Zobacz temat - [R25 1,4(103)] Pasek rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1,4(103)] Pasek rozrządu

arek484 - Pon Maj 07, 2007 18:25
Temat postu: [R25 1,4(103)] Pasek rozrządu
Witam,
Mam Roverka 25 z silnikiem 1,4 (103km) z 2000roku.
Chce kupic pasek rozrzadu z napinaczem tylko w sklepie sprzedawca sie mnie pyta czy w tym silniku jest napinacz automatyczny czy manualny.
Z gory dzieki za odpowiedz.

PHJOWI - Pon Maj 07, 2007 19:41

jeśli masz zółty korek wlewu oleju to masz napinacz automatyczy ,ale twój rocznik już chyba na prwno miał automaty
piter34 - Pon Maj 07, 2007 21:25

1. Napinacz jest automatyczny. Najlepiej zajrzyj sobie na www.tomateam.pl i tam kup odpowiednie części.
2. Popraw temat wątku! Jest niezgodny z zasadami kącika (model samochodu w nawiasach kwadratowych)

arek484 - Pon Maj 07, 2007 21:43

Dzięki za pomoc, mam żółty korek wlewu oleju czyli napewno jest napinacz automatyczny.
piter34 - Wto Maj 08, 2007 11:20

arek484 napisał/a:
mam żółty korek wlewu oleju

Generalnie rzecz biorąc to wszystkie R25 powinny mieć już żółty. ;-)

Intruz - Wto Maj 08, 2007 22:19

mój ma czarny...jedynie bagnet ma zółta "raczkę"...
piter34 - Sro Maj 09, 2007 13:08

Intruz napisał/a:
mój ma czarny

A to niespodzianka...

PTE - Sro Maj 09, 2007 13:52

piter34 napisał/a:
Intruz napisał/a:
mój ma czarny

A to niespodzianka...


Dlaczego? Pierwsze R25 miały jeszcze manualny napinacz. Pewnie Intruz załapał się na taki egzemplarz. Miemam że zmiana rodzaju napinacza i koloru korka była połączona czasowo także ze zmianą układu zapłonowego (usunięcie kopułki).

piter34 - Sro Maj 09, 2007 16:03

PTE napisał/a:
Pierwsze R25 miały jeszcze manualny napinacz.

Nie sądze, bo zmiana z manuala na automat miała miejsce za czasów R200 (podobnie jak koloru korka).

PTE napisał/a:
Miemam że zmiana rodzaju napinacza i koloru korka była połączona czasowo także ze zmianą układu zapłonowego (usunięcie kopułki).

Nie. Było "n" aut z żółtym korkiem i rozdzielaczem (R200)

PTE - Sro Maj 09, 2007 18:22

piter34 napisał/a:
Nie sądze, bo zmiana z manuala na automat miała miejsce za czasów R200 (podobnie jak koloru korka).


Co do koloru korka to nie mam pojecia. W Haynesie występuje rozróżnienie wersji benzynowych R25 z manulanym napinaczem ("early engines") i automatycznym.

piter34 napisał/a:
PTE napisał/a:
Miemam że zmiana rodzaju napinacza i koloru korka była połączona czasowo także ze zmianą układu zapłonowego (usunięcie kopułki).

Nie. Było "n" aut z żółtym korkiem i rozdzielaczem (R200)


Może i nie było to ze sobą skorelowane. Jednak podobnie jak w ww. opisanym przypadku tak i tu mam w ksiażeczce rozróżnienie na early engines with distributor oraz later engines with no distributor.

Ponadto przy danych dot. świec zapłonowych występuje rozróżnienie ze względu na nr nadwozia; inne są dla silników montowanych do numeru ...YD471564 a inne dla jednostek montowanych w autach od numeru ...YD471565. Stąd me przypuszczenie, zę wszytskie te zmiany zostały przeprowadzone w tym samym czasie no i że pewna część R25 również "załapała się" na "stare" rozwiązania z R200 :wink:

arek484 - Sro Maj 09, 2007 18:31

Wiecie może czy istnieje jeszcze jakaś inna możliwość sprawdzenia np. po nr silnika albo nadwozia czy w moim R25 jest napewno napinacz automatyczny??
sTERYD - Sro Maj 09, 2007 18:33

oczywiście
wystarczy sprawdzić w EPC według numeru VIN (nadwozia) :cool:

PTE - Sro Maj 09, 2007 18:34

arek484 napisał/a:
Wiecie może czy istnieje jeszcze jakaś inna możliwość sprawdzenia np. po nr silnika albo nadwozia czy w moim R25 jest napewno napinacz automatyczny??


Ja przed zakupem paska i napinacza ściągnąłem pokrywę rozrządu aby się upewnić - to chyba najlepsza metoda :mrgreen:

Tomi - Czw Maj 10, 2007 00:27

PTE napisał/a:
występuje rozróżnienie ze względu na nr nadwozia; inne są dla silników montowanych do numeru ...YD471564 a inne dla jednostek montowanych w autach od numeru ...YD471565. Stąd me przypuszczenie, zę wszytskie te zmiany zostały przeprowadzone w tym samym czasie no i że pewna część R25 również "załapała się" na "stare" rozwiązania z R200


Litera Y w tym numerze określa rok produkcji, a te numery to przejście z modelu R200 na R25. Różnica w świecach wynika z tego, że w R25 są inne cewki i świece platynowe... podczas gdy w R200 są jeszcze normalne (kopułka i cewka również.
PTE napisał/a:
Może i nie było to ze sobą skorelowane. Jednak podobnie jak w ww. opisanym przypadku tak i tu mam w ksiażeczce rozróżnienie na early engines with distributor oraz later engines with no distributor

W kwestii rynku brytyjskiego, miejsce ma wiele patentów i rozwiązań. Na tamtyn rynku opychało się wszystko, co zalegało w magazynach :)