Zobacz temat - [R200] Kilka pytań
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Kilka pytań

kqba - Pon Kwi 02, 2007 19:08
Temat postu: [R200] Kilka pytań
Mam kilka pytań odnośnie mojego nowo nabytego Rovera 216 Si.

Po pierwsze. Po zakupie baterie w pilocie były słabe, więc wyminiłem. Wszystko było dobrze do czasu aż mój syn chcąc otworzyć auto nacisnął 2 guziki naraz, i od tego momentu nie da się zamknąć auta pilotem (próbowałem obydwu). Otwieranie działa bez problemu, a w drugą stronę nie ma bata.

Po drugie. Nie mam pewności, czy rozrząd był wymieniany. Chodzi mi o to czy oprócz paska zmieniać pompę wody (gdy nie cieknie), i rolkę napinacza. Jak Wy robiliście? Książka serwisowa była zakończona na ok 80 tysiącach (mam zrobione 130 tys), później jeszcze była wymiana opon i serwis klimatyzacji w 2004 roku. Po tym czasie nie ma już żadnego papierku. Na wszelki wypadek zrobiłem zdjęcia. Może ktoś kto wymieniał po 100 tys odniesie się do zużycia elementów:



Po trzecie jaki olej wlewacie? Kupiłem Mobil 10/40 Półsyntetyk. Może być?

Po czwarte czy te klocki będą pasowały? (nie mam ABSu, a tam sa jakieś czujniki zużycia)
http://allegro.pl/item177...er_200_400.html

Piąte: W wersji z ABSem tarcze były chyba wentylkowane, a bez ABSu nie. Czy do wersji bez ABS można włożyć wentylkowane? (tak pytam dla pewności)
A czy te (niewentylkowane) będą pasić? http://allegro.pl/item180...45_200_400.html

Szóste: Czy w nowej instrukcji (dla Klubowiczów) znajdę odpowiedzi na większość pytań?

Siódme: A oto mój Roverek:


Fajnie, że napisałeś model auta w temacie, tylko next time zrób to na początku tematu i w nawiasie kwadratowym ;) // brt

rovero - Pon Kwi 02, 2007 19:22

kqba napisał/a:
Nie mam pewności, czy rozrząd był wymieniany. Chodzi mi o to czy oprócz paska zmieniać pompę wody (gdy nie cieknie), i rolkę napinacza. Jak Wy robiliście? Książka serwisowa była zakończona na ok 80 tysiącach (mam zrobione 130 tys), później jeszcze była wymiana opon i serwis klimatyzacji w 2004 roku. Po tym czasie nie ma już żadnego papierku. Na wszelki wypadek zrobiłem zdjęcia. Może ktoś kto wymieniał po 100 tys odniesie się do zużycia elementów:


Pompę i rolkę też wymień.. Teraz nie cieknie ale uwierz mi.. zacznie ;)

kqba napisał/a:
Po trzecie jaki olej wlewacie? Kupiłem Mobil 10/40 Półsyntetyk. Może być?


Może być :)

kqba napisał/a:
Po czwarte czy te klocki będą pasowały? (nie mam ABSu, a tam sa jakieś czujniki zużycia)


Będą pasowały, zdjecie jest poglądowe.. Dla pewności możesz zapytać sprzedającego.

kqba napisał/a:
W wersji z ABSem tarcze były chyba wentylkowane, a bez ABSu nie. Czy do wersji bez ABS można włożyć wentylkowane? (tak pytam dla pewności)
A czy te (niewentylkowane) będą pasić?


Te będą pasowały ;)

Z tego co mi wiadomo to jeśli wentylowane tarcze mają taką samą średnicę i taką samą szerokośc to można założyć zamiast zwykłych tarcz.

kqba napisał/a:
Siódme: A oto mój Roverek:


Ładny :) Zrób sobie sygnaturkę, napisz coś o wyposarzeniu itp :)

tomke - Pon Kwi 02, 2007 19:35

Witam
Ja właśnie jestem po wymianie rozrządu. Też niedawno nabyłem Roverka, tylko R400 1.4i.
Z rozrządem nie ma przelewek. Ja zaraz popędziłem do mechanika. Wymieniłem wszystko łącznie z pompą wody ( obowiązkowo ) i paskami wieloklinowym i od wspomagania. Z tym nie przelewki zwłaszcza że nie wiesz czy był i ewentualnie kiedy był robiony rozrząd. To nie jest przeholowany olej o 5kkm, to jest rozrząd. A co do ceny to pompa kosztuje SKF 160zł, robocizna rozrządu 200 zł. Za 10kkm zacznie cieknąć pompa i wtedy cały rozrząd trzeba rozłożyć i zamontować ponownie -- 200zł.
Aha i nie wiem czy znajdzie sie taki odważny tutaj że z tych zdjęć stwierdzi że nie trzeba robić rozrządu. Ja bym się bał.

Pozdrawiam

Brt - Pon Kwi 02, 2007 19:44

Cytat:
Po czwarte czy te klocki będą pasowały? (nie mam ABSu, a tam sa jakieś czujniki zużycia)


Powinny pasować. Czujnik zużycia to taka blaszka, która hałasuje, jak klocki się kończą.

Cytat:
W wersji z ABSem tarcze były chyba wentylkowane, a bez ABSu nie. Czy do wersji bez ABS można włożyć wentylkowane? (tak pytam dla pewności)
A czy te (niewentylkowane) będą pasić?


Różnie z tymi wentylowanymi bywało. Ale wymiana na wentylowane wiąże się też z wymiana zacisków i (chyba) mocowania. Te tarcze powinny pasować.

Cytat:
Czy w nowej instrukcji (dla Klubowiczów) znajdę odpowiedzi na większość pytań?


Yyyyy a jaką instrukcję masz na myśli?? Jeśli chcesz co święcej o Roverku wiedzieć to poczytaj stronę Klubową i ściągnij sobie RAVE. Link jest w Technicznym FAQ ;)

Cytat:
A oto mój Roverek:


Śliczny :) Ehhh te jasne wnętrza ;)

kqba - Pon Kwi 02, 2007 21:51

A ma ktoś pomysł jak rozwiązać problem z pilotem?
AndrewS - Pon Kwi 02, 2007 22:03

jesli sam sobie zmienialbys rozrzad to mozesz pokusic sie ze nie wymienisz pompy,

u mnie tez ostatnio nie dziala zamykanie z pilota, ja jednak typuje uszkodzenie lub brak styku mikrostyku na plytce, musze sprawdzic drugi pilot, jakos nie moge sie do tego zabrac

rovero - Pon Kwi 02, 2007 23:36

brt napisał/a:
Różnie z tymi wentylowanymi bywało. Ale wymiana na wentylowane wiąże się też z wymiana zacisków i (chyba) mocowania. Te tarcze powinny pasować.


Jakie mocowania masz na myśli?

Brt - Pon Kwi 02, 2007 23:54

rovero napisał/a:

Jakie mocowania masz na myśli?

No właśnie dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się, że pomiędzy piastą a zaciskiem jest jeszcze jeden element i też trzeba go wymienić. W archiwum porad technicznych było o tym ;)

Pozdr.

rovero - Wto Kwi 03, 2007 00:01

brt napisał/a:
No właśnie dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się, że pomiędzy piastą a zaciskiem jest jeszcze jeden element i też trzeba go wymienić. W archiwum porad technicznych było o tym ;)


Hmm.. ręki nie dam sobie uciąć ;) ale jak rozmawiałem z gościem który robi tarcze wentylowane na zamówienie to mówił, że jeśli średnica i szerokość tarczy jest taka sama to ok.. Ale być może masz rację... poszukam w archiwum bo sam chcę założyć wentyle :D

Brt - Wto Kwi 03, 2007 00:07

rovero napisał/a:

Hmm.. ręki nie dam sobie uciąć ;) ale jak rozmawiałem z gościem który robi tarcze wentylowane na zamówienie to mówił, że jeśli średnica i szerokość tarczy jest taka sama to ok.. Ale być może masz rację... poszukam w archiwum bo sam chcę założyć wentyle :D


No własnie grubość tarczy wentylowanej wynosi 21mm a niewentylowanej 13 lub 11 i dlatego też potrzebne są modyfikacjie w zaciskach i (chyba) w mocowaniu

rovero - Wto Kwi 03, 2007 00:16

brt napisał/a:
No własnie grubość tarczy wentylowanej wynosi 21mm a niewentylowanej 13 lub 11 i dlatego też potrzebne są modyfikacjie w zaciskach i (chyba) w mocowaniu


Teraz rozumiem. To mocowanie to ten kawał blachy znajdujący się za tarczą, do którego przytwierdzony jest zacisk prawda? Nie wiem czy to masz na myśli. Bo jeśli tarcza jest grubsza to chyba tak, bo dużo miejsca pomiędzy tarczą a tym mocowaniem nie ma.

Brt - Wto Kwi 03, 2007 00:20

No własnie o tym myslałem :)
ZTCP to najlepiej dorwać komplet uzywanych zacisków i mocowań, dokupić nowe tarcze i klocki :)

kqba - Wto Kwi 03, 2007 09:45

A powiedzcie mi, jaki ja mam model silnika, bo nie wiem jaki pasek kupić i jaki napinacz? I gdzie jest jakaś tabliczka?


Pasek rozrządu m-ki BOSCH. 94,65zł
Dane:
ilość zębów: 143,
długość (mm.): 1144,
szerokość (mm.): 23.
Klasa jakościowa: Q
Jest to starszy typ rozrządu stosowany do 97 roku jednocześnie z ręcznym napinaczem.
- 200/25 (1,6 DOHC 16v) stosowany do nr silnika 16K4FL33 152707, 16K4FL32 153215, 16K4FL34 149202 i 16K4FL35 145783,

Pasek rozrządu m-ki BOSCH. 71,55zł
Dane:
ilość zębów: 145,
szerokość (mm.): 26.
Jest to nowszy typ rozrządu stosowany razem z samonapinaczem (od roku 97).
-200/25 (1,6 16v) stosowany od nr silnika 16K4FL33 152708, 16K4FL32 153216, 16K4FL34 149203 i 16K4FL35 145784,


Części szukam w TomaTeam. Drogo, czy tanio?

rovero - Wto Kwi 03, 2007 10:35

kqba napisał/a:
A powiedzcie mi, jaki ja mam model silnika, bo nie wiem jaki pasek kupić i jaki napinacz? I gdzie jest jakaś tabliczka?


Zmierz szerokość swojego paska i dopasuj jeden z tych BOSCHa.. Jaki to rocznik? Nie widać na zdjęciach jaki ma napinacz..

kqba napisał/a:
Części szukam w TomaTeam. Drogo, czy tanio?


Dobrego paska taniej nie kupisz :)

kqba - Wto Kwi 03, 2007 10:47

z tego co widziałem jest tam coś takiego


Rocznik auta 1997. Pierwsza rejestracja grudzień.

rovero - Wto Kwi 03, 2007 10:50

W takim razie masz samonapinacz więć potrzebujesz drugiego paska... tego tańszego :wink:
piter34 - Wto Kwi 03, 2007 12:37

kqba napisał/a:
A ma ktoś pomysł jak rozwiązać problem z pilotem?

Ponownie wymień baterie, zgodnie z instrukcją ze strony klubowej.

kqba - Wto Kwi 03, 2007 14:32

A czy ten tekst (Z instrukcji R25) nie jest rozwiązaniem mojego problemu z pilotem? Będę musiał sprawdzić bezpiecznik?
Nie wiem, czy dobrze rozumię, ale to znaczy, że nawet jak walnięty jest bezpiecznik to mogę odblokowywać immobiliser? (tylko że ja potrafię także otworzyć drzwi z pilota, a nie potrafię zamknąć - dziwne). Spróbuję jeszcze z wymianą baterii z tego opisu na stronie klubowej.

Cytat:
NOTE: If the remote central door locking/unlocking fails to operate, check
the fuse (number 5) located in the engine compartment fuse box and replace
if necessary. If the fuse has blown, the central door locking can still be
operated manually by using the key in the driver's door lock, and the
engine can be remobilised by pressing the unlock button on the handset.


Aha. A dlaczego przy zamykaniu i otwieraniu drzwi pilotem nie migają u mnie swiatła (kierunkowskazy)? Można to gdzieś włączyć/wyłączyć?

piter34 - Wto Kwi 03, 2007 16:50

kqba napisał/a:
A dlaczego przy zamykaniu i otwieraniu drzwi pilotem nie migają u mnie swiatła (kierunkowskazy)? Można to gdzieś włączyć/wyłączyć?

Miganie światłami pojawiło się chyba dopiero w 98, albo w drugiej połowie 97. Nie pamiętam dokładnie.

kqba - Sro Kwi 04, 2007 12:48

Ale miałem wczoraj "masakrę". Zgodnie z instrukcją ze strony Roverki.pl zrobiłem (w pracy) reset pilota, gdyż działało mi tylko otwieranie auta. Wsiadam po pracy do auta, a pilot "zimny". Immobiliser włączony, i co tu robić? Przezornie wydrukowałem sobie też instrukcję wyłączania immobilisera. Dzwonię więc do domu, żeby mi ktoś podał kod z tabliczki, bo została przy drugim komplecie kluczy. No i kręcę kluczykiem zgodnie z instrukcją. Ileś tam w prawo, lewo itd. i po ostatnim przekręceniu w prawo (otwieranie auta) - krótki sygnał z klaksonu. Myślę sobie - chyba sie udało, ale okazało się, że ten sygnał oznaczał, że wprowadziłem błędny kod. Próbowałem jeszcze z 10 razy z przerwami i nic.
Czy jest możliwe, że ktoś (poprzedni właściciel) zmienił kod immobilisera :?:

Po półtorej godzinie :!: i zakupie nowego kompletu baterii dalej nic. Zdesperowany zacząłem ściskać układ scalony, kręcić baterią i nagle "pstryk" działa :)
Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że baterie które kupiłem (Maxell za 2,5zł) nie przylegają idealnie z dołu (minusem) do układu. Więc albo minimalnie się róznią od oryginalnych Panasonica, albo slot się tak wyrobił, że nie przylega idealnie. Musiałem napchać pomiędzy obudowe a baterię trochę sztywnego drutu (w izolacji) i ścisnąć obudowę, tak żeby bateria była cały czas dociśnięta.
Teraz działają idealnie dwa komplety :!:

P.S. Myślałem, że wystarczająco "opiłem" autko, ale widocznie jeszcze za mało :wink:

Jeszcze jedno: czy da się fizycznie odłączyć immobiliser (jakiś kabelek, bezpiecznik itp.)?

piter34 - Sro Kwi 04, 2007 12:58

kqba napisał/a:
Dzwonię więc do domu, żeby mi ktoś podał kod z tabliczki, bo została przy drugim komplecie kluczy.

To jest kod kluczyków, a nie deaktywacji immo... :-(

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2007 12:59 pm ]
kqba napisał/a:
Jeszcze jedno: czy da się fizycznie odłączyć immobiliser (jakiś kabelek, bezpiecznik itp.)

Zdolny elektronik to zrobi, ale jak to nie wiem...

AndrewS - Sro Kwi 04, 2007 12:59

kqba napisał/a:
Jeszcze jedno: czy da się fizycznie odłączyć immobiliser (jakiś kabelek, bezpiecznik itp.)?


pewnie to nie jest takie proste
idze jakis kabelek od immo do kompa ale nie wiem co sie stanie kiedy sie go odlaczy
moze sprobujesz ?? :twisted:

piter34 - Sro Kwi 04, 2007 13:01

AndrewS napisał/a:
idze jakis kabelek od immo do kompa ale nie wiem co sie stanie kiedy sie go odlaczy

Moim zdaniem auto nie odpali.
Komp czeka na sygnał z immo i deaktywuje go. Po odpięciu sygnału nie będzie.

kqba - Sro Kwi 04, 2007 18:50

piter34 napisał/a:
To jest kod kluczyków, a nie deaktywacji immo... :-(


To skąd mam wziąć ten kod do wyłączenia immobilisera? Nie kojarzę, żeby była jakaś karta z kodem. hmm... Albo w saszetce z dokumentami serwisowymi. Tam była jakaś karteczka w stylu wizytówki, ale nie pamiętam. Zaraz pójdę sprawdzić.

Paul - Sro Kwi 04, 2007 19:05

kqba napisał/a:
Tam była jakaś karteczka w stylu wizytówki,

To powinna być właśnie taka kartka a tam 4. cyfrowy kod immo.

piter34 - Czw Kwi 05, 2007 11:32

kqba napisał/a:
Zaraz pójdę sprawdzić.

No i jak? Sprawdziłeś?

kqba - Czw Kwi 05, 2007 22:20

Tak. Jest wszystko. Ale nie próbowałem wyłączać. Oby kod nie był nigdy potrzebny (puk, puk).
Owsik - Pią Kwi 06, 2007 00:46

Hmm, ja u siebie w teczce z dokumentami mam wizytówkę na której jest napisane "Immobilizzazione Del Motore" (Rover z Włoch), ale nie ma na niej żadnego numeru :/ Rozumiem, że powinienem zacząć się martwić...

Oprócz tej wizytówki jest jeszcze malutka naklejka, jakby na pilota od alarmu, ale na niej też żadnego kodu nie ma tylko jest podana jakaś częstotliwość i inne bzdety :roll:

Paul - Pią Kwi 06, 2007 00:54

Owsik napisał/a:
ale nie ma na niej żadnego numeru

Niekoniecznie. Przyjrzyj się dokładnie, może się starł tusz ale odcisk został. Jeżeli nie, to przy okazji podłączania do kompa serwisowego będą Ci w stanie odczytać ten kod.
A póki co - dbaj o pilota(y) ;)

Owsik - Pią Kwi 06, 2007 01:38

Paul napisał/a:
A póki co - dbaj o pilota(y) ;)


Na szczęście są dwa ;-)

Paul napisał/a:
Jeżeli nie, to przy okazji podłączania do kompa serwisowego będą Ci w stanie odczytać ten kod.


Wybaczcie lenistwo, nie chce mi się szukać w szukajce, gdzie istnieje możliwość podpięcia się pod takiego kompa? Albo inaczej - komp serwisowy to jakaś mega specjalistyczna machina czy raczej dobry warsztat dysponuje czymś takim ?

Viniu - Pią Kwi 06, 2007 07:00

Owsik... zapraszmy na ziemę lubuską... w najbliższym czasie nasz mod rovero organizować będzie spotkanie przy kompie... :)
piter34 - Pią Kwi 06, 2007 10:49

Owsik napisał/a:
Wybaczcie lenistwo, nie chce mi się szukać w szukajce

Wybacz lenistwo, ale nie chcę mi się odpowiadać. :mrgreen:
Nie rzucaj takimi tekstami, bo wychodzisz na ignoranta.

ROVERka podłączysz tanio do kompa w serwisie P. Midowicza na Klinach w Krakowie (namiary na stronie).

gipsy2 - Pią Kwi 06, 2007 12:24

Witam kolege z Żor :) ... ze wsi obok :P hehe ;)

Wszystkie części bezproblemu dostaniesz w Bomarze , jest po drodze jak pojedziesz drogą na Rybnik. Na wszelkie wymiany polecam Liberdę w Golasowicach lub mojego znajomego Mr. Kazik :wink: który ma malutki warsztacik ale jest bardzo uczciwy i robi tanio i solidnie. Liberda części do rozrządu też może załatwić sam,nawet po bardzo przyzwoitych cenach :) . Co do wyniam to wymień cały rozrząd, paski klinowe (lub pasek), do tego odrazu wszystkie filtry,pompę wody i uszczelniacze te które zaczynają lekko cieknąć. Miałem przez 2 lata Rovera z serii 200 jakbyś miał jakieś pytania to możemy się gdzieś spotkać :) , ja o tym aucie wiem bardzo wiele i wiem co gdzie taniej dostać :razz:

Pozdrawiam

Owsik - Pią Kwi 06, 2007 15:04

piter34 napisał/a:
Nie rzucaj takimi tekstami, bo wychodzisz na ignoranta.


Shame on me ;-)Tak czułem, że ktoś tak odpisze :mrgreen:


Dzięki za poradę!

PHJOWI - Sob Kwi 07, 2007 10:00

piter34 napisał/a:
Owsik napisał/a:
Wybaczcie lenistwo, nie chce mi się szukać w szukajce

Wybacz lenistwo, ale nie chcę mi się odpowiadać. :mrgreen:
Nie rzucaj takimi tekstami, bo wychodzisz na ignoranta.

ROVERka podłączysz tanio do kompa w serwisie P. Midowicza na Klinach w Krakowie (namiary na stronie).


to jest ten gość od kts500 , ja nie wiem czy sobie tak zczyta kod imo :)

only testbook :)

rovero - Nie Kwi 08, 2007 11:39

Viniu napisał/a:
Owsik... zapraszmy na ziemę lubuską... w najbliższym czasie nasz mod rovero organizować będzie spotkanie przy kompie... :)


Szykujcie się powoli ;)

piter34 - Wto Kwi 10, 2007 12:47

PHJOWI napisał/a:
to jest ten gość od kts500 , ja nie wiem czy sobie tak zczyta kod imo :)

Wiem, że nie odczyta.
Inne rzeczy jednak może sprawdzić (ogólna diagnostyka). ;-)

mpg - Czw Kwi 12, 2007 00:55

Witam.
Również mam zamiar wymienić rozrząd w 216Si, więc podczepię się pod temat.

kqba napisał/a:
A powiedzcie mi, jaki ja mam model silnika, bo nie wiem jaki pasek kupić i jaki napinacz? I gdzie jest jakaś tabliczka?

[...]
Jest to starszy typ rozrządu stosowany do 97 roku jednocześnie z ręcznym napinaczem.
- 200/25 (1,6 DOHC 16v) stosowany do nr silnika 16K4FL33 152707, 16K4FL32 153215, 16K4FL34 149202 i 16K4FL35 145783,

[...]
Jest to nowszy typ rozrządu stosowany razem z samonapinaczem (od roku 97).
-200/25 (1,6 16v) stosowany od nr silnika 16K4FL33 152708, 16K4FL32 153216, 16K4FL34 149203 i 16K4FL35 145784,


Da się jednoznacznie określić jaki mam typ rozrządu jeżeli mój Roverek był po raz pierwszy zarejestrowany w czerwcu 1997? Wiem, że najprościej byłoby zdjąc obudowę i sprawdzić samemu, ale... nie mam klucza odpowiedniego. :wink:
Z silnika udało mi się odczytać jedynie końcówkę numeru - o ile dobrze pamiętam to 524147 - sprawdzałem w RAVE'ie i nie było takiego.

Brt - Czw Kwi 12, 2007 09:06

Myślę, że po numerze VIN da się sprawdzić w EPC. Podaj go na forum, to ktoś mający dostep do EPC Ci sprawdzi.
piter34 - Czw Kwi 12, 2007 09:37

Brt napisał/a:
yślę, że po numerze VIN da się sprawdzić w EPC. Podaj go na forum, to ktoś mający dostep do EPC Ci sprawdzi.

Wystarczy końcówka, a ta została juz podana.
Ja niestety w pracy EPC nie mam.

mpg - Pią Kwi 13, 2007 20:12

Udało mi się odkręcić górne śruby obudowy rozrządu i zajrzeć przez szparę do środka. Pasek ma 23 mm. Czyli na 100% napinacz ręczny?
piter34 - Pią Kwi 13, 2007 20:49

mpg napisał/a:
Pasek ma 23 mm. Czyli na 100% napinacz ręczny?

Powinien być ręczny, ale wiem z doświadczenia, żę da się założyć ten grubszy pasek do ręcznego napinacza. Nie zdziwiłbym się, gdyby odwrotnie też się dało.
Zaraz sprawdze, co EPC powie.

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2007 8:52 pm ]
EPC mówi, że nowszy pasek i automatyczny napinacz był od nr VIN:
154155 w przypadku nr silnika 14K4FL31
153523 w przypadku nr silnika 14K4FL30

mpg - Sob Kwi 14, 2007 11:08

Dobra, zmontuję dziś jeszcze jakieś prowizoryczne narzędzie i jakoś poluzuję tę szóstą śrubę. Nie będzie kawałek plastiku pluł mi w twarz. :wink:
Dzięki za uwagi.

kqba - Nie Kwi 15, 2007 21:20

mpg napisał/a:
Dobra, zmontuję dziś jeszcze jakieś prowizoryczne narzędzie i jakoś poluzuję tę szóstą śrubę. Nie będzie kawałek plastiku pluł mi w twarz. :wink:
Dzięki za uwagi.

Kluczyk nasadowy + grzechotka.

mpg - Pon Kwi 16, 2007 21:57

kqba napisał/a:
z tego co widziałem jest tam coś takiego


rovero napisał/a:
W takim razie masz samonapinacz więć potrzebujesz drugiego paska... tego tańszego :wink:


Wedle mojej książkowej, świeżo nabytej wiedzy jest to napinacz ręczny. No ale ja się jeszcze nie znam i może czegoś nie wiem. :???:

Rysunki:
K8
K16 ręczny
K16 automatyczny
K16 VVC

Swoją drogą, można zamontować napinacz automatyczny w miejsce ręcznego lub odwrotnie? Proszę nie bić, jeśli to głupie pytanie. :wink:

kqba napisał/a:
Kluczyk nasadowy + grzechotka.

Za ciasno tam było na taki zestaw. Ale już po problemie.

piter34 - Wto Kwi 17, 2007 11:50

mpg napisał/a:
Wedle mojej książkowej, świeżo nabytej wiedzy jest to napinacz ręczny. No ale ja się jeszcze nie znam i może czegoś nie wiem

Jakby na niego nie patrzeć, tak zawsze w istocie sprawy będzie to napinacz ręczny
Dziwne, że nikt uwagi nie zwrócił na to...

kqba - Wto Kwi 17, 2007 16:51

piter34 napisał/a:
Jakby na niego nie patrzeć, tak zawsze w istocie sprawy będzie to napinacz ręczny Dziwne, że nikt uwagi nie zwrócił na to...
.
Taki też kupiłem. Tomi ze sklepu powiedział, że jak mam czarny korek wlewu oleju, to prawdopodobnie mam starszy typ silnika z ręcznym napinaczem.

Skąd mogę wziąć te schematy silnika?

piter34 - Wto Kwi 17, 2007 17:10

kqba napisał/a:
Skąd mogę wziąć te schematy silnika?

RAVE, EPC.
Szczegóły w technicznym FAQ.