Zobacz temat - MEMS 3 - remap silników K-series
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - MEMS 3 - remap silników K-series

Markzo - Sob Sie 24, 2019 19:23
Temat postu: MEMS 3 - remap silników K-series
Siemanko!

Zaczynam nowy temat, nie wiem jakie będzie zainteresowanie. Chciałbym tutaj pokazać, że MEMS 3 (czyli sterownik każdej K-serii R/MG po 2000r.) jest bardzo przyjemnie modowalny. Będziemy tu z LilJohn'em wrzucać info co nam się udało ogarnąć :) jeśli ktoś jest chętny na dołączenie do zabawy to zapraszamy :)

1. 1.6/1.8VVC
Tutaj zadziało się najwięcej. Od silnika atmosferycznego po sterowanie uturbionym.
-modyfikacja zapłonu, paliwa,
-przesunięcie odcinki,
-konwersja Turbo,
-zmiana temperatury załączania obu biegów wentylatorów chłodnicy,
-tzw. pops&bangs, czyli strzelanie z wydechu przy odjęciu nogi z gazu,
Na modzonej mapie zdrowe VVC kolegi Dzejsona (rajdówka z motorem 1.6!) wypluła 167KM i 179Nm, przyrost w szerokim zakresie obrotów ok 12KM i szczytowo 15Nm, moc maksymalna będzie wyższa, musi skorygować paliwo od 6800obr/min w górę :)
tak wygląda wykres seria vs nasz mod:


Sam w tej chwili śmigam R25 z motorem 1,8VVC + turbo. Zrobiłem już ponad 8000km, seryjne ECU bardzo ładnie radzi sobie z doładowaniem. Na hamowni jeszcze nie byłem, mam nadzieję podnieść boost na 0,5-0,6b niedługo i we wrześniu wskoczyć na rolki.
Póki co odpycha się tak:
https://youtu.be/JIs5OL9cM38
i mały popcorn:
https://youtu.be/64gzSnu_hlk

2. 1,8 Turbo - R75/MG ZT,
Tutaj również udało się ogarnąć kompletny remap, aż do granic układu paliwowego ;D czyli sterowanie zapłonem, paliwem i boostem. Seryjnych wtrysków (260ccm) brakło od 4500obr/min i 0,9b doładowania. Jednak nie potrzeba żadnych zewnętrznych wspomagaczy, ale seryjne ecu współpracowało :)

Po co ten temat? Chciałbym aby grono osób grzebiących w MEMSie się poszerzyło. Bo w "kupie" siła :D Razem na pewno uda się ogarnąć jeszcze więcej a przy okazji powinny urodzić się nowe projekty ;) bo teraz swap 1,8T do 25/45/zs/zr czy też uturbienie 1,4/1,6/VVC nie są już niemożliwe, nie potrzeba drogich komputerów stand alone.

Piszcie, pytajcie, obaj z LilJohn'em chętnie odpowiemy :) [/b]

addb1 - Sob Sie 24, 2019 19:41

:D Bardzo mnie o cieszy że są osoby które próbują pchać ten temat jak i MEMSa3

Sam osobiście mam machnięty zapłon, pops and bangs i odcinka z 7200 na 7500.

Różnica jest odczuwalna, lecz tak jak Markzo, wzpominał trzeba ogarnąć paliwko powyżej 6k obrotów :)

Jednym słowem xD Polak potrafi :D

Działajcie

dzelo23 - Sob Sie 24, 2019 19:56

:d
Ogólnie zarąbiście że są tacy ludzie, wielki Szacun za Waszą robotę :brawo:
Kilka lat temu obdzwonilem całą masę firm, kilka odwiedziłem i dupa, nikt nie był w stanie nic zrobić. Firma z Sosnowca dostała mój sterownik silnika, stwierdzili że mogą zrobić auto na około 170 koni ale muszę się stawić z autem. Niestety gamonie coś zrobili że sterownikiem bo gdy do mnie wrócił to już nie działał.
Z tego powodu miałem det 3, fajnie się smigalo ale ale po zabawach k.... Wszystko się wysrało a mapy z deta poszły w krzaki :/
Jezeli będę mógł Wam jakoś pomóc to pomogę, walcie bez oporów.
Wrażenia po strojeniu :d bezcenne z auta ktoś wywalił komplet pasażerów z bagażem albo odpiął przyczepę z gruzem.

dawidd - Nie Sie 25, 2019 21:11

Tez kibicuje, może kiedyś coś takiego w moim MG 1.8vcc zrobię :)
Malignus - Pon Sie 26, 2019 18:43

Jak dla mnie jesteś Wielki Markzo :mrgreen: Robisz cos nad czym angole polegli :mrgreen: 3mam kciuki i mocy przybywaj :twisted:
marcin.misek - Pon Sie 26, 2019 20:36

To jeszcze czekać na kogoś kto podejmie wyzwanie z EMS2000:)

To wspaniale że są tacy fascynaci którzy robią to w zasadzie dla zabawy :) I robią to dobrze !

Markzo - Sro Sie 28, 2019 09:41

marcin.misek, mowisz o siemensie z kv6? Ale on po galeciaku idzie, trzeba tylko mapki poidentyfikowac ;)

Dzieki wszystkim za mile slowa! Niedlugo udosteonimy wiecej info tez na fb, moze wiecej ludzi zacznie dzialac...

A poki co :D wykres 1.8T z R75 Dzela, jak widać strojenie coś dało :D


200KM/308Nm :D

Marcin84 - Sro Sie 28, 2019 11:25

Markzo napisał/a:


200KM/308Nm :D


Pięknie :twisted:

Pytanie ile pójdzie wystroić na serii bez zmian dolotu, przepustnicy i wydechu jak u Dzela?

dzelo23 - Sro Sie 28, 2019 11:55

Kmaps ma w ofercie modyfikacje na seryjnym aucie na 200kuca i 270 niuta. Ciekawi mnie ile z tego jest prawdy.
Markzo - Sro Sie 28, 2019 13:07

Marcin84, jak chcesz cos modzic to jedz na rzetelna hamownie, na ktorej potem bedzie monitorowal mody. Zobacz co wypluje seria. W tym silniku potencjal ogromny ma zaplon, to jest mega istotna kwestia. Jednak mody, ktore wykonal Dzelomen nie kosztuja majatku, a daja ogromnie duzo. Bo chociazby luzniejszy DP zbije Ci egt i poprawi spool turbo. Zreszta teraz na opadajacym booscie jest wiecej Nm niz wczesniej na stalym ~0.8 na decie. To zasluga duzego DP i zaplonu. Jak ogarne skalowanie na duze wtryski, to bedzie dopiero miło ;)

A i popatrzcie na przebieg mocy na wysokich obrotach. Brakuje tu walkow z tf135/vvc albo czapki vvc. Mysle, ze gratisowo 30-40km bez dzwigania boostu by bylo...

dzelo23 - Sro Sie 28, 2019 13:41

Markzo :twisted: kusiciel ;)
marcin.misek - Sro Sie 28, 2019 13:59

Cytat:
marcin.misek, mowisz o siemensie z kv6? Ale on po galeciaku idzie, trzeba tylko mapki poidentyfikowac ;)
Dokladnie. ale jak widać nie ma chętnego na to - każdy by chciał "gotowca" :)
Markzo - Sro Sie 28, 2019 17:43

dzelo23 napisał/a:
Markzo kusiciel

póki co, same plusy z tego wychodzą :P

marcin.misek napisał/a:
Dokladnie. ale jak widać nie ma chętnego na to - każdy by chciał "gotowca"

mam wsady z 2,0v6 aftomat i zt190manual, zerkne na nie. Ale gotowce :haha: to mnie zawsze bawi :D przecież każdy silnik na tyle się różni, że można zacząć od jakiegoś "gotowca", ale finalnie i tak trzeba robić pod konkretny motor :)

GoldenFSO - Sob Wrz 21, 2019 00:00

Witam,
ciesze się że udaje się coś ruszyć w MEMSIE :) . Kmaps oferuje zamianę CPWK w sterowniku 1.8T od R75 z hallotronowego na indukcyjny - próbowaliście już coś takiego zrobić?
Pozdrawiam,
GoldenFSO

Markzo - Sob Wrz 21, 2019 11:02

GoldenFSO napisał/a:
Witam,
ciesze się że udaje się coś ruszyć w MEMSIE :) . Kmaps oferuje zamianę CPWK w sterowniku 1.8T od R75 z hallotronowego na indukcyjny - próbowaliście już coś takiego zrobić?
Pozdrawiam,
GoldenFSO

Nie, raczej ciezko cos takiego zrobic bez zmiany hardware'owej w sterowniku :) pozatym nie bardzo widze sens, kazdy sterownik kserii mozna bardzo latwo zmusic do pracy z Turbo ;) tak jak mam u siebie z VVC.

GoldenFSO - Sob Wrz 21, 2019 20:31

Ha, to teraz domyślam się dlaczego Kmaps chce sterownik np.: NNN100783 z R45 1.8 na wymianę. Jak myślicie: podmieniają tam mapę z turbo, czy modyfikują mapę N/A ?
Do tej chwili sądziłem, że komputery od 18k4g i 18k4f różniły się sprzętowo (obsługa turbo, nadciśnienie w kolektorze, ilość pinów)

Markzo - Sob Wrz 21, 2019 21:52

Bo roznia sie ;) tak jak 1.8vvc od zwyklego 1.8 :)
GoldenFSO - Sob Wrz 21, 2019 22:43

W elektronice nie siedzę i widzę, że moje przemyślenia są zbyt pochopne :)
Dobra, od tyłu - chcę przeszczepić 18k4g do poloneza. Mam już tam dość dobrze zadomowione 18k4f na sterowniku od silnika 20t4h + det3, mam też całe R75 z UK. Chciałbym na początek postawić to na oryginalnym kompie od turbo, ale zachodzi obawa że dzwon ori skrzyni rovera nie zmieści w tunelu poloneza. W tej konfiguracji musiałbym jedynie zdjąć immo i wyprogramować drugą sondę. Jeśli nie wejdzie to będę musiał "odchudzić" to rozwiązanie i wtedy konieczne będzie zwykłe koło zamachowe i czujnik indukcyjny. Rozumiem, że w takim wypadku przypadku możliwe jest skonfigurowanie sterownika który obsłuży indukcję i turbo ?

