Zobacz temat - [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI

MATRIXorg - Sro Lut 13, 2019 17:09
Temat postu: [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
Witam,

Próbowałem dziś wgrać oprogramowanie poprzez Toaf Tool w zakładce chip tuning.
Do wyboru miałem tylko opcje CDT (116KM) oraz CDT+ (~136KM).
Dlaczego nie miałem do wyboru CDTI (131KM)?
Wybrałem CDT+ ale chyba się nie wgrało? Spójrzcie na screen.

Pozdrawiam.

MaReK - Sro Lut 13, 2019 17:23

:D

[ Dodano: Sro Lut 13, 2019 17:22 ]
Dorzuć screeny całego ekranu. Pokaż kody ZCS jakie masz.
Jak możesz zrób pełny odczyt mapy swojej i wrzuć tu jako załącznik albo podeślij na toaf@roverki.eu.

[ Dodano: Sro Lut 13, 2019 17:23 ]
Oczywiście pytanie podstawowe, czy masz włączony zapłon na pozycji II ?
Silnik nie pracuje, zapłon na 2 pozycji. Jeśli masz Webasto, odłącz je od instalacji.

MATRIXorg - Sro Lut 13, 2019 17:36

Webasto jeszcze nie mam.
Silnik nie pracuje i zapłon na pozycji 2.
O jakie screeny chodzi? Te pozostałe z tabeli Nazwa/Wartość?
Odczyt rozumiem tabele oraz pełny z przycisku odczytaj ECU?

MaReK - Sro Lut 13, 2019 19:03

Tak
martinsc - Sro Lut 13, 2019 22:17

Ale z nr vin wnioskuję że auto masz z 2004 więc już fabrycznie jest wgrana ta sama mapa czy mylę się?
MATRIXorg - Czw Lut 14, 2019 14:59

Auto jest wyprodukowane w 2002 r, zarejestrowane w 2003.
Kopia ECU: https://drive.google.com/open?id=1hCXk9IhjQ1K9ggshbGKkGabbF0IbAG_d
same tabele: https://drive.google.com/open?id=1BURQdd1mMjy3qHo4hevuqv_Prp0JPhNq

BetJar - Czw Lut 14, 2019 17:18

MATRIXorg napisał/a:
Auto jest wyprodukowane w 2002 r, zarejestrowane w 2003.

Eee... nie do końca :
Vehicle Information

vin RJZLHP4D308859
vin_sequence 308859
off_assembly_date Wednesday, 17th September 2003 @ 10:11:56
model 75
variant CDT Contemporary
num_doors 0
paint_code JGA
brochure_model_desc R75 C3 Saloon 2.0 M47 Diesel (116)
home_export EXPORT
country BELGIUM
exterior_paint Odyssey
interior_trim Sandstone Beige / Ash Grey
engine 2000 Diesel 116Bhp
trimlevel Contemporary
bodytype 4DR
manual_auto M
hand_of_drive LHD
model_year 2004
sold_date Unknown

http://www.mg-rover.info/get_info.htm?

proartur - Czw Lut 14, 2019 21:56

MaReK napisał/a:


[ Dodano: Sro Lut 13, 2019 17:23 ]
Oczywiście pytanie podstawowe, czy masz włączony zapłon na pozycji II ?
Silnik nie pracuje, zapłon na 2 pozycji. Jeśli masz Webasto, odłącz je od instalacji.


czy nie odłączone webasto może być przyczyną tego, że toaf nie odczytuje kodów zcs ? pytam gdyż przy próbie wgrania mapy otrzymuje komunikat zcs err code

MaReK - Pią Lut 15, 2019 08:24

Zjebana elektronika webasto moze byc przyczyna wielu dziwnych problemow.

[ Dodano: Pią Lut 15, 2019 08:24 ]
MATRIXorg, poradziles sobie?

MATRIXorg - Pią Lut 15, 2019 13:15

Hm, to po czym poznać czy ma wgraną mapę 116KM czy 131KM? :)
MaReK - Pią Lut 15, 2019 20:25

Zaraz Ci powiem...

[ Dodano: Pią Lut 15, 2019 20:25 ]
Masz 116KM :)

MATRIXorg - Pią Lut 15, 2019 20:49

Spróbuję jeszcze raz wgrać mapę CDT+
Ktoś kiedyś pisał że wgrał w kilkanaście sekund ... to chyba nie możliwe.
Ja zgrywałem mapę z 15 min.
Zastanawiam się jeszcze dlaczego nie mam w programie wyboru od CDTI.
Może program widzi w tej chwili jakby, że mam mapę od CDTI? Dziwne.

thomassonss - Pią Lut 15, 2019 21:03

Cytat:
Hm, to po czym poznać czy ma wgraną mapę 116KM czy 131KM? :)


116KM muł jak cholera, naliczyłem 18s do setki. CDT+ zeszło do ok 12-13s. Wiem ze to niemożliwe, ale chyba coś się "odblokowało", auto wcześniej praktycznie nie kręciło się powyżej 3 tys a teraz daje radę do końca.

Robiłem tą operację na jesieni. Trochę stresu było ale poszło bez problemu.

Mapa się zgrywała faktycznie z 10 min ale już wgrywała może nie 15s ale max 1 min, więc wartości o jakich mówisz jak najbardziej realne.

Nie przejmuj się że nie masz wersji 131KM, wg mnie to chyba jest bardziej umowne. Ja mam auto z 2002r. i wgrałem normalnie 136KM, musisz tylko rozróżnić czy z kontrolą trakcji (TC) czy bez.

Powodzenia

MaReK - Pią Lut 15, 2019 21:15

Odczyt mapy to ewidentnie CDT 116KM, delikatna różnica między 115KM. Generalnie kupa z grzybem :) Próbuj jeszcze raz wrzucić. Masz problem z IDENTem i tyle.
MATRIXorg - Nie Lut 17, 2019 12:01

Udało się wgrać od CDT+
Czuć różnicę, zbiera się lepiej od niższych obrotów, o to chodziło.
Mam tylko wrażenie że po mocniejszym wciśnięciu pedału gazu kopci, a wcześniej tego nie zauważyłem :)
Dzięki wszystkim za pomoc.

MaReK - Pon Lut 18, 2019 03:59

Nie wiem już, czy to CDT+ to nie jest jakaś pierwsza nasza szpunta ;) Stąd to podkapcanie.
Jednak to jest diesel więc, przy mocnym wysileniu ma prawo puścić bąka. Chyba, że wgranie softu z modyfikacją obnażyło w aucie usterkę - np. nieszczelność przy IC?

Jak znajdziesz chwilę, to zrób odczyt tego co masz teraz i podeślij w taki sam sposób.

Pozdrawiam,

Physixc - Nie Lut 24, 2019 15:48

Ja u siebie wgrywałem CDT+ i wgrało w kilka sekund. Zaczął kopić ale okazało się że wydmuchiwało oring, a potem całe kolanko od IC. Nawierciłem kolanko, wrypałem 4 wkręty i owinąłem taśmą aluminiową... Od tamtej pory ładnie sie zbiera i nie kopci
MATRIXorg - Nie Lut 24, 2019 16:08

Physixc, czy mógłbyś wskazać miejsce tego oringu?

Oto moje mapy odczytane po wgraniu CDT+:

https://drive.google.com/open?id=1gdgvGUkrcA4_RZNcSO049KfJ3G_ypYow

tylko tabele - https://drive.google.com/open?id=1oDKnky5DDQKHc5SsdRx7iKl-3eP71v6A

Prośba MaReK o sprawdzenie.

MaReK - Pon Lut 25, 2019 01:09

Obie są po wgraniu :) ?

[ Dodano: Pon Lut 25, 2019 01:09 ]
Te mapy CDT+ to są dostępne w TOAFie jako jakiś bonus :) ?
Co to w ogóle jest? Nie ma normalnej mapy CDTi :) ?

MATRIXorg - Pon Lut 25, 2019 08:45

Te co ostatnio dodałem mapy (to pełny odczyt i tabele), po wgraniu z Toaf, miałem tylko do wyboru CDT albo CDT+
Nie mam do wyboru w programie mapy od CDTi.

Physixc - Pon Lut 25, 2019 08:53

MATRIXorg napisał/a:
Physixc, czy mógłbyś wskazać miejsce tego oringu?


Najprościej to ściągnąć zderzak przód żeby mieć dostęp. U mnie przez częste naprawy doszedłem do wprawy ściągania zderzaka na parkingu w 30 sek xD. Potem lokalizujesz kolanko idąc gumowym przewodem znacznej średnicy od egr aż do intercoolera. Całe kolanko to plastikowy element zamocowany na jedną śrubę, chyba 8'semka z tego co pamiętam (co jest jak dla mnie absurdem - słabe mocowanie). Ściągasz też opaskę z gumowego przewodu jeśli chcesz mieć całe kolanko w rękach. Oring umiejscowiony jest w węższym zakończeniu kolanka umiejscowionym w IC

MaReK - Pon Lut 25, 2019 12:33

To chyba chodziło coś o prawa autorskie, że niby CDTi jest pomysłem żyjącego dzisiaj jeszcze X-Power'a ;) Bo widzę, że te mapy CDT+ są prawie jak CDTi. Ponieważ TOAF był produktem niepożądanym w pewnych kręgach zachodziły obawy, że ktoś może zrobić jakiś donosik i problemy autorom programu.