Zobacz temat - [R75 CDT] Przegub wewnętrzny
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 CDT] Przegub wewnętrzny

maras62 - Pon Lip 12, 2021 16:33
Temat postu: [R75 CDT] Przegub wewnętrzny
Mam pytanie dotyczące przegubu wewnętrznego (lewa strona od kierowcy) wchodzącego do silnika.
Chciałem wyjąc przegub z silnika i została jedna część w środku którą wyciągnąłem.
Załączam foty i mam pytanie czy to przegub do wymiany czy czegoś tam brakuje
Gumy są całe.
Proszę o odpowiedź
Pozdrawiam

sTERYD - Pon Lip 12, 2021 21:26

Bo półoś trzeba odepchnąć czymś płaskim.
Powinien tam być taki trójramienny krzyżak z baryłkowymi rolkami na łożyskach igiełkowych, ktoey pasuje w tego ryjka.

maras62 - Pon Lip 12, 2021 22:01

sTERYD Dzięki za odpowiedź widocznie opaska zsunela sie z gumy
Podważylem i wyskoczył przegub
Ale teraz mam pytanie ,chcialem wymienic uszczelniacz półosi i próbuje wydłubać śrubokrętem jak widać na foto ale nie chce wszystko wyjsć.
Czym wyjąć stary uszczelniacz?
Załączam foto

sTERYD - Pon Lip 12, 2021 23:19

Śrubokręt to słuszne narzędzie, ale lepsze by było coś wygiętego. Trzeba to stamtąd wytargać i tyle. Nie ma czego żałować, tylko uważaj, zeby za mocno nie porysować otworu.
maras62 - Wto Lip 13, 2021 14:16

Dzięki jutro spróbuje taka metodą że wkręcasz wkręt i wyrywasz.Napiszę jak się udało

[ Dodano: Pon Lip 12, 2021 23:24 ]
Coś jak tutaj na filmie pokazali

https://www.youtube.com/watch?v=OLG3SuZ70uM

[ Dodano: Wto Lip 13, 2021 14:16 ]
Niestety nie udało się wyjąć uszczelniacza.
Czy da radę wyjąć skrzynię w tym moim dieslu bez demontażu strony prawej a opuszczając tylko sanki?

nanab - Wto Lip 13, 2021 14:32

16:43 tak nie wyjdzie?
https://youtu.be/BVzFlwQZxEU?t=1003

maras62 - Wto Lip 13, 2021 14:44

nanab W sumie najlepiej by bylo wyjac skrzynie i wtedy na glebie na spokojnie wydłubać uszczelniacz a dodatkowo korek od wlewania oleju od skrzyni tez nie chce sie odkrecic wiec dwie sprawy załatwione + musze wymienic sprzęglo i wysprzęglik
ale mam pomysl na wytarganie skrzyni cos jak na tym filmie
https://www.youtube.com/watch?v=mYf0YBTQopg

sTERYD - Wto Lip 13, 2021 18:17

No jak masz do wymiany sprzęgło, to i tak musisz na czymś powiesić skrzynię, oczywiście najlepszy żurawik.
maras62 - Wto Lip 13, 2021 20:19

sTERYD No wlaśnie zurawik skombinuje i zaczne na całego ale goraco i czekam na troche deszczu
nanab - Wto Lip 13, 2021 21:29

Ja u siebie przy druciarskiej garażowej wymianie sprzęgła silnik podwieszałem na profilu stalowym opartym na podszybiu i pasie przednim, a skrzynię opuszczałem na podnośniku kanałowym. A jak mi zabrakło kilku centymetrów, to jeszcze podlewarowałem lewą stronę samochodu :D
maras62 - Wto Lip 13, 2021 22:25

nanab Właśnie tak zrobię mam gruby klocek z prętem zakończony uchwytem ale w związku z tym że znasz dobrze temat bo sam robiłeś mam kilka pytań:
1) czy tak jak na foto poniżej mogę ściągać skrzynie czy trzeba prawą stronę podlewarować bo tak jak widać tylne kolo tez mi się podniosło
2) czy wyciągałeś skrzynię od CDT
3) czy muszę sanki odkręcać i jak daleko opuścić z lewej strony i czy muszę z prawej strony je uwalniać
4) mam zdjęte webasto,usuniętą skrzynkę akumulatora,rozpiętą szybkozlączke od pompy sprzęgła,wyjętą zwrotnicę z piasty,wyjętą półoś od strony kierowcy,co jeszcze muszę odkręcić ( robię to pierwszy raz więc wszelkie wskazówki cenne)
5) czy nic się nie stanie przy takim przechyleniu auta (prawa strona nie ruszana )
może coś jeszcze muszę wiedzieć żeby zdjąć i założyć z powrotem prawidlowo
Zamieszczam fotki

