Zobacz temat - [R214] montaż tarcz hamulcowych,kilka pytań
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R214] montaż tarcz hamulcowych,kilka pytań


bartolomeo - Pon Maj 07, 2007 15:02
Temat postu: [R214] montaż tarcz hamulcowych,kilka pytań
przejrzałem na stronie www montaż tarcz ale mam kilka pytań

momenty dokręcania (w Nm):
śruby prowadnic jarzma klocków - 30,
śruby mocowania zacisku - 85,
kręty mocowania tarczy - 7.

niestety nie mam klucza dynamometrycznego i chodzi mi o siłę dokręcenia tarczy 7Nm, to chyba niezbyt mocno, czy jezeli do przykręcenia użyję śrubokręta udarowego to przesadzę?
a jeśli zdobędę klucz dynamometryczny, to jak nim przykręcić śrubę krzyżakową?

może któryś z klubowiczów z gdańska ma takowy pożyczyć?


Czy śruby mocowania tarczy należy posmarować smarem miedziowym? tak jak miejsca styku kloców z prowadnicami?

jak sprawdzić poprawność osadzenia tarczy, wyczytałem że odchylenie nie powinno przekraczać dziesiątych części milimetra, należy sie tego trzymać? czy w zakładach naprawczych też to sprawdzają?

no to chyba na razie tyle

aha mój wybór padł na ATE tarcze + klocki . Co o tym sadzicie? Czy lepiej brać komplet tego samego producenta, ze względu na dobraną twardość klocków vs tarczy i zwiazane z tym niezbyt wczesne zuzywanie sie tarczy?

piter34 - Pon Maj 07, 2007 15:36

bartolomeo napisał/a:
aha mój wybór padł na ATE tarcze + klocki . Co o tym sadzicie? Czy lepiej brać komplet tego samego producenta, ze względu na dobraną twardość klocków vs tarczy i zwiazane z tym niezbyt wczesne zuzywanie sie tarczy?

ja sobie ten zestaw w moim R200 '96 bardzo chwaliłem. ;-)

sTERYD - Pon Maj 07, 2007 15:36

bartolomeo napisał/a:
niestety nie mam klucza dynamometrycznego i chodzi mi o siłę dokręcenia tarczy 7Nm, to chyba niezbyt mocno, czy jezeli do przykręcenia użyję śrubokręta udarowego to przesadzę?

tak przesadziś dokręć do oporu zwykłym srubokrętem i będzie ok te liczby to są chyba dla amerykanów żeby śrub nie pourywali
bartolomeo napisał/a:
Czy śruby mocowania tarczy należy posmarować smarem miedziowym? tak jak miejsca styku kloców z prowadnicami?

nie nie smaruj, to lepiej wkręcić na sucho
bartolomeo napisał/a:
jak sprawdzić poprawność osadzenia tarczy, wyczytałem że odchylenie nie powinno przekraczać dziesiątych części milimetra, należy sie tego trzymać? czy w zakładach naprawczych też to sprawdzają?

najlepiej jakbys miał czujnik zegarowy, jak nie masz to możesz zrobić to prowizorycznie przystawiając do tarczy coś sztywnego zamocowanego na stałe do wahacza, jesli w jednym miejscu będzie ocierac a w innym nie to coś jest nie ok.
w warsztatach raczej nikt tego nie sprawdza, tylko nieliczni to robią, najczęściej poprostu się to skręca do kupy oczyszczając piastę i tarczę od spodu żeby nie było tam śmieci i opiłków, które moglyby zepsuć osadzenie.