Zobacz temat - [220 coupe turbo] plyn do wspomagania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [220 coupe turbo] plyn do wspomagania


dobryziom - Czw Maj 17, 2007 00:13
Temat postu: [220 coupe turbo] plyn do wspomagania
Niby ten temat przewalal sie juz nie jeden raz ale nie znalazlem wreszcie wiazacej odpowiedzi albo tak albo nie ?? ?? jaki jest wreszcie plyn do wspomagania dexron II D czy III ?? ?
sTERYD - Czw Maj 17, 2007 00:26

sprawdź na zbiorniczku pod tą okrągłą czarną tarczką, założoną wokół korka, u mnie jest tam napisane.
Najprawdopodobniej jednak DII :cool:

dobryziom - Czw Maj 17, 2007 21:45

byla karteczka jest Dextron II a teraz zagadka ile kupic plynu do pelnej wymiany???


ps. odrazu tez zapytam jaka ilosc plynu hamulcowego???

sTERYD - Pią Maj 18, 2007 00:52

dobryziom napisał/a:
a teraz zagadka ile kupic plynu do pelnej wymiany???

ja kupiłem litr bo w mniejszych butelkach nie było ;) , nie pamiętam dokładnie ile wchodzi do pustego układu, bo sam wymieniałem tylko ze zbiorniczka kilkakrotnie (i jescze pewnie parę razy wymienię aż mi się ten litr skończy ;) )

napewno ta informacja jest w instrukcji, ale teraz nie mam pod ręką :(

dobryziom napisał/a:
ps. odrazu tez zapytam jaka ilosc plynu hamulcowego???

jeśli masz bez ABS to pół litra powinno wystarczyć, jesli masz ABS to może zabraknąć, ale litr to jeszcze Ci zostanie na przyszłość ;)

dobryziom - Pią Maj 18, 2007 11:51

mam jeszcze jedna bardzo wazna sprawe ktora stwarza duzo niezgodnosci wyczytalem na stronkach ze do skrzynki lac texaco mtf94 a na stronie texaco po wybraniu roverka 220 coupe turbo wyskakuje 2,3 Geartex EP-B 80W Multigear 80W-90 i co teraz???? mtf94 pasuje wedlug ich katalogu np. do Rover 825 V6-24V (96 ->). pomocy:(
sTERYD - Pią Maj 18, 2007 12:19

napewno jakbyś wlał mtfa to byś nie żałował, a co do tych gęstych to niech się może wypowie ktoś kto jeździ tomcatem , bo szczerze mówiąc nawet nie wiem dokładnie jaka tam skrzynia siedzi :(
piter34 - Pią Maj 18, 2007 12:29

Lej MTF94
dobryziom - Pią Maj 18, 2007 12:48

no wlasnie nie jestem tego taki pewnie bo na angielskich stronkach wyczytalem:
Rover 220 turbo models. Use BV 75w/80w. mysle ze jednak ma to duze znaczenie:/ a juz na tym ze w aso powiedzieli cos to jzu sie nie raz przejechalem:/ ehh

piter34 - Pią Maj 18, 2007 12:56

W biuletynie serwisowym nr 0017 z dnia 24.09.97 ROVER wyraźnie napisał, aby lać od tej pory MTFa.
Zmiana ta dotyczyła również m.in. 620 turbo.

dobryziom - Pią Maj 18, 2007 12:58

co znaczy zeby lat od tej pory mtf 94 a co sie zmienilo???
Paul - Pią Maj 18, 2007 12:59

dobryziom napisał/a:
a juz na tym ze w aso powiedzieli cos to jzu sie nie raz przejechalem:/ ehh

Olej ASO, słuchaj Pitera :D

dobryziom - Pią Maj 18, 2007 13:02

niestety ASO nie ufam bo za kazdym razem jak mi cos polecaja to mam pozniej same klopoty jak nie kable to olej jak nie olej to swiece:/ teoretycznie podany prze texaco na stronie olej powinien byc lepszy do tej skrzyni bo narazona jest na dzue obciazenia a mtf94 to raczej standardowy olej...
piter34 - Pią Maj 18, 2007 13:05

dobryziom napisał/a:
co znaczy zeby lat od tej pory mtf 94

Znaczy to tyle, że każdy nowy ROVER miał już zalanego MTFa, a w ASO na wymianach oleju też lano MTFa.

dobryziom napisał/a:
a co sie zmienilo???

Zmiana była podyktowana chęcią wydłużenia żywotności skrzyni i jej elementów.

dobryziom - Pią Maj 18, 2007 13:23

Przeczytalem dokladnie opisy obudu olejów mtf94 wydłużenia żywotności skrzyni i jej elementów ma bardzo dobre parametry mozna go stosowac do praktycznie wszystkich modeli rovera oraz jest wydluzone jego dzialanie nie tzreba tak czesto wymieniac reasumojac dobry uniwerslany olej :) jak go wleje napewno nie zaszkodzi ale czytajac opis do drugiego oleju doszedlem do wniosku ze chyba do roverka turbo bedzie bardziej odpowiedni , przystosowany do przenoszenia wysokich obciążeń najbardziej mnie to przekonuje plus dobra praca w wysokich temperaturach.:)
piter34 - Pią Maj 18, 2007 13:42

dobryziom napisał/a:
Przeczytalem dokladnie opisy obudu olejów mtf94 wydłużenia żywotności skrzyni i jej elementów ma bardzo dobre parametry mozna go stosowac do praktycznie wszystkich modeli rovera oraz jest wydluzone jego dzialanie nie tzreba tak czesto wymieniac reasumojac dobry uniwerslany olej :) jak go wleje napewno nie zaszkodzi ale czytajac opis do drugiego oleju doszedlem do wniosku ze chyba do roverka turbo bedzie bardziej odpowiedni , przystosowany do przenoszenia wysokich obciążeń najbardziej mnie to przekonuje plus dobra praca w wysokich temperaturach.:)

Czy możesz używać przecinków i kropek...? Ciężko się czyta taki słowotok :-(
Co do oleju... Rób jak chcesz. Wiesz co zaleca ROVER i znasz bełkot marketingowy ze stronki TEXACO ;-)

dobryziom - Pią Maj 18, 2007 13:55

no wiem wiem ale chyba wezme jednak ten o lepszych parametrach:) ale nie sadze zeby to byl marketingowy belkot:) bo niby po co... raczej marketing robi ASO i serwisy ktore zawsze doradza ci drozsze niekoniecznie lepsze:)
piter34 - Pią Maj 18, 2007 14:35

dobryziom napisał/a:
ale nie sadze zeby to byl marketingowy belkot:) bo niby po co.

Aby sprzedać produkt.

dobryziom - Pią Maj 18, 2007 15:11

ale to produkt tej samej firmy wiec nie ma takiej potrzeby:p
piter34 - Pią Maj 18, 2007 15:13

dobryziom napisał/a:
ale to produkt tej samej firmy wiec nie ma takiej potrzeby:p

Potrzeba jest zawsze. Produkt musi się sprzedać. Po to został wprowadzony na rynek.
Żaden producent nie chce mieć leżaków w magazynach.

dobryziom - Pią Maj 18, 2007 15:14

tez prawda:) ale jak widac kazdy znajdzie swoich zwolennikow:) zaryzykuje i zaleje zobaczymy co z tego wyjdzie i zdam relacje:)
Przemek_Docent - Pią Maj 18, 2007 15:40

Zalej i opisz spostrzeżenia :) Jestem ciekaw, jak skrzynka będzie na tym biegać.
Brt - Pią Maj 18, 2007 22:24

Reasumując:
1. Lepsze jest wrogiem dobrego.
2. To wolny kraj
:)
Chętnie poczytam o wrażeniach po zalaniu tym lepszym olejem. ;)