Zobacz temat - [R420 SDI '99] Wymiana rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 SDI '99] Wymiana rozrządu

String - Wto Kwi 10, 2007 13:31
Temat postu: [R420 SDI '99] Wymiana rozrządu
Jak w temacie. Przymierzam się ostro do wymiany rozrządu. Mechanik wycenił mi części na 500 PLN + 200 PLN robocizna.
Zacząłem grzebać i na allegro wynalazłem taki komplecik (podobno niezłe są podzespoły Gates'a) http://moto.allegro.pl/it...ver_2_0_td.html , który redukuje o kilkadziesiąt złotych planowane wydatki.
Jak sądzicie? Może być ten zestawik oraz czy można kupić gdzieś podobny jeszcze taniej?
I co należałoby niezbędnie zrobić przy okazji rozrządu (chodzi mi o to, że jak już będzie silnik wybebeszony, to te niezbędne rzeczy należałoby zrobić..... chyba) :wink:
Dodam, że jestem spłukany więc proszę nie wymyślać niestworzonych historii hehhehehheheh :mrgreen:
Będę wdzięczny za sugestie.

brt: dopisałem rocznik w temacie ;)

Brt - Wto Kwi 10, 2007 13:40

Zestaw OK. Możesz brać.
Wymień jeszcze przy okazji uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego (ten od strony paska). A po wymianie warto sprawdzić kąt wtrysku, dlatego dobrze znaleźć mechanika, który w cenie wymiany sprawdzi od razu kąt ;) :D

String - Wto Kwi 10, 2007 13:50

Brt napisał/a:
Zestaw OK. Możesz brać.
Wymień jeszcze przy okazji uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego (ten od strony paska). A po wymianie warto sprawdzić kąt wtrysku, dlatego dobrze znaleźć mechanika, który w cenie wymiany sprawdzi od razu kąt ;) :D


A nie wiesz gdzie i w jakiej cenie są te uszczelniacze?

piter34 - Wto Kwi 10, 2007 13:56

String napisał/a:
A nie wiesz gdzie i w jakiej cenie są te uszczelniacze?

Tutaj nie ma?: www.tomateam.pl

String - Wto Kwi 10, 2007 14:21

OK. Jak zwykle poczułem się skarcony przez Pitera :oops:
Owszem są - ale dla mnie "czarna magia" który wybrać. Przyznacie - dla laika te oznaczenia są potworne, więc proszę o wskazówkę który?
Uszczelniacz wałka rozrządu MG ROVER silnik LUC100220 31.59 PLN
Uszczelniacz wałka rozrządu MG ROVER silnik LUC100290 30.65 PLN
Uszczelniacz wałka rozrządu MG ROVER silnik LZB100271 30.37 PLN
Uszczelniacz wału korbowego MG ROVER silnik AHU2198 59.68 PLN
Uszczelniacz wału korbowego MG ROVER silnik LQX100040 134.41 PLN
Z góry dziękuję

piter34 - Wto Kwi 10, 2007 14:30

String napisał/a:
OK. Jak zwykle poczułem się skarcony przez Pitera :oops:
Owszem są - ale dla mnie "czarna magia" który wybrać. Przyznacie - dla laika te oznaczenia są potworne, więc proszę o wskazówkę który?
Uszczelniacz wałka rozrządu MG ROVER silnik LUC100220 31.59 PLN
Uszczelniacz wałka rozrządu MG ROVER silnik LUC100290 30.65 PLN
Uszczelniacz wałka rozrządu MG ROVER silnik LZB100271 30.37 PLN
Uszczelniacz wału korbowego MG ROVER silnik AHU2198 59.68 PLN
Uszczelniacz wału korbowego MG ROVER silnik LQX100040 134.41 PLN
Z góry dziękuję

Wszedłem do R400, podałem silnik 2.0 105KM, określiłem kategorię "silnik" i wyszło:

Uszczelniacz wałka rozrządu MG ROVER silnik LZB100271 30.37 PLN
Uszczelniacz wału korbowego MG ROVER silnik AHU2198 59.68 PLN

