Zobacz temat - [R200/25] Kontrolka akumulatora i ..
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200/25] Kontrolka akumulatora i ..

pitersonic - Pią Lis 30, 2018 23:50
Temat postu: [R200/25] Kontrolka akumulatora i ..
Witam!

Z racji tego, ze auto mam "wiekowe" dlatego wszczynam alarm hehe. Otoz, wedle moich obserwacji odziwo (inaczej niz wczesniej) po uruchomieniu silnika miga kontrolka akumulatora. Innym razem miga gdy silnik nie odpalony, a na samym koncu moich spostrzezen miga chwile po odpaleniu silnika 2,3x i znika. Skoro znika to moge sie obawiac ze padnie akumulator? Pogoda jest wilgotna wiec obawiam sie ze to moze byc problem w niedalekiej odleglosci czasowej dla aku. Co Wy o tym sądzicie?
A no i jeszcze co mnie dziwi to to ze od pewnego czasu silnik głosno chodzi, wczesniej był cichutki. Jest to jakis znak, daje mi cos do zrozumienia czy poprostu nie mam sie co przejmowac? Prosze o rady
I ostatnia sprawa to jak to mozliwe zeby przy silniku 1.4 moc w drodze byla strasznie słaba. Pomimo ze to silnik 1.4 to mocą dorownuje silnikowi 1.0 :| Co to moze byc??

nitek44 - Sob Gru 01, 2018 01:28

Odpowiem na drugą część, zasadnicza kwestia czy auto pali normalnie na wszystkie cylindry? Gdyby palił na 3 chodziłby głośniej i dużo słabiej, choć nie wiem czy w ogóle nadawałby się wtedy do jazdy. Roverki demonami prędkości nie są, co przy tych niższych pojemnościach odczuwa się szczególnie w trasie, ale prezentują raczej podobną dynamikę do innych jednostek o takiej mocy z tamtego okresu. Przyczyną spadku mocy może być też chociażby źle ustawiony rozrząd.

Co do pierwszej części, po odpaleniu powinna znikać, żadnej kontrolki ma nie być jak już się odpali auto, także to nie problem, a mryganie, tak na logikę, może coś z połączeniem przewodów, ładowaniem, masą.

seraph - Sob Gru 01, 2018 11:49

Kontrolka nie powinna migać - to jest jakiś błąd, albo początek awarii alternatora, bo ta kontrolka oznacza brak ładowania. Jak się rozrusza to ładuje normalnie i dlatego gaśnie.
Układ wydechowy masz idealnie szczelny? Obecnie w wydechu zbiera się tyle wody, że może Ci zwyczajnie gdzieś przerdzewiało...
Silnik jest 8V 75 KM, czy 16V 105 KM? Jeśli ten drugi to nawet to powinno jechać - do 100 km/h w trochę ponad 10 sekund, a na 3 biegu do 140 km/h to nie powinien być wyczyn.
Jakie masz spalanie? W jakim stanie jest układ zapłonowy (kopułka, kable, świece)? Przyczyn spadku mocy może być całe wiadro dosłownie. Może być słaba iskra, może zła dawka paliwa, może niedomagać rozrząd, może nie być już kompresji...

pitersonic - Pon Gru 03, 2018 20:53

Serdeczne dzieki Panowie za odpowiedzi. Sproboje na dniach podładowac akumulator prostownikiem i ewentualnie przyjrze sie temu alternatorowi. Podobno tłumik mam tez spieprzony. Kurna mac, same nieszczescia wrrr :mad:
Tłumik na mur beton jest w kiepskiej formie bo to widac. Podobno musiałym wjechac na kanał zeby zobaczyc co z nim nie tak. Ale Panowie wybaczcie, jestem maksymalnie wkurzony bo z tym autem jezdzilem juz od mechanika do nastepnego, i nastepnego, każdy gada co innego i zwodzi.
Napiszcie co o tym wszystkim sadzicie.

seraph ->>> Co do mocy to ciezko mi opisac w ile sekund osiaga 100km/h ale jest tak wolny ze "to sie w glowie" nie miesci. Tak jak napisałem. Mam 16V, 103 KM.
"Przyjdzie swobodniejszy okres, nie ten co teraz bo robi mi sie diagnostyka party :roll: :mrgreen: i chce sie zajac na ten moment czyms co jest koniecznie. Tez z racji kasiorki. To tak w skrocie...
Czołem zolnierze :mrgreen:

Saaphyri - Sro Gru 05, 2018 16:18

Hałas najprawdopodobniej jakiejs dziury w wydechu, moze przerdzewial włąsnie tłumik, albo jakis łącznik.

Jeśli chodzi o mryganie kontrolki od aku - jeśli nie jest to regularne to może zobacz sobie na wszelki wypadek wiąze tylniej klapy, dzieją się przez nią cuda, a teraz wilgoć na polu itp.

Otwierasz bagaznik i stojac na wprost, po prawej stronie masz gumowego weza ktory łaczy " bude " z klapą bagażnika, w tym węzu masz przewody, sprboj jakos zaglądnąć jak te przewody wyglądają, u mnie prawie wszystkie był tak jakby naciete, i żył były na wierzchu co powodowało zwarcia w instalacji i wposmniane problemy.

Ja problemy z wiązką tylniej klapy odkryłem po umyciu samochodu, światła mi migały, obrotomierz latał jak chciał, wskaźnik od temperatury rósł gdy włączyłem nawiew a jak wyłączyłem to działał normalnie. Radio mi sie wyłączał i włączało.

Albo tak jak serpah pisze ze sie alkternator konczy. To bierzesz multimetr ustawiasz na napiecie stałe zakres do 20V czy ile tam masz, byle wiecej niz powiedzmy 18 :p , i przykładasz do klem na odpalonym aucie.

czy + d0 + podłączysz czy + do - to nie ma znaczenia, najwyzej zamiast powiedzmy 12V pokaże -12V. ( Oczywiscie jakbys podpinał inne aku to + do + i - do - !!"



No i zobacza jak ci ładuje dodawaj gazu i obserwuj, jak ci bedzie skakac napiecie to masz odpowiedz, alternator albo regulator napiecia na alternatorze.

Jak nie masz to jakis mechanik ci to powienien za darmo sprawdzic bo to zadna robota :p

__
A co spadku mocy to porponuję takie coś:

Odpal auto, moze poczekaj az sie zagrzeje silnik do normalnej temperatury, podnies maske i odpinaj przewody ktore ida do świec.

Odpinasz na 1 cylindrze i wpinasz - jak przewody/świeca jest w porządku, to po odpięcu spadną obroty. Na słuch będziesz wiedział że po odpięciu jest różnica.

No i robisz tak dla kazdego cylindra, jeśli gdzies nie usłyszysz różnicy to znaczy ze masz do wymiany przewody na tym cylindrze lub świece lub chyba kopułke bo palec chyba idzie na wszystki świece i jakby był walniety to nie bylo by roznicy tylko na 1 cylindrze.

Ale wiadomo kable w takim przypadku od razu wymien wszystkie, swiece tak samo.

TYLKO UWAŻAJ ŻEBYŚ PALCÓW NIE PCHAŁ BO JAK ISKRĄ PRZESKOCZY CI NA PALEC TO PADNIESZ NA ZIEMIE ! CHWYĆ ZA TEN CHWYTAK I POPROSTU PODNIEŚ DO GÓRY PONAD OSŁONE OD WAŁKÓW ROZRZĄDU CZYLI TEJ GDZIE MASZ WKRĘCONĄ TĄ NAKRĘTKE OD OTWORU DO NALEWANIA OLEJU ZOBACZYSZ ZE ISKRA BEDZIE PRZESKAKIWAĆ DO " MASY " CZYLI DO NAJBLIZSZEJ METALOWEJ RZECZY PODNIES NA TYLE ZEBY NIE PRZESKAKIWAŁA


I DLA BEZPIECZENSTWA NIE DOTYKAJ W TYM CZASIE METALOWYCH ELEMENTÓW SAMOCHODU

Możesz miec tez brudny filtr powietrza i za mało powietrza dostaje, to sa takie najprostsze do sprawdzenia rzeczy które mozesz sprawdzic w 2 minuty.

Jak ci sie to stało nagle to mozliwe ze to przewody, ale sprawdz to tak jak ci napisalem.



I może być też wiele wiele innych przyczyn.. :razz:

Ja 1.4 16V nie miałem mocy auto słabe, wymieniłem przewody i doszło ze 30 kunia hehe :D

[ Dodano: Sro Gru 05, 2018 16:18 ]
W sumie to możesz mieć słabą iskrą mieszanka nie bedzie sie spalała wystarczająco wiec mocy brdzie mniej - kable beda do wymiany ale przy odpinaniu i wpinaniu kabli do świec nie bd slyszal roznicy tak jakby bylo okej, ale sprawdz to sobie.

Kiedy wymieniałeś filtr powietrza i paliwa ?
Kiedy wymieniales swiece i kable ?

Mozliwe ze to cos z tego, przynajmniej jest to najtansze i najlatwiejsze do zrobienia.

pitersonic - Sro Gru 05, 2018 22:34

Saaphyri --->>> Dzieki za te wskazowki, i nie ukrywam troche problemu z tym autem mam. Narazie sie nie udzielam bo mam goracy okres ze ciezko z czasem u mnie ale koduje sobie w głowie Wasze informacje, przetwarzam i mam nadzieje ze wyjdzie z tego cos dobrego. Cos tam powinienem sprobowac zaradzic w przyszlym tygodniu :) Zaradzic, heh duze słowo ogolnie zobaczymy co z tym wszystkim da sie zrobic :)
Dziekuje Panowie za udzielanie sie w temacie. Samemu moglbym miec problem z diagnostyka co sie z tym autem dzieje