Zobacz temat - [R420] Wymiana płynu chłodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Wymiana płynu chłodniczego

String - Pon Maj 14, 2007 09:10
Temat postu: [R420] Wymiana płynu chłodniczego
Z racji, że poziom w zbiorniczku wyrównawczym drastycznie mi opadł - zakupiłem płyn do chłodnic. Zastanawiam się, czy jechać do jakiegoś magika, zeby mi wymienił, czy można to zrobić samemu? Jeśli tak, to jak się do tego zabrać? Czy ma ktoś w tym temacie doświadczenia (na pewno ma :mrgreen: ) i mógłby napisać takie step-by-step co robić?, to może dzisiaj powalczyłbym z tematem - po pracy. zapewne są jakieś korki, zawory itp, gdzie tego szukać? A może lepiej do magika??

dziekuję :mrgreen:

sTERYD - Pon Maj 14, 2007 09:32

String napisał/a:
Z racji, że poziom w zbiorniczku wyrównawczym drastycznie mi opadł - zakupiłem płyn do chłodnic

może przed wymianą sprawdzisz dlaczego :???: i ewentualnie załatasz :cool:
String napisał/a:
Jeśli tak, to jak się do tego zabrać?

ostrożnie ;)
1. nagrzewasz płyn do otwarcia termostatu (gdyby byl zamknięty to zatrzyma nad sobą trochę plynu niestety :sad: )
2. ogrzewanie na max (w przeciwnym razie plyn zostanie w nagrzewnicy)
3. odkręcasz wąż przy chłodnicy na dole i ostrożnie spuszczasz płyn (jest gorący więc naprawdę ostrożnie)
4. przykręcasz wąż
5. nalewasz świeżego płynu
6. odpowietrzasz odpowietrzasz odpowietrzasz :!: :!: :!:

odnośnie ostatniego było sporo na forum więć nie będe się strzępił ;) u Ciebie ZTCP wystarczy pościskać się z wężami ;)

Brt - Pon Maj 14, 2007 09:36

sTERYD napisał/a:
Ciebie ZTCP wystarczy pościskać się z wężami

Ale buzi nie trzeba dawać :P Ściskaj sie przy odkreconym korku ;)

PS. Sotki za OT :D

String - Pon Maj 14, 2007 09:48

czyli musze jeszcze odpalić RAVE, żeby zobaczyć gdzie jest termostat :oops: :mrgreen: (no chyba że macie gdzieś pod ręką rysunek światopoglądowy - bo jestem w tej chwili w pracy i nie mam możliwości zajrzeć)
Ogrzewanie na maxa (a włączać dmuchawę?)
I oczywiście spuszczać przy wyłączonym silniku? (hehheh)
dzięki

Brt - Pon Maj 14, 2007 09:51

Dmuchawy nie włączaj, a termostat to taka czarna "puszka" pomiedzy blokiem silnika a chłodnicą, mniej więcej po środku silnika. Ale po co Ci to wiedzieć?? przecież i tak nie będziesz go wyjmował ;) Masz go tylko nagrzać, a sam się otworzy ;)
sTERYD - Pon Maj 14, 2007 09:52

Cytat:
I oczywiście spuszczać przy wyłączonym silniku?

oczwiście :smile:

String - Pon Maj 14, 2007 09:54

uuuaaaaaa!!!!! boję się ale spróbuję - jak będziecie slyszeć o śmigłowcu transporującym poparzonego z Zielonej do Siemianowić - znaczyć to będzie, że sie nie udalo hehhehhehe

Jeszcze mi powiedzcie - kiedy nalezy zatrzymać proces odpowietrzania?

sTERYD - Pon Maj 14, 2007 10:00

polecam rękawice spawalnicze przy spuszczaniu płynu :cool:
gruba skóra i długość prawie do lokcia powinny Cie trochę zabezpieczyć :)
Cytat:
Jeszcze mi powiedzcie - kiedy nalezy zatrzymać proces odpowietrzania?

hmmm...jak już będzie odpowietrzone- chyba jak bąbelki przestaną uciekać z plynu w zbiorniczku i jeszcze na wszelki wypadek chwilkę później ;)