Zobacz temat - MG ZT 190 Trophy Blue by tommasino
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - MG ZT 190 Trophy Blue by tommasino

tommasino - Sob Lut 05, 2022 13:18
Temat postu: MG ZT 190 Trophy Blue by tommasino
Na początku sierpnia tamtego roku stałem się właścicielem MG ZT 190 z 2001 w kolorze Trophy Blue. Pierwsza moja myśl to zakup na części i z takim zamiarem go w sumie kupiłem. Auto było wystawione tutaj na forum, więc umówiliśmy się z ówczesnym właścicielem na możliwość obejrzenia auta i pojechaliśmy razem z Adam_26 do Wadowic.
Po krótkich oględzinach w deszczu MGik został zakupiony.

Tak jak już wspomniałem kupiłem go z przeznaczeniem na części. Auto wizualnie i technicznie można dosłownie powiedzieć szrot. Niemniej jednak ja zobaczyłem w nim potencjał. Moja żona również dołożyła dwa grosze i powiedziała, że szkoda go rozbierać. Poza tym sedanik w kolorze Trophy Blue - grzech go skazywać na straty, tym bardziej, że mało już tego jeździ :mrgreen:
Ale zanim jednak zdecydowałem, że go zostawiamy zmierzyłem na kompletnie zimnym silniku kompresje na i praktycznie na wszystkich cylindrach wyszło ok 13b. Oleju po przejechanych 250 kilometrach też nie ubyło.

Przebieg na zegarach ponad 280tys.km, ale poprzedni właściciel zakupił silnik z Anglii z przebiegiem 70 tyś mil, rozebrał go bez ściągania głowić, wyczyścił, wymienił to co trzeba było i poskręcał. Zrobił na tym silniku ok 50tyś. km.

No dobra! a teraz długa lista bolączek MGka tuż po zakupie. Niektórzy mogą uznać mnie za wariata, że jednak zdecydowałem się na odgruzowanie:


1. Lakierniczo malowany praktycznie dookoła. Niektóre elementy trzeba będzie poprawić.
- na dachu przy słupkach przedniej szyby schodzi klar.
- drzwi prawy tylne lekko pogniecione
- przytarty prawy tylny błotnik
- progi do wymiany od strony tylnej osi. Lewego praktycznie nie ma.
- maska do wymiany - rdza i bąble przy lampach.

2. Brak zatyczek na dachu, spinek do podszybia, podkładek na lewarek
3. Nadkole prawe tylne przytarte, przednie lewe od R75, prawe przytarte
4. Brak trójkątnej osłony pod zderzakiem przednim jak i dolnej osłony silnika
5. Klamki chromowe do wymiany
6. Czarny słupek przy szybie tylnych drzwi jest rdza (do wymiany)
7. Pęknięta tylna sprężyna zawieszenia
8. Amortyzatory tylne kayaby, jedna uszkodzona
9. wahacz tylni lewy skorodowany
10. wahacz przedni prawy do wymiany
11. Tarcze przednie skorodowane do wymiany
12. klocki do wymiany
13. przewody hamulcowe tylne do wymiany
14. brak czujników zużycia klocków
15. urwany odpowietrznik zacisku hamulcowego tylnego
16. urwana wtyczka od czujnika poziomu płynu spryskiwaczy
17. wentylator chłodnicy trup
18. VISy do wyrzucenia
19. brak plastikowej osłony na długi pasek rozrządu
20. przeciekająca pompa wspomagania
21. termostat sprawny ale przeciekający
22. brak obudowy akumulatora
23. brak rury z kierownicą powietrza do układu wlotowego
24. poduszka gumowa boczna silnika pęknięta
25. brak uszczelki gumowej w grodzi na rurki od klimy
26. złamany wężyk podciśnienia do listwy wtryskowej paliwa
27. tłumik do wymiany
28. rury idące do pierwszego katalizatora mocno skorodowane, z dziurami do wymiany
29. kolektory wydechowe dziurawe, do wymiany
30. brak łapy do katalizatora
31. brak rurki odpływu wody w prawym nadkolu
32. przeciekający wysprzęglik
33. LPG nieszczelne, czuć gaz w komorze silnika
34. tylni zamek klapy - brak osłonki przed brudem w miejscu wkładania kluczyka
35. niedziałający wyświetlacz licznika (poprzedni właściciel musiał podjąć sam próbę naprawy wyświetlacza i nie wyszło)
36. boczek fotela kierowcy z dziurą
37. brak 2 chromowych obramówek klamek wewnętrznych
38. czarna osłona winylowa pod kierownicą w kiepskim stanie
39. kierownica zdarta z dziurami
40. gałka lewarka bez skóry
41. podsufitka już zaczyna sie odklejać
42. uchwyt na kubek połamany
43. szary dekor deski wokół licznika pęknięty
44. nie działające ogrzewanie tylnej szyby
45. listwy zgarniające wewnętrzne w tylnych drzwiach zgnite
46. Boczki tylne w kiepskim stanie
47. lampka tylna podsufitki połamana
48. listwa czarna progowa po stronie kierowcy połamana
49. mieszek ręcznego wyłamany zaczep
50. Schowek pasażera połamane zaczepy
51. brak zaślepki na podstopniku
51. ślizg zderzaka przód połamany
52. uszczelka bagażnika porwana
53. prawa zaślepka tylnej lampy zaczep połamany
54. prawa tylna lampa uszczerbana
55. ucho obudowy od LSM wyłamane
56. podnośniki maski do wymiany

A oto sprawca :hmm:














Prace nad przywracaniem auta do stanu używalności powoli trwają.
Postaram się powoli zdawać relacje. Priorytetem jest najpierw stan mechaniczny. Następnie wizualny.

Malignus - Sob Lut 05, 2022 17:48

Fajny Mgik do uratowania.3mam kciuki ze go doprowadzisz do stanu idealnego.A wiem ze potrafisz :twisted: Nie bede zlosliwy :P ale wiem ze lubisz ten kolorek.Jak sie ogarniesz z sedanem to poszukam Ci bezdaszka w tym kolorku :P
Dzialaj Tommasino :!:

AndrewS - Sob Lut 05, 2022 18:01

Lista faktycznie długa, trochę tego jest, ja tez mam druga 800 na części Senn'a :-)
Szkoda tych samochodów, a ile stalo i wrastalo w ziemie w lesie na wyspach :cry:

tommasino - Nie Lut 06, 2022 14:33

Malignus, Malignus, zobaczymy co z tego będzie, ale jestem dobrej myśli.


Naprawy MGka już się zaczęły, ale wolno to przebiega bo zaparkowałem u teściów na wsi no i krucho z czasem.

W pierwszej kolejności wybrałem się do kolegi Piotrka Klimkowskiego z Szufnarowej po części, które potrzebowałem. Piotruś rozebrał w swoim życiu naście R75, więc ma w posiadaniu ogrom części. Szkoda tylko , że z MG ZT nic mu się nigdy nie trafiło.

Pierwsza dostawa gratów:





W MGku rozebrałem przód, aby dobrać się do wentylatora:


Niestety Piotrek nie miał sprawnego wentylatora, więc z pomoca przyszedł Adaśko. Wysłał mi szczotkim które robił na zamowienie:

Oto co znalazłem po otwarciu silnika wentylatora. Szczotek nia ma:


Lutownica w ruch:





Kwestia wiatraka odhaczona :mrgreen:

[ Dodano: Nie Lut 06, 2022 12:51 ]
Przy okazji rozebrania przodu aby zamontować wiatrak wymieniłem pompę wspomagania:





Z pompą wspomagania niestety przygody ponieważ kolejna okazała się niesprawna. Piotrek dostarczył kolejna sprawną, ale znowu koło pasowe nie jest zbyt proste. Mam jeszcze jedną pompę więc czeka mnie jeszcze raz zabawa z wymianą.


Wymieniona boczna poduszka silnika:


Zamki maski również:


Kolektor ssący plastikowy wydawał się lekko hałasować, więc też wymieniłem. Dostałem od poprzedniego właściciela w super stanie. Oczywiście porządnie go wypłukałem w benzynie przed założeniem.

Przeszedłem do hamulców. Tuaj masakra :evil:

Tarcze przednie skorodowane i klocki skruszone:



Na szczęście miałem w zapasie w piwnicy praktycznie nówki :P :P



Zaciski oczyszciłem i nasmarowałem tłoczki. Pozakładałem nowe czujniki klocków. Wyregulowałem hamulec ręczny.

Niestety, a w sumie i dobrze po naciśnięciu nogi na pedał hamulca pękł przewód hamulcowy tylni:


Pierwsza myśl była taka, że na szczęście w drodze po zakupie auta przewód nie rypnął. Nie jechaliśmy przecież autostradą 50km/h.

Zauważyłem, że tylne zaciski są niby na tarczę wentylowaną, aczkolwiek różnią się numerami od tych w ZTT. W jednym zacisku byl ułamany odpowietrznik. Próbowałem go wykręcać wykrętakami, jednak nie udało mi się.
Próbowałem znaleść w jakim aucie to było montowane. Zaciski dość rzadkie i montowane w BWM 740i, M5 w latach 90.


Pojechałem na szrot i wykręciłem tylne dedykowane zaciski do ZT z BMW e46 o numerze 40/19. Oczywiście przeczyściłem lekko pomalowałem. Tłoczki nasmarowałem:


W późniejszym terminie pomaluje resztę zacisków.

Od Patryka Typera pożyczyłem zestaw do zarabiania przewodów hamulcowych i oraz dostałem 5 metrów przewodów miedzianych. Od Adam_26 zestaw do odpowietrzania układu. Jednego ładnego popołudnia wymieniłem tylne przewody hamulcowe i odpowietrzyłem.
Z tym odpowietrzeniem to jeszcze raz będę musiał to zrobić bo coś pod pedałem czuję, że to jest jeszcze nie to :???:

W międzyczasie obkleiłem deskę z r75 drewnianą, bo szara pęknięta w okolicy kratki:

:evil:


Założyłem kierownicę, która miałem z ZTT:


Stara już była przetarta:


Wymieniłem lewą lampę tylną bo była uszczerbana:





Założyłem roletę na tylną półkę. Trzeba było dopasować roletę do czarnej półki z TT. Było troszkę wycinania ale udało się :lol:



Przy okazji montażu rolety dowiedziałem się dlaczego ogrzewanie tylnej szyby nie działa. Przekaźnik się spalił razem z wtyczką.




Kabel i przekaźnik wymieniony. Ogrzewanie tylnej szyby działa.

W międzyczasie doszły mi dywaniki gumowe, listwy, lampka podsufitki, capholder, uchwyt na gaśnicę montowaną do fotela pasażera, dekor srebrny z jednym otworem na guzik do rolety i czarna osłona winylowa nad nogami kierowcy






Ramka stalowa wydechu :) Może zrobię kiedy wydech i na prawą stronę jak w ZTT :D

[ Dodano: Nie Lut 06, 2022 13:21 ]
W pilocie kluczyka brakowało jednego mikrostyku. Miałem w zapasie więc już wlutowane:



Zaczepy od schowka pasażera były połamane. Przerzuciłem czarną obudowę drzwiczek półki na sprawny schowek :





Drzwiczki teraz normalnie się zamykają.

Wymieniłem listwy zgarniające tylnych drzwi:




Wahacz lewy przedni również wymieniony. Sworzeń przy zwrotnicy był mocno wyrobiony. Założyłem sprawną używkę:



Kilka godzin poświęciłem na wymianę termostatu:







Przy okazji pozakładałem opaski na przewody LPG do idące do wtrysków:


[ Dodano: Nie Lut 06, 2022 14:10 ]
Zabrałem się za pękniętą tylna sprężynę zawieszenia.
Zakupiłem od Adaśko dwie oczywiście dedykowane do ZT.



Przy okazji zobaczyłem stan paletki. Lekko podgnity kołnierz ale stan ok. Druga paletka do wymiany, Są dziury. Tak czy inaczej całe zawieszenie tylne trzeba zdjąć przeczyścić i pomalować. Inaczej tego nie widzę.




Prawe tylne nadkole wymienione. Poprzednie zdarte ponieważ koło tarło.




Jak już wspomniałem były zamontowane tylne amortyzatory od kayaba. W tym jeden niesprawny.
Kiedyś zakupiłem ori sprawne, więc miałem w zapasie :






W wolnym czasie sam obszyłem dwie gałki. Jedna powędruje do Typera :razz:



Z Alliexpress doszły dwa Visy. Auto wreszcie się zbiera


Potem pod Łodzią dorwałem r75 polifta na części. Troszkę powykręcałem z niego.
Najważniejsze zawieszenie tylne w super stanie. Po piaskowaniu i zabezpieczeniu trafi do ZTka :lol:




Zajrzałem również do wydechu. Tłumik końcowy już miałem z BMW 2.8i który był wcześniej zamontowany w ZTT. Poprzedni właściciel owinął kolektory wydechowe i rury idące do katalizatora bandażem termicznym. Efekt był taki, że bandaże łapały wilgoć przez co rury zardzewiały. Wręcz oderwały się. Coś tam było też lepione




Kupiłem same rurki bez katów. Z katami oczywiście niema szans bo teraz w cenie:



trochę cięcia:




pierwsze spasowanie:


tłumik środkowy również dziurawy więc zakupiłem :


Wydech złożył mi kolega spawacz:











Mgik teraz cichutko pracuje. Wręcz za cicho.
Mimo, że nic już nie słuchać, do wymiany są również kolektory wydechowe. Pod bandażami nie widać są dziury i są przedmuchy. Ale to już innym razem jak wparuje na kanał.

