Zobacz temat - [PLANOWANIE BLOKU SILNIKA]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

MGF i MG TF - [PLANOWANIE BLOKU SILNIKA]

JERRY1 - Sro Kwi 05, 2023 13:35
Temat postu: [PLANOWANIE BLOKU SILNIKA]
Witam Wszystkich po długiej przerwie. Mam pytanie. Na korku zbiornika wyrównawczego od płynu chłodzącego pojawia się kisiel. Nie robię krótkich przejazdów. Mechanik stwierdził, że olej dostaje się do płynu. Zdjął głowicę (do planowania). Na wierzchniej stronie bloku (tam gdzie była uszczelka) pojawiły się wżery. Wiem, że blok silnika też mogę dać do planowania, ale moje pytanie brzmi, czy jest jakaś grubsza uszczelka, czy jest jakaś tolerancja?
Markzo - Sro Kwi 05, 2023 21:01

Jeśli splanujecie blok to musicie też splanować tuleje, które wystają ponad blok - tego się zdecydowanie nie robi.
JERRY1 - Sro Kwi 05, 2023 21:38

Dziękuję Markoz za odpowiedź. Jakiś pomysł oprócz uszczelniania silikonem?
nanab - Sob Kwi 08, 2023 20:58

Markzo napisał/a:
Jeśli splanujecie blok to musicie też splanować tuleje, które wystają ponad blok - tego się zdecydowanie nie robi.

A głębokości osadzenia tulei nie reguluje się grubością podkładek pod nimi albo frezowaniem ich gniazd w bloku?

JERRY1 - Nie Kwi 09, 2023 17:06

Chodzi mi o to, czy istnieje jakaś inna możliwość pozbycia się wżerów na górnej części bloku silnika (pod uszczelką), czy muszę szukać inny silnik.
MultecFSO - Pon Kwi 17, 2023 00:28

Markzo napisał/a:
Jeśli splanujecie blok to musicie też splanować tuleje, które wystają ponad blok - tego się zdecydowanie nie robi.


A dlaczego? Planuje się blok, a potem szlifuje tuleje tak by wystawały w granicach 10 setek i wszystko.
Kwestia jak głęboko są wżery, ciut splanować można.

JERRY1 - Pon Kwi 17, 2023 17:54

Dzisiaj oglądałem dokładnie blok silnika swojego TF. Niestety, ale te wżery nie są miejscowe, tylko po całym obwodzie. Widocznie w chłodnicy była wcześniej wlewana woda. Blok jest aluminiowy i się utlenił. Chyba nic innego mi nie pozostało jak wymiana. Może wrzucę parę fotek ku przestrodze, żeby nie wlewać wody do układu chłodzenia, tylko płyn chłodniczy.

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:49 ]
Photo 1

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:50 ]
Photo 2

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:51 ]
Photo 3

[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:54 ]
Do takiej sytuacji mógł jeszcze doprowadzić jakiś "przecudowny" środek do uszczelniania mikroszczelin w silniku.

Remigiusz - Pią Kwi 21, 2023 09:28

Masakra to wygląda. Jedynie głowice i blok do planowania ale co dalej z tym to już speców od k serii pyta .

A ja sie dopytam gdzie dorwac liniał do pomiaru głowicy. ? Taki profesjonalny do pomiaru czy glowica nie banan.

nanab - Pią Kwi 21, 2023 16:50

W sklepie z liniałami. Ważne tylko żeby to była klasa 0 albo 00, a nie linijka wycięta siekierą.
JERRY1 - Pią Kwi 21, 2023 20:16

Tak. Blok silnika mogę oczywiście planować. Problem pozostanie tulei. Ich się nie szlifuje. Silnik K-series nie ma też podkładek pod tulejami, jak np.: w niektórych silnikach Peugeot, które można wyjąć i opuścić tuleje. Aby zrobić to dobrze, należy wymienić blok silnika. Można też łatać różnymi klejami, szlifować, a pod uszczelkę dać silikon. Ale to jest prowizorka i nie wiadomo na jaki czas wystarczy. Pozostanę przy wymianie bloku silnika. ;-)
Remigiusz - Pią Kwi 21, 2023 22:44

nanab napisał/a:
W sklepie z liniałami. Ważne tylko żeby to była klasa 0 albo 00, a nie linijka wycięta siekierą.


haha.. to to ja wiem. Znalazłem jeden sklep internetowy to maja taka 75cm za 290zl :wink: Cos poszukam bo robię głowice w starym Clio II 1.9D i cos szukam.


A co do K-serii to widać teraz własnie negatywne skutki alu bloku :neutral:

JERRY1 - Sob Kwi 22, 2023 09:23

Może nie byłoby takiego efektu, gdyby poprzedni właściciel nie wlewał wody do układu chłodzenia.
nanab - Sob Kwi 22, 2023 16:44

Remigiusz napisał/a:
Znalazłem jeden sklep internetowy to maja taka 75cm za 290zl

W tej cenie to wygląda jak scam, zwykle za taki w klasie chociaż 0 musiałbyś dać koło tysiaka.

sTERYD - Sob Kwi 22, 2023 19:11

Granitowy tak. Za stalowy, to normalna cena.
nanab - Pon Kwi 24, 2023 17:28

sTERYD napisał/a:
Granitowy tak. Za stalowy, to normalna cena.

Dasz jakiegoś linka? Szukałem i nie udało mi się znaleźć tak tanio, parę lat temu za 500m dawałem ok 300zł, a od tej pory podrożały

sTERYD - Pon Kwi 24, 2023 21:41

Pierwsza z brzegu 300 w klasie 00
https://narzedziowy24.eu/Linial-krawedziowy-D874-00-300-mm-42-50603-265-Forum-p286650

[ Dodano: Pon Kwi 24, 2023 21:41 ]
A tu 500 też klasę wyżej:
https://www.narzedzia.pl/...-160,65922.html

nanab - Pon Kwi 24, 2023 23:09

To jest liniał krawędziowy, ja pisałem o liniale do płaszczyzn.
sTERYD - Wto Kwi 25, 2023 18:51

Ale blok się zmierzy krawędziowym. Prostokątne w tej długości w klasie 0 chyba nie do zdobycia (ZTCP to polskie normy przewidywały je w klasie 0 do 200mm) a trójkątne rzeczywiście 1000 zł za 150mm. Ale tu kąty nie potrzebne.
MultecFSO - Sro Maj 10, 2023 11:10

JERRY1 napisał/a:
Tak. Blok silnika mogę oczywiście planować. Problem pozostanie tulei. Ich się nie szlifuje. Silnik K-series nie ma też podkładek pod tulejami, jak np.: w niektórych silnikach Peugeot, które można wyjąć i opuścić tuleje. Aby zrobić to dobrze, należy wymienić blok silnika. Można też łatać różnymi klejami, szlifować, a pod uszczelkę dać silikon. Ale to jest prowizorka i nie wiadomo na jaki czas wystarczy. Pozostanę przy wymianie bloku silnika. ;-)


Jak zwykle - nie da się. Szkoda, że już z 10 silników które poskładałem jeździ na planowanym bloku i doszlifowanymi tulejami na wymiar. Dobrze, że o tym nie wiedziałem. :mrgreen: