Zobacz temat - [R75][2001] Problem z poduszkami powietrznymi - lampka SRS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75][2001] Problem z poduszkami powietrznymi - lampka SRS

sasnerss - Sro Kwi 24, 2019 20:38
Temat postu: [R75][2001] Problem z poduszkami powietrznymi - lampka SRS
Witam, od czasu zakupu samochodu męczę się z wiecznie świecącą się kontrolką SRS. Przegląd zaraz po świętach. Samochód jest przystosowany do zamontowania kurtyn (napisy Airbag na przednich i bocznych belkach) przy czym na prawej belce brakuje plastiku przy pasie bezpieczeństwa i małej plastikowej nakładki z napisem Airbag więc wnioskuje, że właśnie prawej kurtyny brak. W jaki sposób można dobrać się do tej belki i zamontować kurtynę i gdzie znajdę jakiekolwiek wtyczki, które powinny do niej iść?

Sprawdziłem wtyczki pod fotelami, docisnąłem je i błąd wciąż występuje.

Sprawdziłem też wizualnie w prawym słupku znajduje się kurtyna - brak. Próbowałem sprawdzić w lewym, ale przez ten plastik nachodzący na pas nic nie zauważyłem, a nie mam zielonego pojęcia jak zabrać się za demontaż słupka.

marcin.misek - Sro Kwi 24, 2019 21:13

sasnerss napisał/a:
Samochód jest przystosowany do zamontowania kurtyn

Nie bylo wersji "przystosowanych", albo mialy kurtyny ( i wtedy byly napisy AIRBAG na słupku a) lub ich nie bylo ( napisów też nie)
sasnerss napisał/a:
plastiku przy pasie bezpieczeństwa i małej plastikowej nakładki z napisem Airbag więc wnioskuje, że właśnie prawej kurtyny brak.

Poduszka kurtyny jest zamontowana w słupku A, miejscu pasów nie ma żadnej poduszki ( częsty błąd , po napisach ktoś wnioskuje żę ma 8 poduszek)
sasnerss napisał/a:
W jaki sposób można dobrać się do tej belki i zamontować kurtynę i gdzie znajdę jakiekolwiek wtyczki, które powinny do niej iść?

Zweryfikuj najpierw czy masz kurtyny - zedjmij osony przednich słuków - są przymocowane na takich paskach - będziesz klął jak będziesz chcaiał całkiem zdemontować - na forum jest opis jak to zrobić.
A żeby zamontować kurtyny trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą.

Najprosciej bedzie podpiać samochod pod TOAF'a odczytać błędy i będziesz wiedział czego brakuje (albo gdize ą błędy). Prosciej i szybciej będzie wykodować kurtyny niż je montowac.
Pozbędziesz się w ten sposób błędu na desce ( o ile on pochodzi od tego)

sasnerss - Sro Kwi 24, 2019 21:27

Szukałem instrukcji, ale nie mogę znaleźć. Czy mógłby ktoś poratować odnośnikiem?
marcin.misek - Sro Kwi 24, 2019 21:46

Cytat:
Szukałem instrukcji, ale nie mogę znaleźć. Czy mógłby ktoś poratować odnośnikiem?

instrukcją do czego ? odnośnikiem do czego ?

sasnerss - Sro Kwi 24, 2019 21:48

Instrukcji do demontażu słupka, w którym znajduje się kurtyna.

marcin.misek napisał/a:
Cytat:
Szukałem instrukcji, ale nie mogę znaleźć. Czy mógłby ktoś poratować odnośnikiem?

instrukcją do czego ? odnośnikiem do czego ?

marcin.misek - Sro Kwi 24, 2019 21:49

eh...
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107555 chociażby tutaj.

sasnerss - Sro Kwi 24, 2019 21:51

marcin.misek napisał/a:
eh...
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107555 chociażby tutaj.


Szukałem w katalogu (tutaj) wybacz skoro to taki problem podlinkować. Dzięki.

marcin.misek - Sro Kwi 24, 2019 21:55

Na twoim miejscu i tak zrobil bym najpierw diagnostykę, jak moduł zlapal blad 9000 to możesz tam wsadzać cokolwiek, a i tak będize błąd na desce.
sasnerss - Sro Kwi 24, 2019 22:07

Tak też zrobię. Jutro podjadę do mechanika. Jeżeli okaże się, że to błąd 9000 to jedyną opcją jest wymiana sterownika, który znajduje się pod tunelem?
marcin.misek - Czw Kwi 25, 2019 08:03

Cytat:
Jeżeli okaże się, że to błąd 9000 to jedyną opcją jest wymiana sterownika, który znajduje się pod tunelem?

Najprosciej. Moża próbować go reanimować - ale tu trzeba szukac kogos kto zajmuje sie wlasnie takimi sterownikami.
Przy czym musisz naprawic kompleksowo wszystko - jeżeli coś będize nie tak - błąd będzie się świecił.

sasnerss - Pią Kwi 26, 2019 19:57

Diagnoza wykazała dwa błędy.

9142 - RIGHT HAND SIDE IMPACT SENSOR CONFIGURATION FAULT
9144 - RIGHT HAND SIDE IMPACT SENSOR CONFIGURATION FAULT

SeniorA - Pią Kwi 26, 2019 20:34

myślę ,że trzeba wymienić prawy czujnik uderzenia bocznego na ramie podłogi i usunąć crach date w module SRS albo go wymienić.
sasnerss - Pią Kwi 26, 2019 22:07

Więc sama wymiana czujnika nic nie pomoże i usunięcie danych o zderzeniu z modułu wiąże się z jego wyciągnięciem spod tunelu?
SeniorA - Sob Kwi 27, 2019 09:30

Cytat:
usunięcie danych o zderzeniu z modułu wiąże się z jego wyciągnięciem spod tunelu?
można to załatwić komp. serwisowym T4 i może jakimś innym specjalnym się uda.Może w HIU - ART.
marcin.misek - Sob Kwi 27, 2019 09:34

T4 nie potrafi usunąć crash daty, generalnie nic po OBD tego nie ruszy, sterownik trzeba wyjąć.
sasnerss - Pon Kwi 29, 2019 21:42

Orientuje się ktoś może czy w Krakowie i okolicach jest ktoś kto robi z takimi usterkami oprócz Hiu - Art?
marcin.misek - Pon Kwi 29, 2019 23:56

Szukaj pana Miodowicza, znanego i polecanego speca do Roverków w Krakowie :
https://profiauto.pl/warsztaty-samochodowe/malopolskie/krakow/profiauto-serwis-midowicz

sasnerss - Sro Maj 08, 2019 20:46

Sprawa zakończona. Kupiłem czujnik uderzenia bocznego, wymieniłem go po czym wykasowałem błąd Toafem. Ani śladu po kontrolce poduszki :)
MaReK - Nie Maj 12, 2019 01:08

A skąd w tej dyskusji wziął się błąd crash daty? Ugnił sensor w podłodze i tyle ;)
CrashDate w tym module da się wywalić w 10 min, ale trzeba mieć moduł na wierzchu.

Co do kurtyn, napis airbag jest na słupku, ale także nad zwijakiem pasa. Nabój kurtyny jest na wysokości schowka ale mocowanie idzie przez całą długość auta. Dlatego jak kurtyna wywali, to rozrywa słupek, podsufitkę, w/w zaślepkę nad zwijakiem pasa :) Wiem, bo sobie kiedyś eksplodowałem :P