[ Dodano: Nie Lut 06, 2022 14:33 ]
Wymieniłem obudowę LSM bo było pęknięte ucho:





Zakupiłem 2 dinowe radio na WINce w dobrych pieniążkach:


Potem nabyłem kompletną instalację nagłośnienia Harman/Kardon i obecnie jestem na etapie jego montażu. Można powiedzieć że prawie zamontowane. Największa praca już za mną:









Tunel już poskręcany, sub wisi, wzmacniacz wpięty. Wszystko gra pięknie gra. Miałem na początku zagwozdkę ponieważ radio uruchamiało się ale nie było dźwięku. Potem doczytałem, że musi być sygnał iść na wzmacniacz, który był już w wiązce radia, ale kabelki były celowo rozłączone.

W drzwiach mam zamontowane głośniki Blaupunkta. Zastanawiam sie czy zmieniać na te od Harmana. Jak będę montować osłonki i gwizdki od H/K to ewentulanie przetestuje te orginalne.


Malignus - Nie Lut 06, 2022 18:35

i super.Warto sie bawiec w odbudowe Ztka :mrgreen: Aby sluzyl
tommasino - Nie Lut 06, 2022 19:13

Malignus, warto, nie warto. Lubię sobie pogrzebać :mrgreen:
Markzo - Pon Lut 07, 2022 10:06

o w mordę, aleś roboty dowalił :o szacun!
tommasino - Nie Lut 13, 2022 01:33

Markzo napisał/a:
o w mordę, aleś roboty dowalił :o szacun!


Ano jest, jest roboty

[ Dodano: Czw Lut 10, 2022 07:47 ]
Wymieniłem świece






Przy okazji założyłem brakujące uszczelnienie w grodzi:






Wymieniłem przewód od podciśnienia do listwy paliwa


[ Dodano: Nie Lut 13, 2022 01:25 ]
Wziąłem się za łatanie fotela. Szczerze to jestem nawet zadowolony z efektu.
Czekam jeszcze na ciemniejszą farbę niebieską










Widać, że łatane ale wygląda 100 razy lepiej jak było :mrgreen:

[ Dodano: Nie Lut 13, 2022 01:33 ]
Wymieniłem wreszcie kolektory wydechowe bo były przedmuchy. Dostęp dość ciężki, ale udało się:



Kolektor już był spawany punktowo, więc nasi już tam byli :





Druga strona:


No i te nieszczęsne bandaże

dawidd - Nie Lut 13, 2022 21:07

Brawo ty! :)
tommasino - Czw Mar 10, 2022 02:46

Wymieniłem poduszkę kierownicy bo emblemat był wciśnięty:





Zamontowałem również gwizdki Harmana/K w przednich drzwiach.




Teraz mam przeprawę z kamerką cofania. Buła ona juz zamontowana w aucie. Wiec podłączyłem ją do radia i po wrzuceniu wstecznego ekran przełącza sie, aczkolwiek pojawia się NO SIGNAL. kupiłem nawet drugą kamerkę PAL, ale efekt ten sam. Próbowałem znaleźć informacje w necie ale strasznie ciężko. Radio jest na windowsie CE 6.0. Wchodziłem we wszystkie zakamarki tego radia i nie znalazłem nic co by mogło np. zmienić nadawanie obrazu z kamerki. Na necie też ciężko cokolwiek znaleźć.
Nie wiem czy radio na Windows CE nie działa tylko na kamerkach z obrazem NTSC????
Tylko nie chce znowu na darmo kasy wydawać.

dawidd - Czw Mar 10, 2022 10:13

Musisz zmienić na ntsc, tez mam tak ze na PAL nie ma obrazu, z tym ze ja mam andka
tommasino - Sro Mar 30, 2022 13:48

Z Kamerką na ntsc chyba będę musiał spróbować.

Dalsze podmiany:

znaczek zderzaka przedniego na bardziej kolorowy :)





No i licznik. Nie dzialał wyświetlacz. Po wyjęciu kluczyka przez jakiś czas wyświetlało przebieg.
Licznik zakupiłem od Adasko, a Marcin Misek mi go przystosował do montażu. Dziekuję Marcin!





[ Dodano: Sro Mar 30, 2022 13:35 ]
W ubiegłym tygodniu wstawiłem na podnośnik do kolegi TYPERa auto i zacząłem rozbierać auto we celu wymiany wysprzęglika.
Roboty w ciul, ale chyba się udało. Mimo wszystko szybciej jednak zajęło mi składanie auta :)

Wysprzęglik mocna przeciekał, aczkolwiek udało mi się przetoczyć auto ok 60KM do Typerka bez większych problemów.



Skrzynia mokra, ale na sprzęgło nie lało się





Tuleja też troche zdarta była. TYPER na szczęscie miał w zapasie używkę w fajnym stanie.



Sprzęgło widać było wymieniane, dwumasa OK.



Nowy wysprzęglik LUK



Wszystko złożone do kupy i jak narazie działa poprawnie.

Przy okazji zrobiliśmy z Typerem, małą modyfikację pompki sprzęgła i przenieśliśmy zbiorniczek z płynem do komory silnika.
Potem wrzucę fotkę jak to wygląda

[ Dodano: Sro Mar 30, 2022 13:48 ]
I szrociarnia na podwórku u TYPERa po złożeniu MGka



Obecnie auto zaprowadzone do lesmanna na zrobienie progów, maski, błotników i ogolnie poprawienie wyglądu wizualnego.

dawidd - Pią Kwi 01, 2022 08:37

wrzuć te foty jak umiejscowiłeś zbiorniczek od pompki. Kilka tyg. temu tez wymieniałem kolejny raz wysprzeglik i tez o tym myślałem, ale finalnie zacząłem sie łudzić ze to już ostatnia naprawa i sprzęgło więcej się nie rozleje :) wiec po co to robić ....
tommasino - Sob Sie 27, 2022 12:12

Zakupiłem maskę. Wlazła dosłownie na styk do ZTT :twisted:



Zakupiłem również trójkąt ostrzegawczy pod klapę bagażnika





No i praca blacharsko lakiernicza Lessmana.
Progi wstępnie otwarte i poszły do piaskowania, aby oczyścić z syfu









W międzyczasie padła bateria. Zakupiłem nową:





Mocowanie pod lewarek nie miał płytki poziomej


Zostało zrobione nowe solidniejsze mocowanie:

















Gotowy próg:


Dalsze prace lakiernicze przednich słupków, dachu, tylengo błotnika, maski, listew bocznych, obudów lusterek i szerokiej lotki na klapę tylną, którą zakupiłem i postanowiłem zamontować




































MGik bedzie jeszcze polerowany. Także, jak już dostane cynk od Lessmana to jadę poskładać autko i zabierać sie za kolejne rzeczy.

[ Dodano: Sob Sie 27, 2022 11:11 ]

Mgik juz danwo odebrany i czas na kolejne podmiany.

o ile z prawej strony nadkole przednie jest od MG to niestety wytarte. Z lewej strony od R75 nie pasujace pod zderzak od ZT.



Nadkola od ZT



nadkole od R75 nie jest nie przylega dokladnie do krawedzi zderzaka.


Nadkole od ZT jest szersze i pasuje idealnie



na dzien dzisiejszy juz nie taki złom. Oczywiście ma wiele rys na lakierze i obić, mimo prezetnuje się o niebo lepiej niż na początku.



Własnoręcznie obszyłem gałkę i wrzuciłem na miejsce





Przyszedł czas na grubszą robotę. Wymiana zawieszenia tylnego. Graty oczywiście przygotowane wcześniej. Wypiaskowane, zapodkładowane i pomalowane raptorem przez Lessmana.




Demontarz starego zawieszenia oczywiście utrudniony ponieważ wiekszośc śrub byla zapieczona i zardzewiała. Na szczęscie dużo śrub miałem w zapasie.
Jednej śruby nie udało mi się zdemontować z tulei pływającej na wahaczu, więc zdemontowałem razem z bananem. Na szczęście drugi miałem też w zapasie :P


Całe truchło poszlo na złom :twisted:





Częściowo skręcone zawieszenie


no i już na miejscu




Niestety została mi jedna tarca kotwicza do wymiany. Nie udało wykręcić się śruby na piaście. Musze podjechać do kogoś kto ma jakiś klucz udarowy najlepiej do maszyn rolniczych :P

Wpadła również dokładka pod przedni zderzak od Seata cupry


Felgi grid spoke


Wymieniłem tylni zamek w lewych drzwiach. Nie otwierał się z pilota.


[ Dodano: Sob Sie 27, 2022 12:12 ]
Po zatankowaniu LPG okazało się, że auto nie przełącza się na gazownie. Myślałem, że wina leży po stronie elektrozaworów. Pojechałem do gaziarza na serwis i okazało się, że komputer od gazu został zresetowany i mapy wykasowane. Przez to też za każdym razem po włączeniu zapłonu kontrolka migała i dawało syganlizacje dźwiękową.
Winowajca okazał się padnięty akumulator (już wymieniony), który miał niskie napięcie. Przy 9v właśnie resetuje wszystki ustawienia kompa LPG.
Gaziarz powymieniał filtry, ustawił mapy i autko nareszcie śmiga na LPG.

dawidd - Nie Sie 28, 2022 09:47

Jaki masz sterownik gazu? To raczej mało prawdopodobne żeby mapy kasowaly się od niskiego napięcia akumulatora
tommasino - Nie Sie 28, 2022 11:07

dawidd, Mam starszą wersję STAG 300-6, ale gaziarz mówił, że jest ok.

Nie znam sie na gazie, ale nie spowiadałem mu się, że bateria padła tylko sam podał możliwą przyczynę zresetowania ustawień. Ja tylko połączyłem fakty i to według mnie by sie zgadzało :)

Parownik, to ktos wsadził dość mocny - KME TWIN. Niby dobry, ale to każdy gaziarz możę mieć swoje odmienne zdanie na ten temat.
Muszę go lepiej usadzić bo przede wszystkim nie jest sztywno zamontowany, a po drugie jest na drodze połączenia puszki filtra powietrza a kierownica powietrza znajdujacą sie w nadkole. Rury łączącej oczywiście nie ma. Pewnie została wyrzucona przed wstawieniem reduktora.

[ Dodano: Nie Sie 28, 2022 11:07 ]



Markzo - Nie Sie 28, 2022 11:57

Fajnie się śledzi takie prace, inny by go dojechal i na złom...a tu proszę, będzie z tego piękny ZT :)
tommasino - Sro Sie 31, 2022 16:13

Markzo, fajnie się śledzi, ale coraz mniej osób je czyta :sad:
Albo mało interesujące :P

Piękny to może ten ZTek nie jest, ale można napisać że poprawny


Dzisiaj wymieniłem dwa czujniki parkowania. System zaczął pracować, aczkolwiek dziwna sprawa. Po zrzuceniu z biegu wstecznego czujniki ciągle pracowały. Również na pierwszej pozycji kluczyka w stacyjce.
Pomyślałem że może coś ze sterownikiem. Na szczęście miałem zapasowy, który podmieniłem i wszystko zaczęło pracować tak jak powinno.


karas_111 - Czw Wrz 01, 2022 08:20

Czytam :D
tommasino - Czw Wrz 01, 2022 17:26

karas_111 napisał/a:
Czytam :D

haha!
pozdrowionka dla Ciebie!

greg-si - Czw Wrz 01, 2022 18:19

Również czytam :)
dawidd - Pią Wrz 02, 2022 13:38

a ja czytam i podziwiam
tommasino - Pią Wrz 02, 2022 18:05

Pozdrawiam również :lol:

Dzisiaj kolejne działania.

Wymieniłym słupek/prowadnice szyby tylnich drzwi. Jak widać wyszła rdza.



Dla niewtajemniczonych jak zdemontować słupek :)
Zdejmujemy boczek, odkrecamy szybe od podnośnika, wyjmujemy podnośnik aby można było lepiej przesunąć szybę. zdejmujemy maskownice plastikową ze słupka od strony wewnętrznej, pod maskownicą trzy śrubki do odkręcenia. Jak już są odkręcone to ciągniemy za słupek w dół. w słupku są gumy prowadzące szybę. Słupek się z nich wysuwa. Skłądamy w odwrotnej kolejności. Mnie to zajęło z 30 minut :D


W dolnej część zdjętego słupka ruda :)


Przy okazji wymieniona klamka zewnętrzna na nieskorodowaną.


No i złożone :P

marekp90 - Sro Wrz 07, 2022 14:06

Też czytam! :)
ps. ładny egzemplarz

jolo - Nie Wrz 18, 2022 16:29

Jeśli chodzi o znaczek przedniego zderzaka, to kupiłeś samą naklejkę na Ebay z UK czy cały emblemat z metalową obudową? Naklejkę pamiętam ze montowałeś w ZT-T - trzyma się, nie blaknie?
tommasino - Nie Paź 02, 2022 01:26

jolo, tak, kupiłem samą naklejkę na eBay. Jest ona bardzo wysokiej jakości. W ZTT jak do tej pory nic się z nią nie dzieje.

[ Dodano: Nie Paź 02, 2022 01:21 ]
Wczoraj zająłem się wymianą zamka oraz siłownika klapy. W zamku przy wejściu grotu kluczyka brakowało zapadki chroniącej przed kurzem. Siłownik klapy już słabiutko otwierał. Pewnie silniczek już na wykończeniu.

Graty na wymianę :razz:


Zamek bez zawleczki wymontowany


Dwa zamki rozebrane. W tym starym zawleczka była, ale rdza zjadła speżynkę, więc podmieniłem z tej na części.








Wymieniłem również obudowę plastikową w bagażniku bo była pęknięta




Oczywiście do ZTka tak jak to już jest w ZT-T wpada identycznie pomalowana pokrywa silnika :mrgreen:
Plakietka zrobiona przez kolegę również :mrgreen:





Komora silnika brudna, ale pochwalę się :P






dawidd, pytałeś kiedyś o zdjęcie zbiorniczka z płynem do pompki sprzęgła.
Jak widać na poniższym zdjęciu jest tuż koło visa



[ Dodano: Nie Paź 02, 2022 01:26 ]
Obecnie w bagażniku pojawiła mi się woda. Mokra wykładzina i boczne poszycie. Nie wiem jeszcze skąd woda się dostaje. Muszę gdzieś podjechać aby podlać wodą i obczaić którędy to ustrojstwo się dostaje.

dawidd - Pon Paź 03, 2022 18:50

dzięki za foto, ja na razie pozostają przy standardowym rozwiązaniu zbiorniczka
tommasino - Wto Wrz 26, 2023 16:15

Kwestia wody w bagażniku rozwiązana. Dostawała się przez listwę boczną błotnika, która była zdemontowana przy lakierowaniu. na podkładkę dałem trochę kleju do szyb więc dodatkowo uszczelniło w miejscu spinek.

Udało mi się dostać zestaw potrzebny do zamontowania elektrycznie składanych lusterek od wersji europejskiej przedliftowej :mrgreen: , tj. Sterownik, wiązki drzwi o lusterka

Narazie wystarczyło mi czasu na zamontowanie strony lewej. Duża mordęga aby to zamontować. Od strony zawiasów drzwi nie ma szans aby odpiąć wiązkę. Trzeba było dostać się od środka. Moje dłonie niestety nie należą do małych, więc też troche się namęczyłem no i odrapałem

Tutaj na zdjęciu kostką wiązki drzwi i suwak, który trzeba wysunąć aby rozpiąć kostki.



Jak pisałem nie ma szans odpięcia kostki od strony zawiasów. Drzwi blokują dostęp i możliwość wysuniecia kostki.



Więc jedyny dostęp od środka:


potem zdjąć boczek drzwi i przełożyć wiązkę i lusterka i lewa strona gotowa:




[ Dodano: Wto Paź 11, 2022 01:19 ]

Z pawą stroną było o wiele łatwiej. Lepszy dostęp do kostki wiązki.






Szybka podmiana obudowy lusterka







[ Dodano: Czw Paź 13, 2022 00:43 ]


Dzisiaj nareszcie zamontowałem gwizdki wysokotonowe od H/K w tylnich drzwiach. Potrzebowałem kabelka z wtyczką, który podebrałem z poprzedniej wiązki z przednich drzwi i dołożyłem do wiązki tylnej. Nie było w niej wyjścia na gwizdki.
W ZTT gwizdki były juz fabrycznie zamontowane we wszystkich drzwiach i właśnie brakowało mi tego efektu drzwięku w sedanie. Teraz jest mega różnica na + :grin:




[ Dodano: Sro Paź 26, 2022 13:46 ]

Był też i czas na wymianę tarcz kotwiczych i szczęk hamulcowych.
Stara tarcza zjedzona i do wyrzucenia. na podmiane zregenerowana (piaskowanie + podkład+ malowanie) tarcza kotwicza.

Strona prawa:






strona lewa





Jeszcze hamulec ręczny do lepszego wyregulowania. Szczęki muszą się dobrze ułożyć i linka dobrze wejść w gniazdo tarczy kotwiczej.

[ Dodano: Sob Paź 29, 2022 18:56 ]
Zimowy felunek juz trafił do sedana. Odziedziczył po kombiaku. Tam z kolei wpadnie nowy




Naprawiłem wreszcie kwestię czujnika płynów spryskiwaczy. Czujnika nie było no i jeden pin w kostce był zaśniedziały, wręcz zjedzony:





Miałem w zapasie drugą kostkę z której wykorzystałem pin + dodałem czujnik:



teraz pięknie sygnalizuje, że niski poziom płynów :mrgreen:



Okazało się, że przy wymianie wysprzęglika tuleja na jednej lince zmiany biegów od wybieraka jest uszkodzona i ciężej wchodziły biegi. Dlatego trzeba było wymienić cały wybierak na sprawny :razz:

Trzeba było ściągać wydech i kolektor ssący plastikowy, żeby można było zdemontować i zamontować cały mechanizm.




Nowy mechanizm mam od polifta. Gałka zmiany, którą pięknie obszyłem niestety musi iść w odstawkę ponieważ mocowanie się różni. Mam gałkę od polifta, ale już w gorszym stanie. Na spokojnie obszyje i ją





Od samego początku, co jakiś czas wyskakiwał mi check engine. Na OBD VGATE podczas wyświetlania napięcia sond wyszło że druga jest zawieszona. Szybka podmiana niestety nie dała rezultatu. Dopiero podłączylismy ZTka pod autocoma u Adam_26 i wyszło, że chodzi o 3cią sondę.

Jak się okazało ta trzecia sonda za katalizatorem nie chciała wyjść. Powoli udało się przy wielokrotnym wkręcaniu i wykręcaniu. Okazało się, że była krzywo wkręcona i cały gwint zjechany jak na świecy tak i w gnieździe.



świeca widać że jakoś przy ściance nadpalona + na czubku w dziurce był jakiś syf


Sondy na podmianę ;-)



Także, opuszczenie wydechu w dół nie było takie złe, ponieważ mogłem dzięki temu nagwintować gniazdo, żeby móc wkręcić sondę.

Oczywiście wymiana sondy zadziałała. Pozbyłem się wszystkich błędów. Na desce nic nie świeci :D

Mam jeszcze coś takiego. W tym roku chyba nie uda mi się tego zamontować. Chyba, że pogoda i czas dopiszą.



[ Dodano: Sob Paź 29, 2022 19:08 ]
O i taki strzał z daleka ;P



[ Dodano: Sob Lis 05, 2022 17:43 ]
Cosik takiego jak w ZTT zamontowałem



Jakoś tak bardziej brytyjsko :D :D :D



[ Dodano: Sro Lis 09, 2022 01:29 ]
Kiedyś przypadkowo wpadło mi w ręce kilka przepustnic i na każdej z nich czujnik położenia miał inne numery. Do tego na rimmerbros jest mowa o przepustnicach z zaznaczeniem, że poza MG 190.
Nie było nigdzie informacji jaka jest dedykowana przepustnica pod MG 190.

Drążąc temat nikt nie był w stanie określić czy są różnice w budowie obudowy przepustnicy, ale kilka osób potwierdziło, że nr czujnika to MHB000360 jest właśnie dla 190tki.

A u w sedanie oczywiście był inny MHB000290. W ZTT sprawdziłem i był 360.


Z pomocą przyszedł ADAM_26, który kiedyś zakupił kolektor wraz z przepustnicą z ZT190. Przepustnica trafiła do mnie :razz: Czujnik oczywiście miał poprawne numery :



Więc cała przepustnicę włącznie z silniczkiem krokowym najpierw ładnie przeczyściłem środkiem do czyszczenia przepustnic/gaźników i zamontowałem






Wrażenia po pierwszej jeździe na tym czujniku???? Mam wrażenie, że auto jednak inaczej reaguje na nacisk pedału. Tzn. lepiej reaguje.

Musze jeszcze zrobić porządek z reduktorem LPG, który to został zamontowany tam gdzie powinna biegnąć rura dolotowa. Musze go ułożyć tak aby można było zamontować rurę.

Rury oczywiście brak i nigdzie nie można dostać. Widziałem u niektórych rury spiro amelinowe 80mm zamontowane, ale one są podatne na zgięcia. Może się coś wreszcie trafi, także szukam cierpliwie.

[ Dodano: Nie Gru 04, 2022 08:48 ]
Wczoraj wymieniłem filtr kabinowy na nowy węglowy.



Stary już wydawał się zanieczyszczony.

Nowy już na miejscu



[ Dodano: Pon Gru 12, 2022 11:52 ]
Znalazłem chwilę czasu na przeniesienie guzika sterowania LPG z osłony nad nogami kierowcy do bocznego panelu pod dźwignia otwierania maski. Dodatkowo wymieniłem też i osłonę nad nogami kierowcy bo była już lekko zmęczona



Trzeba było przelutować kabelki:





Zmęczona osłona



I na podmianę


[ Dodano: Wto Lut 28, 2023 19:57 ]

Wziąłem się odświeżenie boczków.
Dostałem od kolegi komplet boczków, oczywiście materiał poodklejany.
Po zrzuceniu tkaniny tak to wygląda :rzyga: :rzyga:


Stara gąbka od dawna nie jest gąbką tylko tłustą mazią.
Wrzuciłem do wanny i przy pomocy odtłuszczacza kuchennego, plastikowego drapaka i gorącej wody pozbyłem sie tego świństwa





Boczki udało się pieknie wyczyścić :)


Kupiłem tkaninę antracytową do podsufitki, boczków samochodowych i wziąłem się za klejenie. Użyłem kleju bonaterm i nakładałem go pędzlem.











Wszystkie 4 panele są już obklejone tkaniną. Wyglądaja jak z fabryki :) Jeszcze muszę zamontować maskownice głośników i przełożyć czarne rączki.

Robota jak dla mnie nietrudna, aczkolwiek jest troche paprania się.

Napewno boczki w takim wydaniu ciesza moje oko :mrgreen:
Do ZT-T też takie zrobię.

[ Dodano: Pon Mar 13, 2023 17:50 ]




[ Dodano: Wto Mar 21, 2023 06:24 ]

Pawy xenon przestał świecić. Okazało sie, że przetwornica uszkodzona.
Dobrze, że miałem w zapasie to mogłem odrazu podmienić.





[ Dodano: Wto Kwi 11, 2023 20:49 ]
Przy okazji wymiany kół na letnie wymieniłem również i tylne tarcze hamulcowe.
















[ Dodano: Sro Kwi 26, 2023 01:58 ]

Taki rarytas udało mi sie zdobyć od kolegi z UK :mrgreen:
Ori ramki od V8.



Powoli kompletuję graty podwójny wydech :)
Bedzie w sumie z tych samych komponentów jak w kombiaku



[ Dodano: Pon Maj 01, 2023 17:59 ]
Dzisiaj na majóweczkę była piękna pogoda do pogrzebania przy sedanie.

Ostatnio w aucie co jakiś czas śmierdziało benzyną w kabinie, mimo że auto jechało na LPG.
Pod maską nie mogłem wyczuć nic.
Myślałem też, że może uszczelnienia na pompie w baku są źle założone, ale tam jest wszystko ok.

Inną opcją mogły być przepuszczające oringi na wtryskach lub niedziałający silniczek na kolektorze ssącym, ten od oparów paliwa.

Podłączyłem pod toafa i faktycznie ten silniczek (zawór) nie działał. Na szybko podmieniłem z innego kolektora i pod kompem zagadał.



Zobaczymy czy nadal będzie czuć benzynę podczas jazdy.

Wymieniłem również silniczek od spryskiwaczy xenonów ponieważ nie działał:




Wyczyściłem również dysze spryskiwaczy.

Ostatnio parkując przodem do krawężnika połamałem dokłądkę zderzaka. Zamówiłem kolejną, Aczkolwiek wymieniłem tylko tą część bez odkręcania całości.






[ Dodano: Sro Maj 31, 2023 05:30 ]

Kiedyś przy wymianie termostatu i ściągnięcia listwy widziałem, że oringi na wtryskiwaczach są kiepskie.
Pojechałem do sklepu zajmującego się stricte sprzedażą uszczelek i dobrałem komplet oringów na wszystkie 6 wtryskiwaczy.
Po demontażu wtryskiwaczy na jednym było pęknięcie.



Przy okazji demontażu wykąpałem je w płynie do czyszczenia gaźników/wtryskiwaczy.



Nowe oringi :



rozgrzebany silnik jak to przy tego typu robocie



Po skręceniu wszystkiego i włączeniu zapłonu okazało się, że na rurce łączącei obie listwy/ szyny wtryskiwaczy też poszła uszczelka i był mocny wyciek. Akurat na tem moment takich wrażeń nie potrzebowałem :evil:
Była sobota po 13:00. W pobliskim sklepie motoryzacyjnym napewno odpowiedniej uszczelki nie dostanę. Pojechałem i cudem natrafiłem jeszcze pana w sklepie z asortmentem do maszyn rolniczych. A miał miec już zamknięte od godziny. Tam cała ściana oringów. Dobraliśmy odpowiednie ( na zapas też) za bagatela 4 złote.
Wszystko zostało znowu skręcone i wycieki zatamowane :mrgreen:

Czas na wymiane oleju, ale przed tym płukankie. Jest to moja druga wymiana oleju w ZTku. W rok czasu zrobiłem nim kilka tysięcy kilometrów.



Miałem wrażenie że silnik drga zbyt mocno. No i miałem racje, że coś nie tegez z poduszką.


Wskoczył poliuretan :mrgreen:


[ Dodano: Wto Wrz 26, 2023 16:15 ]
Tydzień temu zabrałem się za podmianę przednich sanek.
Oczywiście wcześniej odpowiednio się do tego przygotowałem :mrgreen:

Wyczyściłem i pomalowałem sanki, które były wcześniej zdjęte z kombiaka



Stabilizator również pomalowany


Do tego również zakupiłem poliuretanowe tuleje wahacza.

No to czas rozbierać autko:





Przełożone graty na nowe sanki :


Przy okazji magistrala wody została przeczyszczona i również pomalowana:




no i już na miejscu:





Zakupiłem rurę silikonową do dolotu bo nie było. O ile od dolnej strony jest idealnie zamontowana to od strony puszki filtra jeszcze musze przyciać pod odpowiednim kątem aby naszło.



Zamontowałem również dolną osłonę silnika. Też jej brakowało



odpowiednie spinki :


i na miejscu :mrgreen: :mrgreen:



Postąpiły również prace w przygotowaniu auta na montaż podwójnego wydechu.
Tak jak to zrobiłem w ZTT przeniosłem najpierw pochłaniacz oparów benzyny obok podłużnicy. Pochłaniacz zamontowałem na odpowiednio przerobionych uchwycie do rynny. Znalazłem osłonę aluminiową nad tłumik od Rover 75 ze strony lewej, ale po odpowiednim przycięciu i podgięciu idealnie się dopasował pod prawą stronę. Przewody, które mogą być narażone na temperaturę dodatkowo ochroniłem rękawem termicznym.

Myślę, że wyszło super :grin:




No i wisienka na torcie :lol:

Ori ramka z Mg V8 prawa strona. Dostałem w prezencie od kumpla z Anglii :lol: :lol: :lol:



Czas na przycięcie zderzaka:



No i ramka na miejscu :D


Może jeszcze w tym tygodniu uda się zamontować wydech ;-)

timothynevious - Sro Paź 11, 2023 09:04
Temat postu: Re: MG ZT 190 Trophy Blue by tommasino
tommasino napisał/a:
Na początku sierpnia tamtego roku stałem się właścicielem MG ZT 190 z 2001 w kolorze Trophy Blue. Pierwsza moja myśl to zakup na części i z takim zamiarem go w sumie kupiłem. Auto było wystawione tutaj na forum, więc umówiliśmy się z ówczesnym właścicielem na możliwość obejrzenia auta i pojechaliśmy razem z Adam_26 do Wadowic.
Po krótkich oględzinach w deszczu MGik został zakupiony.

Tak jak już wspomniałem kupiłem go z przeznaczeniem na części. Auto wizualnie i technicznie można dosłownie powiedzieć szrot. Niemniej jednak ja zobaczyłem w nim potencjał. Moja żona również dołożyła dwa grosze i powiedziała, że szkoda go rozbierać. Poza tym sedanik w kolorze Trophy Blue - grzech go skazywać na straty, tym bardziej, że mało już tego jeździ :mrgreen:
Ale zanim jednak zdecydowałem, że go zostawiamy zmierzyłem na kompletnie zimnym silniku kompresje na i praktycznie na wszystkich cylindrach wyszło ok 13b. Oleju po przejechanych 250 kilometrach też nie ubyło.

Przebieg na zegarach ponad 280tys.km, ale poprzedni właściciel zakupił silnik z Anglii z przebiegiem 70 tyś mil, rozebrał go bez ściągania głowić, wyczyścił, wymienił to co trzeba było i poskręcał. Zrobił na tym silniku ok 50tyś. km.

No dobra! a teraz długa lista bolączek MGka tuż po zakupie. Niektórzy mogą uznać mnie za wariata, że jednak zdecydowałem się na odgruzowanie:


1. Lakierniczo malowany praktycznie dookoła. Niektóre elementy trzeba będzie poprawić.
- na dachu przy słupkach przedniej szyby schodzi klar.
- drzwi prawy tylne lekko pogniecione
- przytarty prawy tylny błotnik
- progi do wymiany od strony tylnej osi. Lewego praktycznie nie ma.
- maska do wymiany - rdza i bąble przy lampach.

2. Brak zatyczek na dachu, spinek do podszybia, podkładek na lewarek
3. Nadkole prawe tylne przytarte, przednie lewe od R75, prawe przytarte
4. Brak trójkątnej osłony pod zderzakiem przednim jak i dolnej osłony silnika
5. Klamki chromowe do wymiany
6. Czarny słupek przy szybie tylnych drzwi jest rdza (do wymiany)
7. Pęknięta tylna sprężyna zawieszenia
8. Amortyzatory tylne kayaby, jedna uszkodzona
9. wahacz tylni lewy skorodowany
10. wahacz przedni prawy do wymiany
11. Tarcze przednie skorodowane do wymiany
12. klocki do wymiany
13. przewody hamulcowe tylne do wymiany
14. brak czujników zużycia klocków
15. urwany odpowietrznik zacisku hamulcowego tylnego
16. urwana wtyczka od czujnika poziomu płynu spryskiwaczy
17. wentylator chłodnicy trup
18. VISy do wyrzucenia
19. brak plastikowej osłony na długi pasek rozrządu
20. przeciekająca pompa wspomagania
21. termostat sprawny ale przeciekający
22. brak obudowy akumulatora
23. brak rury z kierownicą powietrza do układu wlotowego
24. poduszka gumowa boczna silnika pęknięta
25. brak uszczelki gumowej w grodzi na rurki od klimy
26. złamany wężyk podciśnienia do listwy wtryskowej paliwa
27. tłumik do wymiany
28. rury idące do pierwszego katalizatora mocno skorodowane, z dziurami do wymiany
29. kolektory wydechowe dziurawe, do wymiany
30. brak łapy do katalizatora
31. brak rurki odpływu wody w prawym nadkolu
32. przeciekający wysprzęglik
33. LPG nieszczelne, czuć gaz w komorze silnika
34. tylni zamek klapy - brak osłonki przed brudem w miejscu wkładania kluczyka
35. niedziałający wyświetlacz licznika (poprzedni właściciel musiał podjąć sam próbę naprawy wyświetlacza i nie wyszło)
36. boczek fotela kierowcy z dziurą
37. brak 2 chromowych obramówek klamek wewnętrznych
38. czarna osłona winylowa pod kierownicą w kiepskim stanie
39. kierownica zdarta z dziurami
40. gałka lewarka bez skóry
41. podsufitka już zaczyna sie odklejać
42. uchwyt na kubek połamany
43. szary dekor deski wokół licznika pęknięty
44. nie działające ogrzewanie tylnej szyby
45. listwy zgarniające wewnętrzne w tylnych drzwiach zgnite
46. Boczki tylne w kiepskim stanie
47. lampka tylna podsufitki połamana
48. listwa czarna progowa po stronie kierowcy połamana
49. mieszek ręcznego wyłamany zaczep
50. Schowek pasażera połamane zaczepy
51. brak zaślepki na podstopniku
51. ślizg zderzaka przód połamany
52. uszczelka bagażnika porwana
53. prawa zaślepka tylnej lampy zaczep połamany
54. prawa tylna lampa uszczerbana
55. ucho obudowy od LSM wyłamane
56. podnośniki maski do wymiany

A oto sprawca :hmm:

[url=https://i.postimg.cc/rsff0DSw/IMG-20210808-191749.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/2yy4t2ZC/IMG-20210811-141708.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/vZbSqdmy/IMG-20210803-WA0001.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/j5pMyp1G/IMG-20210803-WA0002.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/1zYC3nrR/IMG-20210803-WA0003.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/sx5wmnd1/IMG-20210803-WA0004.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/L6BxZ03b/IMG-20210803-WA0005.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/J7X6RhDm/IMG-20210803-WA0006.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/cLxX7MD4/IMG-20210803-WA0007.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/t4BDBZfd/IMG-20210803-WA0008.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/253GMjRs/IMG-20210803-WA0009.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://i.postimg.cc/d0X6YMJL/IMG-20210803-WA0010.jpg]Obrazek[/url]

Prace nad przywracaniem auta do stanu używalności powoli trwają.
Postaram się powoli zdawać relacje. Priorytetem jest najpierw stan mechaniczny. Następnie wizualny.



Whoa, that's quite a list of challenges you've taken on with your 2001 MG ZT 190! It's evident you have a passion for bringing this car back to life despite its numerous issues. It's always interesting to see how enthusiasts approach the restoration or refurbishment of a vehicle, especially when faced with such an extensive to-do list.

First off, major kudos to you for seeing the potential in the car and deciding to tackle this project. It sounds like a true labor of love, and it's impressive that you're willing to put in the effort to address both cosmetic and mechanical issues.

Given the comprehensive list of problems you've outlined, it's clear you've got your work cut out for you. I'm curious to know, have you started working on any specific areas yet, or do you have a plan in mind for tackling these issues one by one? By the way- perfect photography of your car also was good and appreciable that makes us understand clearly.


Also, considering the extensive history of the car and the modifications made by the previous owner, it adds an extra layer of complexity to the project. How do you plan to approach the engine issues, especially with the previous owner's modifications and the high mileage?

Feel free to keep us updated on your progress. It's always inspiring to see enthusiasts breathe new life into cars that might seem like lost causes to others. Best of luck with your restoration journey, and I hope to hear more about the improvements you make along the way!

tommasino - Wto Lut 27, 2024 09:16

timothynevious, Thank you very much for your good word! I really appreciate it! I'll do my best to describe all my work done. With such kind comment as yours I'm even more motivated :)

Relating to your question regarding how do I plan to approach the engine issues, high mileage, etc.
The engine was replaced with another one with low mileage, imported from UK. Actually, there were not made any modifications and it runs great! All the issues with exhaust manifolds, lambda sensors, injector seals, etc. were solved. the only and very important to do for now is to always change the engine oil on time :)
Of course, this MG is not so young and I am aware there is always something to do.
That's why I will try to post the work progress.

[ Dodano: Wto Paź 17, 2023 21:48 ]

Około dwa tygodnie temu został zamontowany podwójny wydech.





tłumik od BMKi trafi do nowego właściciela :)
















Końcówki wydechu jak dla mnie jeszcze za bardzo są wysunięte i będę chciał je poprawić.

Jeśli chodzi o dźwięk wydechu, to mam wrażenie że jest on cichszy jak w ZTT, gdzie zostały zamontowane dokładnie te same części.
Jest przyjemny pomruk i przede wszystkim jest cichy. Dokładnie tak jak chciałem :mrgreen:

Filmik jak to brzmi :

https://www.youtube.com/watch?v=OaczkgPj9O8

[ Dodano: Sro Gru 27, 2023 10:26 ]
Przed świętami MGik trafił na usatwienie zbieżności tylnych i przednich kół. Z racji regeneracji sanek ustawienie zbieżności było konieczne. Przede wszystkich dla poprawienia bezpieczeństwa jak i komfortu jazdy.



Następnie trafił na coroczny przegląd i oczywiście przebiegł celująco, bez najmniejszego zastrzeżenia :)




No i przy okazji fotka jak obydwu MGików jak już stanęły obok siebie na parkingu :P





[ Dodano: Wto Lut 27, 2024 09:14 ]

Udało mi się zakupić podświetlenie z przezroczystym kapslem do podświetlanej gałki zmiany biegów.
Więc i do ZTka również postanowiłem zrobić podświetlaną gałkę zmiany biegów.
Dosłownie kopię tej jaką zastosowałem w kombiaku.
Czyli przerobiłem orginalną gałke z MG tak aby mogło być podświetlenie i na nowa obszyłem.










przy okazji druku plakietki do ZTT wykonałem już wtedy również do ZT. także przydała się :mrgreen:



Jeszcze tylko zamontować