Zobacz temat - [Mg ztt]Błędy z toaf wyciągnięte
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [Mg ztt]Błędy z toaf wyciągnięte

Kalwar - Sro Kwi 15, 2020 15:28
Temat postu: [Mg ztt]Błędy z toaf wyciągnięte
Witam. Podpiąłem Toaf w poszukiwaniu usterki PDC i znalazłem takie błędy:
W PDC:
20-tylny generator dźwięku wyłączony
Zwarcie do masy
Obwód przerwany
Po skasowaniu błędu czujniki przy zbliżaniu zaczynają działać oprócz jednego którego wymieniłem ponieważ nie "cykał". Teraz wszystkie cykają. Ale błąd się pojawia po każdym załączeniu zapłonu i tak zostaje do skasowania. Czy może tak się dziać przez zamiennik czujnika parkowania?

-24- lampka kontrolna wyłączona
Zwarcie do zasilania
Obwód przerwany

W IKE:
C7- lever type czujnik 1
Zwarcie do +V
Co to oznacza?


3505 świece żarowe przekaźnik świec żarowych
Czy wystarczy go wymienić czy może mieć gdzieś jakąś przerwę usterkę? Kontrolka od świec działa.

marcin.misek - Sro Kwi 15, 2020 22:44

Kalwar napisał/a:
W PDC:
20-tylny generator dźwięku wyłączony

błąd nieistotny - zignorować.
Kalwar napisał/a:
-24- lampka kontrolna wyłączona

jak wyżej.
Kalwar napisał/a:
W IKE:
C7- lever type czujnik 1

Czujnik poziomu paliwa
Kalwar napisał/a:
3505 świece żarowe przekaźnik świec żarowych
Czy wystarczy go wymienić czy może mieć gdzieś jakąś przerwę usterkę? Kontrolka od świec działa.

Najpierw poczytaj co ten blad tak naprawdę oznacza - nie wymieniaj nic na "pałę"

Kalwar - Sro Kwi 15, 2020 23:54

marcin.misek dzięki za odpowiedź... ten pierwszy błąd udaje się skasować i wtedy działa PDC po wyłączeniu zapłonu i ponownemu włączeniu wyskakuje błąd i cisza z czujnikami pomimo, że słychać ich cykanie. Gdzie szukać zatem problemu? Tak jak pisałem ten wymieniony na zamiennik niby cyka a jednak nie reaguje na zbliżanie tak jak reszta.
Rzeczywiście wskaźnik paliwa pokazuje cuda i nie można na niego liczyć z tego co czytałem to chyba problem jest w wycierających się ścieżkach potencjometrze w zbiorniku prawda to? Co do przekaźnika to wydaje Mi się że nic tam więcej z tym błędem nie było napisane, ale jutro się podepnę i sprawdzę jeszcze raz.

marcin.misek - Czw Kwi 16, 2020 12:06

Kalwar napisał/a:
Gdzie szukać zatem problemu?

Przywróć na początek backup kodowania do PDC.
Kalwar napisał/a:
prawda to?

Prawda.
Kalwar napisał/a:
Co do przekaźnika to wydaje Mi się że nic tam więcej z tym błędem nie było napisan

Nie chodzi o to co jest w programie napisane ale na forum - co ten błąd oznacza, jak go poprawnie interpretować i jak się go pozbyć.( a jak widać nie czytales )
W skrócie - błąd ten może oznaczać uszkodzony przekaznik siwec, przepaloną jendą lub kilka świec, lub nieciągłośc przewodów - Nalezy najpierw sprawdzić wszystko - potem wymienic elementy popsute.
A to że sie kontrolka swieci to kompletnie nic nie znaczy - jedynie tyle że licznik jest zakodowany jako Diesel. Czas świecenia kontrolki, to czy swiece grzeją i jak dlugo kompletnie nie ma znaczenia - po prostu kontrolka się zaświeca i po chwili gasnie - taka informacyjna.

Rownie dobrze mozesz sobie zakodować licznik w V6 żę jest dieslem i kontrolka też będize świeciła tak samo.

Kalwar - Czw Kwi 16, 2020 12:14

Już doczytałem, że ten błąd może oznaczać wszystko więc sprawdzę czy wychodzi prąd na świece bo dostęp do świec marny. Co do backup kodowania może to głupie pytanie ale jak to zrobić? I skoro czujnik/zamiennik nie reaguje na zbliżanie nie oznacza że jest uszkodzony pomimo że nowy?
marcin.misek - Czw Kwi 16, 2020 12:51

Kalwar napisał/a:
Co do backup kodowania może to głupie pytanie ale jak to zrobić?

Polecam wątek : https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101967
Kalwar napisał/a:
I skoro czujnik/zamiennik nie reaguje na zbliżanie nie oznacza że jest uszkodzony pomimo że nowy?

Skad wiesz żę nie reaguje ? Co mowi live data ?
Instalacja sprawna ?

Kalwar - Czw Kwi 16, 2020 13:39

No wiem stąd, bo jak skasuję błąd i podchodzę do trzech pozostałych to pikają cotlraz szybciej aż do ciągłego dźwięku a ten jeden nie. Live data nie uruchamiałem.

[ Dodano: Czw Kwi 16, 2020 13:38 ]
Co do linka/u który podałeś to jestem w trakcie jego czytania i doszedłem na razie do 4 strony więc jeszcze troche Mi zostało myślałem że może możesz podrzucić na skróty o co kaman z tym backup.

[ Dodano: Czw Kwi 16, 2020 13:39 ]
A i jeszcze co do wskaźnika to tylko wymiana czy da się jakoś go reanimować?

marcin.misek - Czw Kwi 16, 2020 17:59

Kalwar napisał/a:
No wiem stąd, bo jak skasuję błąd i podchodzę do trzech pozostałych to pikają cotlraz szybciej aż do ciągłego dźwięku a ten jeden nie.

"pikaja" same czujniki czy przez glosniczek słychac , bo juz nie wiem co tam kombinujesz...
Kalwar napisał/a:
Live data nie uruchamiałem.

To uruchom.
Cytat:
myślałem że może możesz podrzucić na skróty o co kaman z tym backup.

Ha ha ha...
No niestety nie, jak przeczytasz calosc to zrozumiesz wszystko.
Kalwar napisał/a:
A i jeszcze co do wskaźnika to tylko wymiana czy da się jakoś go reanimować?

Robiles test wskaznika ze sugerujesz ze jest popsuty ?
Jesli już to czujnik jest uszkodzony. Do wymiany - ale mozna się pobawić w naprawę.

Kalwar - Czw Kwi 16, 2020 18:53

Cykają czujniki i jak skasuję błedy dopóki nie wyłącze stacyjki to pika w głośniczku. Co do wskaźnika co wiem tyle na razie, że praktycznie za każdym odpaleniem pokazuje inny stan paliwa.

[ Dodano: Czw Kwi 16, 2020 18:53 ]
Zrobiłem kopię zapasową bo o tym mowa z backup tak? I później chcę ją wrzucić to wyskakuje komunikat, że nie odpowiedni dla danego modułu?! Live data włączam i nic się nie dzieje tak ma być?

marcin.misek - Czw Kwi 16, 2020 19:13

Kalwar napisał/a:
Zrobiłem kopię zapasową bo o tym mowa z backup tak? I później chcę ją wrzucić to wyskakuje komunikat, że nie odpowiedni dla danego modułu?! Live data włączam i nic się nie dzieje tak ma być?

Przeczytaj temat który podałem.
I wgraj kopie zapasową tą która utworzyła się automatycznie przy pierwszym uruchomieniu.