Zobacz temat - [75-2.0V6] Miesza płyn z olejem - Wymiana UPG?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [75-2.0V6] Miesza płyn z olejem - Wymiana UPG?

Erill93 - Wto Cze 09, 2020 11:28
Temat postu: [75-2.0V6] Miesza płyn z olejem - Wymiana UPG?
Witam.
Pojawił się u mnie problem. Miesza mi się płyn chłodniczy z olejem i przybywa oleju. Nie jest to zjawisko drastyczne, ale występuje. Jakie inne mogą być powody tego zjawiska, niż UPG?
Jeżeli UPG, to czy jest szansa sprawdzić która głowica daje w kość?
Jeśli byłoby przebicie na cylindry to inna bajka, ale między kanałami nie mam pomysłu jak sprawdzić.
Znalazłem taki komplet uszczelek:
http://www.s-part.pl/334,...2.0-2.5-v6.html
Dziwnie tanio, czy warto?
Jeśli to UPG, to chciałbym przy okazji zrobić rozrząd. Macie jakieś polecane zestawy? Ja znalazłem INA/DAYCO za 450 z napinaczami i 3 paskami. Z pompą ~600.
O jej, trochę tego naklikałem jak na pierwszy raz.
Z góry dziękuję za pomoc :)

marek501 - Wto Cze 09, 2020 16:14

W V6 przy UPG płyn raczej nie dostaje się do oleju, za to są przedmuchy spalin do płynu a co za tym idzie spory wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia + wyrzucanie płynu przez korek. Płyn w oleju to najczęściej uszkodzona chłodniczka-wymiennik płyn/olej lub co gorzej odklejona tuleja,tuleje cylindra.

pozdr.

Mariuszczs - Czw Cze 11, 2020 09:42

Standardowo w kv6 płyn leci do oleju w miejscu osadzenia tulei na bloku. Może to być spowodowane upg kiedy to ciśnienie z cylindrów wali w układ chłodzenie, ale sama naprawa upg bez wklejenia tulei na nowo jest ryzykowna w tym silniku. Chłodniczkę oleju łatwo sprawdzisz po wymontowaniu.
Erill93 - Pon Cze 15, 2020 13:47

Dziękuję za informacje. Chłodniczke w jaki sposób mogę sprawdzić? Będzie to oczywiste po wymontowaniu?
Jeżeli odkleiła się tuleja, to z jakimi kosztami się to wiąże?
Zauważyłem, że dość mocno ubywa mi płyny chłodzącego. Podczas jazdy do 3tys obrotów jest jeszcze znośnie, ale powyżej 3tys jest to nawet 2-3L na setkę. Dziwne jest to, że gdyby poszło to w olej, to już by mi kipiało z silnika, a jeśli na tłoki, to kopcił bym jak parowóz, a tego nie ma 0-o
Mam też problem z niegrzejacym ogrzewaniem. Grzeje tylko strona kierowcy i tylko z głównych nawiewów. Na trasie 200km od uzupełnienia płyny nic się nie poprawiło.
Ile jest nagrzewnic?

Mariuszczs - Czw Cze 18, 2020 22:25

nie będzie kipieć bo płyn odparuje. przechodziłem to. Jedynie co to olej robi się syfiasty - po tym poznasz.
Erill93 - Sob Cze 27, 2020 18:59

Olej jest czysty, bez masła, bez syfu.
Sprawdzałem kompresję. Wszędzie dmucha po 14 (dobry wynik?), a na jednym garze 9 (prawy, od strony chłodnicy stojąc przodem do maski).
Czy odklejona tuleja powoduje taki spadek, czy tylko mieszanie płynu?

tomi24lbn - Sob Cze 27, 2020 19:54

Erill93 napisał/a:
Pojawił się u mnie problem. Miesza mi się płyn chłodniczy z olejem i przybywa oleju.


Erill93 napisał/a:
Olej jest czysty, bez masła, bez syfu.


Może byś się zdecydował w czym masz problem.

Erill93 - Sob Cze 27, 2020 21:49

Więc tak.
Z mieszaniem olej/plyn była to jeszcze wersja sprzedającego mi samochód.
Przybywa powoli oleju, ale masła nie ma i kolor ma jak nówka.
Ubywa płynu chłodniczego.
Silnik pali na wszystkie cylindry.
Jeden ma mocno obniżoną kompresję.
Teraz pytanie. Jest to UPG czy tuleja?

nanab - Sob Cze 27, 2020 22:00

Jakby wodę mieszało z olejem to byłby majonez.
Odklejenie tulei nie zmienia kompresji.
Jak oleju przybywa a nie robi majonezu to musi mieszać olej z paliwem.

Mariuszczs - Nie Cze 28, 2020 12:28

Odklejenie tulei nie zmniejsza kompresji ale jak dmucha uszczelka to właśnie wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia powoduje wpychanie płynu pod tuleje. Ja miałem silnik gdzie delikatnie dmuchało na wszystkich 6 garach i na wszystkich 6 tulejach przeciskało płyn. Tam blok zapadł się te parę setek i uszczelek nie wydmuchało standardowo tylko tyle o ile popuszczały przy większych obciążeniach w trasie. Starczało płynu na 250 km :mrgreen: