Zobacz temat - [R620] Problem z klimą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z klimą

ZBYLU - Czw Kwi 19, 2007 08:31
Temat postu: [R620] Problem z klimą
mam,problem poprzednio nigdy nie miałem autka z klimą i nie zabardzo wiem czy w mojej 600tce chodzi (nie znam sie na tym)wydaje mi się że nie ma różnicy po włączeniu klimy,nie słychac aby coś się załączało,tak samo z obrotami silnika(zero reakcji),może wie ktoś gdzie w Gdańsku jest jakiś porządny warsztat od klimatyzacji,albo jak sprawdzic czy działa (może załącza się po jakimś czasie)
Brt - Czw Kwi 19, 2007 09:25

jeśli po nacisnięciu guzika nie słyszysz zwiększenia obrotów silnika to na 99% nie działa. W RAVE jest schemat elektryki klimatyzacyjnej. Na tej podstawie posprawdzaj bezpieczniki, a jesli sa OK, to pozostaje udać siedo klimatyzacyjnych naprawiaczy i zacząc od sprawdzenia szczelności i nabicia układu. Jeśli dalej nie bedzie działać, to trzeba przekopać elektrykę.
matmario - Czw Kwi 19, 2007 20:02

Jak nie czuć różnicy w nawiewie to spróbuj jeszcze podnieść maskę włączyć klimę i dotknąć takich cieniutkich rurek które są od klimy(srebne,cienkie). Jeśli zrobią się chłodne klima działa jeśli nie to niestety jakiś mechanior.
Powiedz jeszcze Brt co może być jeśli klima się włącza i działą a obroty nie idą w góre, nic się z nimi nie dzieje?!

Brt - Pią Kwi 20, 2007 00:21

Te grube rurki mają być zimne, a te cienkie robią sięciepłe ;)
A z tymi obrotami to nie mam pojęcia. Tak jakby komp nie podnosił obrotów silnika, ale dlaczego?? :/ Dziwne, bo sygnałem klimy też steruje komp :roll:

Kozik - Pią Kwi 20, 2007 19:08

Witam
Jeśli jest nieszczelny układ i gaz uciekł z klimatyzacji to sprężarka nawet się nie włączy. Aha jeśli ktoś sprawdzałby szczelność to nie powietrzem bo później ciężko będzie wysuszyć układ. Najlepiej napełnić jakimś gazem obojętnym do sprawdzania szczelności.
Sprężarka może być ok ale jeśli nie ma gazu to nawet nie ruszy a co za tym idzie nie wzrosną obroty silnika.

uho87 - Pon Maj 14, 2007 07:03

miałem taki sam problem a okazało się, iż nie ma cieczy chłodzącej... 150 zł kosztowało uzupełnienie, odgrzybienie oraz wymiana filtra kabiny... Teraz jest juz wporzadku
sTERYD - Pon Maj 14, 2007 10:09

Brt napisał/a:
A z tymi obrotami to nie mam pojęcia. Tak jakby komp nie podnosił obrotów silnika, ale dlaczego??

może problem z krokowcem , może coś w kompie siedzi, a może poprostu w civicu to tak nie działa :???:

Brt - Pon Maj 14, 2007 10:13

sTERYD napisał/a:
może problem z krokowcem , może coś w kompie siedzi, a może poprostu w civicu to tak nie działa

To diesel, więc nei ma krokowca ;) Myśle, że trzeba zacząc od nabicia i sprawdzenia układu, a póxniej jak nie zadzioała to sie martwić ;) W R600SDi na 100% maja sie zwiększyć obroty :)

marthinez - Pon Maj 14, 2007 19:56

uho87 napisał/a:
150 zł kosztowało uzupełnienie, odgrzybienie oraz wymiana filtra kabiny...


No to Cię kolego nacieli, bo w R600 nie ma filtra kabinowego. :razz:

astrolot - Pon Maj 14, 2007 20:07

ja u siebie mialem sytuacje, ze mechanicy nie podpieli kabli do czujnika cisnienia i tez nie wlaczala sie.
UncleAllEvil - Pon Maj 14, 2007 21:04

Trzeba sprawdzić ciśnienie w układzie, jeśli jest zbyt małe to pompa się nie włączy a jeśli jest ok to może być układ odłączający klimę przy wysokich obrotach. U mnie nawalał 2 lata temu i klima się właczała/wyłączała jak chciała.
Co do obrotów to w moim Roverze nigdy nie zauważyłem, żeby wzrastały po załączeniu klimy... Samo załączenie jest słyszalne gdy auto stoi na luzie choć dźwięk trudno opisać bo jest słabo słyszalny ale zuważalny.

wer1232 - Sro Maj 16, 2007 10:40

Witam! u mnie wszystko działało bardzo ładnie do zimy! - po włączeniu klimy obroty rosły i wiało chłodem aż miło - Po zimie gdy nastało ciepło załączam klime a tu nic.. więc pojechałem do mechaników "Celbyt" w Ostrołęce, bo akurat tam byłem. Pierwsze co napełnili mi klime, ale stwierdzili też uszkodzenie wentylatora - mechanik posprawdzał coś próbówką i stwierdził że już naprawił. za te usługi zażądali 170 zł bez odgrzybiania. po wyjeździe z warsztatu klima pochodziła do wyłączenia silnika. Więc następnego dnia znów do nich pojechałem postawili samochód oglądali coś i sprawdzali. Mechanik powiedział że poprawili elektrykę i będzie działało na 100%. Teraz jest tak, że po włączeniu klimy faktycznie słychać jak się załącza ale obroty nie idą w górę i czasem klima się wyłącza i zaraz się włącza i troszeczkę wieje chłodem ale nie tak jak kiedyś. myślę że coś jeszcze jest nie tak. Wiecie może co to może być? Jechać jeszcze do nich czy może do innego zakładu?
UncleAllEvil - Sro Maj 16, 2007 15:43

Lepiej jedź do innej firmy, ci goście albo nie wiedzą co robią albo robią "na odczepnego".
Miło by było gdybyś od razu zrobił wywiad co i jak i podzielił się info na forum, każda nowa wiedza o klimie to wiedza bezcenna bo ci lodówkowi złodzieje nie wiedzą już ile brać za serwis klimy :(

mmaniek - Sro Maj 16, 2007 20:02

Cytat:
Teraz jest tak, że po włączeniu klimy faktycznie słychać jak się załącza ale obroty nie idą w górę i czasem klima się wyłącza i zaraz się włącza i troszeczkę wieje chłodem ale nie tak jak kiedyś. myślę że coś jeszcze jest nie tak. Wiecie może co to może być?


Z Twojego opisu wynika, że na 99% problem leży w wentylatorze skraplacza, lub złączu przy presostacie.
Kiedy włączasz klimatyzację, włącza się sprężarka, ciśnienie tłoczenia rośnie(cieńsza rurka przy sprężarce robi się gorąca) powinien właczyć się wentylator, jeśli się nie włączy to zabezpieczenie (presostat wys. ciśnienia) wyłącza sprężarkę.
Sprawdź:
Czy po włączeniu skraplacz (ta dodatkowa "chłodnica") i cieńsza rurka robią się ciepłe
Jeśli tak, to sprawdź czy włącza się wentylator?
Jeśli rurka i skraplacz robią się gorąca a wentylator się nie włącza- sprwdź czy dochodzi do niego napięcie przy załączonej klimie?
Jeśli tak a on się nie kręci- to jest walnięty
Jeśli nie ma napięcia to zlokalizuj presostat taki walcowy czujnik cieńszej rurce idącej ze skraplacza do filtra i spróbuj go zmostkować-zobaczysz czy wentylator ruszy.

Nie umiem chyba jaśniej tego opisać :cry:

Jeśli nie dasz sobie rady jedź z powrotem do fachmanów i niech poprawią to za co wzięli kasę

UncleAllEvil - Sro Maj 16, 2007 20:42

Wow, mmaniek, powinieneś założyć serwis klimy Rovera :)
Pozazdrościć wiedzy :)

Brt - Sro Maj 16, 2007 21:35

Racja pięknie opisane :) respect ;)
wer1232 - Sro Maj 16, 2007 21:47

mmaniek, No no :) żebym miał blisko do Ciebie odrazu bym pędził..
skraplacz czyli ta dodatkowa chłodnica znajduję się za silnikiem tak? dobrze się domyślam że to to?
Wentylator działa bo jak odczepiam kostkę od czegoś po prawej stronie przy chłodnicy i dotykam próbówką podłączoną pod minus w akumulatorze do niebiesko czerwonego przewodu to hula więc nie jest zepsuty. no ale się nie załącza przy włączonej klimie tak jak piszesz. to pewnie ten presostat tylko nie wiem gdzie go szukać. na tej rurce po prawej stronie?
Mogę jutro przesłać zdjęcia i wskażecie presostat bo mam jakieś pudełeczko podczepione pod cienką rurkę obok akumulatora. a jak odczepiam tą kostkę o której pisałem wcześniej to nic się nie zmienia. to może w tym problem? :/

drooid - Sro Maj 16, 2007 21:48

To ja się podepnę pod temat klimy. Oczywiście zero chłodzenia :(
A objawy to:
Włączam i leciutko (na grubość wskazówki może) dygają w górę obroty, zaraz potem jakby się stabilizują.
Włącza się wentylator klimy oraz wentylator chłodnicy, który normalnie nie pracuje z powodu nie za wysokiej temp. silnika.
Rurki bez zmian temperatury. Czynnik jest - pod odpowiednim ciśnieniem.
Podejrzewany był wyłącznik ciśnieniowy. Serwisant po krótkich oględzinach stwierdził, że to raczej nie czujnik ciśnienia, ale co to nie wie. Zaproponował testy na kompie, co zrobię dopiero w poniedziałek, ale czy komp ma coś wspólnego z klimatyzacją??

mmaniek - Sro Maj 16, 2007 22:02

wer1232 napisał/a:
skraplacz czyli ta dodatkowa chłodnica znajduję się za silnikiem tak?

Skraplacz jest zamontowany przed chłodnicą cieczy na wzmocnieniu czołowym-to taka druga "chłodnica".
Czy po starcie klimy ten skraplacz i rurki robią się ciepłe?

Napisz w profilu model Roverka,

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 10:06 pm ]
drooid napisał/a:
Rurki bez zmian temperatury. Czynnik jest - pod odpowiednim ciśnieniem.

Pod odpowiednim ciśnieniem tzn. że podłączał się po układ manometrami tak?
Sprężarka pracuje?
drooid napisał/a:
ale czy komp ma coś wspólnego z klimatyzacją??

Komp w samochodzie pewnie może wszystko.... :razz: ale chyba nie w tym przypadku, bo skoro ruszają wentylatory tzn że uruchamia układ. :???:
U kogo byłeś ?

wer1232 - Sro Maj 16, 2007 22:13

mam Roverka 400 2.0SDI z 99r.
Cienkie rurki i skraplacz nie robią się ciepłe, ale te grube robią się bardzo zimne.

giewu - Sro Maj 16, 2007 22:21

drooid napisał/a:
Włączam i leciutko (na grubość wskazówki może) dygają w górę obroty, zaraz potem jakby się stabilizują.
tak ma właśnie być
drooid napisał/a:
Rurki bez zmian temperatury.
tak ma nie być
drooid napisał/a:
Zaproponował testy na kompie, co zrobię dopiero w poniedziałek, ale czy komp ma coś wspólnego z klimatyzacją??
komputer prawie nie ma nic do klimy
proponuję Ci od razu udać się do Grapowa na ul. Śląską ... nie ma w Łodzi lepszego fachowca od układu klimatyzacji

mmaniek - Sro Maj 16, 2007 22:26

drooid, Doszukałem się w Rave , że klimę może odłączać czujnik temp silnika (przy np przegrzaniu) ale skoro wentylator rusza tzn, ze układ się załącza.
Co w nim siedzi można się przekonać dopiero do podłączeniu manometrów, bo tak sobie możemy gdybać dłuuuugo.....

Brt - Sro Maj 16, 2007 22:29

Cytat:
komputer nie ma nic do klimy

ZTCW to komp jednak ma "coś" do klimy ;) przez kompa przechodzą sygnały z czujnika ciśnienia o ile dobrze pamietam ;)

giewu - Sro Maj 16, 2007 22:30

Brt napisał/a:
ZTCW to komp jednak ma "coś" do klimy...
się poprawiłem :oops:
mmaniek - Sro Maj 16, 2007 22:33

wer1232 napisał/a:
Cienkie rurki i skraplacz nie robią się ciepłe, ale te grube robią się bardzo zimne.

To dosyć dziwne ale zasadniczo zmienia postać rzeczy, bo równie dobrze może wskazywać na niedobór czynnika w układzie. A wtedy walka z presostatem nie ma sensu. Pisałeś, że po zimie klima padła i była napełniana czynnikiem- rozumię że fachowcy stwierdzili jego brak lub niedobór, a dziurę znaleźli ?? ?
Chyba nie pozostaje Ci nic innego jak się tam wrócić!!!!

Na pracę układu chłodniczego ma wpływ tak wiele czynników, ze zdiagnozowanie go przez internet bez "pomacania", podłączenia manometrów jest bardzo trudne i opiera się całkowicie na domysłach.

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 10:41 pm ]
Brt napisał/a:
ZTCW to komp jednak ma "coś" do klimy ;) przez kompa przechodzą sygnały z czujnika ciśnienia o ile dobrze pamietam

Do tego jeszcze komp wyłączy klimę przy wzroście temp cieczy chłodzącej pow. 120 st C

drooid - Sro Maj 16, 2007 22:47

mmaniek napisał/a:

Pod odpowiednim ciśnieniem tzn. że podłączał się po układ manometrami tak?
Sprężarka pracuje?

Sczerze mówiąc nie widziałem co magik sprawdzał pod maską :oops:
A czy skok obrotów nie jest skutkiem załączenia sprężarki??

mmaniek - Sro Maj 16, 2007 22:58

drooid napisał/a:
A czy skok obrotów nie jest skutkiem załączenia sprężarki??

Jest, ale ni wiemy czy załącza się i zaraz wyłącza(bo np jest za mało czynnika , czy np załącza się i pracuje bez wydajności( sprężarka martwa :neutral: ) takie rzeczy można sprawdzić podłączając się pod układ.

wer1232, w twoim Roverku presostat jest wkręcony w filtr-osuszcz ( to taka "aluminiowa puszka" ) na cińszej rurce idącej od skraplacza do wnętrza czyli do parownika.

UWAGA-PRESOSTAT TO ZABEZPIECZENIE wszelkie zabawy typu mostkowanie powinny być stosowane tylko na chwilę, zeby przekonać się czy tu tkwi problem. Bez podłączenia pod układ nie wiemy czy presostat go wyłączył bo sam w sobie jest uszkodzony czy dlatego coś się dzieje złego w układzie

wer1232 - Czw Maj 17, 2007 01:16

"Fachowcy" stwierdzili że nie ma czynnika chłodzącego ale po nabiciu okazało się że to wentylator nie działał. presostat jest podłączony kostką w której jest 4 przewody tak? które mam zmostkować?
Brt - Czw Maj 17, 2007 09:39

wer1232 napisał/a:
presostat jest podłączony kostką w której jest 4 przewody tak? które mam zmostkować?

Tak to to. Schemat w łapki i do dzieła. Schemat znajdziesz w RAVE a link doRave w technicznym FAQ ;)

dawmax - Czw Maj 17, 2007 11:32

a co z wentylatorem? czy powinien wlaczac sie od razu po wcisnieciu guziczka?? ja mam w swoim [R216 '96] niefabryczną klimę i tylko 1 wentylator, który dodatkowo nie wlacza sie nawet przy wysokiej temperaturze silnika :P .....Klima mrozi i to bardzo, nie próbowałem jeszcze na postoju, ale podczas jazdy "piździ strasznie" wentylator jednak chyba sie nie wlancza :/
sTERYD - Czw Maj 17, 2007 11:57

oba powinny się włączać od razu po naciśnięciu guziczka
wer1232 - Czw Maj 17, 2007 17:56

Dziś dojrzałem się że ci "fachowcy" u których byłem złączyli tylko dwa kabelki (niebieski i siwy) i powiedzieli mi że już będzie dobrze oto zdjęcie:

a to w przybliżeniu

po rozłączeniu tego w ogóle nie mam klimy.
mmaniek tak jak pisałeś zmostkowałem przewody w kostce tak jak na zdjeciu

i wiatrak działał
wiecie co to może być?

UncleAllEvil - Czw Maj 17, 2007 18:38

Bosszz... co za partacze, nawet im się tak prostej sprawy porządnie nie chciało zrobić. Ja bym tego nawet "łączeniem" nie nazwał :(
Niestety to standard w wielu polskich warsztatach. Partacze, partacze i jeszcze raz partacze :mad:

mmaniek - Czw Maj 17, 2007 20:05

Co to k......a jest ?? ?? :roll:
Kolego po tym co pokazałeś na zdjęciu, to ja się poddaje :???:
Domyślam się że sytuacja może wyglądać następująco:
Klima nie działała ze względu na zadziałanie któregoś z zabezpieczeń, na wszelki wypadek (wg
"starej") dopier.....lili gazu " to może pójdzie. Poszła ale na chwilę bo zadziałało znów zabezpieczenie, tym może tym razem ze względu na przeładowanie czynnikiem, znaleźli jedno z zabezpieczenie i je zmostkowali ale inne ciągle jest rozłączone i komp "myśli, że klima nie działa-więc nie włącza wentylatorów.
TO JEST TYLKO TO CO MI PRZYCHODZI DO GŁOWY PO ZOBACZENIU TYCH ZDJĘĆ
Być może mylę się całkowicie, ale powinieneś zażądać zwrotu pieniędzy i przywrócenia stanu z przed tej "naprawy"

[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 8:12 pm ]
dawmax,
Wentylator powinien się włączać, jeśli ciśnienie skraplania osiągnie odpowiednią wartość.
Najprościej, to po prosty podnieś maskę, włącz klimę i na postoju powinien się włączyć od razu lub po kilkunastu sekundach, w zależności od zastosowanego rozwiązania.
Jeśli się nie włączy a klima będzie zdrowo chuchać to po jakimś czasie skraplacz zrobi się bardzo gorący i zabezpieczenie powinno odłączyć klimę.

wer1232 - Czw Maj 17, 2007 21:16

Dzięki mmaniek, pojadę do nich jeszcze i zażądam aby robili to jak należy albo jak nie umieją niech zwracają pieniądze i niech kitu nie wciskają, a sam to tego nie zrobię nawet ze schematem w ręku
mapa8 - Sob Maj 19, 2007 09:33

Witam po raz pierwszy na forum.Jeszcze nie znalazłem swojego Roverka-nadal szukam.Wracając do tematu-wczoraj znajomy oddał do naprawy klimatyzacji swojego 420D. Objawy-instalacja napełniona , kompresor nie załącza się. Fachowiec stwierdził,że cewka elektromagnesu - zero oporności.Zasugerował poszukać podobnej lub kupić nową. Cały kompresor przywiózł mi-potwierdziłem brak przejścia cewki. Zacząłem demontaż aby się dostać do cewki. Na początku odkręciłem nakrętkę na wałku sprzęgła -bez problemu. kłopotliwe za to było zdjęcie sprzęgiełka-jest sprężyste a zarazem delikatnie zrobione. Z powodu braku odpowiedniego ściągacza-na trzy śruby 6 zastosowałem same śruby wkręcając równomiernie po obwodzie. Sprzęgiełko zeszło z wałka,którego obudowa jest z aluminium. Wkrecane przeze mnie śruby /długości co najmniej 5 cm/ uszkodziły lekko wymienioną obudowę,dlatego najlepiej postarać się o odpowiedni ściągacz.Następnie należy zdjąć pierścień zabezpieczający i można zdjąć koło pasowe spręzarki-w moim przypadku musiałem wyrównać uszkodzoną obudowę .Przed zdjęciem cewki zaznacz położenie cewki. Następnie należy zdjąć kolejny większy pierścień i mam w końcu cewkę. Okazało się,że przerwany jest początek uzwojenia z masą-bardzo/ niechlujne/połączenie tym bardziej,że drut cewki jest z aluminium. Problemem jest połączenie alu z miedzią .Ja wykorzystałem podwójnydrut 0,5 mm miedż ,całość oczyściłem i skręciłem ze sobą na około 3 cm.Całość posmarowałem smarem miedziowym,a następnie całość pokryłem silikonem aby styk zabezpieczyć od drgań -oryginalnie nic takiego tam nie było.Oczywiście przy składaniu należy zwrócić szczególną uwagę aby pierścienie dokładnie weszły w swoje miejsca oraz aby nie uszkodzić łożyska koła pasowego. Oporność cewki wynosi 4omy. Producentem tej sprężarki była włoska firma.Przepraszam za styl pisowni-i ew błędy.
Brt - Sob Maj 19, 2007 13:45

Pięknie opisane. Myślę, że warto za zgodą autora wrzucić to gdzieś na stronę ;)
mmaniek - Sob Maj 19, 2007 20:28

mapa8, Bardzo przydatny opis, dobrze by było, żeby nie "przepadł" w archiwum :wink:
piter34 - Pon Maj 21, 2007 11:36

Brt napisał/a:
Pięknie opisane. Myślę, że warto za zgodą autora wrzucić to gdzieś na stronę ;)

Chętnie to zrobię, ale myślę, że przydałby się jakiś większy artykuł na temat problemów z klimą. Co robić, gdzie szukać, gdy klima się nie włącza? Jakie elementy sprawdzić, itp. (ja zrobiłem taki Q&A np. na temat wysokiego spalania).

Tutaj mamy podane rozwiązanie dotyczące jednego z elementów. Jest ich więcej

[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 11:41 am ]
mmaniek napisał/a:
mapa8, Bardzo przydatny opis, dobrze by było, żeby nie "przepadł" w archiwum :wink:

Dodałem do FAQ.

mmaniek - Wto Maj 22, 2007 21:20

Cytat:
Chętnie to zrobię, ale myślę, że przydałby się jakiś większy artykuł na temat problemów z klimą. Co robić, gdzie szukać, gdy klima się nie włącza? Jakie elementy sprawdzić, itp. (ja zrobiłem taki Q&A np. na temat wysokiego spalania).

piter34, Spróbowałem zebrać to do kupy-poszło na priv

Ant - Wto Maj 22, 2007 23:30

mmaniek napisał/a:
Cytat:
Chętnie to zrobię, ale myślę, że przydałby się jakiś większy artykuł na temat problemów z klimą. Co robić, gdzie szukać, gdy klima się nie włącza? Jakie elementy sprawdzić, itp. (ja zrobiłem taki Q&A np. na temat wysokiego spalania).

piter34, Spróbowałem zebrać to do kupy-poszło na priv

mmaniek jestem pod wrażeniem wiedzy z zakresu chłodnictwa (po krakowsku ziębnictwa :-) )
fakt to niezaprzeczalny że partaczy jest u nas dostatek więc twój artykuł byłby pomocny choćby po to aby wiedzieć co partacze robią, jeżeli będę mógł pomóc to służę trochę tego liznąłem no a poza tym mam do czynienia z chynnikami chłod. na codzień
pozdrawiam

piter34 - Sro Maj 23, 2007 10:06

mmaniek napisał/a:
piter34, Spróbowałem zebrać to do kupy-poszło na priv

Hmm. Nie dostałem nic. :roll:

mmaniek - Sro Maj 23, 2007 20:13

piter34 napisał/a:
Hmm. Nie dostałem nic. :roll:

To dziwne, teraz poszło na mail.

piter34 - Czw Maj 24, 2007 09:45

mmaniek napisał/a:
To dziwne, teraz poszło na mail.

No teraz mam. :mrgreen:

tomcy - Pią Maj 25, 2007 11:37

Witam
posiadam tez podobny problem - klima napelniona - gdy wlanczam przycisk klimy nic - a tydzien temu dzialalo :shock: - wiec chcialem to sprawdzic - na krutko podalem prad na sprzeglo kompresora - zalancza sie - na wiatraki tez zalanczaja sie - zastanawiam sie czy ta
jak na zdjeciu wer1232 - czarna puszka - to jakis przekaznik i czy to nie walnelo - zasilanie tam wychodzi ale juz nie idzie dalej na sprzeglo i wentylatory - nie wiecie gdzie mozna cos takiego dostac w kraku? jakis szrot - zebym sprawdzil czy to ta poszka czarna

mam nadzieje ze zamocno nie namieszalem

thef - Pią Maj 25, 2007 11:48

Ja tylko dodam mimochodem, bo już zdażyło mi się słyszeć dwa razy, że klima nagle przestała działać, a okazywało się po prostu, że pokrętło nawiewu zostawione było na 0 :wink:
tomcy - Pią Maj 25, 2007 12:01

Obrazek

mniemam ze to komp- jakie moga byc przyczyny ze nie podaje pradu dalej na wentylator i compresor

bo on napewno dostaje niebieski i brazowy - czerony to cewka w compresor - bialy na dole wiatraki - spinalem na krotko

teraz sie zastanawiam co mozna zrobic samemu w tej sytuacji

sTERYD - Pią Maj 25, 2007 12:15

tomcy napisał/a:
mniemam ze to komp

Nie, to zestaw przekaźników. możesz go otworzyć śmiało i zobaczyć. Jest tam bodaj 3 sztuki zwyczajnych przekaźników :smile:
tomcy napisał/a:
teraz sie zastanawiam co mozna zrobic samemu w tej sytuacji

możesz je obejrzeć i dokupić(nie powinno być problemu) i wymienić :)

tomcy - Pią Maj 25, 2007 12:19

czy otworzenie tego cos zmieni hmmm mam schemat przed oczami ale jesli jest jakies zabezpieczenie (np tak jak kolesie przez zlaczenie kabelkow obeszli - dramat) to chcialbym to zrobic tak zeby mialo rece i nogi

czy jakbym pojechal gdzies zeby odczytali bledy z kompa czy cos by to dalo?

piter34 - Pią Maj 25, 2007 12:27

tomcy napisał/a:
czy jakbym pojechal gdzies zeby odczytali bledy z kompa czy cos by to dalo?

W przypadku klimy nic to nie da.

sTERYD - Pią Maj 25, 2007 13:14

tomcy napisał/a:
czy otworzenie tego cos zmieni hmmm

zmieni to że będziesz miał przekaźniki w ręku i sobie dokupisz takie same i będzie wszystko jak bozia przykazała :)

tomcy - Pią Maj 25, 2007 16:07

wiec tak rozebralem ta puszke i sa tam 4 przekazniki wszystkie sprawne czysciutkie zalanczalem je i wszystko dziala klima i wiatraki chodza - jeden to compresor drugi to wiatraki a 2 nie wiem od czego sa - zaczelam dawac mase na przewody i dalo to efekt zalaczenia klimy - wiec brakuje mi masy - zaczelem zastanawiac sie czy to moze wlacznik - wyjalem go z ogledzin wyglada OK - ma 2 zarowki - po zalaczeniu 1 z nich sie swieci (czemu tylko 1?) dochodzi tylko jednym przewodem prad (zolto czarny) zastnawiam sie czy to cos tam sie nie przepalilo - pomyslow zaczyna mi brakowac :shock:
mmaniek - Pią Maj 25, 2007 22:30

tomcy, zacznij od sprawdzenia przycisku klimy. U mnie zawiesił się w pozycji załączonej :mad: pomogło rozłączenie, "popstrykanie" "stukanie"i podłączenie ponowne. (trochę siłowa metoda ale nie miałem zbytnio czasu na jego rozmontowanie) :mrgreen:
Potem sprawdź termostat, jest dostępny po odkręceniu schowka, lub od spodu. To takie "pudełeczko" metalowe z kapilarą, o wymiarach ok 5*3*3 cm. dochodzą dwa przewody-zmostkuj je.

sTERYD - Sob Maj 26, 2007 08:49

tomcy napisał/a:
po zalaczeniu 1 z nich sie swieci (czemu tylko 1?)

druga jest od podświetlania i zaświeca się jak zapalisz światła :cool:

zuko123456 - Sob Maj 26, 2007 11:52

Brt, co to jest RAVE?
Brt - Sob Maj 26, 2007 12:44

Przeczytaj TO i będziesz wszystko wiedział ;)
tomcy - Nie Maj 27, 2007 12:32

Wiec tak
termostat zmostkowany - klima sie nie zalancza
przycisk - po wcisnieciu (i trzymaniu przelancza na 2 inne przwody) po puszczeniu przycisku wraca do tych samych 2 (pozycja on)

dalej mam problem z przekazaniem sygnalu na przekazniki - bezpieczniki wszystkie OK

przewod ktory wchodzi do przekaznikow niebiesko-zolty (nie dochodzi do przyciku w kabinie) gdzies mi znika, sa 4 przewody sterujace 2-brazowo-pomaranczowe i fioletowy

w rave - schemat instalacji do A/C rozni sie od rzeczewistosci (sa 4 przekazniki) a rave sa tylko 3 :shock: (ze nie wspomne o przewodach) :???:

[ Dodano: Pon Maj 28, 2007 5:10 pm ]
Wiec nie wiedzac gdzie dalej szukac (ehhh) pojechalem do Allheppy na macedonska
pan w autodata - znalazl model i po wyjasnieniu wszystki z mojej strony opcji stwierdzil ze mamy jeszcze do sprawdzenia 2 miejsca (powiecmy sobie szczerze ze w rave to se mozna ...) pokazal mi schemat i jedno miejsce to czujnik temperatury na sliniku (po lewej stronie - tu wlasnie ten czujnik padl) i jeszcze czujnik na parowniku
zmostkowali mi kabel - koszt 40 zl - ehhh - no ale za niewiedze sie placi
teraz musze poszukac czujnika i sobie wymienic
klima sie zalancza po jakis 10-15s po wlaczeniu przycisku :?: wczesniej bylo inaczej - bo odrazu no nic jak wymienie czujnik to zobacze .....
aaa mam schemat wydrukowany A/C - jak cos to go zeskanuje i wrzuce

piter34 - Pon Maj 28, 2007 18:03

tomcy napisał/a:
Wiec nie wiedzac gdzie dalej szukac (ehhh) pojechalem do Allheppy na macedonska

Dodaj komentarz do usługi na stronie klubowej. Są dodani.

tomcy - Sro Maj 30, 2007 12:36

Ok juz wpisalem
jeszcze wstawiam schemat elektryczny A/C

schemat

piter34: jak to nie chce?



opis do schematu



piter34: musisz wstawić obrazek korzystając z funkcji "img", a nie "url" i podać link do pliku *.jpg

inaczej nie chce mi serwer przyjac :???:

AndrewS - Sro Maj 30, 2007 19:11

tomcy napisał/a:
pokazal mi schemat i jedno miejsce to czujnik temperatury na sliniku


czy to jest ten czujnik ??

dochodza do niego dwa niebieskie przewody
u mnie ma przerwe, jesli go zmostkuje to klima dalej nie dziala, hmmm moze za krotko czekalem
oba przewody przy sprawdzaniu niezaleznie do masy, nie maja przejscia
musze u siebie tez poszukac tego czujnika na parowniku
moj problem jest opisany blizej tu
http://www.roverki.pl/forum/viewtopic.php?t=14323

rolfik - Sro Maj 30, 2007 19:22

Witam.

Korzystając z okazji zapytam też w temacie klimy a konkretnie wiatraków.Posiadam od kilku dni roverka 620 sdi , po zakupie klima oczywiście nie działała.Podjechałem do mechaniora ,nabił klime i jest ok.Tyle że stwierdził że nie załącza się jeden z wiatraków(lewy patrząc na przód).I tu moje pytanko , jak jest u was z wiatrakami w 620,czy załączają się odrazu dwa ,czy tylko jeden a póżniej drugi?
Bo u mnie tak jak napisałem załącza się jeden (prawy)a póżniej w zalezności od temperatury włącza się drugi.I to załączenie jest dość słyszalne.

Pozdrawiam.

tomcy - Czw Maj 31, 2007 12:53

lewy jest od chlodnicy - silnika i chyba wtedy sie wlancza jak sie silnik nagrzeje
a prawy jest od klimy - przynajmniej tak z moich obserwacji wynika

UncleAllEvil - Pią Cze 01, 2007 00:06

Zgadza się, przynajmniej w naszych modelach (86KM) dokładnie tak to działa.
wer1232 - Pon Cze 04, 2007 10:22

Byłem u mechaników tam w Ostrołęce co mi robili tą klime i stwierdzili że dobrze zrobili jeden z nich ten cały szef zwalił wine na mnie że ja się grzebałem w tym i ja to tak połączyłem jak na zdjęciu wcześniej, kłóciłem się i mechanik się przyznał że on to zrobił bo musiał zmostkować żeby dać prąd na sprężarkę powiedziałem im że któryś czujnik może być nie dobry od silnika i w osuszaczu pomyśleli i stwierdzili że może i tak wycenili żeby jeszcze dać im 300 zł to oni sprawdzą bo inaczej nie umieją jak tylko wstawić nowy prostat to może będzie dobrze albo i nie. To im Bardzo ładnie podziękowałem i pojechałem do łomży do zakładu klimatyzacji. Tam stwierdzili że klime w Ostrołęce nabili tylko do połowy i że oni mogli coś uszkodzić, a tak jak zmostkowali to klima cała się rozwali jak tylko gazu zabraknie. zostawiłem samochód na cały dzień i mechanik dzwonił mówił że może być uszkodzony czujnik od temperatury silnika ale nie mógł go znaleźć nawet ze schematem który tutaj jest, obszedł to i kabelki popuszczał od tych przetwornikow w czarnej skrzyneczce do osuszacza i teraz klima dobrze działa wiatrak kręci cienkie rurki robią się ciepłe a grube zimne i mówił że jak gazu zabraknie to klima teraz się nie załączy Ale jeszcze mam zmartwienie bo obroty dalej nie rosną teraz stoją w miejscu a nie maleją jak wcześniej. Wiecie może gdzie znajduje się ten czujnik od klimy temperatury silnika w rowerku 420SDI '99. I uważajcie na ten zakład Celbyt w Ostrołęce. Gazu dobiją do połowy i mogą popsuć klime. tak jak mi
tomcy - Wto Cze 05, 2007 08:58

tak jak juz pisalem - czujnik jest po lewej stronie silnika - dojscie nachylic sie nad lewym kolem i wsadzic reke do komory silnika i od strony kabiny mozna wypiac wtyczke (niebiesko-czerwony i niebieski kabelek) (dobrze jest jak ktos przyswieci) (aa lewa to jak staniemy do samochodu od przodu otworzymy klape i lewa to tam gdzie jest zbiornik od wspomagania :grin: fotki zrobie ale ciagle mnie pogoda zaskakuje) hmmm zastanawiam sie czy ten fachowiec zrobil obejscie tylko tego czujnika czy nie poszedl po najmniejszej lini oporu - a powiedzial Ci ze jak gazu zabraknie to nic sie nie stanie - zeby Cie uspokoic - srednio wierze takim fachowcom - no czujnika nie mogl znalesc :shock: (sciemnia)
matmario - Sro Cze 06, 2007 19:59

tomcy mam pytanie kupiłeś ten czujnik a jak tak to ile dałeś? Ja mam zmostkowane na nim ale go nie wymieniałem na razie bo sporo kosztuje. |No chyba że znalazłeś jakąś ofertę cenową spoko.
tomcy - Pon Cze 11, 2007 23:53

jeszcze nie wymienilem - znalazlem w 4cars - wszystko mi sie zgadza ale oni twierdza ze to nie ten - wybieram sie w nastepna sobote na szrot moze tam sie kupi tanio :)
matmario - Czw Cze 14, 2007 15:27

A powiedzcie co jest grane, Jak klima jest wyłącżona to jest wszytko ok lekki dymek przy ostrzejszej zmianie biegów i ruszaniu spod świateł a wystarczy że klikne przycisk klimy i kopci jak spalarnia śmieci nawet na luzie idzie dym z rury a jak dodam gazu to już wogole siwo za mna i czarno jak ze Stara z węglem.
AndrewS - Czw Cze 14, 2007 16:57

hmm napewno sterownik po wlaczeniu klimy zwieksza dawke paliwa, a czego to powoduje kopcenie to nie mam pojecia
tomcy - Pią Cze 15, 2007 11:30

po wlaczeniu klimy obciaza sie silnik - (mi sie zdaje ze te kopcenie to zbyt duzo paliwa i nie spala wszystkiego)
moze pomoze podpiecie go do kompa i odczynie bledow moze to:
EGR to zawór recyrkulacji spalin - (nie wiem czy podpiecie sie do tego cos pomoze)
sprawdzenie przewodow od IC i turbiny (moze ktorys nieszczelny)
a moze sprezarka tak ciezko chodzi ze tak mocno obciaza sinik (moze jst zepsuta)

ale wydaje mi sie ze zwiazku trzeba szukac z podawaniem paliwa po wlaczeniu klimy