sTERYD - Sro Lip 14, 2021 00:51

Ja rozbierałem to już z 10 razy w cdt.
Auto lepiej postawić na kobyłkach im wyżej tym wygodniej. Została Ci jeszcze połoś z prawej strony. Też musisz rozłączyć dół zwrotnicy, odkręcić podporę ( splajn nie wiem który , albo 14 dwunastokątna) i wtedy wysunąć. Sanki trzeba opuścić dość sporo. Ja zostawialem tylko na jednej śrubie - tylnej po przeciwnej stronie, ale mocno poluzowanej (tylko tyle, że potem łatwiej wszystko trafić) i trzeba coś zrobić z kolumną kierowniczą. Albo rozłączyć od kierownicy, albo jak w instrukcji odkręcić od sanek i powiesić na sznurku. Niby proste, ale konieczna jest trzynastka płaska z grzechotką. Przed opuszczeniem sanej jeszcze trzeba odkręcić od nich węże od chlodnicy i wspomagania. A przed wyjęciem skrzyni jeszcze linki wybieraka, niby takie nic, a sztywne jak jasny gwint. No i jest ciasno, trzeba się trochę naszarpać, ale do zrobienia w 6 godzin.

maras62 - Sro Lip 14, 2021 08:44

sTERYD Dzięki za odpowiedź
Czy sam się z tym uporam czy niestety będę musiał kogoś do pomocy wziąść
( chodzi mi o wagę sanek itd) ?

sTERYD - Sro Lip 14, 2021 19:12

Starczy lewarek. Ja robię sam.
marcin.misek - Sro Lip 14, 2021 22:03

sTERYD napisał/a:
A przed wyjęciem skrzyni jeszcze linki wybieraka,

I nie zapomnij o czujniku wstecznego - raz zapomniałem odpiąć - to urwał się kabel, a drugi raz zapomniałem podpiąć;/

Wszystko to co sTERYD pisze to prawda - pierwsze wyjęcie skrzyni zajęło mi jakieś 8 godzin, trzecie już tylko 4 godziny - ze złożeniem!

maras62 - Wto Lip 20, 2021 12:46

Dzieki za podpowiedzi ,jesteście fantastyczni Wszyscy,jak zrobie to napisze jak poszlo.Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Lip 20, 2021 12:46 ]
Zabrałem sie w końcu za demontaż skrzyni ale na starcie pytania
1) ciężko odkręcic tą śrubę przy kolumnie wewnątrz auta bo miejsca zero żeby przekrecic klucz (klucz mam oczkowy 13 z grzechotką płaski)chyba nakrętka na klej
2)dojście do śrub w skrzyni (górne śruby) idzie taka sztywna rura chyba od klimy bo wchodzi w chłodniczke na dole przy chłodnicy i nie ma jak za bardzo klucza tam wsadzić od góry
3) ktoś pisal cos o rozruszniku że jakaś przeslona i trzeba odkręcic ale to chyba w benzynie więc czy musze cos jeszcze demontować dodatkowo (jakies śruby od rozrusznika) ?

sTERYD - Wto Lip 20, 2021 17:10

Rozrusznik masz tylko na trzech śrubach, jedna z kablem masowym, jedna tak na czubku, i jedna pod spodem. Nic więcej nie trzeba odkręcać. Ja go nawet nie wyciagam, tylko opieram na pompie wtryskowej. Tak samo filtr paliwa i webasto. Można położyć na silniku i w niczym nie przeszkadzają, a nie chlapie paliwem, ani chlodziwem.
Przy kierownicy można śmiało nasadką dojść. Ta sruba tam jest dość mocno skręcona. Pamiętaj, żeby kierownicę na wprost ustawić jak tam dokręcasz, żeby sobie w taśmie bajzlu nie narobić.
Skrzynię najlepiej odkręcać nasadką na kiju, na wprost łebków nie ma problemów z dojściem.

maras62 - Wto Lip 20, 2021 20:15

sTERYD Dziękuję za odpowiedź
Udało mi sie ta nakretke od kolumny odkrecic
Zerknałem pod spód i brakuje jednej sruby od obudowy skrzyni.
Ile powinno byc odkreconych srub w skrzyni?
I jeszcze jedno pytanie - przewód od wspomagania odkrecilem z uchwytu na sankach czy jeszcze jakies inne uchwyty od wspomagania muszę odkręcać?

sTERYD - Wto Lip 20, 2021 23:00

Jak nie dokręcasz maglownicy od sanek, to chyba jeszcze gdzieś trzeba go od karoserii odkręcić, nie pamiętam dokładnie, bo zawsze odkrecałem maglownicę od sanek.

[ Dodano: Wto Lip 20, 2021 22:59 ]
Srub jest sporo, na dole, pod rozrusznikiem, z tyłu i od góry. Większość wkręcane w silnik lub w skrzynię, chyba tylko ta jedna pod rozrusznikiem z nakrętką.

[ Dodano: Wto Lip 20, 2021 23:00 ]
Jak będziesz odkręcać ostatnią, to skrzynia zacznie odchodzić, nie zapomnij podeprzeć silnika.

maras62 - Sob Lip 31, 2021 13:01

sTERYD Dzięki za informację
Jak ogarne wszystko to foty wrzucę.
Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Lip 31, 2021 13:01 ]
Witam.
zabrałem sie juz konkretnie do wymiany sprzęgła a tu zonk.
Nie mogę odkrecic wydechu ( tzn jedna nakretka puscila a dwie trzymaja i za cholere nie chca sie odkręcić)
oraz śruba od rozrusznika ta z kablem masowym co idzie na akumulator
Załaczam fotki.
Nie wiem teraz co robic bo bez odkrecenia rozrusznika skrzynia mi nie odejdzie
a nie wiem czy jak nie opuszcze wydechu wymienie sprzegło
Moze jakies sugestie Drodzy Forumowicze?

sTERYD - Sob Lip 31, 2021 16:37

A po co wydech dokręcasz? W niczym nie przeszkadza.

