Zobacz temat - [R400] 2.0sdi uszczelka pod głowicą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] 2.0sdi uszczelka pod głowicą

Bogdan7014 - Pią Wrz 09, 2022 08:38
Temat postu: [R400] 2.0sdi uszczelka pod głowicą
Witam Szanownych Kolegów
Potrzebuję pomocy odnośnie wymiany uszczelki pod glowicą w w/w modelu.
Otóż z powodu przegrzania spowodowanego uszkodzeniem czujnika wentylatora uległa uszkodzeniu uszczelka, wymienilem ją, zastosowalem uszcz. Reintz i.... klops, puszcza kompresję w ukł. chłodzenia.
Wczesniej była uszczelka Elring i miała jakby silikonowe otoczki dookoła kanałów i tulei, natomiast ta była gładka.
Pytałem w sklepach i teraz uszczelki Erling też chyba są gładkie.
Proszę o podpowiedzi, sugestie, pomysły itd.
Aaa... głowicę planowałem przed montażem i dokręcałem kluczem dynamometrycznym w kolejności wskazanej na instrukcji dołączonej do uszczelki.
Może do tego silnika jest zalecana uszczelka jakiejś konkretnej firmy?

tomi_zog - Pią Wrz 09, 2022 10:18

uszczelka do wymiany:
tutaj se porównaj:
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID003297

Bogdan7014 - Pią Wrz 09, 2022 12:07

Ok tomi
aaa.. gdybym znowu Elring założył ?, mam już zamówioną, ewentualnie mogę odwołać (mam nadzieję).
Głowicy ponownie planować nie trzeba ?

Remigiusz - Pią Wrz 09, 2022 21:29

A cyz cyasem blok nie jest krzywy? Mialem elring i Reinza I obydwie trzymają :-) tak że nie wiem, chyba że faktycznie zmienili konstrukcje uszczelki
Bogdan7014 - Sob Wrz 10, 2022 10:50

A czy jest możliwość, że mechanik źle splanował głowicę, można to wogóle popsuć?
kolejność dokręcania szpilek też jest inna w Reintz i Elring, czy może to mieć wpływ na zaistniałą nieszczelność?

Remigiusz - Nie Wrz 11, 2022 10:18

Głowice oddaje się planowania do zakładu. Osobiście nie znam mechaników żeby to sami robili.

Na twoim miejscu taniej by wyszło silnik wsadzić inny niz bawić się w naprawę jak się silnik przegrzał :-( co do kolejności to byly takie same jak instrukcja rover podaję. Końcowe wartości bylt zawsze takie same a te są krytyczne czyli dociąganie o 90° srub. A byky sruby wymieniane może są rozciągnięte i dlatego nie trzyma ?

Widzę że z Przeworska jesteś. Jak byz potrzebował silnik lub coś daj znać.

Bogdan7014 - Nie Wrz 11, 2022 21:00

Witaj Remigiusz
Głowicę oddawałem do zakładu który zajmuje się planowaniem, mój błąd, źle się wyraziłem pisząc o mechaniku, szpilki drugi raz użyte, kolejność na instrukcjach Reintza i Elringa jest różna natomiast jaka jest serwisowa dla Rovera niestety nie wiem jak możesz to proszę podaj mi.
Silnik ponad rok temu robiłem, trochę w niego zainwestowałem i szkoda mi go wymieniać, pozatym lubię wiedzieć co w nim mam a z używki niewiadomo ile popracuje.

Remigiusz - Nie Wrz 11, 2022 22:43

Możliwe że sruby coś nie halo . Ja za każdym razem sruby wymieniałem też mimo że ich mierzyłem. Ściągnij jeszcze raz głowice kup nowa uszczelka i sruby I skręć.

Oryginalne to jest od środka kręcisz śrubami na zewnątrz głowicy.
1. 30nm
2. 65nm
3. 90°
4. Kolejne 90°

Dobrze jest między etapami 90° odczekać z 10min żeby się to ułożyło (taki typ o starego mechanika raz dostalem)

Bogdan7014 - Pon Wrz 12, 2022 06:01

ok.
tak zrobię jak radzisz, siłę kluczem dyn. zastosowałem tak jak piszesz tylko nie czekałem pomiędzy 2 x 90.
Być może szpilki się rozciągnęły i puszcza, prawde mówiąc wolałbym to jak pęknięcie głowicy.

nanab - Pon Wrz 12, 2022 10:47

Może blok krzywy?
Bogdan7014 - Pon Wrz 12, 2022 20:24

a czy można to samemu jakoś zdiagnozować, sprawdzić?
może natrzeć olejem i położyć szybę?

tomi_zog - Pon Wrz 12, 2022 20:30

Jak mocno przegrzałeś ten silnik.
Blok dla pewności trzeba by liznąć.
Tak sprawdzisz czy blok prosty i głowica:
https://www.youtube.com/watch?v=4jmcNoay4w4
Ile głowica splanowana??, dobrać odpowiednia grubość, śruby to trzeba zmierzyć jeśli w normie to można użyć starych(ale to chyba dotyczy K-Serii: http://s-part.pl/files/ze...1.8-benzyna.pdf

Bogdan7014 - Pon Wrz 12, 2022 21:22

Remigiusz, prawdopodobnie masz rację, dziś po pracy podniosłem pokrywę zaworów i sprubowałem dokręcić śruby, okazuje się, że niektóre dają się dociągać bez większego oporu.
Głowicy nie podniosłem, mało czasu miałem, ale oby ta przyczyna a nie (pęknięcia)

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2022 20:43 ]
dzięki Tomi za zainteresowanie moim problemem, doceniam to.
Mocno przegrzany nie był, zaraz wejdę w te linki które mi podesłałeś i przeglądnę.
Tak jak pisałem wcześniej, śruby dosyć lekko (niektóre) dają się dociągać, kupię nowe, uszczelkę już mam Elring, dla pewności głowicę dam do sprawdzenia i mam nadzieję że będzie ok.
A jeszcze jedno, to nie ja wtedy go przegrzałem, pojechałem wtedy po inne auto którym później wracalem a Roverkiem jechał córki chłopak

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2022 21:22 ]
pożyteczny materiał Tomi, dzięki wielkie,..... tego drugiego linku mi nie otworzy niestety /błąd serwera / ale ten z YT przyda się z pewnością choćby do samodzielnego spr. bloku czy głowicy

Remigiusz - Pon Wrz 12, 2022 22:49

No to masz przyczynę coś poszło nie tak w dokręcaniu albo sruby już nie trzymają.

Kup nowa uszelke i nowe sruby I dokręć to wszystko od nowa. Chyba że gwint zerwany w bloku ?

tomi_zog - Wto Wrz 13, 2022 06:50

link poprawiony, a tu artykuł o śrubkach K-series:
https://www.roverki.eu/zr...ch-serii-k.html

Bogdan7014 - Czw Wrz 15, 2022 13:05

witam
głowica zdjęta, śruby lekko poszły wszystkie, ewidentnie nie trzymały, zamowilem nowe z Elringa, uszczelkę już mam nową też Elring, mam nadzieję że jak wszystko poskręcam to będzie dobrze.


mam jeszcze jedno pytanie?
Mianowicie czy można dać coś pod uszczelkę typu smar, silikon, hermetyk delikatnie wokół kanałów olejowych i wodnych?
Wiem, że nie powinno się i pewnie narażę się na okrzan, ale zaryzykuję.
Może jest jakiś sposób który stosuje się w szczególnych przypadkach którego nie znam.

nanab - Nie Wrz 18, 2022 19:19

Niektórzy dają MR3020
Remigiusz - Pon Wrz 19, 2022 08:53

Nic nie dawaj. Fabrycznie tam też nic nie było I trzymało :-)
Bogdan7014 - Czw Paź 27, 2022 21:09

witam kolegów
Sory za tak długą nieobecność, i dziękuję za pomoc, posty, sugestie i wogóle za zainteresowanie moim problemem.
zastosowałem nową uszczelkę oraz szpilki (śruby), solidnie oczyściłem głowicę i blok, odtluscilem i jest ok.
W tej kwestii problem uważam za rozwiązany.
Pozostaje mi jeszcze kwestia kąta wtrysku oraz dawki paliwa.
Obecnie staram się poczytać na ten temat, auto w miarę dobrze się sprawuje ale..... "to nie jest zupełnie to", trochę wolno się wkręca z niskich obrotów, błędów brak, zczytalem sobie za pomocą "kabelka" i zmostkowania pinów w gnieździe diagnostycznym.