Zobacz temat - [R400] Jakie opony na aluski 15 cali?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Jakie opony na aluski 15 cali?

7Tomi - Sro Kwi 04, 2007 10:14
Temat postu: [R400] Jakie opony na aluski 15 cali?
Witam.
Jakie polecicie oponki do 416 na alu 15cali. Kupiłem na 185/55 ale nie dośc ze fe to na dodatek bez rantu ochronnego.
195/50 czy 205/45 a może 205/50?
Serdecznie z góry dziękuje za sugestie.

Pozdrawiam
Tomi_114
R416SI

PabloFKP - Sro Kwi 04, 2007 10:16

Ja w 220 SD mam 195/50R15 :) i wydaje mi się że są odpowiednie
piter34 - Sro Kwi 04, 2007 10:21
Temat postu: Re: [400] Jakie opony na aluski 15 cali?
tReal napisał/a:
Witam.
Jakie polecicie oponki do 416 na alu 15cali. Kupiłem na 185/55 ale nie dośc ze fe to na dodatek bez rantu ochronnego.
195/50 czy 205/45 a może 205/50?
Serdecznie z góry dziękuje za sugestie.

Pozdrawiam
Tomi_114
R416SI

Optymalny rozmiar: 195/50/15
Dużo tańszy niż 185//55/15

najlepiej to włożyć na felgę o szerokości 7 cali (efekt wizualny lepszy)

Brt - Sro Kwi 04, 2007 10:21
Temat postu: Re: [400] Jakie opony na aluski 15 cali?
tReal napisał/a:
Witam.
Jakie polecicie oponki do 416 na alu 15cali. Kupiłem na 185/55 ale nie dośc ze fe to na dodatek bez rantu ochronnego.
195/50 czy 205/45 a może 205/50?


A jaką masz szerokość tych felg?? Jeśli są to standardowe 5,5J to nie załozysz szerszych jak 195. Obecnie jeżdze, na 195/55 R15 i są OK, ale jak będę kupował nowe to chyba się zdecyduję na Klebery Hydraxer, tyle, że nie ma rozmiaru 195/55 tylko jest 195/50. ale wygrały test w AMiS i kosztują w tym rozmiarze ponizej 200PLN, no i mają rant ochronny ;)

7Tomi - Sro Kwi 04, 2007 10:34
Temat postu: Re: [400] Jakie opony na aluski 15 cali?
Cytat:

Optymalny rozmiar: 195/50/15
Dużo tańszy niż 185//55/15

najlepiej to włożyć na felgę o szerokości 7 cali (efekt wizualny lepszy)

[/quote]

Narazie wole serie bo udało się ze najładniejszy wzór z 15 sie trafił :D
Może kiedyś zmienie na szersze. Ale szersze oznaczają nieRoveroskie :P

piter34 - Sro Kwi 04, 2007 10:38

tReal napisał/a:
Narazie wole serie bo udało się ze najładniejszy wzór z 15 sie trafił :D
Może kiedyś zmienie na szersze. Ale szersze oznaczają nieRoveroskie

Całkowicie Cie rozumiem.
Ja do R600 też kupiłem ROVERkowe felgi o szerokości 6 cali...
...ale i tak założę 195/60/15 w miejsce standardowych 185/65/15

kqba - Sro Kwi 04, 2007 12:30

Szersze opony = lepsza trakcja, gorsze przyśpieszenie
Wąskie opony = odwrotnie

Przy tych rozmiarach (195 a 185) różnica nie będzie aż tak odczuwalna. Pomiędzy np. 205 16'' a 185 14'' byłaby już znaczna przy tej mocy auta.

piter34 - Sro Kwi 04, 2007 13:05

Cytat:
Szersze opony = lepsza trakcja, gorsze przyśpieszenie
Wąskie opony = odwrotnie

Dodam:
Szersze opony = gorsza przyczepnośc na mokrej nawierzchni
Węższe opony = odwrotnie

Sachar - Sro Kwi 04, 2007 23:24

Gorsze przyspieszenie? A to dlaczego?
Intruz - Sro Kwi 04, 2007 23:40

z powodu wiekszych oporów toczenia...
Sachar - Czw Kwi 05, 2007 08:53

Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.

pozdro

piter34 - Czw Kwi 05, 2007 12:07

Cytat:
Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.

Ciekawa teoria... Nie skorzystam :mrgreen:
Szersza opona oznacza zawsze większe opory toczenia, gorsze przyspieszenie i większe zużycie paliwa. Fizyki nie zmienisz.
Co do trakcji, to rzeczywiście przy ruszaniu na szerszej oponie może być mniejszy uślizg kół, ale ze startu rolowanego ten na węższych kółkach wciągnie Cie bez problemu.

tolik - Pią Kwi 06, 2007 23:35

Jeżdże 416 Si -silnik111KM , a opony 205/50 na alufelgach 15.Sprawdzałem przyspieszenie i jest 11 sek do setki - a więc zbliżone do tego co podaje instrukcja parametrów tego silnika.Predkoś maks. 190 km ale nie próbowałem :lol:

pozdrawiam

P.S.Pogoda była bezwietrzna nawierzchnia sucha i płaska

[ Dodano: Sob Kwi 07, 2007 9:58 am ]
...dodaje plik z instrukcji obsługi z rozmiarami opon...

kqba - Sob Kwi 07, 2007 14:54

tolik napisał/a:
Jeżdże 416 Si -silnik111KM , a opony 205/50 na alufelgach 15.Sprawdzałem przyspieszenie i jest 11 sek do setki - a więc zbliżone do tego co podaje instrukcja parametrów tego silnika.Predkoś maks. 190 km ale nie próbowałem :lol:


W danych technicznych jest 9,9 do setki. Różnica 1,1 sek to przepaść!

Aha. Jeszcze zależy czym sprawdzałeś? Bo jak stoperem, to taki pomiar można sobie wsadzić... Pomiar Geetechem byłby bardziej wiarygodny.

Brt - Sob Kwi 07, 2007 23:26

kqba napisał/a:
W danych technicznych jest 9,9 do setki. Różnica 1,1 sek to przepaść!

Aha. Jeszcze zależy czym sprawdzałeś? Bo jak stoperem, to taki pomiar można sobie wsadzić... Pomiar Geetechem byłby bardziej wiarygodny.


Nie sądzę, żeby czymś innym jak stoperem ;) A poza tym różnica sekundy od danych fabrycznych wg. mnie to norma a nie przepaść. 5 sek to przepaść i wtedy można sie martwić. Dane fabryczne są mierzone w idealnych warunkach i autem jeżdżą profesjonalni kierowcy.

sliwka - Sob Kwi 07, 2007 23:58

piter34 napisał/a:
Cytat:
Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.

Ciekawa teoria... Nie skorzystam :mrgreen:
Szersza opona oznacza zawsze większe opory toczenia, gorsze przyspieszenie i większe zużycie paliwa. Fizyki nie zmienisz.
Co do trakcji, to rzeczywiście przy ruszaniu na szerszej oponie może być mniejszy uślizg kół, ale ze startu rolowanego ten na węższych kółkach wciągnie Cie bez problemu.

przy nie dużych mocach sie zgodzę ale konkretna moc na FWD to spore problemy z trakcją i wtedy może okazać się że na węższych gumach zostawiamy czarne ślady na asfalcie, białe obłoki dymu ale nijak ma się to do efektywnego przyspieszania :smile: niektóre auta mają problemy z trakcją nawet na 3,4 biegu... :wink:

7Tomi - Pon Kwi 09, 2007 12:46

Sachar napisał/a:
Jakoś to do mnie nie przemawia. Szersze opony na przyspieszenie to mogą mieć wpływ w maluchu albo w cc 700. Moim zdaniem przy mocy >100 KM w 114 przejście ze 185 na 205 nie spowoduje pogorszenia przyspieszenia, a raczej polepszy, bo ten mały wścieklak ma całkiem konkretne problemy z trakcją przy ruszaniu.

pozdro


Tak dokaładnie ale ja dobieram opony do R400 1.6 16v i mam dylemat czy 195/50 czy 195/55 bo powiem szzerze, że w R114 mialem 195/45 R 15 i tylko o jeden profil wyżej w 400 to dla mnie troche dziwne.

