Zobacz temat - [Rover 220Ti] Ustawienie rozrządu 2.0T
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [Rover 220Ti] Ustawienie rozrządu 2.0T


otto - Sob Kwi 06, 2019 19:26
Temat postu: [Rover 220Ti] Ustawienie rozrządu 2.0T
Witam od niedawna jestem posiadaczem roverka 220ti . Silniczek cudny lecz zabrałem sie za wymianę rozrządu + uszczelniaczy wałków rozrządu bo lało sie z nich .
Wszystko pięknie ale nie odpala po złożeniu . Co jakis czas jakby załapie puści małego bełta przez wydech i tyle .
Możliwe , że to od źle ustawionego rozrządu ?
*Ustawiałem według reguły : Koło pasowe na godzine 9 .
*koło zębate na wałku wydechowym usytuowany na kołku przy "ex" , a na dolotowym przy "in" . Mają zgrywać się (prawie) w jednej linii .
Wedle tego zdjęcia .
Może wie ktoś od czego to może być lub miał podobny problem ?

greg-si - Nie Kwi 07, 2019 08:24

Zdjęcie które pokazujesz jest z k-serii.
Tutaj masz t-serię:
https://forums.mg-rover.org/rover-600-121/timing-ti-196636/

Mogłeś źle założyć kółka, wał najlepiej jest ustawić na otworze w kole zamachowym. We flanszy między silnikiem a skrzynią masz otwór za turbo po prawej stronie pod zaślepką w bloku.
Tam wkładasz coś (ja używałem wiertła) o średnicy 6mm i powinieneś móc zablokować zamach.

Może po prostu zbieg okoliczności że coś padło.

otto - Nie Kwi 07, 2019 09:41

Zamach blokowałem w ten sposób właśnie wiertło 8 idealnie pasuje :D Wszystko ustawiałem tak jak tu ale jednak coś nie trybi , wszystko nowe dawałem czujniki posprawdzane i tylko ten rozrząd jakoś mi nie pasuje . Jutro postaram się coś jeszcze porobić lecz boję się zeby nie doszło do kolizji zaworów :-|
greg-si - Nie Kwi 07, 2019 10:05

To jak kółka na wałkach założyłeś dobrze to raczej nie ma opcji żeby to był rozrząd.

Memsdiag - APka na telefon dzięki której możesz sprawdzić najważniejsze parametry silnika, warto się w nią zaopatrzyć jak chcesz mieć to autko dłużej.

Zacząłbym od iskry i paliwa, jeśli wszystko jest to dalej idąc właśnie memsdiag sprawdzić czy widzi obroty, jak tak czujnik położenia wału jest OK.
Ten silnik nawet z przestawionym rozrządem o jeden ząbek pali i chodzi dobrze. Tak samo czujniki, potrzebny jest praktycznie tylko położenia wału i iskra.
Reszta czujników tylko koryguje pracę silnika ale na pewno nie spowoduje jego unieruchomienie.

otto - Nie Kwi 07, 2019 10:44

Paliwo jest ,iskra też . Te kółka mnie tylko męczą bo było oznaczeń tyle (po poprzednich osobach co robili rozrząd ) że robiłem od nowa wszystko. Koła zębate są oba takie same tylko zalezy na jaki kółek się go posadzi (bynajmniej ja to tak rozumiem) . Koło na walku wydechowym nasadzilem na kółek przy oznaczeniu "ex" i na dolotowym na "in" na logikę jest dobrze . Jedyne co nie pasuje to to że strzałki i napisy "exhaust" ma być w stronę dolotu , a in w stronę wydechu (do ustawiania)
slax - Pon Kwi 08, 2019 13:49

W moim temacie na ostatnich stronach są zdjęcia jak powinien być rozrząd ustawiony, zobacz :D