Zobacz temat - [R75 MGZT]Falowanie obrotów przy włączonym klimatronic
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75 MGZT]Falowanie obrotów przy włączonym klimatronic

tomun991 - Pon Cze 20, 2022 16:37
Temat postu: [R75 MGZT]Falowanie obrotów przy włączonym klimatronic
Witam Panowie, mam następujący problem. W momencie włączenia klimatronica silnik zaczyna nierówno pracować, delikatnie spadają obroty. Odpiąłem sprężarkę klimy, zdjąłem pasek, bez zmian. Problem także potrafi się pojawić kiedy na dworze jest bardzo gorąco, ale to na krótką chwilę po odpuszczeniu pedału gazu i wciśnięciu pedału sprzęgła, trwa to okolo 2 sek. Podpowiedzcie prosze, moze ktos ma jakis pomysl od czego zacząć.
sTERYD - Nie Cze 26, 2022 17:37

Też mam coś takiego. Dodatkowo przy spadku obrotów zmienia się dźwięk silnika. Wydaje mi się, że może to być związane z pracą EGR, bo zjawisko ma miejsce tylko jak są utrzymywane stałe niskie obroty. Irytujące to ale jakoś nie mam motywacji głębiej grzebać.
tomun991 - Nie Cze 26, 2022 20:57

Cytat:


EGR sprawdzałem, przełożyłem z innego dobrze działającego Rovera. Przemierzyłem wtryskiwacze czy nie mają przebicia do masy. Robiłem test przelewowy wtrysków. Sprawdzałem dawkę paliwa podawanego. Wszystko okej, ale podłączyłem się toafem i znalazłem rubrykę napięcia na kondensatorach w sterowniku. Dla 1 i 2 cylindra było prawidłowe (80v), a dla 3 i 4 cylindra było źle (29V). A norma jest około 80v, myśle ze jestem już blisko, zamierzam kupić sterownik za około 150 zł (są na Allegro) przelutować immo i zobaczyć co będzie na drugim sterowniku. Kolezka elektryk bardzo doświadczony sugeruje że mogą być to masy dochodzące do sterownika, podpowiedział żeby znaleźć na schemacie, które to są masy dochodzące do sterownika i podpiąć alternatywne, bo wygląda mu to na spadki napięć spowodowane przez słabo kontaktujące masy. Tych mas do sterownika dochodzi kilka, jesli przypuśćmy jedna z nich słabo łączy to sterownik sobie weźmie inna droga z innej masy i wtedy spadki rezystancji i wtedy taka lipa może się pojawić. Podaj mi numer swojego sterownika, jeśli uda mi się to ogarnąć to ci podrzucę bezpośrednio rozwiązanie co zrobić i będziesz miał po problemie.

sTERYD - Nie Cze 26, 2022 22:17

Jak na slabo kontaktujące masy to zbyt regularne, zresztą masy mam wyczyszczone niedawno i nic to nie zmieniło.
Co do kondensatora wtryskiwaczy to nie wykluczkone, bo odkąd pamiętam jest ten błąd za niskiego, ale ZTCP, to w nowszych sterownikach jest jakaś tam modyfikacja i w zasadzie ten błąd to norma, ale spróbuję się temu przyjrzeć w wolnej chwili.

dawidd - Wto Cze 28, 2022 17:15

Pamiętam ze temat kondensatorów był poruszany na forum i napięcia i z tego co mi w głowie zostało to tak jest i tak ma być - na 2 wtryski 80V a na 2 pozostałe jakoś mnie - z tym ze to tez może być zły odczyt bo to lekka anomalia

[ Dodano: Wto Cze 28, 2022 17:15 ]
akurat dziś byłem z kompem i zrobiłem foto kondensatorów- jednak źle pisałem, u mnie jest równo po ok 80V + dodatkowe parametry na zimnym silniku
https://obrazki.elektroda.pl/9269652700_1656429479.jpg
https://obrazki.elektroda.pl/3673610100_1656429502.jpg

tomun991 - Sro Cze 29, 2022 12:33

dawidd napisał/a:


Mam 2 Rovery, ten drugi to 116 koni. Naładowanie kondensatorów waha się między 78-80V. A w tym falującym (131KM) na 2 cylindrach stabilne 29V. Dlatego pomyślałem, że tu może leżeć przyczyna. Jakim programem diagnozujesz swojego Rovera? Czy to też Toaf?

dawidd - Sro Cze 29, 2022 15:01

toaf albo autocom, foto jest z autocoma
sTERYD - Pią Lip 01, 2022 15:58

U mnie dokładnie tak samo. Cylinder 1-2 ok 80V, cylinder 2-4 stabilnie 29V. Co ciekawe to drugie trzyma się nawet po wyłączeniu silnika.