Zobacz temat - [MG ZR] Wymiana Uszczelki Pod Głowica
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Wymiana Uszczelki Pod Głowica

TakiTam521 - Pon Paź 14, 2019 22:03
Temat postu: [MG ZR] Wymiana Uszczelki Pod Głowica
Witam będę wymieniał uszczelkę pod głowica i chciał bym się dowiedzieć jaka najlepiej wybrać w 2019 roku czy są jakieś lepsze niż te wielowarstwowa starego typu i nowego typu silikonu ?. I co to jest za uszczelka firmy CORTECO 414576P
Markzo - Sro Paź 16, 2019 18:42

Bierz elronga stary typ wzmocniony - nie kombinuj.
TakiTam521 - Nie Paź 20, 2019 18:34

Dzieki za odp. Zakupiłem erling zestaw+śruby i mam jeszcze pytanie co do termostatu tego zewnętrznego czy warto to się bawić ? i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ?
Markzo - Nie Paź 20, 2019 20:20

Tak, prt to dobry wybor - pamietaj zeby przy montazu wywalic stary (zostawiasz przelotke).

Tak, trzeba grzebnac w sofcie - robi to LilJohn i ja ;)

nanab - Nie Paź 20, 2019 21:55

Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem, zwłaszcza tak wadliwie zaprojektowany i wypluwający upg przy byle okazji.
TakiTam521 napisał/a:
i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ?

Wentylator włącza się chyba właśnie w okolicach 95 stopni, powyżej 100 to już któryś kolejny bieg wentylatora. Zawsze można zrobić oddzielne sterowanie i ustawić progi jak się chce.

AndrewS - Nie Paź 20, 2019 22:15

nanab napisał/a:
Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem


yyyy ale to właśnie na fabrycznym rozwiązaniu tak się dzieje a nie na PRT

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=964974&sid=e374871972bc2c85bc109559e80c8948#964974

Markzo - Pon Paź 21, 2019 05:35

nanab napisał/a:
Akurat co do ptr to chyba słaby pomysł zalewać gorący silnik zmrożonym płynem, zwłaszcza tak wadliwie zaprojektowany i wypluwający upg przy byle okazji.
TakiTam521 napisał/a:
i czy jest mozliwosc zrobić wentylator zeby sie właczał przy +/- 95 stopni a nie a 114 ?

Wentylator włącza się chyba właśnie w okolicach 95 stopni, powyżej 100 to już któryś kolejny bieg wentylatora. Zawsze można zrobić oddzielne sterowanie i ustawić progi jak się chce.

Mylisz pojecia, prt wlasnie temu zapobiega. Co do wentylatorow to po co osobny uklad, kiedy mems3 to ogarnia? Pierwszy bieg startuje przy 104st drugi przy 112.

nanab - Pon Paź 21, 2019 17:09

Prt jest za silnikiem a nie przed. Fabryczny termostat jest przed, więc wpuszcza do silnika mieszankę o odpowiedniej temperaturze, przymyka się od razu jak zaleje go zimna woda z chłodnicy. W prt silnik się nagrzewa do powiedzmy tych 90 stopni, na chłodnicy mamy np. -10, wtedy zaczyna się otwierać termostat, gorąca woda z silnika przepływając ogrzewa go jeszcze i otwiera do końca, zamyka go dopiero zmrożona woda z chłodnicy która wcześniej przepłynie przez cały silnik, to tak jak byśmy rozgrzali silnik do max, spuścili płyn, a potem szubko zalali nowy, wyjęty dopiero z zamrażalnika.

Markzo napisał/a:
Co do wentylatorow to po co osobny uklad, kiedy mems3 to ogarnia?

Rzadko kto ma możliwość sobie edytować mems. A osobny układ zamontuje praktycznie każdy.

Markzo - Pon Paź 21, 2019 18:35

nanab napisał/a:
Prt jest za silnikiem a nie przed. Fabryczny termostat jest przed, więc wpuszcza do silnika mieszankę o odpowiedniej temperaturze, przymyka się od razu jak zaleje go zimna woda z chłodnicy. W prt silnik się nagrzewa do powiedzmy tych 90 stopni, na chłodnicy mamy np. -10, wtedy zaczyna się otwierać termostat, gorąca woda z silnika przepływając ogrzewa go jeszcze i otwiera do końca, zamyka go dopiero zmrożona woda z chłodnicy która wcześniej przepłynie przez cały silnik, to tak jak byśmy rozgrzali silnik do max, spuścili płyn, a potem szubko zalali nowy, wyjęty dopiero z zamrażalnika.

yy no nie. PRT ma to do siebie, że obieg na chłodnicę jest CAŁY czas. Dzięki temu motor i płyn nagrzewa się równomiernie, nie ma skoku temp kiedy zwykły termostat się otwiera i puszcza zimny płyn na silnik. Można co prawda zrobić otwór (~2mm) w zwykłym termostacie i w ciepłe dni niwelujesz efekt gwałtownego schłodzenia silnika, ale w zimne dni nie dogrzejesz motoru. Przy PRT nawet z niższą temp otwarcia (82st) nie ma tego problemu. Do tego PRT działa też ciśnieniowo ;) same plusy :)

nanab - Wto Paź 22, 2019 00:03

Co masz na myśli pisząc że działa ciśnieniowo?
Jeśli cały czas jest przepływ przez chłodnicę, to działa gorzej od zwykłego, dokładnie tak jak uszkodzony który się nie domyka i utrudnia albo nawet uniemożliwia rozgrzanie.

dzelo23 - Wto Paź 22, 2019 07:44

Fabryczny prt jest przed a nie za silnikiem (przynajmniej w 75), z resztą wszystko było już opisywane na forum i stronie klubowej https://www.roverki.eu/zr...mi-serii-k.html
;)

dawidd - Sro Paź 23, 2019 19:08

a prt do mg zr160 ile teraz kosztuje - sa jakieś pewne źródła poza allegro.
Na jaka temperaturę otwarcia zastosować do vcc 1.8. Znalazlem na 78 i 82st
Czy te od discovery 2 podejdą do mg zr
https://landstore.pl/termostat-discovery-ii-defender-td5-discovery-ii-v8-4-0?gclid=EAIaIQobChMI4ZykqZi05QIVgoXVCh1BDgGIEAQYAyABEgKA9vD_BwE

https://allegro.pl/oferta/land-rover-discovery-2-2-5-td5-diesel-termostat-7765324981?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&gclid=EAIaIQobChMI4ZykqZi05QIVgoXVCh1BDgGIEAQYBCABEgKNqvD_BwE