Zobacz temat - [R75] Nie gada z kompem i nie odpala.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Nie gada z kompem i nie odpala.

antek124 - Wto Mar 19, 2019 18:36
Temat postu: [R75] Nie gada z kompem i nie odpala.
Witam! Po wymianie wiązki mój R nie odpala( brak jakiej kolwiek reakcji). Toaf nie wykrywa modułów prócz Srs i Jatco. Były uszkodzone bezpieczniki w komorze silnika 40A, 50A. Czy na pewno moduły szlak trafił? Swiatło w kabinie jest. Poduszek, foteli, radia itp. na konsoli nie podpinałem jeszcze. Po włączeniu świateł przeciw mgielnych zapala się kotrolka oleju.. Pompa działa po włączeniu zapłonu.
adam_26 - Wto Mar 19, 2019 19:25

Jesteś pewien że włożyłeś odpowiednią wiązkę do typu swojego auta ?
antek124 - Wto Mar 19, 2019 19:35

Tak takie same oznaczenia wiazki na naklejce.
marcin.misek - Sro Mar 20, 2019 09:51

antek124 napisał/a:
Po wymianie wiązki mój R nie odpala( brak jakiej kolwiek reakcji)

Brak odczytu immo - o ile wszytko jest podłączone jak należy.

antek124 napisał/a:
Toaf nie wykrywa modułów prócz Srs i Jatco

Brak komunikacji na pinie 8 gniazda OBD.

antek124 napisał/a:
Czy na pewno moduły szlak trafił?

Skoro światło w kabinie jest, BCU działa.
antek124 napisał/a:
Poduszek, foteli, radia itp. na konsoli nie podpinałem jeszcze.

Podepnij wszystko, potem sprawdzaj. A podpieles pętle immo ?
antek124 napisał/a:
Po włączeniu świateł przeciw mgielnych zapala się kotrolka oleju..

No tu możesz się doszukiwać, ze jednak z ta wiązka nie jest do kocńca dobra. Wymieniles całą wiązkę, czy ciełeś coś ?

antek124 - Sro Mar 20, 2019 17:53

Dzieki za odzew.
1- wszystko jest podpięte tak jak powinno być.
Po zmianie biegów PRND.. (automat) nie wyświetla na zegarach oraz załącza się cyklicznie moduł EWS (przekażnik).
2- Odczytał zegary IKE
3- Światła w kabinie są, a centralny nie zamyka tylko otwiera. Jak z pilota tak i z wewnątrz przyciskiem. Fotele przesuwają się, klimatronik działa.
4- Pętla immo jest podpięta.
5- Wymieniłem całą wiązkę, nic nie było cięte. Bo to z tego tematu.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107901
Był wyrwany EWS oraz LSM tylko plastiki się sypały jak rozkręcałem osłony.
No i zaczął kręcić rozrusznikiem, lecz nie odpala. Bo problem zapewne z epromem w LSM.

marcin.misek - Sro Mar 20, 2019 19:04

antek124 napisał/a:
nie wyświetla na zegarach oraz załącza się cyklicznie moduł EWS (przekażnik).

Gdzies jest brak komunikacji. I co znacyz, cykliczne załączanie się modułu EWS ? to coś odcina mu prad skoro tak robi.
Sprawdzałeś wyłacznik inercyjny ?
antek124 napisał/a:
Był wyrwany EWS oraz LSM tylko plastiki się sypały jak rozkręcałem osłony.
No i zaczął kręcić rozrusznikiem, lecz nie odpala. Bo problem zapewne z epromem w LSM.

No to jak kreci to juz lepiej. LSM nie ma nic do odpalania, mozesz probować bez niego. Problemem jest błąd Szyny -K w IKE, reszta błędów nieistotna.

Zostaw tylko to co potrzeba, EWS ,ECU i Zegary, oraz sterownik skrzyni - zobacz czy odpali - reszte mozesz odłączyć.

antek124 - Sro Mar 20, 2019 19:12

Po rzekręceniu kluczyka na zapłon i przełożenie dzwigni biegów z P na R lub D załącza się przekaznik w EWS. Sprawdzałem Wyłącznik nad kolanami pasażera. Nie był wybity.
marcin.misek - Sro Mar 20, 2019 20:53

antek124 napisał/a:
przełożenie dzwigni biegów z P na R lub D załącza się przekaznik w EWS

Przekażnik powinien się przełączać po przekręceniu stacyjnki, jak sie ponownie załącza przy zmienie biegów to coś jest nie tak.
Jakieś błędy w EWS, ECU i Skrzyni ?

antek124 - Sro Mar 27, 2019 18:56

To właśnie wiem że przekaznik powinien być załączony, a przełączanie lewarkiem po prostu go rozłącza. W skrzyni nie ma błędów by najmniej nie pokazuje. EWS i ECU nie wykrywa. Jutro przyjdę z pracy po 14-tej to będzie szukanie.

[ Dodano: Czw Mar 21, 2019 19:13 ]
Witam! Są postępy w naprawie. Otóż Toaf wykrył moduły IKE, EWS, BCU, JATCO, RADIO. W BCU było multum błędów: spalone bezpieczniki, przerwy w obwodzie, itp. Wszyskie usunięte z BCU i nie występują żadne błędy w BCU. EWS wykrył lecz brak błędów. Jatco brak błędów. Radio brak błędów.
Fotele działają, szyby także, alarm też, centralny zamyka z pilota i otwiera.
Nie wykrywa sterownika silnika, po rozpięciu wszyskiego prócz immo, sterownika skrzyni i silnika. Nie odpala nadal. Podejrzewam okrągłe wtyczki przy lewym kielichu mcpersona. Moze być problem z połączeniem wiązki silnika z główną wiązką. A dla tego może nie wykrywać sterownika silnika.
Druga sprawa co może powodować rozłączanie przekażnika w immo? Po rozpięciu wtyczki od selektora jest cisza. Wszystko rozpiąłem prócz wtyczki selektora i dalej rozłącza przekaznik immo, po zmianie przełożenia z P na D,R,N.

[ Dodano: Czw Mar 21, 2019 19:38 ]
Jeszcze wzbudza się przekażnik zaznaczony na czerwono.

[ Dodano: Pią Mar 22, 2019 21:21 ]
Poradżcie jak moża to ugryść? Co może powodować rozłączanie przekażnika immo selektorem zmiany biegów? Skąd może być taka błędna komunikacja? Już mi brakuje sił do tej usterki.
I co oznacza błąd F0? Bardzo dużo razy występuje. Po skasowaniu pojawia się ponownie.

[ Dodano: Sob Mar 23, 2019 10:33 ]
Witam panowie! Mam ważną informację otóż Przypomniałem sobie że kiedyś przed awarią wiązki odpalałem auto plastikowym (trzecim) kluczykiem. To w takim razie immo było gdzieś ominięte. Jak to teraz ominąć immo na wiązce? :cry:

[ Dodano: Sro Mar 27, 2019 18:56 ]
Witam panowie. Przejrzałem całą linie Can bus są przejscia od zegarów po sterowniki. Co mozna jeszcze sprawdzić? Co może być uwalone ze nie ma komunikacji między komputerem silnika a -IPK oraz nie wyswiatla na zegarach P,R,D,N 1, 2, 3 ?

SeniorA - Pią Sie 14, 2020 22:50

antek124 napisał/a:
Mam ważną informację otóż Przypomniałem sobie że kiedyś przed awarią wiązki odpalałem auto plastikowym (trzecim) kluczykiem. To w takim razie immo było gdzieś ominięte. Jak to teraz ominąć immo na wiązce?
trzeci plastikowy kluczyk ma też transponder ( kość ) czyli immo nie było ominięte.Ten kluczyk nie ma tylko pilota .