Zobacz temat - [R420] Przeprogramowanie komputera.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R420] Przeprogramowanie komputera.


R420KOMBI - Sro Maj 16, 2007 15:59
Temat postu: [R420] Przeprogramowanie komputera.
No i znowu powraca temat nierównej pracy na wolnych obrotach.

Przypadkiem trafiłem do maniaka alternatywnych zródeł zasilania silników spalinowych.
Po podniesieniu maski w moim 420 gościu dostał palpitacji spowodowanych śmiechem.

Po pierwsze w tym aucie nie powinno byc instalacji podciśnieniowej - tylko sekwencja.

Po drugie nie zalozono registera (BRC + BLITZ) - zrobił to on (25zł razem z regulacją) i spalanie po pierwszym pomiarze spadło z 14,5 w mieście do 12,5. Ale chce jeszcze pomierzyć. Bez registera nie pracowała sonda lambda, znaczy pracowała ale tylko na bogato - teraz optymalizuje mieszankę.

Po trzecie nie mam załozonych żadnych zabezpieczeń przeciw wybuchom (cofki).Czyli jak strzeli to rozwali doszczętnie obudowe filtra powietrza i filtr.

Ogólnie gościu wyśmiał ten montaż, poprosił abym pokazał mu wszystkie papiery na tą instalację - następnie on na piśmie da mi opinię, że to co mam zamontowane, niezgodne jest z przepisami. Musze do niego podjechać ale nie mam kurna czasu, moze jutro.

Co do nierównej pracy na biegu jałowym, już chyba wiem gdzie lezy pies pogrzebany.
Okazało się, po podłączneiu do kompa, że komputer sterujący silnikiem został przeprogramowany. Robi się to wtedy gdy na gazie nie chodzi tak jak należy, wtedy przeprogramowuje sie go na bogato. To stwierdzienie byłoby bliskie z prawdą, ponieważ spalanie benzyny tez jest duże. I oczywiście na wolnych nie chodzi idealnie, bo mapy zapłonów i skład mieszanki w układnie wtryskowym są popierdzielone.
Jest masakra.

Bedę walczył z tą firmą, która zakładała gaz, spróbuję, zobaczymy.
Ja wiedziałem, że tak będzie.....

piter34 - Sro Maj 16, 2007 16:18

R420KOMBI napisał/a:
Po pierwsze w tym aucie nie powinno byc instalacji podciśnieniowej - tylko sekwencja.

Może być taka i taka, ale zalecany jest wtrysk gazu (niekoniecznie sekwencja, "maniak" użył pewnie skrótu myślowego) ze względu na kolektor z tworzywa sztucznego.
Można to tego montować II gen., ale wtedy trzeba zadbać o zabezpieczenia (na kolektor, obudowę filtru powietrza...)

R420KOMBI napisał/a:
Po drugie nie zalozono registera (BRC + BLITZ)

Tam jest coś takiego jak "attuator"
http://www.ekoalma.pl/mod...tutoriaux&did=6

R420KOMBI napisał/a:
Bez registera nie pracowała sonda lambda, znaczy pracowała ale tylko na bogato - teraz optymalizuje mieszankę.

Lambda pracuje cały czas. Po prostu bez krokowca gaz był podawany nieco "na pałę". Teraz odczyt z lambdy powoduje przymykanie/otwieranie krokowca.

R420KOMBI napisał/a:
spalanie po pierwszym pomiarze spadło z 14,5 w mieście do 12,5

Gratulacje. ;-)

R420KOMBI napisał/a:
Okazało się, po podłączneiu do kompa

Po podłączeniu do jakiego kompa?

R420KOMBI napisał/a:
że komputer sterujący silnikiem został przeprogramowany

Szczerze wątpie. ;-)

R420KOMBI napisał/a:
Robi się to wtedy gdy na gazie nie chodzi tak jak należy, wtedy przeprogramowuje sie go na bogato. To stwierdzienie byłoby bliskie z prawdą, ponieważ spalanie benzyny tez jest duże. I oczywiście na wolnych nie chodzi idealnie, bo mapy zapłonów i skład mieszanki w układnie wtryskowym są popierdzielone.

Moim zdaniem są popierdzielone, gdyż gazmani ustawili złą emulację sondy lambda. Wtedy (gdy odbiera podczas pracy na LPG zły sygnał z sondy L) komp benzynowy adaptuje sobie odpowiednio mapy wtrysku. U Ciebie poszedł w dłuższe czasy wtrysków.

R420KOMBI napisał/a:
Bedę walczył z tą firmą, która zakładała gaz, spróbuję, zobaczymy.

Czekamy na relację. ;-)

AndrewS - Sro Maj 16, 2007 16:22

R420KOMBI napisał/a:
Po pierwsze w tym aucie nie powinno byc instalacji podciśnieniowej - tylko sekwencja.


taaaaa i to najlepiej zakladana u niego, jesli dobrze jest zalozona instalacja podcisnieniowa to po prostu bedzie dobrze dzialac,
nie wiem tez czy w 2.0 da sie cos przeprogramowac w kompie
co do reszty byc moze gosc ma racje i faktycznie sie na tym zna, ale jakos z rezerwa podchodze do ludzi ktorzy krytykuja wszystkie inne warsztaty, poprostu powinien powiedziec co jest zle i to zrobic

piter34 - Sro Maj 16, 2007 16:33

AndrewS napisał/a:
nie wiem tez czy w 2.0 da sie cos przeprogramowac w kompie

Tam jest tak samo MEMS, a zatem możliwości "programowania" takie same (żadne).
Można ewentualnie wczytać jakiś oryginalny soft.

R420KOMBI - Sro Maj 16, 2007 17:36

Czyli niemożliwe jest aby komputer został przeprogramowany?

Co radzicie bo juz zgłupiałem, w pierwszej chwili byłem za "specem", po tym jak piter napisał, że komputera raczej nie mogli przeprogramować i do tego ten register wychodzi, że był niepotrzebny bo był attuator - ale pali mniej, jestem skołowany...

Czyli podjechać i poprosić aby popracowali nad ustawieniem emulacji sondy lambda?
Czy jest sansa ze przez to również na benzynie bedzie pracował lepiej, bo zaczyna coraz gorzej chodzic na zimnym, chodzi jak czołg, jakby tylko na dwa garnki palił, jak zacznie nabierac temperaturki to jest lepiej tylko występuje lekko nierówna praca na biegu jalowym. Na gazie tylko trzesie sie na wolnych.

[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 5:43 pm ]
piter34 napisał/a:
Po podłączeniu do jakiego kompa?


taki w czarnej obudowie same diody migające....:)

piter34 - Sro Maj 16, 2007 17:44

R420KOMBI napisał/a:
Czyli niemożliwe jest aby komputer został przeprogramowany?

Wg mojej wiedzy nie można tego "programować" jako tako.
Można tylko wgrać gotowy pełny program np. od 2.0 serii T.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: "do jakiego kompa był podłączany Twój samochód"
Podłączana była instalacja gazowa, czy ten spec wpinał się w fabryczne złącze diagnostyczne?

Co pokazuje sonda lambda podczas pracy na gazie/benzynie?

R420KOMBI - Sro Maj 16, 2007 17:48

piter34 napisał/a:
R420KOMBI napisał/a:
Czyli niemożliwe jest aby komputer został przeprogramowany?

Wg mojej wiedzy nie można tego "programować" jako tako.
Można tylko wgrać gotowy pełny program np. od 2.0 serii T.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie: "do jakiego kompa był podłączany Twój samochód"
Podłączana była instalacja gazowa, czy ten spec wpinał się w fabryczne złącze diagnostyczne?

Co pokazuje sonda lambda podczas pracy na gazie/benzynie?


"Komputer" taki w czarnej obudowie z migającymi diodami.
Nie wiem w co się podłaczył, ale sprawdzał zarówno na gazie jak i na benzynie. Raczej wpinał się w IG.

Co pokazuje sonda? Nie wiem, nie znam się - diody migają od zielonych poprzez pomarańczowe do czerwonych i tak na zmiane od czerwonych .......do zielonych.
Mówił ze teraz sonda reguluje skład mieszanki od ubogiej do bogatej, pracuje sobie. :)

piter34 - Sro Maj 16, 2007 17:56

R420KOMBI napisał/a:
Nie wiem w co się podłaczył, ale sprawdzał zarówno na gazie jak i na benzynie. Raczej wpinał się w IG.

Wpinał się pewnie do BRC Blitza takim specjalnym testerem.
Tutaj na samym dole można sobie zobaczyć szkic.

R420KOMBI napisał/a:
Co pokazuje sonda? Nie wiem, nie znam się - diody migają od zielonych poprzez pomarańczowe do czerwonych i tak na zmiane od czerwonych .......do zielonych.

Czyli jest wszystko OK.

R420KOMBI napisał/a:
Mówił ze teraz sonda reguluje skład mieszanki od ubogiej do bogatej, pracuje sobie. :)

Sonda jest elementem pomiarowym, a nie regulującym cokolwiek. Sonda podaje tylko wyniki pomiaru do centralki gazu, a ta steruje attuatorem.

Co pokazuje lambda (napięcie) jak silnik jest nagrzany i pracuje na benzynie?

R420KOMBI - Sro Maj 16, 2007 18:26

piter34 napisał/a:
Co pokazuje lambda (napięcie) jak silnik jest nagrzany i pracuje na benzynie?


Nie wiem, a co powinna pokazywać?

piter34 - Sro Maj 16, 2007 20:57

R420KOMBI napisał/a:
Nie wiem

No to się dowiedz. :mrgreen:

R420KOMBI napisał/a:
a co powinna pokazywać?

Klik

A tak poza tym, to rozumiem, że po machinacjach tego speca na gazie silnik pracuje już ładnie?

R420KOMBI - Czw Maj 17, 2007 08:23

piter34 napisał/a:

A tak poza tym, to rozumiem, że po machinacjach tego speca na gazie silnik pracuje już ładnie?



No co Ty, spec powiedział ze tak juz bedzie chodził..................:(

piter34 - Czw Maj 17, 2007 11:20

R420KOMBI napisał/a:
No co Ty, spec powiedział ze tak juz bedzie chodził..................:(

Tzn. te jego zabiegi nic nie zmieniły...?

Ty byłeś u mechanika jakiegoś w ogóle z tym autkiem i pokazywałeś pracę silnika?

R420KOMBI - Czw Maj 17, 2007 12:26

Te jego zabiegi zmieniły to, że zamiast spalania 14,5 jest 12,5 - ale robiłem na razie tylko jeden pomiar.

No tak, byłem w sumie w dwóch warsztatach, nikt nie wie co jest grane.
Dziś rano byłem na regulacji w warsztacie, który montował gaz - jest troche lepiej, ale nierówna praca nie znikneła. Na pytanie czy da się to wyeliminować do końca - dostałem odpowiedź, że nie. A dlaczego - nie wiedzą dlaczego.

Dziś jadę jeszcze do "speca" na analizator spalin, może poradzisz na co mam zwrócić uwagę?

P.S. Zrobiłem juz 4tys km od kupna.

piter34 - Czw Maj 17, 2007 12:27

R420KOMBI napisał/a:
Dziś jadę jeszcze do "speca" na analizator spalin, może poradzisz na co mam zwrócić uwagę?

Na odczyty. ;-)

Zapisz sobie na kartce (dla wolnych obrotów i podwyższonych) albo poproś o wydruk.

R420KOMBI - Pią Maj 18, 2007 20:28

OK, podaję wyniki z analizatora spalin.
Wynik wstępny:
MOTORSCAN ANALIZATOR EUROGAS 8020
LPG:
CO 4,64%
CO2 9,42%
HC 2835 ppm
O2 1,93%
LAMBDA 0,812
CO kor. 4,95%

Benzyna:
Bieg jałowy:

CO 2,27%
CO2 13,74%
HC 105ppm
O2 0,54%
LAMBDA 0,955
CO kor. 2,27%

przy 3000obr/min

CO 1,37%
CO2 13,45%
HC 330ppm
O2 1,55%
LAMBDA 1,014
CO kor. 1,38%

Wnioski "speca": Nie można zbić HC ponieważ jest uszkodzona uszczelka pod głowicą albo są już wypalone gniazda zaworowe.
Twierdzi również, że poprzez niepoprawną emulację sondy lambda występuje zarówna na gazie jak i na benzynie nierówna praca.
Powiedział, że nie da się tego poprawić, powinna być sekwencja.
Zapłaciłem 25zł i pojechałem.

piter34 - Sob Maj 19, 2007 14:16

R420KOMBI napisał/a:
LAMBDA 0,812

Na gazie masz złą mieszankę. Gaz jest źle wyregulowany.

Cytat:
HC 2835 ppm

Normalnie kosmos :shock:

R420KOMBI napisał/a:
Nie można zbić HC ponieważ jest uszkodzona uszczelka pod głowicą albo są już wypalone gniazda zaworowe.

A katalizator w jakim stanie?

Cytat:
Twierdzi również, że poprzez niepoprawną emulację sondy lambda występuje zarówna na gazie jak i na benzynie nierówna praca.

Ja Ci wspominałem o tej emulacji wcześniej...

R420KOMBI napisał/a:
Powiedział, że nie da się tego poprawić, powinna być sekwencja.

Pierdoły gada. :mrgreen:

[ Dodano: Sob Maj 19, 2007 2:17 pm ]
Skład mieszanki na benzynie jest OK... To z kolei raczej wyklucza ustawienie złej emulacji.