Zobacz temat - [R200] Duże spalanie, brak mocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R200] Duże spalanie, brak mocy


adik1986 - Pon Kwi 02, 2007 21:22
Temat postu: [R200] Duże spalanie, brak mocy
Jest to mój pierwszy post na forum i chcę się przywitać i prosić o porade.

Zakupiłem jakiś miesiąc temu Rovera 214Sli (kanciaka) z 1993r. Silnik to K16 z katalizatorem czyli 90KM, były z nim takie problemy, że głośno chodził, gdy sie przyspieszało gdzieś pomiędzy 1,7-2,3tyś. obrotów silnik przerywał do tego doszło duże spalanie około 10 litrów na trasie !! i brak
mocy. Wymieniłem olej, filtry - oleju, paliwa, powietrza, kable wn i świece, silnik odrazu ciszej chodził i nie przerywał, ale pozostał problem spalania i mocy. Stare świece czarne/okopcone czyli wniosku źle dobraną mieszanke czyli może sonda już nie domaga ? Rano nie ma problemu z zapalaniem, nie kopci, nie przerywa. Dodam, że gdy silnik
jest zimny całkiem inaczej się "zbiera" lepiej, ale jak juz troszkę rozgrzeje to klops, w sumie sonda zaczyna działać gdy temp. spalin ma coś koło 300 stopni. Odpiołem sonde(na ciepłym silniku) i przejechałem się pare kilometrów rożnicy w osiągach nie odczułem. Auto ma przejechane 103tyś. mil (mieszkam w UK) czyli około 165tyś. kilometrów. Chcę kupić uniwersalną sonde : http://cgi.ebay.co.uk/NEW...VQQcmdZViewItem

czy taka sonda może być ? I czy wymiana sondy powinna pomóc ?

Z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam Adik

AndrewS - Pon Kwi 02, 2007 22:13

ja mam zle doswiadczenia z uniwersalna sonda, moja po roku padla calkiem, ale silnik przez caly okres jakos tak dziwnie chodzil
ostatecznie kupilem oryginalna ale uzywana sonde
lutowanie przewodow sondy uniwersalnej chyba nie jest dobrym pomyslem, czytalem gdzies ze nie powinno sie ich lutowac
inna sprawa jest ze stalowe przewody bardzo kiepsko sie lutuje

adik1986 - Wto Kwi 03, 2007 15:05

Narazie pominmy kwestie lutowania kabli, później będę się martić ;)
Przeglądając google i tematy związane z sonda lambda, natkłem się na dyskusje o lutowaniu kabli i z tego co pamiętam to właśnie Ty brałeś w tej dyskusji udział :)
Mam nadzieje, że wymiana sondy pomoże, spotkał się ktoś z Was z takimi objawami (silnik zimy ok, cieply bez mocy) ?

piter34 - Wto Kwi 03, 2007 17:36

adik1986 napisał/a:
Mam nadzieje, że wymiana sondy pomoże, spotkał się ktoś z Was z takimi objawami (silnik zimy ok, cieply bez mocy) ?

Sprawdziłbym jeszcze czujnik temperatury powietrza.
No a tak poza tym, to zmierzyłbym sondę miernikiem. Opis kiedyś dodałem na stronę klubową do FAQ.

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 5:36 pm ]
Cytat:
lutowanie przewodow sondy uniwersalnej chyba nie jest dobrym pomyslem, czytalem gdzies ze nie powinno sie ich lutowac
inna sprawa jest ze stalowe przewody bardzo kiepsko sie lutuje

Jeżdziłem na uniwersalnej sondzie BOSCHA w swoim R200. Była lutowana i wszystko było OK. Auto nadal jeździ. :D

adik1986 - Wto Kwi 03, 2007 23:22

Czujnik temperatury powietrza ? a gdzie takowy się znajduje ? Może chodziło Ci o czujnik temperatury płynu chłodniczego ? (oczywiście ten co idzie do ECU)
Zastanawiałem się też nad kondycją katalizatora, tylko jak go sprawdzić, nie odkręcając go ? Jest taka możliwość ?

AndrewS - Wto Kwi 03, 2007 23:33

adik1986 napisał/a:
Czujnik temperatury powietrza ? a gdzie takowy się znajduje ?


w kolektorze ssacym jak dobrze pamietam zielona wtyczka

adik1986 napisał/a:
Zastanawiałem się też nad kondycją katalizatora, tylko jak go sprawdzić, nie odkręcając go ? Jest taka możliwość ?


w/g mnie nie bardzo, chyba ze na analizatorze spalin ale na nim tez raczej nic nie wyjdzie jesli bedzi np. czesciowo przytkany

Kozik - Sro Kwi 04, 2007 00:18

Witam
Tak za bardzo to się nie znam ale miałem podobny przypadek z innym samochodem, odnośnie spadku mocy przy nagrzanym silniku - remont silnika pomógł i to bardzo (wymiana tłoków pierścieni itd).
Pozdrawiam

rovero - Sro Kwi 04, 2007 00:30

Kozik napisał/a:
Witam
Tak za bardzo to się nie znam ale miałem podobny przypadek z innym samochodem, odnośnie spadku mocy przy nagrzanym silniku - remont silnika pomógł i to bardzo (wymiana tłoków pierścieni itd).
Pozdrawiam


Ale po co wymieniać wszystko? Trzeba znaleźć konkretną przyczynę i będzie ok :)

adik1986 - Sro Kwi 04, 2007 18:34

Dzięki AdrewS, ale może najpierw skupię się na wymianie sondy, jeżeli to nie pomoże to wtedy będe szukał przyczyny.

A co do remontu silnika, kupiłem samochód za 300f, a gadałem z mechanikiem (Polak) to wymiana uszczelki pod głowica (on daje uszczelke) wynosi od 250f, wymiana sprzęgła od 450f, więc nie chce wiedzieć ile kosztuje remont silnika : :mrgreen:
To lepiej kupić sobie drugiego na części :mrgreen:

[ Dodano: Sob Kwi 14, 2007 11:22 pm ]
Witam

Jestem po wymianie sondy i nie czuje poprawy osiągów, jest tak jak bylo przedtem, oto stara sonda :

http://img413.imageshack....ict1523aqb1.jpg

Czy przy wymianie sondy trzeba zresetować ECU ?

Kolejna rzecz jaką sprawdze to czujnik temperatury cieczy, chciałem podpiąć zamiast czujnika zwykły rezystor - około 330ohm, jeżeli nie będzie róźnicy to znaczy ze czujnik jest sprawny. Dodam, że jakieś 2 tygodnie temu odłączyłem czujnik na pracującym silniku, obróty lekko się podniosły tak gdzieś o 150 obrotów na minute - prawidłowy objaw ?

Pozdro