Co do rozrusznika to musisz to odkręcić. Oczywiście podstawa to porządny szesciokąt. Ostatecznie wkrętaki do szesciokątòw.

nanab - Nie Sie 01, 2021 12:51

Jak nie chce się odkręcić, to musisz użyć większej siły.
maras62 - Nie Sie 01, 2021 19:32

sTERYD , nanab Dzięki za sugestię.
Niestety muszę sobie załatwic gdzieś nasadkę do odkręcania obrobionych śrub bo moje kombinacje z wbijaniem mniejszej nasadki itp nie zdały egzaminu,ale mimo wszystko dobrze ze są ludzie życzliwi na naszym forum i podpowiadają :mrgreen:

nanab - Nie Sie 01, 2021 22:18

Najlepiej kup sobie komplet nasadek udarowych, dużo mocniejsze niż takie zwykłe i nie aż tak drogie. Ostatnio komplet 13szt na 1/2 kupiłem za 120zł.
Jak już jest uszkodzony na tyle, że przeskakuje to zostaje kombinacja ze specjalnymi nasadkami do obrobionych śrub(jeszcze nie próbowałem), albo po prostu dospawanie nakrętki.

sTERYD - Nie Sie 01, 2021 22:18

W ciastoramach chyba majo https://www.castorama.pl/...id-1102860.html
Oczywiście na aledrogo połowę taniej.

maras62 - Wto Sie 03, 2021 14:55

sTERYD
Zakupilem nasadki wykrecajace za 49 zl na alledrogo.
Jutro maja być doręczone
Dzięki za podpowiedź

[ Dodano: Wto Sie 03, 2021 14:55 ]
Niestety te nasadki do obrobionych śrub nie zdały egzaminu.Sruba ani drgnie ,pryskalem
róznymi srodkami i nic .Ludzie Kochani ratujcie bo miałem w przyszłą niedzielę na Mazury jechać,żona mi glowę urwie jak nie wymienię sprzegła i nie skręcę tego do kupy

marcin.misek - Wto Sie 03, 2021 19:14

maras62 napisał/a:
Niestety te nasadki do obrobionych śrub nie zdały egzaminu

To znaczy co ? pękły, obrobiły łeb śruby?

Jest jeszcze kilka opcji : klucz pneumatyczny, indukcja, palnik, przyspawanie czegoś.
Jeżeli nic nie masz - zeszlifuj śrubę tak żeby pościło - potem reszta powinna później wyjść rekami - względnie kupisz rozrusznik ( 50 PLN).
Kiedyś w BMW e39 urwałem 3 śruby od skrzyni bo jakiś fizol dokręcał chyba 2 metrową rurą - po urwaniu łba i ściągnięciu skrzyni dały się potem wykręcić palcami.

maras62 - Pią Sie 13, 2021 08:17

W sumie to nasadka do odkrecania obrobionych śrub jeszcze bardziej obrobiła śrubę i tak nie wykręciła.
Chyba sie zdecyduję na scięcie całkowite sruby to chyba najlepszy pomysł bo spawanie nie za bardzo,mało miejsca a nie mam migomaga
Udało mi si e dzis wyjąć uszczelniacz i odkręcic korki od spustu oleju i wlewu
Dałem wszystko nowe Dzięki sTERYD za podpowiedzi
Załączam foty

[ Dodano: Pią Sie 13, 2021 08:17 ]
Jednak pojechalem na Mazury pozyczonym autem i teraz z powrotem wziąłem sie za swojego Roverka.
Udało mi sie spilować srubę mocujacą rozrusznik pilnikiem obrotowym i teraz moje pytanie
śruba ma wymiar M10x30 czy od jakiegos innego auta będzie ta śruba pasować?
Drugie moje pytanie gdzie mozna dostać wtyczke do wlącznika wstecznego bo na alledrogo nic nie znalazłem moze od innego auta cos będzie pasować?

sTERYD - Pią Sie 13, 2021 10:51

M10x130 chyba ;)
Możesz po prostu kupić w sklepie ze srubami. Starczy 8.8

[ Dodano: Pią Sie 13, 2021 10:51 ]
Co do wtyczki to czujnik i wtyczka jest od bmw. I chyba nie tylko w e46 takie stosowali.

maras62 - Nie Sie 15, 2021 20:48

sTeryd Dzięki za podpowiedż.
Srubę kupiłem ma wymiar dokładny M10x70 a do skrzyni M12x55
Wtyczka natomiast do włacznika swiatel cofania jest typu superseal 2 pinowa ,można kupic na alle......
To tak dla informacji wszystkich
Pozdrawiam