Zobacz temat - [R75] Wyciek paliwa przy pompie wysokiego ciśnienia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wyciek paliwa przy pompie wysokiego ciśnienia

0L0 - Sob Gru 03, 2022 14:54
Temat postu: [R75] Wyciek paliwa przy pompie wysokiego ciśnienia
Dzisiaj dolewając płyn do spryskiwaczy zauważyłem coś... powiedzieć niepokojącego to jak nic nie powiedzieć.

https://youtu.be/fdxlPIhvlPg



Paliwo sobie radośnie cieknie z okolic pompy CR, ale tylko zaraz po odpaleniu, po dłuższym postoju. Po przejechaniu kilkuset metrów wyciek ustaje.

W przyszłym tygodniu auto raczej wyląduje w warsztacie. Na coś szczególnego zwrócić uwagę mechanikowi?

sTERYD - Sob Gru 03, 2022 15:58

Cieknie z pompy. Uszczelnienia do wymiany. Do zrobienia samemu w jedno popołudnie.
Uszczelki z "dziubkiem"

0L0 - Sob Gru 03, 2022 16:39

Chętnie bym to zrobił sam, ale niestety nie mam warunków do tego :neutral:
sTERYD - Sob Gru 03, 2022 20:14

Do tego nie trzeba jakichś warunków. Lewarek, ściągacz do pompy i zestaw kluczy. No i jakieś miejsce do rozbierania pompy gdzie nie żal ropą nasmrodzić.
0L0 - Sob Gru 03, 2022 22:26

Łączniki stabilizatora, koła, czy filtr powietrza to sobie pod blokiem spokojnie wymienię, ale lać paliwem pod auto (a jest to raczej nieuniknione) mi się nie widzi, bo mandat kosztuje zapewne więcej niż usługa w warsztacie.

Poza tym nie mam narzędzia jak na obrazku poniżej. Według Rave należy też zdemontować górne mocowanie silnika, co w moim przypadku raczej wyklucza udział własny w naprawie.

sTERYD - Nie Gru 04, 2022 11:36

Ściągacz kosztuje grosze:
https://allegro.pl/oferta/sciagacz-kola-pompy-wtryskowej-vp44-bmw-m47-m57-12689482079?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:queryandcategory&bi_c=ZmRhMDUzYWQtNjIyYy00NGYwLWJjYjUtYmE2MjFiY2Q0ZmU0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=7ddf1206-1189-452e-8121-a0444bec4915
Z pompy wyleci parę kropel paliwa przy wyciąganiu. Teraz leje się dużo gorzej.
Demontaż górnej poduchy to nie problem, tylko trzeba pamiętać o lewarku. Przy montażu z powrotem jest gorzej. Jakoś zawsze ucieka i trzeba się trochę naszarpać.

0L0 - Wto Gru 13, 2022 14:53

OK, pompa wyjęta, tylko zakład zajmujący się regeneracją się wypiął i stwierdzili, że nie mają teraz czasu, także zrobię to dziadostwo sam.

Steryd, czy mógł byś podlinkować o jakie uszczelki z "dziubkiem" chodzi?

sTERYD - Wto Gru 13, 2022 16:35

Take:
http://dieselcars.pl/289,....html?&sLang=pl

0L0 - Wto Gru 13, 2022 18:19

Czad, dzięki :ok:

[ Dodano: Wto Gru 13, 2022 18:19 ]
Jeszcze zawczasu zapytam - szukałem w necie jakim momentem dokręcać śruby w głowiczkach i mam 2 skrajnie różniące się wersje. Jedna zakłada 25Nm, a druga do#$banie kluczem udarowym. Jak to wychodzi w praktyce?

sTERYD - Wto Gru 13, 2022 22:42

Tam są dość plytkie torxy. Za mocno nie dokręcisz. Myślę, że te 25Nm to wyjdzie tyle samo co udarem. Generalnie trzeba docisnąć tak po porządnym śniadaniu, ale cudów nie ma.
Możesz sobie po prostu poznaczyć kreski na łebkach i dokręcić tyle ile było i też bedzie dobrze.

0L0 - Czw Gru 15, 2022 15:04

Zrobione.

Rozpadły się te małe O-ringi.