Zobacz temat - [MG ZS180] Nieustanny problem z wieszającymi się obrotami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS180] Nieustanny problem z wieszającymi się obrotami

sc4rface - Nie Kwi 14, 2019 21:02
Temat postu: [MG ZS180] Nieustanny problem z wieszającymi się obrotami
Witam forumowicze, może któryś z was miał podobny problem ze swoim Roverkiem i będzie w stanie pomóc zdiagnozować usterkę. Problem polega na tym, że jadąc samochodem po dodaniu gazu i chwilowym przytrzymaniu obroty stają na tych którymi się poruszałem i pozostają zawieszone do momentu, póki nie zrobię przegazówki - wtedy spadają. Kiedy natomiast wrzucę na luz (czy nawet przy naciśnięciu sprzęgła między biegami), obroty rosną do 3 tysięcy i tak trzymają dopóki nie przegazuję.

Próbowałem trików z naciąganiem linki gazu na przepustnicy i późniejszą jej adaptacją - pomagało do czasu, aktualnie nie działa. Zmieniałem również TPS na przepustnicy - przez chwilę dało to efekt, ale też od czasu do czasu obroty się zawiesiły (z tymże zdecydowanie mniejszą częstotliwością), teraz problem nie ustępuje żadnym znanym mi sposobem. Ktoś z was spotkał się już z czymś takim? Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki :smile:

szymonenek - Wto Kwi 16, 2019 21:47

Może u kolegi w Roverku coś się dzieje z silnikiem krokowym od wolnych obrotów ,bądź jest zasysane lewe powietrze .
iktorn73 - Sro Kwi 17, 2019 14:58

A potencjometr od gazu sprawdzałeś? Może się wiesza?
sc4rface - Czw Kwi 18, 2019 12:14

szymonenek napisał/a:
z silnikiem krokowym od wolnych obrotów ,bądź jest zasysane lewe powietrze .


Jeżeli chodzi o wolne obroty - to wątpie, obroty wieszają się podczas jazdy gdy chwilę dłużej przytrzymam pedał gazu w jednej pozycji. Z lewym powietrzem również mało prawdopodobne, bo przeglądałem wszystkie węże podciśnienia, a dosyć niedawno zmieniałem również ten gruby wąż od przepustnicy do filtra na nowy (był uszczerbiony na końcu)

[ Dodano: Czw Kwi 18, 2019 13:14 ]
iktorn73 napisał/a:
A potencjometr od gazu sprawdzałeś?


Szczerze mówiąc na to nie wpadłem - jakieś protipy jak to sprawdzić? Twoje przypuszczenia na logikę mogą być uzasadnione, tym bardziej że te obroty właśnie wieszają się w momencie dodawania/ujmowania gazu, a po przegazówce spadają.

tommasino - Czw Kwi 18, 2019 12:43

sc4rface, a podmieniałeś przepustnicę? Dla mnie to wygląda na walnięty czujnik położenia przepustnicy.

Jeśli nie masz kogoś w okolicy, kto mógłby służyć pomocą to możesz przepustnicę kupić. Kosztują naprawde niewiele.

iktorn73 - Czw Kwi 18, 2019 13:42

Niestety nie wiem jak sprawdzić czy to potencjometr,najprościej podmienić na inny :) . Blisko Warszawy mógłbym pomóc bo taki mam :) .
sc4rface - Pią Kwi 19, 2019 17:02

tommasino napisał/a:
sc4rface, a podmieniałeś przepustnicę? Dla mnie to wygląda na walnięty czujnik położenia przepustnicy.

Jeśli nie masz kogoś w okolicy, kto mógłby służyć pomocą to możesz przepustnicę kupić. Kosztują naprawde niewiele.


Przepustnicy jako przepustnicy nie podmieniałem, ale jakoś niedawno zmieniałem właśnie TPS'a (czyli czujnik położenia przepustnicy) i na chwilę to pomogło, ale nie na długo.

szymonenek - Pią Kwi 19, 2019 21:20

Potencjometr gazu to dobra wskazówka, podłącz komputer nawet ELM powinien mieć podgląd na położenie pedału gazu .
tommasino - Pią Kwi 19, 2019 21:30

szymonenek, przecież w V6 jest linka przy pedale, nie potencjometr

[ Dodano: Pią Kwi 19, 2019 22:30 ]
sc4rface, podnień przepustnicę, może ona jest wadliwa.

iktorn73 - Sob Kwi 20, 2019 07:35

Nie zauważyłem że masz silnik 2.5 :) . Wciąż żyję dieslem :)