Zobacz temat - [R75] problem ze szczelnością rurek nagrzewnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] problem ze szczelnością rurek nagrzewnicy

borsuk88 - Nie Lut 17, 2019 14:45
Temat postu: [R75] problem ze szczelnością rurek nagrzewnicy
Siema właśnie wymieniłem nagrzewnice na uzykwe od adasko i wszystko poskladalem do kupy i cieknie mi na łączeniach aluminiowych rurek - tam gdzie są te opaski zaciskowe. Opaski równo zaciskają, a i tak cieknie. Potrzebuję wymiarów jakie tam oring powinien siedzieć, bo myślę że jak je wymienię to będzie ok. Dzieki
SeniorA - Nie Lut 17, 2019 19:10

16 x 2 , ale ze względu na opaski zaciskowe proponuję 16 x 1.8
borsuk88 - Nie Lut 17, 2019 19:42

ok dzięki jutro szukam mam nadzieje, że pomoże i nie będzie się lało .
AdaskoC - Wto Lut 19, 2019 08:26

Pamiętaj że musisz tam te rurki mega równo spasować względem siebie. Inaczej będziesz miał takie cyrki.
SeniorA - Wto Lut 19, 2019 11:03

AdaskoC napisał/a:
musisz tam te rurki mega równo spasować względem siebie
to jest b. ważne ,najczęściej nie spasowane rurki i opaski od strony nagrzewnicy ( niewidocznej ) powodują wycieki . Przy dobrym spasowaniu nawet stare oringi są szczelne . Potrzebne jest lusterko i dla ułatwienia dobrego montażu wymiana śrubek na nieco dłuższe by można było manewrować rurkami i opaskami przy skręcaniu.
AdaskoC - Sro Lut 20, 2019 12:55

SeniorA napisał/a:
AdaskoC napisał/a:
musisz tam te rurki mega równo spasować względem siebie
to jest b. ważne ,najczęściej nie spasowane rurki i opaski od strony nagrzewnicy ( niewidocznej ) powodują wycieki . Przy dobrym spasowaniu nawet stare oringi są szczelne . Potrzebne jest lusterko i dla ułatwienia dobrego montażu wymiana śrubek na nieco dłuższe by można było manewrować rurkami i opaskami przy skręcaniu.


Otóż to. Podstawa to dobre spasowanie i dla ułatwienia dłuższe śruby.

borsuk88 - Sro Lut 20, 2019 19:11

dzięki , kiedyś to robiłem i za pierwszym razem bez problemu było, a teraz faktycznie cyrki . Jutro siadam do tego są nowe oringi będę się dłubał. Śruby faktycznie przydały by się nieco dłuższe będzie dużo łatwiej.
dawidd - Czw Lut 21, 2019 08:34

a tak zapytam, wymieniasz bo ciekła czy zakamieniona?
borsuk88 - Czw Lut 21, 2019 11:11

Zakamieniona była i to mocno, dostałem elegancka od kolegi Adasko i teraz tylko ja połączyć.
dawidd - Czw Lut 21, 2019 12:26

na wodzie jeździłeś?
borsuk88 - Czw Lut 21, 2019 13:06

No właśnie nie, od kiedy go mam cały czas zalany jest płyn, widocznie słaby płyn trzeba będzie zmienić na coś z wyższej półki.
SeniorA - Czw Lut 21, 2019 13:30

dawidd napisał/a:
na wodzie jeździłeś?
borsuk88 napisał/a:
widocznie słaby płyn
rzecz w tym , że trzeba go zmieniać co 2 lub 5 lat w zależności od płynu.
AdaskoC - Czw Lut 21, 2019 13:48

SeniorA napisał/a:
dawidd napisał/a:
na wodzie jeździłeś?
borsuk88 napisał/a:
widocznie słaby płyn
rzecz w tym , że trzeba go zmieniać co 2 lub 5 lat w zależności od płynu.


Tu nie tylko o zmianę płynu się rozchodzi. Ważne też jest co lejemy. Z niektórych płynów zwłaszcza tych tanich powstaje taka dziwna zawiesina, a to później zatyka te drobniejsze kanaliki.

MaReK - Czw Lut 21, 2019 14:08

SeniorA napisał/a:
rzecz w tym , że trzeba go zmieniać co 2 lub 5 lat w zależności od płynu.

Święte słowa ;) Czasami sobie myślę, że SeniorA jest jak taki Jan Paweł II Roverkowy :)

borsuk88 - Czw Lut 21, 2019 18:53

No ja zmieniałem 2 lata temu więc stary nie jest, ale jest z tych tańszych. Udało się górna rurkę ładnie spasowac i jest szczelna, ale dolna wygrała jeszcze się poci, jutro walczę dalej ale chyba wszystko na dobrej drodze.