Zobacz temat - [R216Si]Który czujnik temp wymienic?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216Si]Który czujnik temp wymienic?

dawmax - Pon Kwi 16, 2007 08:01
Temat postu: [R216Si]Który czujnik temp wymienic?
Stojąc w korku, nie wlacza mi sie wentylator, obroty są na poziomie 900 tzn miedzy 1000 i poprzednią kreską, wskaznik temp dziala tak, ze jak tylko wskazówka podniesie sie do 3/4 woda praktycznie gotuje sie :o . Wentylator jest OK. Probowalem mierzyc czujnik temp. wychodzący od góry, ale próba zakonczyła się tym, że teraz mam stygmaty na rekach :P P (opażenia:) wogóle strasznie ciezko dostpepny jest ten czujnik.
Moje pytanie jest takie: Który czujnik wymienić, bo nie podlega wątpliwości (mojej) iż wlasnie czujnik jest odpowiedzialny za podawanie sygnału. Widze 2 czujniki jeden od góry, i jeden od dołu w tym samym kolanku. Przy zimnym silniku po wypięciu górnego czujnika , wskazówka stała, silnik się dławił, i .....włączył sie wentylator ?? ??? Co wy na to??

domin4 - Pon Kwi 16, 2007 09:00

CZe. Z tego co wiem to musisz sprawdzić oba czujniki bo są one zależne od siebie i jak jeden nie działa to drugi też może szwankować. Co do kupna to radził bym udać się do jakiegoś szrotu polecam szrot pod Borowiną adresy znajdziesz na stronie roverków(są też na allegro). Co do wentylatora to sprawdziłbym też przewody bo czasami są poprzecierane i się robi zwarcie w wentylatorze i raz chodzi raz nie.Powodzenia nara
dawmax - Pon Kwi 16, 2007 09:19

a co z termostatem?? czy jest on w jakis sposób odpowiedzialny za prace wentylatora chlodnicy?
domin4 - Pon Kwi 16, 2007 09:35

Szczerze to nie wiem u mnie nic t termostatem się nie działo tylko czujniki wymieniłem. Aha radze uważać przy zakupie tych czujników w sklepie bo są one podobne do siebie ale nie identyczne i mają trochę bajzel w tych katalogach np. intercarsu i sprzedają jak leci dlatego ja w końcu kupiłem uzywane i jest w porządku.nara
Paul - Pon Kwi 16, 2007 09:47

dawmax napisał/a:
a co z termostatem?? czy jest on w jakis sposób odpowiedzialny za prace wentylatora chlodnicy?

Jak najbardziej tak, ale pośrednio ;) To termostat odpowiada za temperaturę płyny w silniku. Od tej temparatury zależy zadziałanie czujników --> praca wentylatora.

dawmax - Pon Kwi 16, 2007 10:00

aha czyli [PAUL] jak rozumiem, uwględniając fakt iż woda się gotuje a wentylator nie działa (obie węzownice dolna i górna mają podobną temperature) wykluczasz termostat??
Paul - Pon Kwi 16, 2007 10:11

dawmax napisał/a:
wykluczasz termostat

Tak, pod warunkiem, że przy zimnym silniku rury nie nagrzewają się jednocześnie. Wtedy to oznacza, że termostat jest zamknięty a otwiera się po nagrzaniu :)

piter34 - Pon Kwi 16, 2007 10:20

dawmax napisał/a:
Wentylator jest OK.

Jak to sprawdziłeś?

dawmax napisał/a:
Przy zimnym silniku po wypięciu górnego czujnika , wskazówka stała, silnik się dławił, i .....włączył sie wentylator ?? ??? Co wy na to??

To jest czujnik temp. przekazujący dane do kompa. To wskazania z tego czujnika decydują o włączaniu wentylatora.
Ten drugi czujnik podaje tylko dane do wskaźnika na deskę. Nie ma wpływu na pracę silnika.

domin4 napisał/a:
Z tego co wiem to musisz sprawdzić oba czujniki bo są one zależne od siebie i jak jeden nie działa to drugi też może szwankować

Czujniki działają niezależnie.

dawmax napisał/a:
a co z termostatem?? czy jest on w jakis sposób odpowiedzialny za prace wentylatora chlodnicy?

Nie. Wentylator powinien włączać się po przekroczeniu zadanej temperatury płynu chłodniczego. Jest on włączany przez ECU.

Moim zdaniem szwankuje Ci wentylator.

dawmax - Pon Kwi 16, 2007 10:39

1. Wentylator sprawdziłem, podłączając bezposrednio z aku, przewody na oko tez są ok.
2. Wydaje mi sie ze po wypięciu górnego czujnika, wskazówka nie wychylała się :/
3. Generalnie wszystko wydaje sie byc ok, moze poza spalaniem, bo przy tej samej jezdzie z 6,8 zrobiło się 8,3 ?? no i rzecz jasna wentylatorem.

Co proponujesz?? Z mierzeniem tego czujnika, moim miernikiem za 30zł to kiepska sprawa:) ciezko dojśc do tyków jednocześnie nie dotykając kolektora :P P a miernik i tak pokazuje co chce jak sie dobrze nie docisnie.

Ja bym zaryzykował ze to ten czujnik jednak, bo jak go odłączyłem to wentylator się włączył,
Czy moge ewentualnie poszukac jakis opornik 300Ohm i zmostkować kostke czujnika?? komp nie powinien chyba zwariowac ? :)) taka rezystancja odpowiada 80' wiec powienien sie wlaczac wtedy///

piter34 - Pon Kwi 16, 2007 10:46

dawmax napisał/a:
2. Wydaje mi sie ze po wypięciu górnego czujnika, wskazówka nie wychylała się :/

A tak normalnie to działa ta wskazówka?

dawmax napisał/a:
3. Generalnie wszystko wydaje sie byc ok, moze poza spalaniem, bo przy tej samej jezdzie z 6,8 zrobiło się 8,3 ?? no i rzecz jasna wentylatorem.

To z kolei wskazuje jednak na czujnik temperatury.

Zawsze jeszcze może istnieć opcja, że to ECU nie wysterowuje wentylatora...

A co do pomiaru to zerknij tutaj. Od styków czujnika do kolektora jest przecież daleko...

Masz klimatyzację?

dawmax - Pon Kwi 16, 2007 10:59

Normalnie wskazówka zawsze po kilku minutach wychyla się do prawie połowy, w dluzszym staniu w korku idzie w górę i na ok 3/4 skali wylaczam silnik :pp .....bo zaczyna sie boiling pod maską :P P

Czy daleko?? zalezy jak wielkie łapy się ma :P P

tak mam klime.

piter34 - Pon Kwi 16, 2007 11:05

dawmax napisał/a:
tak mam klime.

Czy działa Ci wentylator klimatyzacji?

U zdzicha44 nie włączał się wiatrak chłodnicy (na I biegu, a są 2 biegi), ponieważ spalił się wiatrak od klimy.

dawmax - Pon Kwi 16, 2007 11:20

klimatyzacja nie jest fabryczna, calosc dziala na 1 wentylatorze :) Chlodzi bardzo mocno, nie wiem czy są problemy przy staniu w korku na wlaczonej klimie, tego jeszcze nie zdązyłem sprawdzic :) Wygląda to tak, ze na chlodnice nalozona jest 2 chlodnica(klima) :) i na tym zabudowany jet wentylator.....
Brt - Pon Kwi 16, 2007 12:30

Podobnie jak pisze Piter, uważam, biorąc pod uwagę też wzrost spalania, że winny jest czujnik wysyłający sygnał do ECU. Ale nie wiem który to jest ;)
dawmax - Pon Kwi 16, 2007 12:43

moze optymalnie byłoby wymienić oba :))
piter34 - Pon Kwi 16, 2007 12:44

dawmax napisał/a:
moze optymalnie byłoby wymienić oba

Ale po co, skoro ten od deski działa normalnie i w dodatku nie ma prawa wpływać na działanie silnika. ;-)

Brt - Pon Kwi 16, 2007 12:45

Moze i tak, ale skoro ten od wskaźnika pokazał, ze płyn się "gotuje" to można założyć, że jest OK ;)
dawmax - Pon Kwi 16, 2007 14:14

aha, czyli to normalne ze na 3/4 wychylenia wskaznika wada sie gotuje ?? czyli kontruktorzy przyjęli jakis płyn o zarąbistych parametrach, ja mam shella i gotuje się na 3/4 skali <lol2>

Ok.... Czyli od którego zacząć czujnika, tego od góry tak?? oczywiscie przewody raz jeszcze sprawdze ( jak bedzie rozgrzany poruszam troszke :) )

piter34: usunąłem wulgaryzm z tekstu

piter34 - Pon Kwi 16, 2007 15:05

dawmax napisał/a:
aha, czyli to normalne ze na 3/4 wychylenia wskaznika wada sie gotuje ??

Nie. To wskazuje na jakieś niedomaganie w układzie chłodzenia u Ciebie w aucie.

W niektórych przypadkach przyczyną wywalania wody z układu była niedrożna chłodnica oraz uwalony korek zbiorniczka wyrównawczego.