Druga sprawa jakie opony polecacie? Obecnie jestem nastawiony na kupno Uniroyal RainSport 1 lub Fulda Carat Progresso.

Pozrawiam

Valander_wwa - Pon Kwi 09, 2007 17:29

zwykle założenie szerszych kapci to bardziej namacalnie odczucwa się w zużyciu portfela niż w przysp. 0-100 km/h. :roll:
7Tomi - Pon Kwi 09, 2007 17:38

Valander_wwa napisał/a:
zwykle założenie szerszych kapci to bardziej namacalnie odczucwa się w zużyciu portfela niż w przysp. 0-100 km/h. :roll:


zwykłe czyli mam rozumieć fabryczne - 185/55 więc przeliczając zamieninik to 195/50. Jednak bardziej skłaniam sie ku 195/55 głownie ze względu na nasze drogi. A pomiędzy 185/55 a 195/55 nie ma chyba znacznej różnicy.

Przemek_Docent - Pon Kwi 09, 2007 20:49

Brt napisał/a:
A poza tym różnica sekundy od danych fabrycznych wg. mnie to norma a nie przepaść. 5 sek to przepaść i wtedy można sie martwić. Dane fabryczne są mierzone w idealnych warunkach i autem jeżdżą profesjonalni kierowcy.

Pocieszyłeś mnie Bartek :-)
Mój najlepszy amatorsko mierzony czas był wyższy o ponad 0.3 s. od fabryki, a większość oscylowała wokół +0.5 s.
To już się nie martwię :-)

Valander_wwa - Pon Kwi 09, 2007 21:11

normy przyspieszeń dla aut osobowych (norma DIN-owska czy jakoś tak) mówią że granica normy dla przyspieszeń i elastyczności ma być proporcjonalna z granicą błędu wynoszącą mniej lub równe max. 8 koma coś co do zmierzonych i zatwierdzonych danych fabrycznych modelu mierzonych w TYCH SAMYCH WARUNKACH co normy fabryczne :D <- i tu jest hund gebraten :)
Brt - Pon Kwi 09, 2007 21:14

Żebym ja Cię jeszcze understand to byłoby git :D Możesz jakoś po ludzku, bo polibuda w tym wypadku nie pomogła :D
Valander_wwa - Wto Kwi 10, 2007 00:00

Brt napisał/a:
Żebym ja Cię jeszcze understand to byłoby git :D Możesz jakoś po ludzku, bo polibuda w tym wypadku nie pomogła :D


w prostych słowach mówiąc: producent podaje okreslona wartosc przyspieszenia 0-100 km/h. Norma zaklada ze odchylenia od tej wartosci nie moga przekroczyc tych zaookrąglonych 9 koma (~8,5%). Tyle że wszyscy mierzą to w warunkach (ciepło, długa prosta, pusto) a norma mówi że takie odhcylenie sprawdza się w tych samych warunkach, w jakich było testowane auto i ustalana norma (czyli czort wie). Kiesy kumpel z simr-u mówił że granica praktyczna mają w .... ie normy to 10% - maniak podobno jest wstanie wyczuć, natomiast potencjalny użytkownik - wystarczy mocna tutka i już usmiech na twarzy :)

Chyba coś w tym jest :roll: :lol:

Brt - Wto Kwi 10, 2007 00:03

Nooo teraz kumam :D
Valander_wwa - Wto Kwi 10, 2007 00:11

a Ty brt jakie masz kapcie w swoim?? bo na zlocie chyba miałeś org. roverkowskie felgi ??
Brt - Wto Kwi 10, 2007 00:15

