Zobacz temat - [MG ZT] podpiecie do komputera
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] podpiecie do komputera

nukedclx - Sob Lip 20, 2019 23:26
Temat postu: [MG ZT] podpiecie do komputera
Szukam kogos kto mi podepnie w kuj-pom MG ZT do komputera w celu diagnozy abs i srs(airbag).

Moze ktorys z kolegow moze polecic warsztat badz osobe prywatna?

marcin.misek - Nie Lip 21, 2019 10:12

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101967&postdays=0&postorder=asc&start=0
nukedclx - Pon Lip 22, 2019 18:00

chyba temat do zamkniecia, mam dostep do interfejsu od bmw ktory dzialal z inpa, wedle tego co przeczytalem powinnien zadzialac, nie wiedzialem ze istnieje taki toaf, fajna sprawa, dzieki

edit: szybciutko podlaczylem vaga i mam bledy do kasowania ale nie kasuja sie, ani jeden, w silniku dosc sporo, crash data w poduszkach, czujnik w przednim lewym kole, nic z tych bledow sie nie chce kasowac, niby pokazuje ze nie ma, czytam ponownie i jest - objaw uszkodzonego interfejsu?

Jakby co to uderzenie bylo w lewe kolo akurat, jest tam nowa zwrotnica i inny czujnik..

Jeszcze jedno, ma ktos wsad od wersji po tuningu do dizla? Zdaje sie ten toaf pozwala na wgarnie :D

tomi24lbn - Pon Lip 22, 2019 21:13

nukedclx napisał/a:
edit: szybciutko podlaczylem vaga i mam bledy do kasowania ale nie kasuja sie, ani jeden, w silniku dosc sporo, crash data w poduszkach, czujnik w przednim lewym kole, nic z tych bledow sie nie chce kasowac, niby pokazuje ze nie ma, czytam ponownie i jest - objaw uszkodzonego interfejsu?
Napraw auto a wtedy toaf wykasuje błędy. :P
Nie ma interfejsu który wymienia czujnik /łożysko itp. :mrgreen:

nukedclx - Pon Lip 22, 2019 21:28

Przeczytaj jeszcze raz
marcin.misek - Pon Lip 22, 2019 21:48

nukedclx napisał/a:
Przeczytaj jeszcze raz

Ty również.

Skoro interfejs odczytuje bledy a ich nie kasuje to gdzie jest wina ? w interfejsie czy w samochodzie ? Crash daty nie usuniesz tak czy owak, bledy w silniki - jesli nie naprawisz silnika dalej bedą, jesli nie naprawisz absu, to bledu nie usuniesz.

nukedclx napisał/a:
Jeszcze jedno, ma ktos wsad od wersji po tuningu do dizla?

Poczytaj jeszcze, zdecydowanie.

tomi24lbn - Pon Lip 22, 2019 21:50

nukedclx napisał/a:
Przeczytaj jeszcze raz
:mrgreen:
Pomyśl jeśli błąd nie daję się skasować to nadal występuje usterka.
Crash data Toaf nie ruszy sterownik poduszek do wymiany lub do resetu na stole tak czy siak trzeba go wyciągnąć.

nukedclx - Pon Lip 22, 2019 22:08

to spiesze z doglebnym wyjasnieniem, interesuje mnie abs i srs, silnik zrobilem przy okazji, abs powinnien sie raczej skasowac - kontrolka swiecila sie przed kraksa i akurat ten konkretny czujnik jest wymieniony, malo tego powinno po skasowaniu wywolac go dopiero po przejechaniu chociaz paru metrow - nic takiego nie mialo miejsca. Na bledy w silniku przyjdzie czas, aczkolwiek wydaje mi sie ze kilka z nich bylo 'przelotnych' a nie skasowalo ani jednego. Srs odczytalem programem o innej nazwie, tez ze strony toafu - jak sie zatem pozbyc 'crash daty'?
marcin.misek - Pon Lip 22, 2019 22:31

nukedclx napisał/a:
kontrolka swiecila sie przed kraksa i akurat ten konkretny czujnik jest wymieniony, malo tego powinno po skasowaniu wywolac go dopiero po przejechaniu chociaz paru metrow - nic takiego nie mialo miejsca.

