Zobacz temat - [R214i] Pływające obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i] Pływające obroty

pawcioo7 - Czw Kwi 19, 2007 13:30
Temat postu: [R214i] Pływające obroty
Witam! Mam Rovera 214i 97r kupiłem go 2 tygodnie temu mam mały problem z obrotami silnika czasami rosna do 2500-3000rpm potem spadaja do 1500rpm a czasami sa dobre... Zauważyłem że rosna na mocno rozgrzanym silniku!! Przeczyściłem przepustnice, kanalik od lilniczka krokowego nic nie pomogło:( Proszę o pomoc co zrobić??? Co wymienić!?

2 sprawa z tyłu mam tarcze hamulcowe czy nie bede miał problemu z wymiana i dostanie klocków????

brt: Poprawiłem temat. Zapoznaj się z Zasadami pisania tematów w dziale Usterki i porady techniczne!!!!!

Brt - Czw Kwi 19, 2007 13:34

Cytat:
2 sprawa z tyłu mam tarcze hamulcowe czy nie bede miał problemu z wymiana i dostanie klocków????


na www.tomateam.pl a także w innych sklepach bez problemu dostaniesz tarcze i klocki

pawcioo7 - Czw Kwi 19, 2007 13:45

dzieki za linka!
piter34 - Czw Kwi 19, 2007 13:46

pawcioo7 napisał/a:
Przeczyściłem przepustnice, kanalik od lilniczka krokowego nic nie pomogło:( Proszę o pomoc co zrobić??? Co wymienić!?

Czyściłeś trzpień silniczka krokowego?
Może tam jest brudno i ciężko mu się wysuwać/wsuwać?

pawcioo7 - Czw Kwi 19, 2007 13:58

Czyściłem chciałem tez psiknąć wd-40ale miałem obawy... obroty "pływają" kiedy silnik jest gorący jak jak jest zimny lub letni jest ok, miałem problem również z wyciekami płynu chłodniczego jak załozyłem nową opaskę na jednej stronie węża to zaczynał lecieć innym koncem... wlałem uszczelniacza jest OK. obawiam sie co bedzie dalej(czytałem waszeposty na ten temat)
piter34 - Czw Kwi 19, 2007 14:24

Zacytuję fragment mojego artykułu ze strony klubowej:

"Działanie silnika krokowego
Aby określić liczbę kroków ECM (Electronic Control Module = Elektroniczny moduł sterujący) intepretuje sygnały z:

1. Czujnika położenia wału korbowego (prędkość obrotowa silnika)
2. Czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym (MAP sensor)
3. Czujnika temperatury płynu chłodzącego
4. Napięcia akumulatora (stan naładowania baterii)
5. Stacyjki (czy mamy włączony zapłon)

Dzięki tym informacjom ECM może sterować silnikiem krokowym w celu kompensacji panujących aktualnie warunków."

Sprawdź co z tymi czujnikami się dzieje (zwłaszcza MAP sensor).
Sprawdziłbym też kabelki przy czujniku poł. przepustnicy oraz temperatury powietrza.

pawcioo7 - Czw Kwi 19, 2007 18:24

Dzięki! Spróbuje poszukać tych czujników choć podejrzewam ze bez diagnozy komputerowej sie nie obejdzie..:(((
shR600 - Czw Kwi 19, 2007 18:34

pytanie do pawcio007...
Czy udało Ci sie to rozwiązać? Mam podobny problem, przy nagrzanym silniku obrotu skaczą z 1000 na 1800.

pzdr

pawcioo7 - Czw Kwi 19, 2007 20:37

Niestety jeszcze nic nie zrobiłem w tym kierunku nie miałem za bardzo czasu dzis .. jeżeli uda mi sie naprawić ten problem napewno napisze na forum!!!!