Zobacz temat - [R214si] Alarm wariuje, centralny nie działa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214si] Alarm wariuje, centralny nie działa

casjan - Sro Kwi 18, 2007 23:55
Temat postu: [R214si] Alarm wariuje, centralny nie działa
Witam!
Mam poważny problem z odpaleniem samochodu (poważny jak dla mnie mam nadzieję...) Liczę na pomoc znających temat ludzi...

A mianowicie.
Sprawa wygląda dość dziwnie, ponieważ 2dni temu kiedy parkowałem auto w garażu i chciałem zamknąć z pilota mojego roverka coś jakby "centralny zatrzeszczał" i auto się nie zamknęło. Powiem więcej - w ogole centralny przestał działać i auto z pilota już się nie zamykało. Problem pojawił się następny kiedy próbowałem odpalić auto - po przekręceniu kluczyka w pozycję II załącza się alarm i zaczyna wyć niemiłosiernie - auto oczywiście nie odpala. Co ciekawe - zaczyna pracować tylna wycieraczka, po chwili pzrestaje i znow sie załacza. Tak jakby odcięty został dopływ prądu. Po kliku próbach opanowania sytuacji pilotem alarm cichnie (ale to raczej dlatego, ze automatycznie wyłącza się po jakimś czasie chyba no nie?). Jednak nadal słychać "pikanie" immobilaizera i auto nie odpala! W ogole zero prądów. Wprawdzie światła, szyby elektryczne, szyberdach - wszystko działa. Dla mnie dziwna sprawa! Miałem słabą baterię w pilocie - myslałem, ze moze wymienie i zsynchronizuje i będzie ok. Ale nie - ciągle to samo na nowej baterii. Dodam, ze rozładowałem pilota po wyjęciu baterii i synchronizowałem przytrzymując przycisk zamykania na pilocie. Oczywiscie wszystkie drzwi zamkniete były. ABSOLUTNE nie mam pojęcia co to :( Mam tylko jednego pilota i jeden kluczyk,, nie mam też KEY KOD, sprzedawca nie miał tych rzeczy (mam teraz czego żałować...)
Wyczytałem na forum technicznym www.roverki.pl, że:
[R200] Alarm wariuje, nie działa centralny zamek... Co się stało?

Bardzo możliwą przyczyną jest przetarcie się izolacji przewodów elektrycznych w wiązce przewodów ukrytej w gumowej osłonie po prawej stronie tylnej klapy. Powoduje to zwarcie w instalacji. Należy otworzyć klapę, zdjąć gumową osłonę i naprawić izolację.

Faktycznie, jak odbierałem auto od wymiany oleju filtrów etc. to mechanik mówił mi (prosiłem go o naprawe światła stop w spoilerze, ponieważ nie działa), ze są chyba przetarte gdzies przewody i musiałbym oddać to do wstawienia nowej wiązki przewodów. Generalnie zgadzało by się, bo wycieraczka tylnia nie wiem dlaczego zaczyna raz pracowac raz wyłacza sie i znow wyciera :I Kiedy auto działało, to jak miałem stacyjke w pozycji II i otwierałem klape tylną, to ta wycieraczka tez sie włączała :I bez sensu!

Bardzo prosze o porade jak mam uruchomić samochód jak najtańszym kosztem. Może ma ktoś schemat elektryki, okablowania mojego samochodu! Będę wielce wdzięczny!

Pozdrawiam

brt: kolor czerwony jest zarezerwowany dla administracji forum

Brt - Czw Kwi 19, 2007 09:35

Sam sobie odpowiedziałeś. Napraw tą wiązkę (przetnij gumę i zobaczysz sajgon ;) następnie połącz przewody o takich samych kolorach a najlepiej wstaw odcinki nowych przewodów z możliwie miękką izolacją) i posprawdzaj bezpieczniki i auto ruszy.
A najlepsze schematy są w RAVE a link do RAVE jest w Technicznym FAQ który już (co Ci się chwali) przeczytałeś ;)

piter34 - Czw Kwi 19, 2007 10:36

Objawy prawie identyczne jak onegdaj u mnie w R200.
Wycieraczka tylna też mi się sama włączała swego czasu jak otwierałem klapę, centralny trzeszczał i w końcu auto przestało odpalać :mrgreen:

casjan - Pią Kwi 20, 2007 11:48

Dziękówka za utwierdzenie mnie w sprawie. Naturalnie naprawa okablowania przyniosła skutek - wprawdzie jeszcze nie działa mi w tej chwili zamykanie wozu z pilota, ale moze to być też kwestia zabrudzonego pilota. Oczyszcze go i mam nadzieje ze zadziała elegancko :)