Zobacz temat - [R620] Problem z odpalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Problem z odpalaniem

Pokal1 - Wto Maj 08, 2007 19:21
Temat postu: [R620] Problem z odpalaniem
Witam serdecznie. Więc sprawa wygląda tak. Mam instalacje gazową. Dzisiaj sobie spokojnie jechałem i nagle samochód mi się udusił i zgasł. Wyglądało to tak jakby zabrakło gazu, ale po weryfikacji licznika jeszcze powinienem zrobić ok 70km. Samochód do tej chwili nie chce mi zapalić. Benzyny dolałem, gaz jest, silnik kręci (nowy akumulator) ale nie chce odpalić. Miałem kiedyś dwa przypadki że samochód mi zamókł i dopiero po wyschnięciu zdołał odpalić ale terraz raczej to nie wchodzi w grę gdyż samochód bym garażowany. Prosze o propozycję co może byc tego przyczyną bo nie wiem gdzie go zacholować, czy do mechanika czy do serwisu instalacji gazowych. Aha i jeszcze powiem, że nawet po przełączeniu na benzyne dalej nie odpala. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

piter34: poprawiłem tytuł

piter34 - Sro Maj 09, 2007 12:05

1. Czy jest iskra?
2. Czy po dłuższym kręceniu świece są mokre od paliwa?

Pokal1 - Sro Maj 09, 2007 12:13

No już nie zdążyłem tego sprawdzić bo przed chwilą odwiozłem do mechanika. Czyli rozumiem, że możliwe że się zalał. Ale na hol też mi nie odpalił a wg mnie to nawet gdy zalany to powinien na hol odpalić.
maciej - Sro Maj 09, 2007 12:16

Pokal1 napisał/a:
Aha i jeszcze powiem, że nawet po przełączeniu na benzyne dalej nie odpala.

Czyli to nie problem gazu.

Sprawdź podane przez pitera punkty, a potem możesz jeszcze sprawdzić silnik krokowy przepustnicy.
Ja w tej chwili czekam na nowy silnik krokowy, bo przepustnica jest sterowana temperaturą i element temperaturoczuły się zepsuł, co czasem powoduje, że przepustnica ustawia się w pozycji do odpalania zimnego silnika w czaie, kiedy jest ciepło i silnik nie chce zapalić.

piter34 - Sro Maj 09, 2007 12:34

Cytat:
Ja w tej chwili czekam na nowy silnik krokowy, bo przepustnica jest sterowana temperaturą i element temperaturoczuły się zepsuł, co czasem powoduje, że przepustnica ustawia się w pozycji do odpalania zimnego silnika w czaie, kiedy jest ciepło i silnik nie chce zapalić.

O właśnie. Też to podejrzewałem u siebie, tyle że u mnie silnik odpala po dłuższym kręceniu...

[ Dodano: Sro Maj 09, 2007 12:34 pm ]
Pokal1 napisał/a:
Ale na hol też mi nie odpalił

Może nie było iskry...?

maciej - Sro Maj 09, 2007 14:20

piter34 napisał/a:
Pokal1 napisał/a:
Ale na hol też mi nie odpalił

Może nie było iskry...?


W przypadku problemów z silnikiem krokowym też nie zapali na holu.

[ Dodano: Sro 09 Maj, 07 14:21 ]
piter34 napisał/a:
Też to podejrzewałem u siebie, tyle że u mnie silnik odpala po dłuższym kręceniu...

U mnie odpala dopiero po dluzszej chwili odczekania.

Pokal1 - Czw Maj 10, 2007 18:54

Witam serdecznie. Mechanik powiedział mi że wszystkie części mechaniczne są wporządku. Iskry nie ma i najprawdopodobniej coś z elektryką jest nie tak. Byłem u elektryka z tym, że nie widział samochodu, ale z tego co mu powiedziałem to możliwe że wysiadł niejaki modulator (chyba dobrze zrozumiałem), który znajduje się na nadkolu. Nie potrafie wytłumaczyć jego wyglądu ale wychodzi z niego jedna kostka z pięcioma kablami. Możecie mi wytłumaczy za co odpowiedzialny jest ten modulator i czy faktycznie to może być przyczyną braku iskry. Musze poszukać gdzieś na szrotach ale poprosić o kilkugodzinną gwarancję bo mechanik nie jest pewien czy to może być tego przyczyną. Co mi radzicie zrobić i czy są jakieś inne możlwiości braku iskry?? Z góry dziękuje i pozdrawiam.
tomke - Czw Maj 10, 2007 19:19

Pokal1 napisał/a:
Witam serdecznie. Mechanik powiedział mi że wszystkie części mechaniczne są wporządku. Iskry nie ma i najprawdopodobniej coś z elektryką jest nie tak. Byłem u elektryka z tym, że nie widział samochodu, ale z tego co mu powiedziałem to możliwe że wysiadł niejaki modulator ....


Moim zdaniem zaciągnij go do elektryka. On Ci wszystko sprawdzi i będziesz wiedział za czym biegać po szrotach.
Tak wymienisz pół auta i kiszka będzie i pieniążków mniej. :lol:

Pozdro :cool:

piter34 - Pią Maj 11, 2007 11:32

Pokal1 napisał/a:
Nie potrafie wytłumaczyć jego wyglądu ale wychodzi z niego jedna kostka z pięcioma kablami. Możecie mi wytłumaczy za co odpowiedzialny jest ten modulator i czy faktycznie to może być przyczyną braku iskry.

Zupełnie nie kojarzę o co Ci chodzi.
Zaraz i tak idę do auta to zobaczę co tam jest.

[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 12:02 pm ]
Nie mam pojęcia o co może chodzić Twojemu mechanikowi i jaki to ma związek z iskrą.

krzepa_s - Pią Maj 11, 2007 22:48

pewnie mu chodziło nie o modulator ale o rezonator wtrysków
ja bym jednak przy takiej nagłej przypadłości jeśli nie ma iskry obstawiał aparat zapłonowy prawdopodobnie cewka rzadziej moduł

piter34 - Pią Maj 11, 2007 22:49

krzepa_s napisał/a:
rezonator wtrysków

Co to jest i do czego służy?

W RAVE i pod maską potrafię zlokalizować jedynie "injector resistor" i jest do tego pięcioprzewodowa wtyczka. Lokalizacja się zgadza...

krzepa_s - Pią Maj 11, 2007 22:52

dokładnie to, rezystor wtrysków o to mi chodziło:)
napisałem w pośpiechu rezonator myśląc o kilku rzeczach na raz:)
dzięki za zwrócenie uwagi

Pokal1 - Pią Maj 11, 2007 23:56

Cytat:
prawdopodobnie cewka rzadziej moduł

A czy czasem ta cewka nie znajduje się w tym module. Ztego co wiem to tak i jedynie można wymienić cały moduł ale może się myle.
piter34 napisał/a:
"injector resistor"

czy właśnie chyba to jest ten rezystor wtrysków.
Mam prośbe do Ciebie piter czy mógłbyś może zrobić fotke tego co znalazłeś i wstawić na forum jak również mam prośbe do krzepy czy mógłby wstawić fotke gdzie znajduje się ta cewka. Wstawiłbym zdjęcia o co mi dokładnie chodzi ale niestety samochód jest u mechanika. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i po cichu licze na więcej. pozdrawiam

krzepa_s - Sob Maj 12, 2007 00:49

Witam
podsyłam zdjęcie rezystora,zdjęcie akurat jest accorda,w r600 znajduje się z drugiej strony kielicha ale wygląda tak samo
zarówno moduł jak i cewka w r600 znajdują się w aparacie zapłonowym, zobacz czy jest iskra na świecy jeśli nie to 100% coś z aparatem zapłonowym.

Pokal1 - Sob Maj 12, 2007 11:27

Dobra czyli ten rezystor raczej nie jest tego przyczyną a od początku właśnie o niego mi chodziło. A możesz mi powiedzieć gdzie znajduje się ten aparat zapłonowy tylko najlepiej też za pomocą fotki oczywiście jakbyś mógł. No właśnie nie ma wogóle iskry także jeśli mówisz że na 100% jest to ten aparat to pewnie tak jest tylko musze wiedzieć jeszcze gdzie on jest.
krzepa_s - Sob Maj 12, 2007 11:33

Wystaje z boku głowicy:)
wchodzą w niego przewody od świec ,i właśnie w nim jest cewka(prawdopodobnie to ona) i cała reszta klamotów czyli moduł,palec rozdezielacza i kopułka(to czarne plastikowe)

Pokal1 - Sob Maj 12, 2007 11:35

A czy jest mozliwość wymiany samej cewki czy trzeba wymieniać cały aparat??
krzepa_s - Sob Maj 12, 2007 11:45

można wymienić samą cewkę(koszt około 100zł),ale upewnij się najpierw u elektryka że to faktycznie ona,doradzanie czegoś na odległość to strzelanie w ciemno choć wiem z doświadczenia że w 90% przypadków jak w hondzie(r600) nie ma iskry to padła cewka.
ADAM1 - Sob Maj 12, 2007 14:41

piter34 napisał/a:
O właśnie. Też to podejrzewałem u siebie, tyle że u mnie silnik odpala po dłuższym kręceniu...


Przeczysc kopulke i palec rozdzielacza. Mialem to samo, a teraz pali na "kopa". Dodam tylko, ze ta czynnosc trzeba czesto powtarzac, co 7-8 miesiecy

tomke napisał/a:
Moim zdaniem zaciągnij go do elektryka. On Ci wszystko sprawdzi i będziesz wiedział za czym biegać po szrotach.
Tak wymienisz pół auta i kiszka będzie i pieniążków mniej.


Zgadzam sie w 100%

Pokal1 napisał/a:
wysiadł niejaki modulator (chyba dobrze zrozumiałem), który znajduje się na nadkolu


To raczej nie ma nic do iskry, tylko do podawanego paliwa

Pozdrawiam

bolasek - Sro Cze 06, 2007 17:04

Witam,

Mam to samo walcze już z tym 3 ci dzień wymieniłem już plastikową pokrywę aparatu zapłonowego bo fakt grafitowy "klocek" wewnątrz był już zużyty. Ale dalej nic auto kręci ale nie odpala. Napięcie jest 12 V pomiędzy sprężyną pod kopułą aparatu a masą tylko po włączeniu stacyjki. jak kręce rozrusznikiem to silnik nie zaskakuje i oczywiście nie ma iskry. Stało mi sie to jak ruszyłem przejechałem 2 metry zgasł odpaliłem ponownie na sekunde zapalił i już więcej nie zapalił. Gdzie znajduje się ta cewka o której piszecie i jak sprawdzić czy jest dobra.

Pozdrtawiam

piter34 - Sro Cze 06, 2007 17:05

bolasek napisał/a:
Gdzie znajduje się ta cewka o której piszecie i jak sprawdzić czy jest dobra.

Znajduje się ona w aparacie zapłonowym.

bolasek - Sro Cze 06, 2007 18:03

piter34 napisał/a:
bolasek napisał/a:
Gdzie znajduje się ta cewka o której piszecie i jak sprawdzić czy jest dobra.

Znajduje się ona w aparacie zapłonowym.



tak ale które to jest bo właśnie go rozebrałem (z wielkim tródem) i jak stwierdzić, że jest uszkodzona ? Czy to ten element co ma + i - na obudowie ?

ENU - Sro Cze 06, 2007 18:05

Jezeli ten Roverek jest podobny z budowy do Hondy Civic to Ja stawiam na moduł który jest w rozdzielaczu a ma za zadanie z czytywać stany dla kompa do ustalenia kolejnosci przeskoku iskry na swiecach ,Jak to małe badziewie padnie to iskry nie bedzie
bolasek - Sro Cze 06, 2007 18:16

Wiem, że na pewno podobny jest do accord a ciężko powiedzieć czy civic miał te same silniki. Przydało by się dowiedzieć jak powinna reagować cewka żeby ją wykluczyć lub sprawdzić. Czy m jakiś opór ustalony stały czy co ? Nie wiem nie znam się za dobrze. A czy gdyby moduł siadł nie zaświeciła by się kontrolka komputera jakaś na desce ? Nie wiem pomysły mi się kończą. Pieprzona elektronika w samochodach. Po 4 miesiącach zrobił mi taką niespodziankę. Może jest na forum jakiś elektryk który zna parametry dobrze działającej cewki. Jak się to stało było czuć po chwili zapach czegoś spalonego ale delikatnie i przez chwilę. Już sam nie wiem za co się brać a nie oddam go w ręce jakiegoś kolesia co mnie skroi za podłączenie jakiegoś przewodu :) Chyba, że ktoś chętny do rozgryzienia problemu zapraszam do Poznania.

Jeszcze jedno czy warto szukać właśnie cewki od accorda czy cały aparat jest taki sam co w hondach ?

ENU - Sro Cze 06, 2007 18:28

Cewka ma 2 uzwojenia
1 jest na napiecie 12V i opornosc 2-4 omów
2 jest od wysokiego i ma opornosc 3000-5000 omów
są to usrednione parametry

bolasek - Sro Cze 06, 2007 18:36

ENU a wiesz może co można zmierzyć aby sprawdzić czy nie jest spalona i ją wykluczyć? Mam do dyspozycji multimetr. Jakąś oporność czy coś. Przykładając elektrody miernika ? Bo już wydałem 70 zł na kopułkę jak wydam następne 100 na cewkę nie będaąc pewnym a okaże się że dalej lipa to mnie szlak trafi. :)

P.S. sprzedam rovera 620 si hehe (żartowałem)


Jak sprawdzam jej opór to między elektrodami + lub - a wyjściem ( tam gdzie jest sprężynka) jest 21500 omów a między + a - nie ma w ogóle oporu i jest przejście. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może ktoś coś z tego wyqma.

sTERYD - Sro Cze 06, 2007 18:46

bolasek napisał/a:
ENU a wiesz może co można zmierzyć aby sprawdzić czy nie jest spalona i ją wykluczyć?

przecież Ci napisał piętro wyżej
Cytat:
Jak sprawdzam jej opór to między elektrodami + lub - a wyjściem ( tam gdzie jest sprężynka) jest 21500 omów a między + a - nie ma w ogóle oporu i jest przejście. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale może ktoś coś z tego wyqma.

to właśnie między + a - masz tą 12Voltową cewkę, która powinna mieć
ENU napisał/a:
opornosc 2-4 omów

skoro nie ma tam zadnej oporości to może oznaczać zwarcie między zwojami, a może też oznaczać że masz za duży zakres ustawiony na multimetrze ;)
spróbuj zmierzyć na jak najmniejszym zakresie

bolasek - Sro Cze 06, 2007 18:54

Faktycznie zakres ale ma 1,3 oma czyli nie jak wyżej
sTERYD - Sro Cze 06, 2007 18:58

bolasek napisał/a:
Faktycznie zakres ale ma 1,3 oma czyli nie jak wyżej

no to najlepiej byłoby znaleźć kogoś z takim samym silnikiem i podmienić, żeby mieć pewność, chyba że Ci w sklepie dadzą na spróbowanie i w razie w przyjmą spowrotem... :???:

bolasek - Sro Cze 06, 2007 19:36

Tak to by było dobre rozwiązanie. Więc jeśli jest jakiś życzliwy posiadacz rovera 620 si i mógłby mi pomóc to bardzo proszę. Zaznaczm tu iż autko mam na warsztacie i do ewentualnych nażędzi jest pełen dostęp.
Liso - Sro Cze 06, 2007 22:08

u mnie mechanik jak wymieniał cewkę to pokazywał mi jak iskrzy (stara - zepsuta nie iskrzyła) ale gdzie podłączył wtedy zasilacz to nie mam pojęcia.
bolasek - Sro Cze 06, 2007 22:45

sądze że na zasilanie podał i było przebicie ale czy u mnie będzie to samo to nie wiadomo. Może być trafiona a może na zewnątrz nie iskrzyć. Ale czy ktoś możę podsumować jak wymienie cewkę i bedzie dalej lipa to co to jeszcze możę być ?

Tak właśnie wygląda moja także. Widziałem tą fotkę na allegro do accorda. Właśnie myśle nad zakupem. Ale czy ona przypasuje.

ENU - Czw Cze 07, 2007 05:56

sprawdz moze jeszcze to w EPC

600(RH) >> Rover 600 Series >> Electrical and Instruments.. >> Ignition & Engine Electrics >> Ignition Components-Distributor-1800/2000/2300cc Petrol-Except Turbo


pozycja nr.6 Heatsink engine-electric control unit - Detail of Assembly

bolasek - Czw Cze 07, 2007 12:09

Ale to w RAVE bo nie bardzo rozumiem. Jak tak to musze się przyznać, że nie posiadam tego dokumentu. Jeśli by był ktoś miły i przesłał by mi to bardzo proszę admin@luftar.com.
pozdrawiam i dzięki wszystkim "pomagierom"

Brt - Czw Cze 07, 2007 12:14

Linki i do RAVE i do EPC są w Technicznym FAQ na stronie klubowej. ;) Przesłać na pocztęcieżko, bo są dość "ciężkie" (ok. 600MB)
bolasek - Czw Cze 07, 2007 12:32

ok dzieki brt już ssam :P zobacze co z tamtąd wyqmam. pozdro

[ Dodano: Pią Cze 08, 2007 2:24 pm ]
Udało się to była jednak cewka. Koszt 85 zł w Poznaniu. Jak by ktoś kiedyś potrzebował pasuje od accorda jak większość części. Sklep japamoto na ul. Dolna Wilda polecam. Dla warsztatów mają od ręki 20% rabatu.

Liso - Sob Cze 09, 2007 16:45

bolasek napisał/a:
ok dzieki brt już ssam :P zobacze co z tamtąd wyqmam. pozdro

[ Dodano: Pią Cze 08, 2007 2:24 pm ]
Udało się to była jednak cewka. Koszt 85 zł w Poznaniu. Jak by ktoś kiedyś potrzebował pasuje od accorda jak większość części. Sklep japamoto na ul. Dolna Wilda polecam. Dla warsztatów mają od ręki 20% rabatu.


I pomyśleć, że ja jakiś rok temu za podróbkę zapłaciłem 250zł :twisted: Mówią, że części drogie do roverków - a tu tak ceny lecą... ;-)

Robert620 - Sob Cze 09, 2007 17:47

Witam :)
Jestem tu nowy, ale trafiłem tu szukając odpowiedzi na dokładnie to samo pytanie :) Od wczoraj znam odpowiedź :D :D :D
Nie wiem, może ktoś o tym wspomniał w postach wyżej, ale kopułkę wymienia się razem z palcem rozdzielacza (koszt - 16pln), wydaje się to nieprawdopodobne, ale rozwiązało wszelkie moje problemy z zapłonem.
Zanim osiągnąłem sukces wymieniłem świece i kable. Kopułkę udało mi się kupić za 56pln - nową :) Wcześniej bawiłem się w usuwanie nagaru na elementach aparatu, ale stwierdzam, że szkoda zachodu - koszt cząści niewielki, a wymienić można w 3 minuty :) (ja zrobiłem to pod sklepem w którym kupiłem graty, bo nie mogłem znieść konieczności chechłania przy próbie odpalenia).
W razie czego mogę podpowiedzieć jak to szybko zrobić, ale chyba wszystko jest w RAVE - nie wiem, nie miałem okazji się jeszcze zagłębić...

Aha... Odradzam kupowanie jakichkolwiek części elektryki z odzysku. Oszczędność niewielka (jeśli w ogóle jakaś), a ciężko to nawet nazwać półśrodkiem.

giewu - Sob Cze 09, 2007 17:54

Robert620 napisał/a:
Aha... Odradzam kupowanie jakichkolwiek części elektryki z odzysku. Oszczędność niewielka (jeśli w ogóle jakaś), a ciężko to nawet nazwać półśrodkiem.

trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem ;) ... popieram zdecydowanie :mrgreen:

piter34 - Pon Cze 11, 2007 11:57

Robert620 napisał/a:
kopułkę wymienia się razem z palcem rozdzielacza (koszt - 16pln), wydaje się to nieprawdopodobne, ale rozwiązało wszelkie moje problemy z zapłonem.
Zanim osiągnąłem sukces wymieniłem świece i kable. Kopułkę udało mi się kupić za 56pln - nową

Jakiej marki to części i gdzie je dostałeś tak tanio?

bolasek - Pon Cze 11, 2007 23:02

Dodam jeszcze, że przy okazji też kopułe wymieniłem. Producent bliżej nie określony DAT czy coś takiego. W każdym bądź razie nówka zamiennik. Koszt 64 zł po rabacie 15 % dla warsztatów. Sklep MOTO-HURT ul. Milczańska Poznań. Praktycznie cały aparat zapłonowy licżac kopułka 64 zł + cewka 85 zregenmerowany za ok 150 zł dokładając jescze palec było by raptem 170 zł + własny wkład czasu. Jakieś "ciołki" całą używkę aparat za najtaniej 250 zł oferują na allegro. Jaki to ma sens. Naprawde części tak tanie, że nie ma co się bawić w używane gówno z rozbiórki. Wystarczy minimalnie pomyśleć i poszukać. Pozdrawiam. Jak by ktoś szukał sklepów w Poznaniu służe pomocą.
Liso - Pon Cze 11, 2007 23:35

piter34 napisał/a:
Jakiej marki to części i gdzie je dostałeś tak tanio?


Ja też płaciłem podobne ceny i to za jakiś japoński wyrób, jutro zobaczę bo walają sie mi jeszcze gdzieś po bagażniku. A za jakiś czas powiem co warte bo po wymianie jeździł przez kilka dni super a teraz tragedia, szarpie itp.... muszę wybadać dlaczego tak się dzieje.