Początkowo miałem założone 195/50 R15 a teraz mam 195/55 Na jednych i drugich jest OK :) Z racji ceny chyba wrócę do 195/50, chociaż na obecnych jest przyzwoity komfort (jak na to auto ;))
Valander_wwa - Wto Kwi 10, 2007 00:23

195/55 - a jak to się ma co do nadkoli?? luz blus?
Moloch - Wto Kwi 10, 2007 07:37

No dobra pogadaliście już o wielkościach, stratach przyśpieszeń i pieniędzy, ale jak narazie nie zauważyłem aby ktoś dokładniej polecał jakieś oponki :mrgreen:

Na jakie opony się warto zdecydować :?: myślałem nad Uniroyal RainSport 1 tak samo jak tReal. Opinie o nich są bardzo dobre, są ładne z wyglądu i podobno to najlepsze opony na deszcz. Co możecie powiedzieć o nich :?: I co możecie powiedzieć o innych markach :?:

Róznież zamierzam kupić oponki i chyba zakupie właśnie w rozmiarze 195/50 R15 (aluski Roverowskie) ze względu na ich cenę, są dużo tańsze niż 195/55 R15. :roll: A komfort jazdy zapewne będzie bardzo podobny, patrząc na wysokość oponki 185/55 wynoszącej 101,75mm, a oponki 195/50 wynoszącej 97,5mm da się bez problemu zauważyć, że różnica jest 4 mm :razz:

String - Wto Kwi 10, 2007 08:55

Ja chciałem dodać, że ja także mam 195/50/R15 na roverkowych aluskach. Niestety mam po francuzie założone sportowe opony (włoskie noname'y) i niestety są strasznie głośne. Na razie nie zamierzam ich wymieniać, bo najpierw muszę wymieić rozrząd.
Brt - Wto Kwi 10, 2007 09:09

Cytat:
195/55 - a jak to się ma co do nadkoli?? luz blus?

Nadkola w R200 są duże, więc bez problemów :)

Moloch napisał/a:
No dobra pogadaliście już o wielkościach, stratach przyśpieszeń i pieniędzy, ale jak narazie nie zauważyłem aby ktoś dokładniej polecał jakieś oponki

Na jakie opony się warto zdecydować myślałem nad Uniroyal RainSport 1 tak samo jak tReal. Opinie o nich są bardzo dobre, są ładne z wyglądu i podobno to najlepsze opony na deszcz. Co możecie powiedzieć o nich I co możecie powiedzieć o innych markach


Pisałem o Kleberach Hydraxerach. Wygrały test w AMiS i są osiągalne w rozmiarze 195/50 R15 w cenie ponizej 200PLN/szt. W archiwum wypisałem całą kolejnosć z ww. testu :)
Moloch napisał/a:
Róznież zamierzam kupić oponki i chyba zakupie właśnie w rozmiarze 195/50 R15 (aluski Roverowskie) ze względu na ich cenę, są dużo tańsze niż 195/55 R15. A komfort jazdy zapewne będzie bardzo podobny, patrząc na wysokość oponki 185/55 wynoszącej 101,75mm, a oponki 195/50 wynoszącej 97,5mm da się bez problemu zauważyć, że różnica jest 4 mm

Jest bardziej twardo, ale różnica jest niewielka ;) no i jest rzeczywiście dużo taniej :|

piter34 - Wto Kwi 10, 2007 11:18

sliwka napisał/a:
przy nie dużych mocach sie zgodzę ale konkretna moc na FWD to spore problemy z trakcją i wtedy może okazać się że na węższych gumach zostawiamy czarne ślady na asfalcie, białe obłoki dymu ale nijak ma się to do efektywnego przyspieszania

Fabryczny rozmiar jest tak dobrany, aby wspomnianych kłębów dymu nie zostawiać w nadmiarze.
Wiem z doświadczenia, że po założeniu szerszych opon na starcie wyjeżdżasz do przodu, ale potem tracisz na oporach toczenia (udowodnione na przykładzie Suzuki Swift 1.3 85KM z oponami 155/70R13 vs to samo na oponach 185/55R14)

Senn - Wto Kwi 10, 2007 11:55

Jezeli chodzi o oponki to polecam BF Goodrich G-Force Profiler. Piknie sie prezentuja i w rozmiarze 195/50/15 kosztowaly mnie 198zl/szt.
Piotrass - Wto Kwi 10, 2007 11:59

piter34 napisał/a:

Szersze opony = gorsza przyczepnośc na mokrej nawierzchni
Węższe opony = odwrotnie

Dlaczego w tym samym modelu auta przy słabszych silnikach montowane są fabrycznie opony węższe a przy mocniejszych motorkach szersze?
Wniosek z tego, że to samo auto z mocniejszym silnikiem na szerszych oponach będzie miało gorszą przyczepność , jeśli tak to dlaczego nie są montowane do wszystkich silnikow w danym modelu opony o optymalnym rozmiarze?

Senn - Wto Kwi 10, 2007 12:04

Panowie wszystko zalezy tez od masy auta. Ciezszy samochod na szerszych oponach bedzie wytwarzal taki sam nacisk na jednostke powierzchni jak lzejszy na wezszych.
piter34 - Wto Kwi 10, 2007 12:09

Piotrass napisał/a:
Dlaczego w tym samym modelu auta przy słabszych silnikach montowane są fabrycznie opony węższe a przy mocniejszych motorkach szersze?

Gdyż szersze opony zapewniają lepszą trakcję (np. przy ruszaniu) i lepszą przyczepność na suchym.

Piotrass napisał/a:
Wniosek z tego, że to samo auto z mocniejszym silnikiem na szerszych oponach będzie miało gorszą przyczepność

Nie bardzo wiem z czego ten wniosek wyciągnąłeś... :D

Cytat:
jeśli tak to dlaczego nie są montowane do wszystkich silnikow w danym modelu opony o optymalnym rozmiarze?

Przeważnie tak jest, że opony są takie same (np. seria R200 okrągła lub R400, a nawet R600), jeśli rozpiętość mocy/momentu nie jest za duża.

Piotrass - Wto Kwi 10, 2007 12:22

piter34 napisał/a:
Piotrass napisał/a:
Wniosek z tego, że to samo auto z mocniejszym silnikiem na szerszych oponach będzie miało gorszą przyczepność

Nie bardzo wiem z czego ten wniosek wyciągnąłeś...

Chodziło mi o mokrą nawierzchnię :P

piter34 - Wto Kwi 10, 2007 12:27

Piotrass napisał/a:
Chodziło mi o mokrą nawierzchnię :P

Aha.
A zatem przyznaję częściowo rację.
"to samo auto z mocniejszym silnikiem na szerszych oponach będzie miało gorszą przyczepność"
Zmieniłbym na "powinno mieć", bo ten mocniejszy silnik jest cieższy, auto z mocniejszym silnikiem ma często zmodyfikowane zawieszenie, jest utwardzone, czyli ogólnie "usportowione".

Piotrass - Wto Kwi 10, 2007 12:44

Ok, teraz już wszystko rozumiem. Dzięki :)
sliwka - Wto Kwi 10, 2007 13:59

piter34 napisał/a:
sliwka napisał/a:
przy nie dużych mocach sie zgodzę ale konkretna moc na FWD to spore problemy z trakcją i wtedy może okazać się że na węższych gumach zostawiamy czarne ślady na asfalcie, białe obłoki dymu ale nijak ma się to do efektywnego przyspieszania

Fabryczny rozmiar jest tak dobrany, aby wspomnianych kłębów dymu nie zostawiać w nadmiarze.
Wiem z doświadczenia, że po założeniu szerszych opon na starcie wyjeżdżasz do przodu, ale potem tracisz na oporach toczenia (udowodnione na przykładzie Suzuki Swift 1.3 85KM z oponami 155/70R13 vs to samo na oponach 185/55R14)

no tak zgadzam się ale chodzi mi raczej o auta po tuningu, FWD moce ponad 200KM z turbospręzarką, jak suszarka zacznie pompować to ogumienie nima lekko nawet na 3 biegu :smile: to tak gwoli ścisłości. No ale takie uroki FWD przy mocnym silniku nawet szerokimi oponami się tego nie przeskoczy.

piter34 - Wto Kwi 10, 2007 14:02

sliwka napisał/a:
no tak zgadzam się ale chodzi mi raczej o auta po tuningu, FWD moce ponad 200KM z turbospręzarką, jak suszarka zacznie pompować to ogumienie nima lekko nawet na 3 biegu :smile: to tak gwoli ścisłości.

Dobrym przykładem może posłużyć R220 Coupe Turbo.

Ja nie namawiam nikogo, aby do aut tego typu zakładać wąskie opony i startować na 1/4 mili. Nadal jednak twierdzę, że na węższych oponach trudniej wpaść w poślizg na mokrych, niż na szerszych.

Moloch - Czw Kwi 12, 2007 12:16

A ja sobie właśnie zamówiłem oponki do swojego bolidu :twisted: a są nimi tumtumturumtum:

TOYO PROXES 195/50 R15 klik

Mam nadzieję, że się nie zawiodę :roll:

Co o nich sądzicie :?:

Brt - Czw Kwi 12, 2007 12:19

Sa ładne i efektownie sie prezentują :D A co do jazdy, to poczekam na Twoje wrażenia ;)
Valander_wwa - Czw Kwi 12, 2007 12:27

Senn napisał/a:
Jezeli chodzi o oponki to polecam BF Goodrich G-Force Profiler. Piknie sie prezentuja i w rozmiarze 195/50/15 kosztowaly mnie 198zl/szt.


piękny wygląd i piękne się ślizgają na mokrych ... wiem bo mam niestety (195). Na suchy ładne trzymanie, ogólnie tez nie są cichce w porównaniu do Dunlpów czy Fuldy. Przed wakacjami zmienie na coś węższego (185) i z rodzaju P6000 badź P7. Bo oprócz wyglądu to niesty musi jeździć. :)

7Tomi - Czw Kwi 12, 2007 14:01

Ja zakupiłem Uniroyal Rallye 550. Wygląd bardzo ładny i na www.opony.com mają bardzo dobre opinie. Myśle, że sie nie zawiode :)
Pozdrawiam

Moloch - Czw Kwi 12, 2007 14:12

tReal napisał/a:
Ja zakupiłem Uniroyal Rallye 550. Wygląd bardzo ładny i na www.opony.com mają bardzo dobre opinie. Myśle, że sie nie zawiode :)
Pozdrawiam

Uniroyal to marka z pod herbu Continentala czyli solidne niemieckie opony, są również te Rainsporty Uniroyala i też bardzo dobrze się prezentują :wink:

Ja przy wyborze swoich oponek kierowałem się opinią innych ludzi jak i samym wyglądem jak wiadomo Toyo jest renomowaną marką znaną na całym świecie :lol: a Wygląd bieżnika w tych oponkach jest według mnie jednym z najładniejszych razem z Yokohamą...

Tak na marginesie ja dałem za 1 sztukę 188 zł

[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 10:05 am ]
Dziś będę właśnie zakładał moje oponki bo wczoraj je otrzymałem :mrgreen: tylko pojade na stacje diagnostyczną sprawdzić zbierzność aby zbyt szybko się nie starły :wink:

Po przejechaniu kawałka kilometrów napiszę jak się na nich jeździ :razz:


PS: Oponki lepiej się prezentują w realu niż na zdjęciach :grin: Śiczne są :mrgreen: