Zobacz temat - [R200] - hgf pomocy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] - hgf pomocy

Cichaj - Pią Kwi 06, 2007 22:22
Temat postu: [R200] - hgf pomocy
Witam
Na wstępie życze wszystkim wesołych i bezpiecznych świąt.
Ponieważ chwilowo odpuściłem temat wymiany mojego roverka na nowszy model
/po obejrzeniu kilku sprowadzanych 25 "ideałów' z zachodu uznałem, że mój
staruszek bije je na głowę :) / postanowiłem wyszykować na najbliższe
miesiące mojego weterana.
1. niestety ponownie wrócił temat HGF - pół roku temu wymieniłem wszystkie
uszczelki /zestaw do hgf kupiony u Żmijkowskiego/ chociaż nic nie
wskazywało na głowicę /tylko się pocił silnik od spodu/. Po zimie silnik
nagle zaczął klekotać /wcześniej tego nie robił/ a w zbiorniczku z płynem
chłodniczym pojawił sie biały szlam/. Czyli pewnie uszczelka pod głowicą - a
może inny powód ?
Czy radzicie ponownie zmienić uszczelkę, czy wystarczy poprawić/docisnąć ?
Nie wymieniane były szpilki - czy to może być powodem w/w problemów?
Dzieki za wszystkie rady
I jeszcze pytanko dot. gwarancji na uszczelki - jeśli to wada wymienionej
uszczelki to można ja reklamować ?

Pzdr
Tomek

-----------
cichaj
Rover 200 Longchamp 1.6 98r. /LPG/

gipsy2 - Pią Kwi 06, 2007 22:49

Witaj,

Niestety jeśli ściągniesz głowice to i tak uszczelkę trzeba wymienić ... ktoś to kiedyś porównał do prezerwatywy :wink:

W Rave podaja metodę mierzenia czy szpilki są OK czy nie są OK ,więc trzebaby sprawdzić .

Co do gwarancji ... ciężko stwierdzić ale cienko to widzę ,prędzej obarczałbym mechaniora :) , a tak wogule to auto Ci się nie przegrzewa ? nawet lekko?

Ja problem rozwiązałem z HGF :) - sprzedałem benzyniaka i kupiłem diesla :cool:

Cichaj - Pią Kwi 06, 2007 22:57

autko nie sygnalizuje przegrzania /wskaźnik ok 2mm poniżej poziomu/
Znalazłem podobny przypadek do mojego u gostka z Mondeo:
cyt:

"tajemnica rozwiązana - zmieniłem warsztat i trafiłem do starego "mondziarza" - powód awarii: HGF.
Uszczelka wymieniona - przebicie w dwóch miejscach do kanałów chłodzenia na pierwszym "niedogrzanym" cylindrze, przy okazji wymiana paska rozrzadu, rolki w porządku pompa również. Głowica splanowana, tłoku w stanie dobrym, brak większych luzów.
Ogólny powód: na zimnym silniku działał bez problemu na B i G, po rozgrzaniu podciśnienie zwracało płyn do zbiornika, powodując poduszke powietrzną w komorach i chłodnicy (stąd grzanie) oraz częściowo płyn leciał nie tam gdzie trzeba - efekt dławienie i gaśnięcie silnika.
to jeszcze nie koniec atrakcji - w sobotę trafiłem do gaziarza - wolałbym jednak jeździc taniej a instalacja nie "trybi".
Mechanik/gaziarz po wymianie filtra zdjął przepływomierz i wsunął rękę tam, gdzie mixer powinien pełnić swoja powinność. I tu zonk - mixer lata w obudowie jak żyd po pustym sklepie. Okazuje się, że w trakcie wymiany uszczelki chłopaki poluzowali szpilki w obudowie mixera, który nie był wklejony tylko przytrzymany sprężyną rozporową "od góry" co w kosekwencji spowodowało zwolnienie sprężyny i dowolne loty mixera w obudowie. Po wklejeniu mixera na miejsce i poskładanie do kupy całosci autko zachowuje sie jak nowo narodzone.
Wyniki obserwacji: autko jest mocniejsze, mniej pali benzynki i gazu. "


Może mam to samo :cry:

gipsy2 - Pią Kwi 06, 2007 23:04

a dawałeś głowicę do planowania i sprawdzenia?

ps. co to tego opisu "mondeowskiego" to ja miałem idento jak mi po wypadku padła uszczelka z przegrzania,jednakże silnik się przegrzewał. Później zaczęła zdychać znów powoli bo 3 razy leciutko się przegrzał (do połowy skali,czyli 2mm wyżej niż normalnie).

Cichaj - Sob Kwi 07, 2007 00:11

Myslałem, że to sie zawsze robi /planowanie/ w czasie wymiany HGF ?
Zapytam mojego majstra ale nic o tym nie mówił... hmm, pora zmienić warsztat :???:
Pojadę chyba do Piaseczna do MAG-POL BIS-a - mają dobre opinie o naprawach roverków.

piter34 - Wto Kwi 10, 2007 11:30

Cichaj napisał/a:
Czy radzicie ponownie zmienić uszczelkę, czy wystarczy poprawić/docisnąć ?

Znaleźć przyczynę i wymienic uszczelkę (jeśli to ona, a chyba jednak tak...).

Cichaj napisał/a:
Nie wymieniane były szpilki - czy to może być powodem w/w problemów?

Jeżeli sprawdzono ich przydatność przed złożeniem silnika i były dobre, to raczej nie ich wina.
Jeżeli założono je w ciemno, to mogą być przyczyną...

Cytat:
I jeszcze pytanko dot. gwarancji na uszczelki - jeśli to wada wymienionej
uszczelki to można ja reklamować ?

Wszystko zależy od tego jakie są warunki gwarancji. Na co masz tę gwarancję. Na towar, czy na usługę?