Jaki to konkretnie błąd ?
nukedclx napisał/a:
srs odczytalem programem o innej nazwie, tez ze strony toafu - jak sie zatem pozbyc 'crash daty'?
tomi24lbn napisał/a:
Crash data Toaf nie ruszy sterownik poduszek do wymiany lub do resetu na stole tak czy siak trzeba go wyciągnąć.

połącz kropki ;]

nukedclx - Pon Lip 22, 2019 22:46

Chyba tylko przednie lewe kolo i okolicznisci wystapienia bledu do rozwiniecia. Sterownik jutro wyjme. Jakies wskazowki jak to na stole zrobic? Wystarczy przelutowac pamiec na nowa?
marcin.misek - Wto Lip 23, 2019 08:25

Musisz wyczyści crash data, użyć odpowiedniego oprogramowania które to zrobi. Kup używkę, zamontuj i tyle. Używany mozna już za 5 PLN wyłapać.
nukedclx - Wto Lip 23, 2019 09:42

Tak zrobie, a kwestia abs?
marcin.misek - Wto Lip 23, 2019 20:44

Dalej nie wiem jaki błąd.
Trzeba sprawdzić czujnik, wiązkę, pierścień i sterownik, wszystko po kolei

nukedclx - Wto Lip 23, 2019 21:34

Dzis uzylem jeszcze innego interfejsu i bledy z silnika poszly w sina dal, zostal jeden, przekaznik swiec zarowych. Abs przesledze od czujnika do komputera czy przewod caly. Poduszki juz zamowilem sterownik. To jeszcze moze kolega zaspokoi moja ciekawosc i powie jak modyfikowac mapy. Wiem ze moglbym uzyc pliku od kogos i moze sie uda a moze nie i lepiej modyfikowac wlasny zrzut, ale jesli ma sie kopie mozna eksperymentowac, Prosze o wskazowki.
marcin.misek - Wto Lip 23, 2019 22:01

Jak modyfikować mapy.... Mądrze.
Zrzucasz, przerabiasz, wrzucasz, i patrzysz co jest. Raczej nie znajdziesz chętnego któremu by się chciało tłumaczyć kilka/kilkanaście godzin jak daną mapę należy zmodyfikować - Internet i szukaj, są kursy, poradniki...
Albo podjedź do kogoś kto to robi i z głowy - szybko, bezpiecznie, ale może nie tanio

nukedclx - Wto Lip 23, 2019 22:15

A chetnego na udostepnienie swojego zrzutu? To podpowiedz jaki program bo juz kilka sprawdzalem i nie wyszlo. Potem mozna temat zamykac :D
marcin.misek - Wto Lip 23, 2019 22:23

Słabo sprawdzałeś, wysil się trochę... Albo poczytaj na tym forum.
Każdy za swoja mapę zapłacił, była robiona indywidualnie dla niego - myślisz że ktoś się podzieli tak za darmo?
A mapę robiąca z cdt CDTI masz w Toafie - szukaj jak ja wgrać.

nukedclx - Czw Sie 15, 2019 15:20

Z podziekowaniem za pomoc, pozdrawiam!

[ Dodano: Nie Sie 04, 2019 14:14 ]
Wracam do tematu, zakupilem nowy modul airbag, podlaczylem, zapisalem nowy vin w nim programem srstool, i mimo ze koduje go to bledow duzej rezystancji nie moge sie w nim pozbyc, jest tez jeden ECU config error. co poczac?'

Uprzedzajac pytania probowalem wylaczac wszystko zostawiajac tylko poduszke kierowcy jak i robic kalibracje..

[ Dodano: Czw Sie 15, 2019 15:20 ]
odswieze temat, airbag juz dziala, przynajmiej czesciowo

kosc pamieci przeprogramowalem tanim programatorem z allegro, musialem wylaczyc napinacze bo pokazywaly rezystancje za duza a nie wygladaja jakby wystrzelily, finalnie kontrolka gasnie jak nalezy i finalnie mam dwa moduly airbag dzialajace w tym aucie.. :D