Zobacz temat - [R214Si] ZBYT TWARDE ZAWIESZENIE Prosze o porady
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si] ZBYT TWARDE ZAWIESZENIE Prosze o porady

Primo - Sro Kwi 11, 2007 14:50
Temat postu: [R214Si] ZBYT TWARDE ZAWIESZENIE Prosze o porady
Mam pytanie odnosnie zawieszenia. Podczas jazdy po poprzecznych przerwach na drodze np. takich jak na mostach (dylatacja) auto zachowuje sie jak by nie bylo zawieszenia w nim wali wszytko i trzeszczy jak cholera. Byłem na sciezce i wszytko bylo ok do wymiany były jedynie amorki i gumy na zawieszeniu tylnej osi ktore wymienilem. Co moze powodowac taki dyskomfort podczas jazdy(jakie elementy nalezalo by wymienic). Dzieki za info prymus21@go2.pl

ROVERO: Model i rocznik wpisuj w nawiasie kwadratowym

Brt - Sro Kwi 11, 2007 14:54

Taka konstrukcja zawieszenia. R200 to nie tapczan ;) i po prostu tak reaguje na krótkie poprzeczne nierówności.
Dzenson - Sro Kwi 11, 2007 15:05

Ale to fakt - jak się przejedzie przez np. tory tramwajowe prostopadle to jakby samochód chciał osie pogubić. Takie jest wrażenie.
Owsik - Sro Kwi 11, 2007 20:37

Brt napisał/a:
R200 to nie tapczan ;)


Chyba żartujesz...jest "mjentki" jak kaczuszka. Wychyla się w zakrętach jak kuter rybacki...To jedna z niewielu rzeczy wkurzających w tym aucie.

Wyprzedzając pytania - zawias mam w 100% sprawny

Brt - Sro Kwi 11, 2007 20:46

Wg. mnie wcale nie jest miękki. Miękka to jest sierra, nubira i kilka innych. A zawieszenie w R200 jest sprężyste i w opisany wyżej sposób reaguje na poprzeczne krótkie nierówności. I też bym chciał, żeby się mniej wychylał w zakrętach, ale nie był twardszy na prostej ;)
Owsik - Sro Kwi 11, 2007 20:50

Na pewno ma bardziej miękkie zawieszenie od Ibizy 1.4 '95. Ja już myślę o amorach+sprężynach z MG ZR :twisted:
Brt - Sro Kwi 11, 2007 20:55

Jechałem Ibizą i raczej bym powiedział, że była miękksza od mojego R. Tyle, że w dieslu jest inne zawieszenie niż w benzynie. Może stąd różnica w odczuciach :) Pozatym jest jeszcze kwestia założonych felg :)
Owsik - Sro Kwi 11, 2007 21:01

No tak - ja jestem na etapie intensywnego szukania jakichś 15stek, bo teraz jeżdżę jeszcze na "balonowych" 14stkach z zimówkami :/

Czym się różni zawias w dieslu od benzyny, oprócz tylnego stabilizatora ?

Brt - Sro Kwi 11, 2007 21:09

Z racji wiekszego ciężaru silnika na 100% inne sprężyny. amory są takie same, a co do przedniego stabilizatora, to nie mam pojęcia.
Valander_wwa - Sro Kwi 11, 2007 22:06

podczas podglądu bociana i mojego od spodu stablizator wyglądał na łudząco podobny, wręcz na taki sam... ktoś coś wnikilwiej w tym temacie?
Brt - Sro Kwi 11, 2007 22:13

Jedyna różnica będzie ewentualnie w średnicy stabilizatora, ale raczej będzie taki sam we wszystkich R200, tak se myślę ;)
walkie - Sro Kwi 11, 2007 22:16

Jeśli chodzi o zawieszenie, trzaski i inne efekty dźwiękowe to zapraszam do Wrocławia. Pełnia doznań gwarantowana, wystarczy tylko przejechac po kostce brukowej.
Ja jeżdze nim 10 miesięcy i od tego czasu już wszystkieplastiki chyba zaczeły trzeszczeć.
Taki urok :)

jerzu - Sro Kwi 11, 2007 23:56

Mam od niedawna Roverka dodatkowo obniżonego i utwardzonego(silverstone) i podoba mi się jaki jest... Uważacie że Rover trzeszczy? Przejedzcie się Corsa B :P To są doznania dźwiękowe :)
emes - Czw Kwi 12, 2007 00:00

Zawsze można założyć sportowy układ wydechowy i wtedy już nie słychać żadnych innych odgłosów :-)

Przyznaję, że nie ma lepszych dróg do testowania trzeszczenia niż we Wrocławiu. Jak tutaj nie trzeszczy, to nie będzie trzeszczało nigdzie.

walkie - Czw Kwi 12, 2007 08:11

O to,to dokładnie.
A kto chce mieć test najwyższej klasy to niech się spieszy bo dwie ulice, które są do tego rewelacyjne idą właśnie do remontu. Zapraszam na Krakowską lub Karmelkową :)

emes - Czw Kwi 12, 2007 10:27

walkie napisał/a:
Zapraszam na Krakowską lub Karmelkową


Tam to już testy ekstremalne :-)

walkie - Czw Kwi 12, 2007 10:31

No ja swój testuję codziennie tam. Jeszcze odcinek na AK między Bardzką a Orzechową.
piter34 - Czw Kwi 12, 2007 10:55

Brt napisał/a:
Wg. mnie wcale nie jest miękki.

Jest bardzo miękki :mrgreen:

Brt - Czw Kwi 12, 2007 11:11

piter34 napisał/a:
Jest bardzo miękki


To jak się ma do R600?? :roll:

piter34 - Czw Kwi 12, 2007 11:13

Brt napisał/a:
To jak się ma do R600?? :roll:

R600 jest podobnie miękki.
Wcześniej jeździłem Swiftem i jest dużo twardszy.

Primo - Czw Kwi 19, 2007 21:43

Nio co do Krakowskiej i nie tylko (we wrocku) to nic dodac nic ujac :) rewelka jesli chodzi o doznania w jezdzie. Zmienilem oststnio oponki na letnie Dayton d110 przesmarowalem niekture skrzypiace czesci a mianowicie zamki uszczelki i elementy platsikowe tapicerki i powiem ze wrazenia z jazdy duzo lepsze:) pozdrawiam wszytkich :)

[ Dodano: Czw Kwi 19, 2007 9:50 pm ]
Wiec czasami problem moze byc banalny ale fajnie poczytac posty uzytkownikow marki Rover. Ostatnio nawet moj Tata stwierdził ze tez kupi sobie Rovera a raczej Land Rovera :) nio zobaczymy ja sie tym bedzie smigało :)

danielp - Czw Kwi 19, 2007 21:53

a moze powiecie mi jedna rzecz mam roverka 420 tdi i czasami słysze na dołku jak jakde wolo taki brzdęk sprezyny a zadko sie to dzieje to normalny objaw czy moze cos sie kaszani ??
214_SI - Wto Kwi 24, 2007 13:24

W właśnie też mnie trochę denerwuje to wychylanie na zakrętach przy moim roverku 214si.
A tak po za tym to sie śmiga całkiem całkiem. Co prawda też mam 14-stki z zimówkami.
Ale od czerwca będą już aluski 15-stki z ładnymi oponkami goodyear.
Zastanawia mnie też ewentualna wymiana amortyzatorów by zawieszenie było dosłownie troszeczkę twardsze i nie kołysało na zakretach przy mocniejszym wciśnięciu gazu ;-)

Viniu - Wto Kwi 24, 2007 13:46

Primo napisał/a:
przesmarowalem niekture skrzypiace czesci a mianowicie zamki uszczelki i elementy platsikowe tapicerki i powiem ze wrazenia z jazdy duzo lepsze
Primo.. możesz przyblizyć sposób w jaki to zrobiłeś?? Chętnie skorzystam... chodzi mi głównie o kratki nawiewu w konsoli środkowej... brzęczą najbardziej... Ale resztę plastików tez chętnie czymś potraktuję :twisted: