Zobacz temat - [Rover 214i, 8V, 97] Rozrząd
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214i, 8V, 97] Rozrząd

DragoDraco - Wto Kwi 24, 2007 09:51
Temat postu: [Rover 214i, 8V, 97] Rozrząd
Mam pytanie dotyczące wymiany rozrządu. Czy lepiej jest zakupić części do wymiany samemu, czy też zostawić to mechanikowi, który dobierze części takie, jakie powinny pasować?
MiL999 - Wto Kwi 24, 2007 10:04

Kupujac czesci samemu mozna zawsze poszukac ich troche taniej. Jezeli w tym kompletnie sie nie lapiesz lub nie chce ci sie szukac to zostaw to mechanikowi, niech sam kupi.
7Tomi - Wto Kwi 24, 2007 10:04
Temat postu: Re: [Rover 214i, 8V, 97] Rozrząd
DragoDraco napisał/a:
Mam pytanie dotyczące wymiany rozrządu. Czy lepiej jest zakupić części do wymiany samemu, czy też zostawić to mechanikowi, który dobierze części takie, jakie powinny pasować?

najtańsze części masz tu: www.tomateam.pl

Jeśli masz pojęcie o tym co robisz to wymiana rozrządu w 8v jest banalna. Oczywiście 2 metody:
- jeśli się ma blokadę do rozrządu
- jeśli się nie ma nie ma wielkiego problemu. Koła są tak poznakowane, że ciężko sie pomylić.

DragoDraco - Wto Kwi 24, 2007 11:42

Czy dobrze rozumiem, że są jakieś dwa typy rozrządu - z blokadą i bez?
Brt - Wto Kwi 24, 2007 11:48

Nie. Po prostu rozrząd mozna wymieniać blokując przy pomocy "prętów" koła rozrządu i wał korbowy, lub wymieniać tylko na "znaki" bez blokowania. ..
7Tomi - Wto Kwi 24, 2007 17:56

Brt napisał/a:
Nie. Po prostu rozrząd mozna wymieniać blokując przy pomocy "prętów" koła rozrządu i wał korbowy, lub wymieniać tylko na "znaki" bez blokowania. ..


Tu jest o tyle łatwiej, że jest tylko jedno koło :D

DragoDraco - Sro Cze 06, 2007 10:28

Witam ponownie,
Nie będę zakładał nowego tematu, bo sprawa ciągle dotyczy rozrządu w moim roverku.
Mam dylemat, ponieważ chciałem - zgodnie z sugestiami uczestników tego forum - zrobić rozrząd u polecanego mechanika od roverków we Wrocławiu - Pana Gawina.
Okazało się, że faktycznie przesympatyczny człowiek, fachowiec - od razu widzi co w roverku jest tak albo nie tak. Jednak koszty sumaryczne części do rozrządu i robocizny są duże. Prawdopodobnie wynika to z tego, że firma, w której pracuje to jest w końcu serwis (Hyundaia). W związku z czym mają odpowiedni narzut na ceny.
Dlatego zastanawiam się nad zakupem części samemu. I faktycznie w TomaTeam wychodzi taniej - po kilkanaście, kilkadziesiąt złotych na części.
Proszę Was o pomoc, czy wymienione poniżej części są OK i czy to wszystkie wymagane.

1.
Pasek rozrządu BOSCH lub GoodYear
ilość zębów: 126,
długość (mm.): 1008,
szerokość (mm.): 23.
2.
Rolka napinająca paska rozrządu INA
średnica zewnętrzna: 55mm.,
szerokość: 32mm.
3.
Pompa wody - SKF
4.
Uszczelniacz wałka rozrządu MG ROVER
Oryginalny, tylny ("czerwony") uszczelniacz wałka rozrządu
5.
Uszczelniacz wałka rozrządu MG ROVER
Oryginalny, przedni ("czarny") uszczelniacz wałka rozrządu MG ROVER.

Od razu pytanie - czy potrzebne są 2 rodzaje uszczelniaczy - tylny i przedni?
I kolejne pytanie - jak kształtują się koszty robocizny za wymianę rozrządu?

piter34 - Sro Cze 06, 2007 10:47

DragoDraco, popraw w profilu pole "skąd"!

Cena za wymianę rozrządu u "dobrego" mechanika zaczyna się od ok. 150PLN.

Części dobre sobie dobrałeś.

7Tomi - Sro Cze 06, 2007 20:47

piter34 napisał/a:
[b]
Cena za wymianę rozrządu u "dobrego" mechanika zaczyna się od ok. 150PLN.

Toś mnie podsumował bo ja biore 60zł :( /bez pompy wody/

Brt - Sro Cze 06, 2007 20:54

Tomi są dwie opcje :D Albo jesteś "zły" mechanik :mrgreen: , albo musisz podnieść ceny ;)
7Tomi - Sro Cze 06, 2007 20:56

Brt napisał/a:
Tomi są dwie opcje :D Albo jesteś "zły" mechanik :mrgreen: , albo musisz podnieść ceny ;)

Jak narazie jeszcze żaden Roverek nie narzekał. Własciciel też :D A jak podniose ceny odstrasze Roverkowych właścicieli.

mitek_k - Sro Cze 06, 2007 20:57

DragoDraco napisał/a:
zrobić rozrząd u polecanego mechanika od roverków we Wrocławiu - Pana Gawina.


a mozna wiedziec ile kosztuje u niego wymiana (tzn ile powiedzial)

Brt - Sro Cze 06, 2007 21:01

Tomi_114 napisał/a:
A jak podniose ceny odstrasze Roverkowych właścicieli.

Myślę, że jak podniósłbyś rozsądnie cenę, to zadowoleni klienci i tak by nie uciekli od Ciebie ;)

koalaup - Czw Cze 07, 2007 09:07

Piter chyba sie zagalopowales z tego co widze to ma silnik 8V a nie 16V wiec mu nie potrzeba tylnych uszczelniaczy walka rozrzadu ( ot takie niedopatrzenie male) :razz:
piter34 - Czw Cze 07, 2007 12:26

Tomi_114 napisał/a:
Toś mnie podsumował bo ja biore 60zł :( /bez pompy wody/

W 8V, czy w 16V?
Zagalopowałem się i podałem orientacyjną cenę dla 16V, a autor wątku ma 8V.

koalaup napisał/a:
Piter chyba sie zagalopowales z tego co widze to ma silnik 8V a nie 16V wiec mu nie potrzeba tylnych uszczelniaczy walka rozrzadu ( ot takie niedopatrzenie male) :razz:

Tam (w 8V) wałek też ma dwa końce przecież i stąd 2 różne uszczelniacze.

koalaup - Czw Cze 07, 2007 12:39

Moze sie obaj zagalopowalismy bo w przypadku 8V bardziej trafnie by bylo chyba lewy i prawy uszczelniacz a w 16V przednie i tylne Ale to juz sprawa nazewnictwa i chyba stad nieporozumienia
piter34 - Czw Cze 07, 2007 12:41

koalaup napisał/a:
Moze sie obaj zagalopowalismy bo w przypadku 8V bardziej trafnie by bylo chyba lewy i prawy uszczelniacz a w 16V przednie i tylne Ale to juz sprawa nazewnictwa i chyba stad nieporozumienia

Ja myślę, że w obydwu wersjach byłoby zręczniej prawe i lewe (w zależności od kierunku kręcenia się). Nie wiem skąd wzięło się "przednie" i "tylne".

DragoDraco - Czw Cze 07, 2007 12:56

Faktycznie jest to 8V. A określenie prawy i tylny wzięło się z określeń na stronie www.tomateam. Przy czym była tam adnotacja, że pasuje to do mojego modelu roverka.
W serwisie Hyundaia usłyszałem za wymianę rozrządu 300zł. Przy czym, jak pisałem sam mechanik to bardzo sympatyczny gość i nie sądzę, żeby to było jego widzimisie, tylko ceny charakterystyczne dla serwisu.
Znalazłem dobrego mechanika, który na dzień dobry zrobi za 150-180zł. Biorąc pod uwagę tańsze ceny za części na tomateam, to już jest oszczędność 150-300zł.
W związku z dyskusją o uszczelniaczach - są do wymiany przy rozrządzie, czy nie?

piter34 - Czw Cze 07, 2007 13:04

DragoDraco napisał/a:
W związku z dyskusją o uszczelniaczach - są do wymiany przy rozrządzie, czy nie?

Ich wymiana jest wskazana (tak samo jak wymiana pompy wody). Napinacz obowiązkowo.

Co do cen, to są wg mnie bardzo wysokie. W Krakowie p. Midowicz robi rozrząd w 16V za ok. 150PLN (dla "zwykłych" klientów). W 8V pewnie bierze ok. 100PLN. Mam na myśli samą usługę.

sTERYD - Czw Cze 07, 2007 13:55

piter34 napisał/a:
15V

wow słyszałem o takim wynalazku 3 zawory na cylinder :)

piter34 - Czw Cze 07, 2007 14:03

sTERYD napisał/a:
wow słyszałem o takim wynalazku 3 zawory na cylinder :)

Śmiej się... :)
Raz koledze w technikum wmówiliśmy, że 16V na klapie oznacza inny typ instalacji elektrycznej (inne napięcie). :lol:

JaroChomicz - Pon Cze 11, 2007 08:51

Witam,
mam pytanie odnośnie rolek napinających. Są dwa rodzaje: rolka z samonapinaczem i rolka z napinaczem ręcznym. Które z nich powinienem zakupić?

zdzich44 - Pon Cze 11, 2007 09:08

Do '97 napinacz ręczny.
piter34 - Pon Cze 11, 2007 13:09

napinacz automatyczny od nr VIN 154155 w przypadku silnika 14K4FL31 lub od nr VIN 153523 w przypadku silnika 14K4FL30
PTE - Pon Cze 11, 2007 13:37

sTERYD napisał/a:
piter34 napisał/a:
15V

wow słyszałem o takim wynalazku 3 zawory na cylinder :)


Miałem taki silniczek w corolli - dwa zawory ssące, jeden wydechowy. Zacny pomysł nie komplikujący zanadto budowy głowicy :grin:

JaroChomicz - Pon Cze 11, 2007 14:39

Dzięki wiem już wszystko :)
P.S. jestem ślepy czy ułomny - gdzie jest ikona "Pomógł"?

Ant - Pon Cze 11, 2007 14:44

JaroChomicz napisał/a:
Dzięki wiem już wszystko :)
P.S. jestem ślepy czy ułomny - gdzie jest ikona "Pomógł"?

ani to ani to
po prostu widzi ją tylko ten co stworzył wątek i tylko on ma prawo kliknąć :-)