Zobacz temat - [Rover 75] CDT czasem nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [Rover 75] CDT czasem nie odpala

korzen222 - Sro Mar 27, 2019 18:44
Temat postu: [Rover 75] CDT czasem nie odpala
Witam jestem świeży na forum i nie wiem czy był taki temat, ale nie znalazłem nic podobnego do mojego przypadku.

Mam problem z moim roverem 75 kupiłem go jakiś tydzień temu wszystko ładnie chodzi ale jest jeden problem zdarza się że próbuję odpalić i nic. Pompa chodzi rozrusznik kręci i nic nieraz wystarczy wysiąść zamknąć odejść kawałek wrócić otworzyć i odpala można zgasić i znów odpala bez najmniejszego problemu. Problem ten wystąpił już 3 razy w ciągu tygodnia.

I tu pojawia się pytanie dlaczego tak się dzieje ?

Dodam że pilot raczej nieoryginalny ponieważ auto nie reaguje na wciskanie guzików.
Bateria nowa więc to od razu odpada.

tmk752 - Sro Mar 27, 2019 19:48

Trzeba bylo kupic ode mnie :-) a tak serio to ja bym obstawial na czujnik polozenia walu/walka najlepiej kupic od razu dwa najlepiej uzywki i najlepiej od AdskoC

Pozdro i witaj na forum

korzen222 - Sro Mar 27, 2019 20:11

A podpięcie pod komputer wyjaśniło by sprawę czy raczej nie ?
SeniorA - Sro Mar 27, 2019 20:35

korzen222 napisał/a:
nie znalazłem nic podobnego do mojego przypadku.
szukaj dalej bo jest o tym.
korzen222 napisał/a:
rozrusznik kręci i nic
tzn. że nie jest winny immobiliser
korzen222 napisał/a:
nieraz wystarczy wysiąść zamknąć odejść kawałek wrócić otworzyć i odpala można zgasić i znów odpala bez najmniejszego problemu
to w zasadzie wyklucza czujniki wału i wałka.
korzen222 napisał/a:
podpięcie pod komputer wyjaśniło by sprawę
tak , podejrzewam ,że problem jest w ciśnieniu paliwa , może być np. wina regulatora ciśnienia paliwa.

[ Dodano: Sro Mar 27, 2019 20:35 ]
korzen222 napisał/a:
Pompa chodzi
która ?
korzen222 - Sro Mar 27, 2019 20:50

ta przy grodzi chodzi. nie przysluchalem sie czy ta w baku tez sprawdzę i dam znać

[ Dodano: Sro Mar 27, 2019 20:50 ]
Problem w tym że teraz akurat chodzi i auto normalnie odpala. Musze poczekać aż znowu niemile mnie zaskoczy i nie odpali.

SeniorA - Sro Mar 27, 2019 21:12

korzen222 napisał/a:
nie przysluchalem sie czy ta w baku tez sprawdzę i dam znać
ta pompa właśnie jak się kończy , to tak daje znać , że wymaga wymiany.
korzen222 - Sro Mar 27, 2019 21:34

Skoro tak to jeśli jej nie będzie słychać przy nieudanej probie odpalenia to się nią zajmę i dam znać czy problem zniknął . Aktualnie bardzo dziękuję za pomoc i zainteresowanie.

[ Dodano: Sro Mar 27, 2019 21:34 ]
Pewnie jeszcze się odezwę na forum ponieważ ten mój rover ma parę mankamentów.

dawidd - Czw Mar 28, 2019 05:35

Jeśli będziesz miał polowe baku pawia to możesz bez tej pompy w baku jeździć. Ona służy tylko do przelewania paliwa z lewej komory baku do prawej. Nie ma bezpośredniego udziału w podawaniu paliwa do silnika
SeniorA - Czw Mar 28, 2019 10:34

dawidd napisał/a:
Ona służy tylko do przelewania paliwa z lewej komory baku do prawej. Nie ma bezpośredniego udziału w podawaniu paliwa do silnika
nie tylko , ale przede wszystkim pompa LP tłoczy paliwo przez około 20 sek ( od włączenia zapłonu ) do układu paliwowego wytwarzając potrzebne do uruchomienia silnika ciśnienie wstępne około 2.5 bar.
dawidd - Czw Mar 28, 2019 13:23

SeniorA napisał/a:
pompa LP tłoczy paliwo przez około 20 sek ( od włączenia zapłonu ) do układu paliwowego wytwarzając potrzebne do uruchomienia silnika ciśnienie wstępne około 2.5 bar.

hmm, kiedyś tez tak uważałem do czasu az rozprułem bak i wszystkie połączenia wewnątrz. Rurka która jest tłoczone paliwo z baku do kolejnej pompy kolo akumulatora, nie jest nawet połączone w żaden sposób z pompa w baku, wiec jak ta pompa ma wytaczarz to ciśnienie?
Moze o czym nie wiem, nie rozumiem, ale po mojemu ta pompa służy tylko do przelania paliwa z lewej komory do prawej gdzie jest ssak paliwa

korzen222 - Czw Mar 28, 2019 16:26

Podpiąłem do kompa wyszło że niby czujnik położenia wału a po wymianie czujnika wyskoczyło że przepływomierz. Mechanik twierdzi że to raczej pompa i żeby się tym nie sugerować.

[ Dodano: Czw Mar 28, 2019 16:26 ]
Pojeżdżę z tym wymienionym czujnikiem i jeśli się ta sytuacja powtórzy to wymienię pompy 1 i drugą żeby mieć z głowy.

SeniorA - Czw Mar 28, 2019 16:27

Pompa tłoczy do drugiej części zbiornika i przez tzw. adapter i regulator ciśnienia paliwa , paliwo drugim przewodem wraca , jest też podawane przez kilkadziesiąt sek. wstępne ciśnienie do pompki obok aku ( gdy jest układ 2 pomp ).
dawidd - Czw Mar 28, 2019 20:37

a wiesz może gdzie w rave jest tego schemat? Moze faktycznie u mnie jest coś namieszane, ale nic złego sie nie dzieje i potrafię bez problemu wyjeździć bak do praktycznie 2-4 litrów i silnik nie gaśnie.
Musze sprawdzić czy jak odepnę wąż z paliwem przed pompa kolo akumulatora to czy poleci tam paliwo

SeniorA - Czw Mar 28, 2019 21:39

dawidd napisał/a:
na 100% nie mam połączonej pompki w baku z pompką przy akumulatorze
tak może być , bo paliwo idzie przez ten adapter .
dawidd napisał/a:
ale nic złego sie nie dzieje
Po uzyskaniu potrzebnego ciśnienia ECM wyłącza pompę w zbiorniku i układ działa z wykorzystaniem powroty paliwa i zwężki Venturiego .Działanie tego wszystkiego jest skomplikowane i pompę włącza ECM. Schemat jest i opis znalazłem w : Workshop manual/engine management EDC/ Coman Rail / fuel delivery. A w dziale Technical Academy/M47 Diesel Engine/Common Rail/ elctrical fuel pump - takie zdanie : " pump transports fuel from the swirl pot towards the engine and operates the level control venturis in the left and right sides of the tank.

[ Dodano: Czw Mar 28, 2019 21:36 ]
dawidd napisał/a:
czy jak odepnę wąż z paliwem przed pompa kolo akumulatora to czy poleci tam paliwo
po włączeniu zapłonu jak jest sprawna pompa w baku to musi lecieć.

[ Dodano: Czw Mar 28, 2019 21:39 ]
jeszcze to : https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=108535