Markzo - Nie Wrz 22, 2019 09:45

Wez sterownik 1.8 z r25/45/zr/zs, masz normany czujnik indukcyjny i zdaje sie zostajesz przy kole zamachowym pod sprzeglo 200mm. Z 1.8T pakujesz motor + osprzet (odmy, mapsensor itp). Do takiego zestawu pakuje sie odpowienio zmieniony soft i gotowe. Jedyne co, to potrzebujesz jakiegos kontrolera doladowania. Mozliwe, ze sterownik z TF z autoamtyczna skrzynia da sie wykorzystac do sterowania EBC, ale nie probowalem tego jeszcze.

A mam pytanie odnosnie sterownika z 2.0 z detem, to mems 1.9? Dziala Ci sterowanie zaplonem?

GoldenFSO - Nie Wrz 22, 2019 20:39

Mam memsa 1.6 i zamach z poloneza 1.4 przerobiony pod sprzęgło 200mm. W czasach kiedy zaczynałem zabawę z wkładaniem 1.8 do poloneza (okolice 2008 r.) zdjęcie immo z memsa 1.9 kosztowało ponad 500 zł :) , nie mówiąc już o cenach sterowników. Generalnie wyszło na dobre bo mam dużo momentu.
Jeśli chodzi o sterowniki od auta z automatem, to słyszałem o wykorzystywaniu takowych z aut ze skrzynią stepspeed. Ale w PL to chyba nie jeździ taki żaden.

Markzo - Nie Wrz 22, 2019 22:02

Ok to od początku, bo mnie zaciekawiłeś :)

GoldenFSO napisał/a:
Mam memsa 1.6

masz memsa z Roverowskiego 2.0? czy z Poloneza (1.4)? Jeśli z Rovera, to jakiego? 2 wtyczki przy ecu? Jakie masz do tego wtryski, 380/460 czy z 1.8?

GoldenFSO napisał/a:
W czasach kiedy zaczynałem zabawę z wkładaniem 1.8 do poloneza (okolice 2008 r.) zdjęcie immo z memsa 1.9 kosztowało ponad 500 zł , nie mówiąc już o cenach sterowników. Generalnie wyszło na dobre bo mam dużo momentu.

Masz jakiś wykres?

Używasz Deta 3, w jakim trybie? FI czy świnia? Ponawiam pytanie o zapłon, jesteś w stanie go zmieniać? Pytam, bo nie bardzo komukolwiek z forumowiczów (memsy 1.9 i 1.6) udało się ruszyć zapłon - trigger zapłonu z DETa to 18-1-18-1, natomiast zamachy z memsów 1.6 i 1.9 mają troche inny wieniec:

4 wycięcia :)

Czy detem tylko korygujesz paliwo, a zapłon nie jest modyfikowany? Obroty musisz mieć, żeby to w ogóle działało - czy tylko wklepałeś ilość sygnałów na obrót i dopasowałeś odczyt z deta do rzeczywistych obrotów?

GoldenFSO napisał/a:
Jeśli chodzi o sterowniki od auta z automatem, to słyszałem o wykorzystywaniu takowych z aut ze skrzynią stepspeed. Ale w PL to chyba nie jeździ taki żaden.

tak, dokładnie o to chodzi :) chociaż ja dziś zacząłem używać MBC i jest nawet orajt :) chociaż EBC na pewno jest dużo lepsze, w ZS wyraźnie widać różnice :)

GoldenFSO - Nie Wrz 22, 2019 23:15

Sterownik bodajże z 820 2.0, 1 wtyczka, wtryski z 1.8 ale nie pamiętam czy standard - 218 ccm, albo 198 ccm (oczywiście mogę się dogrzebać do numerów wtrysków i sterownika, ale do auta mam 70 km ).

Wykres: hamownia
pomiar na lekkiej nieszczelności po zejściu 4-2 i zdjętym paliwie (prosty wskaźnik z wąskiej sondy nigdy nie wchodzi na bogate) ze względu na szarpnięcia, które okazały się później uwaloną elektrodą na świecy - poźniej już nie klikane, ale "dupohamownia" wykazywała przed tym faktem lepsze parametry, szczególnie powyżej 5000 rpm.

na dolocie: przepustnica 2.0rover/1.4 polonez, kolektor vvc przespawany na układ wzdłużny zespołu napędowego: spasowane przejścia góra/dół/głowica - dodatkowo wyszkiełkowany wewnątrz oraz przekładki terrmiczne głowica/dół/góra, filtr z puszką ori polonez 1.4/ rover 2/0.
na wylocie: w głowicy nic nie ruszane, długie 4-2-1 (długości zejść wzorowane z freelandera) z zachowaniem pulsacji spalin, w kolektorze obrobione spawy,do zejścia w 1 owinięte i na 56 mm, tłumniki żadne przeloty, rynny itp :) - środek t4 a końcowy passat b4 2.0b

Na pozostałe pytania odpowiem po konsultacji z kolegą który mi to wstępnie klikał, bo do prawdziwego strojenia na hamowni obciążeniowej nie doszło :(

Markzo - Wto Wrz 24, 2019 06:13

Hmm... Strasznie duzo Nm jak na tak niska moc, weryfikowales to gdzies? Z tego co piszesz zaplonem nie kreciliscie, tylko paliwo? Jak sie czegos dowiesz to daj znac :)
slax - Sro Wrz 25, 2019 09:11

Łup :D
GoldenFSO - Sro Wrz 25, 2019 09:11

Pomiar w obecnym setupie był tylko raz wykonywany - potwierdzenia z innej hamowni nie mam. Mam tylko wykres z poprzedniego setupu - przyrostu jest jakieś 10 km i 30 NM.
Trigger z DETa: "Rover K Series" dodany jakiś czas temu (kilka lat) przez Jadźwina na prośbę jakiegoś tam człowieka co coś dłubał na mgr z silnikiem 1.4.
Zapłon ruszony - obroty czytane bez kombinacji, paliwo - sygnał z DETa wlutowany bezpośrednio pod mapsensor w serowniku oryginalnym.
Zapłon ruszony ostrożnie bo stukało, ale jak się później okazało z innego powodu. Aha mam dołożony stuk sensor - tak jak w 2.0 i czujnik temp. paliwa.

Markzo - Sro Wrz 25, 2019 09:27

Ok to najpierw kolejny istotny krok :D dzieki Johnemu Oio udalo sie usunac boostcut w sterowniku z 75/ZT 1.8T ;) mozna dmuchac powyzej 0.95b :D

GoldenFSO,
Ciekawe info, bo jesli uzywasz sterownika z 2.0 to ten trigger z deta nie dziala ;) przerabialem temat i niestety nawet sam Ecumaster (Jadzwin albo Kisiel) przyznali, ze det nie dziala z steronikiem rovera. Tutaj tez dziwi mnie stukowe, w swoim 1.8 (jeszcze bez turbo) mocno waliłem zaplonem i na paliwie 95 nie bylo stukowego, mowie tu o wyprzedzeniu 20-21st przy butowaniu ;) a mozesz w decie np ustawic odciecie na 5000rpm i bedzie dzialac? A i na ustawieniu Rover kseries auto bedzie jezdzic, jednak jak porownasz obroty w det z rzeczywistymi to sie rozjezdzaja :/

slax - Sro Wrz 25, 2019 10:03

GoldenFSO, ale zaraz zaraz, uzuwasz ECU z 2.0 NA? z Kołem zamachowym k series?

[ Dodano: Sro Wrz 25, 2019 11:03 ]
Bo z tego co piszesz wynika że trigger dla 2.0 i k series jest taki sam. Przerobiłem temat zapłonu na wszystkie strony i zapłonu nie dao sie ruszyć.

GoldenFSO - Sro Wrz 25, 2019 21:24

Tak, używam ECU z 2.0 kod silnika 20T4H. Trigger w polonezowskim kole od 1.4 jest taki sam jak w 2.0 rovera. Z tego co się orientuję w 1.4 montowanym w roverach jest już koło z innym triggerem - dlatego też w moim przypadku nie można mówić o typowym kole dla kseries (no chyba, że się mylę - bo to wiedza z przed 10 lat ;) ).
Jeśli chodzi o obroty to porównując odczyt z deta i memsdiaga to pokrywały się. O ile rozjeżdzają się te obroty? - bo to może było nie do wyłapania w warunkach drogowych. Odcinka nie była przesuwana.

Spalanie stukowe: mam takie wrażenie, że ECU spóźnia się z korekcją zapłonu - może to wina złego umiejscowienia stuk sensora. Sprężanie też miałem po 15,5 bara co na pewno sprzyjało stukaniu.
Jutro jestem u kolegi na dłubaniu przy głowicy to będę mógł odświeżyć wiadomości na temat przebiegu strojenia.
Natomiast przed zimą może uda mi się sprowadzić auto do miasta i będzie można odnieść się do Waszych pytań w sposób doświadczalny oraz dokonać pomiaru na hamowni.

Wracając do sterownika z 18k4g - drugą sondę jesteście w stanie "wyłączyć"?

Markzo - Czw Wrz 26, 2019 09:16

A masz moze zdjecie wienca z Twojego kola zachowego? Ma 2 czy 4 wyciecia? Jesli dwa i sterownik z pierwszych tserii to sprawa wyjasniona ;)

Druga sonda lambda na razie jezdzi na emulatorze, pomysle nad softowym usunieciem ;)

GoldenFSO - Sob Wrz 28, 2019 19:45

Zdjęcie nie przedstawia mojego koła, ale mam takie samo:

Sterownik bez X.

Markzo - Nie Wrz 29, 2019 12:03

I wsio jasne ;) dzieki ;) jak bedziesz mial mozliwosc to zrob fotke ecu i numeru na nim :D
LilJohn - Wto Paź 01, 2019 15:26

Co do wyłączenia drugiej sondy lambda to jestem w trakcie opracowywania rozwiązania. Jest szansa że przy czytaniu błędów będą widoczne ale będą traktowane jako nieistotne - brak check engine.
U nas na przeglądach błędów w komputerze nie sprawdzają także będzie jak na razie ok :smile:

GoldenFSO - Wto Paź 01, 2019 18:35

A w MEMSIE odczyt z drugiej sondy jest jakoś istotnie brany pod uwagę przy dawkowaniu paliwa, czy raczej informacyjnie?
A nie dało by się ustawić stałej, "dobrej" wartości? Bo podejrzewam, że całkowitego pominięcia nie da się zrobić.

LilJohn - Sro Maj 13, 2020 11:37

Druga sonda sprawdza jedynie sprawność katalizatora i nie jest brana pod uwagę przy dawkowaniu paliwa. Na odłączonej sondzie jest stała wartość bodajże 450mV czyli można powiedzieć że "dobra".
Więc po wyłączeniu sondy w mapie po prostu nie będzie się świecił check engine z tego powodu.
Ale jeszcze chwilę mi pewnie zejdzie żeby to opracować. Stay tuned ;)

[ Dodano: Sro Maj 13, 2020 12:37 ]
Dawno nie było żadnej aktualizacji tematu. Właśnie udało mi się uruchomić w VVC alternatywną odcinkę obrotów czyli tak zwany Launch Control :twisted: :twisted: :twisted:

Aktualnie na filmiku ustawiony limiter do 3500 obrotów gdy prędkość auta jest poniżej 12km/h. Powyżej 12km/h normalnie odcina więc można ruszyć ostro z pedałem w podłodze bez mielenia kołami w miejscu.

Filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=W1YaJGTEey8

dawidd - Czw Maj 14, 2020 15:56

fajne sprawa, a tak przy okazji zapytam, programowanie SCU w R25/ZR tez ogarniacie?
Markzo - Sob Maj 16, 2020 08:07

To i ja sie pochwale :D
1.8VVC Turbo z Launch Control i pops&bangs :D bez LilJohn wuj by bylo z tych calych modow ;D zasluzyles na tytul ArcyMajstra! :D tak to wyglada:
https://youtu.be/Xex3jJ_E69I

Co dalej? Wiecej boosta, flatshift i ebc :twisted:

GoldenFSO - Sro Maj 20, 2020 15:27

Markzo napisał/a:
I wsio jasne ;) dzieki ;) jak bedziesz mial mozliwosc to zrob fotke ecu i numeru na nim :D


Troszkę trwało, ale w załączeniu fotki. W weekend będę rozbierał silnik (UPG) to zrobię fotkę koła.
https://zapodaj.net/079024a932ca4.jpg.html
https://zapodaj.net/3e350749f243c.jpg.html
https://zapodaj.net/2c28f90d82c1d.jpg.html
https://zapodaj.net/9e9626a3e223a.jpg.html

LilJohn - Sro Cze 03, 2020 15:19

Kolejne mody sterownika Rovera
Ostra odcinka, launch control z antilagiem pod turbo no i ogień z wydechu :twisted:

https://www.youtube.com/watch?v=Z60HBDNJGQc1

nanab - Sro Cze 03, 2020 16:44

To rower ma fabrycznie ASR czy dorabiali? I jak to wygląda ze skrzynią, jej sterownik też zmieniali?}
W sumie śmiesznie to wygląda jak jedzie sobie tak 20km/h i strzela z wydechu, miałem tak w maluchu jak był zepsuty :D

LilJohn - Sro Cze 03, 2020 17:16

Nie ma "ich", to wszystko moje filmiki :P
Fabrycznie nie ma takich funkcjonalności, napisałem własny kod który ECU wykonuje. Jaki sterownik skrzyni? :P
To akurat była pokazówka pod film, sam poniżej pewnych obrotów mam mocno ograniczone te strzelanie że tylko gdy go butuje to strzela jak rajdówka. Przy spokojnej jeździe jest cicho.

nanab - Sro Cze 03, 2020 18:39

LC bez mądrzejszego sterownika skrzyni i asr raczej niewykonalny
dawidd - Sro Cze 03, 2020 19:25

LilJohn, pokazał bys gdzieś więcej zdjęć tego białego zr'a :) rzadko (albo właściwie wcale) widuje białe MG i chętne bym na nim oko zawiesił :)
Markzo - Sro Cze 03, 2020 19:31

Nie moge sie doczekac, jak to przetestuje w swoim turbo :D
nanab - Sro Cze 03, 2020 20:15

Dopiero teraz skojarzyłem ten biały rower z zaszpachlowaną wnęką na rejestrację z brdyujścia :D Mieszkałem chyba 300m dalej
LilJohn - Sro Cze 03, 2020 20:30

nanab napisał/a:
LC bez mądrzejszego sterownika skrzyni i asr raczej niewykonalny

Ale jaki sterownik skrzyni jak tu jest zwykła PG1 manualna? LC to po prostu alternatywny limiter obrotów działający poniżej pewnej prędkości auta i to już wykonałem, a z kontrolą trakcji to prawda w mocniejszych autach ale do VVC wystarcza tyle co jest z takiej elektroniki w aucie czyli nic :D

nanab napisał/a:
Dopiero teraz skojarzyłem ten biały rower z zaszpachlowaną wnęką na rejestrację z brdyujścia :D Mieszkałem chyba 300m dalej

A twój to ta zielona 200-tka co tam na trawie pod górkę zawsze stawała? :D Klapę już wymieniłem bo płakała rdzą, teraz czas na malowanie bo jest cały biało pomarańczowy :P
Szkoda że nie wpadłeś pogadać bo widziałem cię często jak przejeżdżałeś.

dawidd napisał/a:
LilJohn, pokazał bys gdzieś więcej zdjęć tego białego zr'a :) Zadko(albo właściwie wcale) widuje białe MG i chętne bym na nim oko zawiesił :)

W jego obecnym stanie raczej nie bardzo jest na czym zawiesić oko. No i biały nie zostaje :twisted: Niedługo na naszym forum ma zawitać biały ZRek od @addb1

Markzo - Pią Cze 19, 2020 08:53

No i kolejny krok do przodu ;D Znowu Dzelo u jego 1.8T ;D



Wieksze wtryski i fmic :D lekki remap i mamy 207KM i 344Nm, przy booscir 0.8 opadajacym na 0.6. wiecej turbo nie utrzyma :(

Malignus - Sob Cze 20, 2020 13:43

Coraz ciekawiej :mrgreen:
Jakies dazenia do zrobienia takiego Roverka?V12 i 27 litrow pojemnosci :P

Roverek

Markzo - Sob Cze 20, 2020 13:57

Hehe, poki co...vvc turbo shamowane :D


206KM/295Nm ;) jestem zadowolony ;)

flapjck1 - Sob Cze 20, 2020 18:32

ile jest seryjnie niutona? w N/A ? 160? 180?
Markzo - Sob Cze 20, 2020 20:44

145km ma 174Nm wg roverki.eu ;)
flapjck1 - Sob Cze 20, 2020 21:34

zarabisty moment, musi sie niezle odpychac i ladnie ciagnac od 2500 rpm
nanab - Pią Cze 26, 2020 03:59

LilJohn napisał/a:
A twój to ta zielona 200-tka co tam na trawie pod górkę zawsze stawała? Klapę już wymieniłem bo płakała rdzą, teraz czas na malowanie bo jest cały biało pomarańczowy
Szkoda że nie wpadłeś pogadać bo widziałem cię często jak przejeżdżałeś.

Tak, to byłem ja, a wczoraj może nawet się widzieliśmy, na przerwie w pracy wpadłem do lidla i widziałem że zr stał na parkingu :D Może się kiedyś zgadamy jak będzie więcej czasu
Markzo napisał/a:
Hehe, poki co...vvc turbo shamowane

Elektryka się nie zmienia przy montowaniu sprężarki, map zostaje ten sam? Niedługo będę montować bardzo budżetowe turbo i kombinuję żeby jak najmniej modyfikacji zrobić.

Markzo - Pią Lut 12, 2021 18:00

nanab, mapsensor z turbo, wiazka bez zmian.

EDIT!
No siema ;D
Na forumie posucha a furrry się robią ;) Chcę Wam pokazać auto Darka - MG ZS hatchback, polift, seryjnie 1,8. No a zrobione jest... pierwszy w PL ZS 1,8T :D

Fotostory:





























Uturbiony motor ma tłoki i korby z 1,8T, kolektor ssący z VVC oraz seryjne turbo z 75tki. Całość złożona na nowych częściach, na razie się dociera ;) niedługo mam nadzieję podbić boościka :D bo na razie jest lajtowe 0,45b ;)

LilJohn - Wto Wrz 28, 2021 07:04

Chyba nowości idą :twisted:
Markzo - Wto Wrz 28, 2021 07:14

LilJohn napisał/a:
Chyba nowości idą :twisted:

a jak :D

Forum trochę umiera, a modyfikacje nie ustają :D Kilka fotek z najnowszego projektu: MGF 1,8 VVC Turbo :D
[url="https://postimg.cc/MfSZTvCC"][/url]
[url="https://postimg.cc/z3CXQFW8"][/url]
[url="https://postimg.cc/9rcFHwtT"][/url]
[url="https://postimg.cc/875pj8Yz"][/url]
[url="https://postimg.cc/xN3fb9Yc"][/url]
[url="https://postimg.cc/tZPCphMd"][/url]
[url="https://postimg.cc/Y4Tq5Xbq"][/url]
[url="https://postimg.cc/v4NQnqRL"][/url]

3 lata temu zrobiłem Marcinowi swapa na 1,8 VVC, był apetyt na więcej ;) do seryjnego silnika doszła sprężarka TD04HL-15T, wodny intercooler z całym układem, szpera, przelotowy wydech z końcowym tłumikiem miltec, zmapowane ECU, cały nowy układ hamulcowy z przewodami w oplocie i 2 tłoczkowymi zaciskami z przodu. Na razie 0,5b boostu i tak wygląda start z miejsca :D

https://youtu.be/EugPBzxPK8U

Leniwiec - Wto Paź 19, 2021 20:37

No paten zacny. Wodny intercooler to jest pomysł na 5.

Robiliście na 1,8 VVC 160 czy na starszym z MG F?

Zmienialiście wtryski? Czy fabryczne. To jest ten po swapie.

Czy podobne mody dało by się zrobić i wysterować na MG TF 135 on nie ma VVC ale ma przepustnicę większą i kolektor ten nowszy.

Pokazaliście, że się da szacun. Angole zawsze mają problem z temperaturą przy turbieniu F-a i TF-a. Patent z wodnym na pięć.

Kolektor spawaliście czy z 1,8T?

Odprężaliście motor?

Czy krótsze tłoki z 1,8T rovera?

Ta sprężarka to nie jest z saba?

Sterownik fabryczny?

Pytam bo zima długa, a apetyt rośnie :razz:

Markzo - Sro Paź 20, 2021 10:04

Leniwiec napisał/a:
No paten zacny. Wodny intercooler to jest pomysł na 5.

Robiliście na 1,8 VVC 160 czy na starszym z MG F?

Zmienialiście wtryski? Czy fabryczne. To jest ten po swapie.

Czy podobne mody dało by się zrobić i wysterować na MG TF 135 on nie ma VVC ale ma przepustnicę większą i kolektor ten nowszy.

Pokazaliście, że się da szacun. Angole zawsze mają problem z temperaturą przy turbieniu F-a i TF-a. Patent z wodnym na pięć.

Kolektor spawaliście czy z 1,8T?

Odprężaliście motor?

Czy krótsze tłoki z 1,8T rovera?

Ta sprężarka to nie jest z saba?

Sterownik fabryczny?

Pytam bo zima długa, a apetyt rośnie :razz:


1) to jest silnik z ZR160, 2004r, czyli VVC 160,
2) wtryski 380 z 2,0T,
3) Kolektor masz taki sam jak tu, niczym się nie różni, przepustnice masz mniejszą ;) tu siedzi z 2,0 57mm. Tak da się uturbić każdą Kserie, masz w tym wątku szarego ZSa 1,8 bez vvc ;)
4) Oni też montują wodne IC, tyle, że armatura jest często w bagażniku. Tutaj bagażnik miał zostać seryjny i funkcjonalny,
5) kolektor z 1,8T,
6) nie, słupek jest seryjny,
7) nie ma krótszych tłoków, 75 1,8T miał krótsze korobowdy,
8) turbo to TD04Hl-15T z saaba 95 aero,
9) przeczytaj nazwę tematu :D

Leniwiec - Czw Paź 21, 2021 20:01

Markzo napisał/a:


1) to jest silnik z ZR160, 2004r, czyli VVC 160,
2) wtryski 380 z 2,0T,
3) Kolektor masz taki sam jak tu, niczym się nie różni, przepustnice masz mniejszą ;) tu siedzi z 2,0 57mm. Tak da się uturbić każdą Kserie, masz w tym wątku szarego ZSa 1,8 bez vvc ;)
4) Oni też montują wodne IC, tyle, że armatura jest często w bagażniku. Tutaj bagażnik miał zostać seryjny i funkcjonalny,
5) kolektor z 1,8T,
6) nie, słupek jest seryjny,
7) nie ma krótszych tłoków, 75 1,8T miał krótsze korobowdy,
8) turbo to TD04Hl-15T z saaba 95 aero,
9) przeczytaj nazwę tematu :D


Tak tak, że 160 to czytałem o swapie wątek też.

Źle się wyraziłem nie chodziło mi o tłoki tylko korbowody czy zmieniałeś czy jakoś odprężałeś ten 1,8 VVC?

Czytałem o ZS ale tam są częsci z 1,8 T myślałem o tym czy właśnie 1,8 t nie kupić.

Sprężarkę z saba już wygooglałem :razz:

Widziałem projekty z IC w bagażniku ale też chcę mieć bagażnik zachowany i tak przód będę częściowo otwierał do odpowietrzenia maski.

Czytałem cały wątek o zabawach z programowaniem sterownika i jak rozumiem to śmigasz na seryjnym sterowniku bo po 2000r możesz go programować?

Decydowałeś się na jakiś konkretny IC czy taki się trafił czy po prostu pasował gabarytem?

Przepustnicę mam chyba 52mm.

Pytał bym na prv ale może zostanie dla innych.
Ja rozglądam się za gratami ciekawi mnie jeszcze szpera bo pisałeś, że montowałeś.

Ori są drogie koło 6k można użyć z Cifa bo pasuje tu już lepiej wychodzi bo poniżej 2k zł ale Cif ma mniejsze przeguby i trzeba by dorabiać :(

Z czego szperę dorwałeś ew. może ja źle szukam ?

Markzo - Pią Paź 22, 2021 05:48

Leniwiec napisał/a:
Markzo napisał/a:


1) to jest silnik z ZR160, 2004r, czyli VVC 160,
2) wtryski 380 z 2,0T,
3) Kolektor masz taki sam jak tu, niczym się nie różni, przepustnice masz mniejszą ;) tu siedzi z 2,0 57mm. Tak da się uturbić każdą Kserie, masz w tym wątku szarego ZSa 1,8 bez vvc ;)
4) Oni też montują wodne IC, tyle, że armatura jest często w bagażniku. Tutaj bagażnik miał zostać seryjny i funkcjonalny,
5) kolektor z 1,8T,
6) nie, słupek jest seryjny,
7) nie ma krótszych tłoków, 75 1,8T miał krótsze korobowdy,
8) turbo to TD04Hl-15T z saaba 95 aero,
9) przeczytaj nazwę tematu :D


Tak tak, że 160 to czytałem o swapie wątek też.

Źle się wyraziłem nie chodziło mi o tłoki tylko korbowody czy zmieniałeś czy jakoś odprężałeś ten 1,8 VVC?

Czytałem o ZS ale tam są częsci z 1,8 T myślałem o tym czy właśnie 1,8 t nie kupić.

Sprężarkę z saba już wygooglałem :razz:

Widziałem projekty z IC w bagażniku ale też chcę mieć bagażnik zachowany i tak przód będę częściowo otwierał do odpowietrzenia maski.

Czytałem cały wątek o zabawach z programowaniem sterownika i jak rozumiem to śmigasz na seryjnym sterowniku bo po 2000r możesz go programować?

Decydowałeś się na jakiś konkretny IC czy taki się trafił czy po prostu pasował gabarytem?

Przepustnicę mam chyba 52mm.

Pytał bym na prv ale może zostanie dla innych.
Ja rozglądam się za gratami ciekawi mnie jeszcze szpera bo pisałeś, że montowałeś.

Ori są drogie koło 6k można użyć z Cifa bo pasuje tu już lepiej wychodzi bo poniżej 2k zł ale Cif ma mniejsze przeguby i trzeba by dorabiać :(

Z czego szperę dorwałeś ew. może ja źle szukam ?


1. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=104512&postdays=0&postorder=asc&start=100 Tu masz temat mojego pierwszego VVC turbo, powinno Ci to pomóc ;)

2. Powtarzam - słupek jest seryjny , nie ruszany. Jak widać po moim temacie na seryjnym turbo i dużo gorszym IC wyszło 206KM i 295Nm.

3. Jeśli masz 135, to masz zwykłe 1.8 z lepszymi wałkami i kolektorami z VVC. Smiało możesz wziąć 1,8T, dołożyć swoje wałki i kolektor ssący z przepustnicą - bardzo fajnie to działa z turbo i ma dobre przepływy. Taki setup + turbo 19T generuje u Dzelo23 265KM i 375Nm przy 0,9b boostu.

4. Tutaj realnym problemem jest wyjście wodne na nagrzewnice, w tym F wyrzuciliśmy nagrzewnicę i rurki od niej. Da się ją zachować, ale wtedy trzeba zmodyfikować kolektor wydechowy. W jej miejsce w zimie wleci nagrzewnica elektryczna. Z przodu nie tracisz nic miejsca, bo pompa wody do IC jest koło zbiorniczka płynu do spryskiwaczy, chłodnica jest w miejscu chodnicy klimy ALE na upartego można byc zostawić klimę... byłaby walka z miejscem na węże pod podłogą. IC wybrałem taki bo jest bardzo wydajny, stosował go ziomek z racingforum w swoim oplu speedsterze z silnikiem 2,0t z saaba - przy 340KM wyrabiał spokojnie.

5. Każdy mems3 jest programowalny po kablu, do tego z Lil_Johnem ogarnęliśmy to tak, że auto działa normalnie w nadciśnieniu, jest w pełni funkcjonalne na codzień i dalej pali normalne ilości paliwa, mimo używania wtrysków 380 czy nawet 630 ;)

6. Szpera jest ori "Roverowska" czyli z skrzyń biegów montowanych przy sinikach 2.0T z 220 coupe turbo/620Ti itp. Torsen typ B, czyli ten łagodniej spinający ale bezobsługowy i pancerny.

Leniwiec - Sro Lis 03, 2021 21:34

Dziękuję za info no to szukam R75 1,8T na części lub silnika w komplecie. Resztę skompletuje.
Chcę zachować nagrzewnicę i klimę. Chcę zachować oryginalność i funkcjonalność ale turbo mi się w tym aucie zawsze marzyło.
Kolektor najwyżej się przerobi no tam się robi ciasno przy ścianie grodziowej. Rurki na przód można puścić też po stronie przewodów od sprzęgła mam tam całość w oplocie to dużo nie zajmuje.
Z przodu ja nie wożę koła, zestaw naprawczy, a ze myślę od odpowietrzeniu chłodnic przez maskę to nie przejmuje się miejscem.
Wizja jest by nie przesadzić zachować funkcjonalność mobilność zostawić serię K, a nie kłaść hondy.
Ma być na wypady w weekend i na tor też ale na torze ma być fun, a nie najlepszy czas trackdaya.

Wątek o Twoim MG na zwykłym silniku czytałem wcześniej o tym, że na seryjnych wałkach wyszło lepiej niż na sportowych to się uśmiałem. Człowiek uczy się całe życie.

Z dorwaniem szpery to będzie problem ale się poszuka.

Myślę też dołożyć takie czerpaki na boczne wloty bo z jednej strony bym doprowadził dolot po zmianach może, a poprawa przypływu by się przydała.

Kurczę trafić teraz na części silnik coraz gorzej, a pasowało by kompletny bo był by z wyprowadzeniem olejowym, wtryskami no było by łatwiej.

Jeszcze będę truł - szukam :)

Pozdrawiam