P.S. ja nie karcę, tylko staram się pomagać ;-)

String - Wto Kwi 10, 2007 14:36

piter34 napisał/a:

Wszedłem do R400, podałem silnik 2.0 105KM, określiłem kategorię "silnik" i wyszło


No i znów się rumienię. To chyba przesilenie wiosenne.

tolik - Wto Kwi 10, 2007 20:02

...jak wszystko powymieniasz to napisz jaki był koszt całej imprezki i u kogo to robiłeś.Pamiętaj,że plany finansowe do rzeczywistych kosztów bywają niekiedy dość rozbiezne.

pozdrawiam T.Z.

String - Sro Kwi 11, 2007 07:57

tolik napisał/a:
...jak wszystko powymieniasz to napisz jaki był koszt całej imprezki i u kogo to robiłeś.Pamiętaj,że plany finansowe do rzeczywistych kosztów bywają niekiedy dość rozbiezne.

pozdrawiam T.Z.


Pewnie, że powiadomię heh o kosztach planowanych i nieplanowanych :mrgreen: ale to za jakiś moment, bo zbieram na razie kasę.

PozdROVka

maryba - Czw Lip 26, 2007 17:12

Mi w Warszawie zaproponowali 500 zł + VAT za robociznę przy rozrządzie , czy ktoś z Wawki ma doświadczenie gdzie tanio , a dobrze (to sie nie wyklucza) wymienią rozrząd?
tolik - Czw Lip 26, 2007 19:20
Temat postu: rozrząd
...500 PLN za robociznę + VAT to wyjątkowe zdzierstwo. Licząc z materiałami to musiałoby kosztować grubo ponad 1000PLN.A może policzyli Ci łącznie z kółkami rozrzadu ,pompa wody,wszystkie paski i uszczelniacze i napinacze?
maryba - Czw Lip 26, 2007 19:32

no całośc zawołali 1300 , ale znalazłem też za 200 , ale po tym jak usłyszałme 500 to zastanawiam się nad jakością tego z 200 - to jest LECH AUTO DIESEL :
Adres: Łukiska 6, 04-123 Warszawa
Telefon, faks: 022 610 7956, 605 044 022

jutro jadę tam na rekonensans

acha no i rozrząd jest w 220 :)

a co powiedziecie na ten komplet, szczególnie chodzi mi rolki :

http://moto.allegro.pl/it...cord_civic.html

markos620SDi - Czw Lip 26, 2007 20:42

ja zmieniłem tylko pasek rozrządu + 2 rolki napinaczy (bez pompy wody)
koszt części 385 PLN + robocizna 120 PLN

maryba - Czw Lip 26, 2007 21:03

to auto dopiero kupiłem więc chyba lepiej jak wymienie dwa paski + 3 rolki + uszczelniacze ?
markos620SDi - Czw Lip 26, 2007 21:25

maryba napisał/a:
to auto dopiero kupiłem więc chyba lepiej jak wymienie dwa paski + 3 rolki + uszczelniacze ?


oczywiście, że tak będzie lepiej
chciałem tylko zaznaczyć, że pasek rozrządu to podstawa
natomiast nawet zerwanie się paska od pompy wody nie zrobi Ci żadnych szkód

Brt - Pią Lip 27, 2007 01:01

markos620SDi napisał/a:
natomiast nawet zerwanie się paska od pompy wody nie zrobi Ci żadnych szkód

opróz tego, że nie pojedziesz dalej ;) Rozsądna cena za robocizne to 200 - 250PLN. Zapytaj w trakcie rekonesansu, cz mają kompa i czy sprawdzą po wymianie rozrządu kąt wtrysku ;) To jst ważna czynnośćKumplowi wymienił "p. Edek" rozrząd a później i tak musiał poginać do warsztatuod diesli na regulację kąta wtrysku, bo silnik pływał na wolnych i pogorszyła się reakcja na gaz przy niższych obrotach.

piter34 - Pią Lip 27, 2007 12:08

markos620SDi napisał/a:
ja zmieniłem tylko pasek rozrządu + 2 rolki napinaczy (bez pompy wody)

W jednym z wątków Tomi zwrócił uwagę, że do pełnej wymiany rozrządu brakuje tutaj jednego paska i napinacza (tych od pompy wtryskowej).

Nie raczyłeś mi w tamtym wątku odpowiedzieć na jedno pytanie. ;-)

String - Pią Lip 27, 2007 12:11

Widzę, że odkopano temat.
Więc tak. Kupiłem we własnym zakresie komplet do rozrządu.
Mój mechanik kupił uszczelniacze + uszczelkę pod pokrywę zaworów. Pouszczelniał mi inne drobne wycieki, kupił i wymienił rolkę od osprzętu + pasek wielorowkowy, wymienił płyn w układzie chłodzenia silnika, lekko zmienił kąt wtrysku paliwa (auto stało się bardziej żwawsze - ale wzrosło lekko spalanie - tak mi sie przynajmniej wydaje).
Naprawy były rozłożone w czasie.
Nie licząc kosztów początkowych zakupu zestawu do rozrządu.... koszt całościowy wyniósł okok 550 - 600 PLN. Czyli na razie wydałem ok 1000 PLN na usunięcie najpilniejszych rzeczy.
A w przyszłym miesiącu czeka mnie wymiana oleju i filtrów.
A robiłem i będę robił naprawy u takie prywatnego mechanika (bez działalności gosp.) w Krępie pod Zieloną Górą.

Pozdrawiam

misiek1902 - Czw Paź 18, 2007 18:10

Witam
Zakupiłem Roverka 420Di 97rok.
Przymierzam sie do wymiany rozrzadu w nim ...
zakupiłem juz 2 paski DAYCO i 3 rolki!
Czy musze cos jeszcze kupił??
Autko było jezdzone w Niemczech...
A czy mozna przestawic podczas wymiany rozdzadu kąty wtrysków??
Ma ktos z was FAQ 420Si??
trudna jest wymiana rozdzadu'??mozna zrobic to samemu??
z gory dzieki za odpowiedz!;)
pozdrawiam

Brt - Czw Paź 18, 2007 19:47

Ja bym jeszcze wymienił uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego od strony rozrządu.
Cytat:
A czy mozna przestawic podczas wymiany rozdzadu kąty wtrysków??

tak
misiek1902 napisał/a:
Ma ktos z was FAQ 420Si??

a co to takiego :hm:
Cytat:
trudna jest wymiana rozdzadu'??mozna zrobic to samemu??

Można, szczegóły znajdziesz w rave a co to jest rave to już sam znajdź ;) np. w technicznym FAQ na stronie klubowej ;)

stan_w._j. - Czw Paź 18, 2007 19:53

Co do kata wtrysku po wymianie rozrządu to dzisiaj rozmawiałem z Gawinem-z Wrocławia, forumowicze wiedza co to za gość. Powiedział, że gdy wymiana będzie zrobiona porządnie, tzn. mechanik zrobi to na znakach, to wtedy ustawianie kąta wtrysku nie jest konieczne.
Uczciwy mechanik=zaoszczędzona kasa po wymianie o czasie nie wspomnę.
Pozdro.

Brt - Czw Paź 18, 2007 19:57

Stan W. J. napisał/a:
Powiedział, że gdy wymiana będzie zrobiona porządnie, tzn. mechanik zrobi to na znakach, to wtedy ustawianie kąta wtrysku nie jest konieczne.

Zgadzam się :) Ale niestety sporo mechaników robi rozrząd "na mazak" i wtedy "róznie bywa" ;)

String - Pią Paź 19, 2007 08:43

No mój mechanik lekko mi przyspieszył (tak powiedział) kąt wtrysku, przez co auto jest jakby zrywniejsze. Powiedział, że może mi wzrosnąć spalanie - ale coś kosztem czegoś :twisted:
Chris83 - Pią Sty 15, 2010 22:17

Sorka, że odkopuję taki stary temat, ale może innym też się przyda. Moje laickie pytanie brzmi:
Przy wymianie rozrządu mam zamiar zlecić wymianę uszczelniaczy wałów. Jeśli uszczelniacze będą wymieniane to nie da się zblokować koła - mam rację? I trzeba już potem podłączyć kompa w celu regulacji kąta wtrysku???

filo - Sob Sty 16, 2010 22:15

Chris83 napisał/a:
Jeśli uszczelniacze będą wymieniane to nie da się zblokować koła


Jeśli chodzi o koło od strony pompy to blokuje je pazurkami i odkręca centralną śrubę a nie 4 które są na około centralnej (reguluje się nimi kąt wtrysku).
Jeśli chodzi o koło od strony rozrządu to procedura wygląda tak samo.
Koła mają chyba nacięcie na klin...

Chris83 - Nie Sty 17, 2010 12:34

Ok dzięki! Na wiosnę muszę wymienić i szukam części na własną rękę, ale na wymianę chyba jednak podjadę do PHJOVI.
PS. trzymam kciuki za Twojego R!

przemek199 - Pon Sty 18, 2010 12:34

U mnie w 2.0 sdi w R 600 kolo od pompy wtryskowej ma nacięcie na klin, a klina nie ma, bo trzyma na stozek, jak zmieniałem rozrząd to musiałem wlasnie to kolo minimalnie przestawic i auto nie palilo...znajomy mechanik mi przyspieszyl minimalnie doslownie przestawil nie wiem o 2 milimetry i autko pali jak zloto i jedzie....pozdro!
mentos - Nie Lut 28, 2010 20:23

Mam pytanie co do wymiany uszczelniaczy.

Czy dobrze mi sie wydaje, ze do wymiany sa dwa uszczelniacze walka rozrzadu? Jesli tak, to kupuje sie jednakowe?

W przypadku uszczelniacza walu korbowego mam jeszcze wiekszy metlik w glowie. Ile sztuk powinienem wymienic. Z tego co widze w tomateam, to wystepuje tylny dosc drogi metalowy lub plastikowy i jeszcze przedni.

Pozdrawiam
Artur

sTERYD - Nie Lut 28, 2010 20:29

to wbrew pozorom całkiem proste :cool: z
masz dwa wałki rozrządu i oczywiście jeden korbowy... jak już zrzucisz pasek, to za nim znajdują się dwa uszczelniacze walków rozrządu (na obu wałkach) i jeden na wale korbowym (ten mały) i są to tak zwane przednie uszczelniacze. Z przeciwnej strony silnika (tam są drugie końce wałków i wału korbowego) masz taki sam zestaw, ale nazywa się te uszczelniacze tylnymi. o ile wymiana tylnych uszczelniaczy wałków rozrządu to pikuś i nie wymaga dużo rozkręcania, to do wymiany tylnego uszczelniacza wału korbowego trzeba zrzucić koło zamachowe, a więc odkręcić skrzynię biegów i sprzęgło... To jest ten duży uszczelniacz z blaszanym grzbietem i rzadko cieknie ;)

Brt - Pon Mar 01, 2010 11:40

sTERYD, ale to chyba o dieselku mowa ;) więc masz jeden wałek rozrządu i na jego obu końcach masz po jednym uszczelniaczu ... kupujesz takie same i warto wymienić przy okazji robienia rozrządu .... wymień jeszcze uszczelniacz wału korbowego ten od strony paska rozrządu (tego od strony koła zamachowego nie ruszaj) Reasumując ... wymieniasz jeden od korbowego (przedni) i dwa od wałka rozrządu. Do tego 2 paski i 3 rolki i masz spokój na jakieś ~80kkm :ok:
mentos - Pon Mar 01, 2010 12:42

Dokładnie o dieselku ale to już brałem poprawkę na to:)
Właśnie sporo osób pisze, ze lepiej wymienić bo jak zaczną przeciekać to i zerwanie paska wchodzi w grę. Wole być przezorny, a za dużego doświadczenia w tej kwestii nie mam.

Jeszcze pozostała wątpliwość jaka mam rolkę paska pompy, ale to dziś sprawdzę organoleptycznie ;)

Dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam
Artur

wroblikns - Pon Cze 21, 2010 22:15

jestem właśnie przy wymianie również rozrządu i znalazłem takie zestawik na allegro i jestem juz nawet po rozmowie ze sprzedawcą

http://moto.allegro.pl/it...civic_2_0d.html

paski GATES'a i rolki z INA to dobry zestaw?

sprzedawca poprosił mnie o nr VIN, w sprawdzajce wychodzi na to że rok modelowy mojego R to 2000, na co sprzedający się wystraszył i mowi mi że jest problem bo on ma zestaw do rocznika 06.1999. ale to chyba do mojego pasuje? :?:

do tego chce wziąć dwa uszczelniacze wałka rozrządu:
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=285
i jeden wału korbowego:
http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1267

czy dobrze wszystko wybrałem?

Remigiusz - Pon Cze 21, 2010 22:40

wroblikns, Cos mi się wieżyc w cenne nie chce ze tak tanio on to ma :neutral:
wroblikns - Pon Cze 21, 2010 22:50

no jakbym chciał to kupować u Tomiego każde z osobna to wychodzi ponad 100zl drożej, też tanio mi się to wydaje ale taki zestaw najdroższy na allegro co przeglądałem z grubsza to widzialem jeszcze za chyba 430zl, wiec 30zl róznicy.
Gościu ma niby same pozytywne komentarze i tylko jeden neutralny....ale wiadomo ze bywa różnie.

Ale zestaw się zgadza teoretycznie? :?:

zimek-1985 - Pon Cze 21, 2010 23:24

teoretycznie pasuje. zawsze mozna bedzie złożyć reklamacje. też przymierzałem się do kupna rozrządu na allegro ale jak popytałem się w sklepach to za taki sam wyszło mi 30 zł. drożej. wolałem nie ryzykować przez allegro bo w razie gdyby coś się stało lub nie pasował by to tego samego dnia w sklepie miał bym wymieniony. a tak musiał bym czekać tydzień na drugi. wiec co kto woli.
wroblikns - Pon Cze 21, 2010 23:31

no wlasnie ale tu wychodzi taniej o jakies 140zl więc już nie tak mało, zobacze jutro jeszcze w sklepie czy mi dopasują części i za jaką cene :)
zimek-1985 - Wto Cze 22, 2010 00:40

chyba masz ten sam silnik co ja więc podam kilka info. które niedawno podał mi kolega na forum. podobno są dwa rodzaje rolek. 28mm i 32mm. szerokości. do mojego pasowała ta 32mm szerokości a średnica zewnętrzna 60mm. co do paska rozrządu to:
ilość zębów: 112,
długość (mm.): 1067,
szerokość (mm.): 28,

Chris83 - Wto Cze 22, 2010 07:30

Ja ostatecznie mam zestaw z tomateam. Nie mogłem sobie pozwolić na oczekiwanie , odsyłanie nie pasujących części. A tu byłem pewien. Jeździłem po sklepach i wychodziło podobnie, z tym że sprzedawcy nie byli pewni co do szerokości pasków i rolek, i czy samonapinające czy nie....
Spokój na ≈5 lat

wroblikns - Wto Cze 22, 2010 08:40

zimek-1985 napisał/a:
dwa rodzaje rolek. 28mm i 32mm. szerokości. do mojego pasowała ta 32mm szerokości a średnica zewnętrzna 60mm. co do paska rozrządu to:
ilość zębów: 112,
długość (mm.): 1067,
szerokość (mm.): 28,

ale pozostaje jeszcze pasek pomy wtryskowej i dwie rolki :?:

szoso - Wto Cze 22, 2010 09:11

Cytat:
ale pozostaje jeszcze pasek pomy wtryskowej i dwie rolki

ilość zębów: 78,
długość (mm.): 743,
szerokość (mm.): 22,

zimek-1985 - Wto Cze 22, 2010 11:07

rozmiary pasków masz już podane. co do rolek to tylko z jedną jest różnie, tylko nie pamiętam która to dokładnie. bo podobno wychodzi w 2 rozmiarach. właśnie te 28 i 32 mm. do mojego pasowała ta 32mm. pozostałe 2 rolki są tylko w jednym rozmiarze.
ale skoro bierzesz w tomateam to oni napewno sprzedadzą Ci dobre części :cool:

wroblikns - Wto Cze 22, 2010 23:27

no właśnie byłem rano w jednym z lepszych sklepów z częściami w Nowym Sączu, i ma wszystko na stanie oprócz jednej rolki ale ją może mieć w ciągu 8 godzin na sklepie. Wyliczył mi za 3 rolki i 2 paski 590zł :/ ale mówił że przy takim zakupie coś puści.
U Tomiego za zestaw też bez uszczelniaczy jak sobie policzyłem to wychodzi 530zl oczywiście plus przesyłka...więc nie wielka różnica chyba że Tomi też da jakiś rabat, zastanawiam się czy lepiej wziąć na miejscu zestaw czy ściągać od Tomiego...

[ Dodano: Wto Cze 22, 2010 23:27 ]
aaa jeśli chodzi o uszczelniacze to też mówi że może ściągnąć w cenach w granicy 20-30zl za sztuke, więc też tak jak i Tomi, ale czy warto je ruszać jak nie puszczają ?

sTERYD - Sro Cze 23, 2010 00:14

u Tomiego przy zakupie powyżej 500 masz przesyłkę gratis ;)
co do uszczelniaczy to zależy, czy robisz sam, czy nie sam... jak robisz sam, to ryzykujesz tylko tyle, że kiedyś tam będziesz musiał ponownie rozebrać, jeśli robi Ci to warsztat, to już ponowne koszty :/

szoso - Sro Cze 23, 2010 08:11

jeśli chodzi o uszczelniacze to się przejechałem na zamienniku z Autolandu za 20zł, znajomy mechanik zmienił mi go drugi raz w ramach gwarancji tylko tym razem na oryginalny od Tomiego za 28zł i odpukać jest sucho w końcu
angielski zamiennik FAI który Tomi również sprzedaje też jest dobry, mam założony na wale korbowym

wroblikns - Sro Cze 23, 2010 08:15

sTERYD napisał/a:
u Tomiego przy zakupie powyżej 500 masz przesyłkę gratis ;)


no to trochę obniża koszty :P

sTERYD napisał/a:
co do uszczelniaczy to zależy, czy robisz sam, czy nie sam... jak robisz sam, to ryzykujesz tylko tyle, że kiedyś tam będziesz musiał ponownie rozebrać, jeśli robi Ci to warsztat, to już ponowne koszty :/


no będzie mi robił mechanik z pogotowia bo ojciec tam pracuje, i wlasnie z nim rozmawialem. Powiedzialem mi że nie ma sprawy, mogę kupić wszystko (paski, rolki i uszczelniacze) ale żebym sobie wymówił rolki i uszczelniacze, bo z jego doświadczenia z dieslami wynika że jeśli nic się nie ślimaczy spod uszczelniaczy to nie ma co ruszać bo nowe nigdy tyle nie wytrzymają co oryginały, a co do rolek to tez mówi że obejrzy jak się sprawują i sie okaże trzy trzeba wymienic czy nie. Powiedzial że on w swoim wymienial co 2-3 zmianę paska, i kilka osób tez tak mi mówiło że nie wymieniają za każdym razem rolek. Co o tym sądzicie? :?:

szoso - Sro Cze 23, 2010 08:18

ja wolę zmienić bo chytry traci dwa razy, rolki się rozlecą i trzeba robić silnik, nie ryzykował bym na twoim miejscu, nie raz już widziałem rozwaloną rolkę która była przechodzona więcej niż powinna a później płacz
kiepski mechanik skoro zostawia rolki stare i zmienia tylko same paski

Brt - Sro Cze 23, 2010 09:30

rolki koniecznie ... u mnie bardziej po 80 kkm były rolki zużyte niż same paski. A co do uszczelniaczy, to raz nie wymieniłem i po 5kkm od nowa robota (puścił ten na wale korbowym) była wiec teraz wymieniam komplet. Raz na 4 lata można dodatkowo 100PLN dołożyć.
wroblikns - Sro Cze 23, 2010 23:30

Brt napisał/a:
Raz na 4 lata można dodatkowo 100PLN dołożyć.


no niby to tylko 100 zl za uszczelniacze ale podobno dużo więcej roboty...i co wiąże się z tym to pewnie mechanior sobie policzy za to słono
już sam nie wiem ;/

Brt - Czw Cze 24, 2010 00:28

eee ma wszystko zdjęte jedynie musi odkręcic koła pasowe .... mó nic nie doliczał za wymianę uszczelniaczy :ok: :)
Remigiusz - Czw Cze 24, 2010 02:36

Brt napisał/a:
ee ma wszystko zdjęte jedynie musi odkręcic koła pasowe


Tylko ze śruby nie chętnie się dają tak łatwo odkrecic od tych kół :razz: Ja po blokadzie kola i pneumata po godzinie się poddałem :mrgreen:

wroblikns - Czw Cze 24, 2010 20:08

co do uszczelniaczy...zaryzykuje bez wymiany, mechanik, który już mi przy nim robił (filtry, olej itp) mówi że jego zdaniem nie ma sensu ruszać skoro silnik nie bierze oleju, miał okazje go dokładnie obejrzeć i mówi że jest suchutki, nigdzie nie cieknie, więc on by nie ruszał.

natomiast ten co będzie mi przy nim robił to powiedział że zobaczy jak rozbierze, jeśli będzie widział że są do wymiany to podjedzie do sklepu i kupi (pytałem i mają na sklepie te części więc nie ma problemu) jeśli natomiast będzie ok to nie będzie ruszał.

No cóż, ryzykuje na własną odpowiedzialność ;)

Mam już natomiast rolki i paski w domu, jutro będzie wymienione, rolki Ruville i paski Gates'a, dałem równe 500zł. Mam nadzieje że dobre części mi dali :grin:

grisza144 - Pią Cze 25, 2010 12:00

Wymien i uszczelniacze bo nowe paski moga je rozrobic-u mnie tak bylo. Ja dałem 500zeta za komplet gates. i robocizna około 380 zeta... ale juz dawno temu serwiskowi podziekowalem.

[ Dodano: Pią Cze 25, 2010 12:00 ]
Dobre Ci dali. Mam takie same w swoim...

wroblikns - Pią Cze 25, 2010 22:51

no i ja uszczelniacze też wymienie :) mechanik obadał przed wymianą że uszczelniacz wału do wymiany i powiedzial ze tak tego nie zostawi:) więc chyba nie taki beznadziejny ten majster, tylko jak pojechał po część to mu zajeli warsztat bo pilna naprawa karetki ;p jak to na pogotowiu :) wiec wymianę będę miał w poniedzialek :P
zimek-1985 - Pią Cze 25, 2010 23:29

grisza144, 380 za robociznę??
to mi mechanik kompletny rozrząd wymienił za 150zł. Fakt że bez uszczelniaczy. ale jak się pytałem o wymianę ich to powiedział że weźmie jakieś 40-50zł wiecej. Więc 380 to chyba trochę Cię naciągnął.

liroy79 - Pią Cze 17, 2011 15:03

co ile kilometrów w R420 86KM wymienia się rozrząd i czy taki komplet nadaje się do diesla 86 koni?
szoso - Pią Cze 17, 2011 15:07

a co mało jest tematów o tym? ;-)
zestaw może być