Zobacz temat - [MG ZT 190] Remont czy wymiana silnika?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT 190] Remont czy wymiana silnika?

Pucia - Czw Maj 23, 2019 18:50
Temat postu: [MG ZT 190] Remont czy wymiana silnika?
Dzien dobry

MG zt 190
2001r

Auto zaczeło spalać olej - to pewne.
Dymi na niebiesko a zapach palonego oleju czuć 50km dalej.



1. Jeśli to uszczelniacze itd, to jaki jest koszt czesci + robocizny? (średnio)
2. Jeśli jest to duża kwota to może lepiej wymienić słupek silnika i bedzie okej?
Czy przy wymianie słupka coś jeszcze trzeba robic?

3. Gdybym wymieniał silnik, jakie mogą być tego koszty?
4. Jeśli to nie uszczelniacze to czy jest możliwość jakiejś innej awarii?

Przepraszam za ilość pytań ale mam nagłą poważna usterke, brak budżetu i goni mnie czas stad pytam na forum - bo tu najwiecej osób sie zna.

Pozdrawiam

martinsc - Pią Maj 24, 2019 00:23

Na dobry początek polecam sprawdzić odme, bo może kolektor ssacy jest już pełny oleju i dostaje olej razem z powietrzem. To ta wersja optymistyczna. Bo jeśli uszczelniacze zaworowe lub pierścienie tłokowe to już jest droga zabawa tak w przypadku wymiany silnika jak i jego remontu praktycznie ten sam koszt.
slax - Pią Maj 24, 2019 15:12

U mnie popękane były pierścienie uszczelniające na każdym cylindrze. Ja zaczął bym od pomiary kompresji, jeśli wyjdzie słabo to albo pierścionki albo uszczelniacze, wtedy prawdę powie próba olejowa, jeśli sprężanie się poprawi to pierścienie, jeśli nie to uszczelniacze, to tak na chłopski rozum. U mnie taki pomiar wskazał pierścienie i tak tez było w rzeczywistości.

Co do remontu/wymiany pieca, to wymieniaj piec. Remont to dozo większe koszta.