, pompa wody, termostat, rurki, wyczyszczona nagrzewnica, a grzeje ledwo ledwo jakby płyn nie mógł krązyc w układzie. Nie mam już pomysłu. pomyślałem, że może przewód zasilający i odpływ został zamieniony na podłączeniu od strony grodzi silnika. jeden jest wyżej, drugi niżej. Zasilanie nagrzewnicy u mnie jest tym poniżej (tym samym zailanie jest dołem a zimna woda wychodzi górą nagrzewnicy) mam wątpliwość czy to prawidłowo. Jest ktoś z okolic poznania z v6 i pozwoliłby mi rzucić okiem przez 10 sekund pod maskę? jak co prośba o wiadomość
dzelo23 - Czw Lis 22, 2018 22:59

A nie prościej sprawdzić w rave?
zawiejm - Czw Lis 22, 2018 23:02

kurcze sprawdziłbym ale nie mam dostępu. Widziałem, ze można ściągnąć, ale link nie działa. Ściągałem też kiedyś ETKE do Audi i poza tym że przez dwa dni bawiłem się ze sciaganiem wypalaniem, rozpakowywaniem to i tak nie działało. Jeżeli jest gdzies online to sobie sprawdzę. niesztety żaden schemat układu chłodzienia nie pokazuje tego jednoznacznie
dzelo23 - Czw Lis 22, 2018 23:10

:hm:
Zaraz dorwe się do kompa to wkleje schemat.

zawiejm - Czw Lis 22, 2018 23:18

dziękuję Ci bardzo...
dzelo23 - Czw Lis 22, 2018 23:30

https://i.postimg.cc/dvWW06Xx/kv6-uk-ad-ch-odzenia.jpg

[ Dodano: Czw Lis 22, 2018 23:30 ]
:mrgreen: wow chyba o jednego drina za dużo było hihihi

zawiejm - Czw Lis 22, 2018 23:33

Dzięki bardzo. Ten schemat widziałem, niestety mam wątpliwość bo on jednoznacznie nie pokazuje czy zasilanie rurka do nagrzewnicy z ciepłym jest wyżej czy niżej. Jeżeli jest wyzej czyli tak jak trochę sugeruje rysunek to byłoby rzeczywiście odwrotnie niż mam założone. Potrzebowałbym mieć pewność... Jeżeli jest ktoś kto ma v6 i mógłby zajrzeć na momencik pod maskę (wystarczy zajrzeć na 5 sekund) to proszę o kontakt, powiem jak zajrzeć. jeszcze raz dziękuję Tobie za schemat
dzelo23 - Czw Lis 22, 2018 23:41

Spoko, wydaje mi się że to nie ma jednak dużego znaczenia. Gorący płyn krąży przez nagrzewnice cały czas a ciepłe powietrze puszczają klapki, może one nie działają albo nagrzewnica jednak nie do końca jest drozna.

[ Dodano: Czw Lis 22, 2018 23:41 ]
A tak na chłopski rozum to zasilanie powinno być raczej górną rurką.

zawiejm - Czw Lis 22, 2018 23:48

tak jak mówisz, natomiast nagrzewnica wyjęta wyczyszczona i nie mam wątpliwości, że jest drożna w całości. natomiast powrót (u mnie u góry) jest goracy jedynie na bardzo wysokich obrotach. na małych zailanie jest gorące a powrót momentalnie stygnie, jakby nie miał siły przepychać gorącego pod górę. Jedyna rzecz która przychodi mi do głowy bo wszystko jest nowe i wymienione i sprawdzone... Znalazłem pod Poznaniem kilkadziesiąt km na sprzedaż z takim silnikiem, pewnie będę musiał podjechać żeby zajrzeć pod maskę...
SeniorA - Pią Lis 23, 2018 18:01

Zasilanie dołem , góra powrót .
zawiejm - Pią Lis 23, 2018 22:29

Dzięki bardzo. Znaczy tak jak u mnie. Więc fałszywy trop...
SeniorA - Pią Lis 23, 2018 22:45

Cytat:
niesztety żaden schemat układu chłodzienia nie pokazuje tego jednoznacznie
jednoznacznie jest pokazane w RAVE na rysunku umiejscowienia nagrzewnicy ( HEATING AND VENTILATION / HEATER ASSEMBLY / poz. 11 i 12 .
automechanik - Pią Lis 23, 2018 23:11

Wymień nagrzewnice. Przyczyną niegrzania może być uszkodzona przegroda w zbiorniczku nagrzewnicy.Króciec dolotowy i wylotowy muszą być oddzielone, by płyn przepływał przez wszystkie lamele oddając ciepło. Jeśli przegroda jest uszkodzona płyn nie nagrzewa całej nagrzewnicy tylko przepływa po krótszej drodze.
SeniorA - Sob Lis 24, 2018 08:40

Cytat:
Wymień nagrzewnice
też tak myślę , że wymiana załatwi sprawę.
zawiejm - Nie Lis 25, 2018 23:27

kupiłem już, wymienię, bo nie mam żadnego innego pomysłu. Podobnie jak dwóch różnych mechaników. Jeden wskazywał na uszczelkę pod głowicą ale wyeliminowałem ten trop testem.
SeniorA - Pon Lis 26, 2018 11:35

zawiejm napisał/a:
wyeliminowałem ten trop testem.
sam test CO2 w kV6 nie jest miarodajny i nie daje gwarancji , że uszczelka jest ok. Nie mniej w tym przypadku nie widzę związku uszczelki z nagrzewnicą.
zawiejm - Pon Lis 26, 2018 12:34

co byłoby miarodajne oprócz testu co2 żeby wyeliminować tą uszczelkę?
SeniorA - Pon Lis 26, 2018 13:02

zawiejm napisał/a:
co byłoby miarodajne
pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia podczas jazdy , pomiar spadku wytworzonego pompką ciśnienia ( ok. 1 bar ) w układzie najlepiej przy spuszczonym płynie . .