Zobacz temat - [Rover 220 Coupe] Demontaż układu klimatyzacji
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [Rover 220 Coupe] Demontaż układu klimatyzacji


vesslan - Wto Maj 12, 2020 22:01
Temat postu: [Rover 220 Coupe] Demontaż układu klimatyzacji
Witam, mam pytanie odnośnie potencjalnego demontażu układu klimatyzacji w moim samochodzie (Rover 220 Coupe GSi motor 20 T4H 136 KM). W samochodzie niestety nie działa, w sumie i tak nie korzystam. Zastanawiam się nad wyjęciem chłodnicy klimy, rurek itd. Cel, to zwolnienie miejsca w komorze silnika przed przyszłymi naprawami, poprawa cyrkulacji powietrza przy chłodnicy wody, którą kupiłem jako nową, lecz już widzę, że będę musiał sztukować mocowania. Oczywiście nie chciałbym nic zniszczyć, tak by w przyszłości móc ew. założyć ją ponownie i usprawnić, jednak to nie jest mój aktualny cel. Moje pytanie, czy można taki zabieg wykonać zwyczajnie odkręcając elementy, wyjmując bezpiecznik? Czy mogę w bezpieczny sposób ją zwyczajnie rozkręcić? Pytam, ponieważ chciałbym przygotować się na nieprzewidziane okoliczności. Z góry dziękuję za merytoryczne uwagi i porady.
Pozdrawiam.

slax - Sro Maj 13, 2020 15:20

Jeśli nie ma czynnika to odkręcasz normalnie, jeśli jest to albo w atmosferę albo do zakładu żeby odessać. Wyjmujesz wszystko jak leci, zostaje tylko kompresor klimy, będzie robił za rolke paska osprzętu, wejścia z niego sobie tylko zaślep, żeby syf do środka się nie dostawał. jeśli chceesz sie pozbyc kompresora, to potrzeba ci nowe mocowanie pompy wody oraz alternator bo w wersji bez klimy te graty sa inne.
vesslan - Sro Maj 13, 2020 17:28

OK, czyli mogę zdejmować :)
BTW, nie będę zakładał nowego tematu, kupiłem nową chłodnicę na ebay i pierwsze przymiarki wykazały problem, mianowicie wymiary nie zgadzają się oraz króciec za termostatem jest w stronę silnika, a nie do góry. Slax, jeśli masz Tomcata czy mógłbyś mi powiedzieć czy Twoja chłodnica przypomina bardziej te oznaczenia i wymiary z grafiki pisane na czerwono? Na żółto oznaczyłem wymiary nowego produktu i zastanawiam się czy zwracać czy sztukować, bo i tak innej w całej EU nie znalazłem :| Moja leje już tragicznie i zaraz więcej na chłodniczy wydam niż na ten cały element.
Te dwa metalowe elementy (wystające na 2 cm) ostatecznie będę w stanie usunąć, więc wysokość wyjdzie ok 38 cm, wizualnie wejdzie do auta. Zastanawiam się jedynie czy takie druciarstwo nie wpłynie negatywnie na wydajność całego okładu chłodzenia, na pewno wyrzucę wtedy chłodnicę klimatyzacji. Efekt, to potencjalnie większa powierzchnia chłodząca bez przeszkody w postaci chłodnicy klimatyzacji. Może nawet chłodzić za bardzo...

mpg - Pią Sie 21, 2020 15:21

Dziwi mnie w ogóle, że u kolegi w wersji wolnossącej była niska chłodnica. Ja mam w wersji turbo właśnie taką niską, ale myślałem, że to z tego powodu, żeby było miejsce na intercooler. Wiem, że są Coupe z wysokimi chłodnicami. Też nigdzie nie widziałem do kupienia takich niskich. Wysoka powinna być lepsza, w końcu ma większą powierzchnię chłodzenia, a za właściwą temperaturę odpowiada termostat.
slax - Wto Sie 25, 2020 06:48

mpg napisał/a:
Wysoka powinna być lepsza
Nie powiedział bym, tam :niska: jest miedziana :D
mpg - Pią Sie 28, 2020 18:17

Moja nie jest miedziana. :/ Przynajmniej blaszki nie wyglądają na miedziane, ale może to taka szarawa śniedź? Będę swojego grata rozbierać za parę miesięcy, to go obejrzę dokładniej. Rudego koloru nie brakuje, ale to nie miedź. :)
Markzo - Pią Sie 28, 2020 21:16

Rozbierac na czesci, czy do wskrzeszenia?
mpg - Sob Sie 29, 2020 08:44

Do wskrzeszenia! :cool:
Markzo - Wto Wrz 01, 2020 20:36

Wrzuc tu temat i dawaj fotki na bierzaco ;)