Zobacz temat - MEGA TUNING ROBIC??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - MEGA TUNING ROBIC??

Arczi234 - Sob Maj 19, 2007 23:16
Temat postu: MEGA TUNING ROBIC??
Witam wszystkich Roverzystow:)
Mam pytanie moze ktos sie wypowie.
Mam rovera 200 z 98r. i mam 20tys. zl
Mysle cos nad nowym autem badz tuningiem tego.
Mysle nad:
1. Program (chip)
2. Dolot +stozek
3.Układ wydechowy z nierdzewki z 1 przelotowym tlumikiem MgMotorsport.pl
4..Gleba-amory koni żólte + eibachy -30mm
5.Tłumik koncowy Apexi n1
6.Ciemne szybki
7.Felgi+opony (NEW)
8. I tu was zaskocze. Z racji tego ze nawet 1.4 75Km Pali duzo mysle o
LPG sekwencja
9. Moze hamulce jeszcze
10. I jakies male Car Audio
12.Zmiany kosmetyczne typu-wyrzucenie chromow,wstawienie alu ramek na zegary, i może biale tarcze zegarow.
Jakie macie propozycje na tuning wnetrze oraz karoserii
13. Dobre zabezpieczenie (odciecie zaplonu itp)
Co myslicie o takim planie ?? ????
Wszelkie uwagi mile widziane:))
Ciekaw jestem ile KM moze dodac dobry program... Pozdrawiam

Owsik - Sob Maj 19, 2007 23:40

Arczi234 napisał/a:
I tu was zaskocze. Z racji tego ze nawet 1.4 75Km Pali duzo mysle o
LPG sekwencja


Dużo pali ? Dziwne, mój jakoś nie.

Moim zdaniem "z gówna bata nie ukręcisz" i nie ma co kombinować z tuningiem 1.4, tylko sprzedać i kupić np 200Vi albo 220T i dopiero zacząć się bawić w tuning, albo w ogóle przeskoczyć na inną markę.

Arczi234 napisał/a:
Ciekaw jestem ile KM moze dodac dobry program...

Cudów bym się spodziewał. Dobry program z dolotem i wydechem ~5 KM.


Za jakieś 30k zł możesz zrobić tuning silnika dwukrotnie zwiększający moc :

dolot,wydech, wałki, obróbka głowicy, kute tłoki, zwiekszona kompresja, kute korby, wzmocniony wał, popychacze, talerzyki sprezyny zaworowe, duze zawory, 4 przepustnce, inny kolektor dolotowy, inny kolektor wydechowy, stand-alone, inny uklad wtryskowy itp

aha...i auto wtedy jeździ od 6 do 8 tys rpm :twisted:

eszet - Nie Maj 20, 2007 00:09

Arczi234 napisał/a:
Witam wszystkich Roverzystow:)
Mam pytanie moze ktos sie wypowie.
Mam rovera 200 z 98r. i mam 20tys. zl

]
He he,tzw "mocne wejście"...... witaj.

HaDeSsS - Nie Maj 20, 2007 00:13

jak dla mnie poroniony pomysl :| pierwsze co to swap na mocna jednostke i wtedy ulepszac ja, po drugie BRAK lpg, ale tuning albo gaz ;) chyba ze chcesz kase w bloto wydac. Tuning auta nie wiaze sie tylko z 1 krotnym zakupem, trzeba dbac bardziej zeby jezdzilo bez klopotow :)

a tak szczerze to bedac w Twojej sytuacji, sprzedaje R200 i kupuje MG Zr 160 :D tylko musi Cie byc stac na jazde i daleko z lpg od auta !!

UncleAllEvil - Nie Maj 20, 2007 00:41

Generalnie popieram owsika, z 1,4 w ten sposób rakiety nie zrobisz a już na pewno nie głupotami typu power box, wydech i filtr powietrza. W ten sposób zyskał byś KM głównie w wyobraźni...
Jeśli nie chcesz zmieniać auta to najlepiej zainwestuj w turbo (może e-turbo?) + odpowiedni wydech. Uzyskasz w ten sposób wznaczny wzrost mocy i momentu.

Owsik - Nie Maj 20, 2007 01:14

Uturbianie takiego 1.4...nonsens...to już predzej swap na 2.0T - ale dla mnie to dalej rzeźba w ciepłej kupie...
sliwka - Nie Maj 20, 2007 01:16

Cytat:
8. I tu was zaskocze. Z racji tego ze nawet 1.4 75Km Pali duzo mysle o
LPG sekwencja

brzmi trochę jak prowokacja :razz:

w takim razie radze kupić auto wrogiej marki z silnikiem 1,9tdi bo ma duuży potencjał i jest ekonomiczny :twisted: szkoda ze nie jest Roverem ale nie mozna miec wszystkiego :mrgreen:

UncleAllEvil - Nie Maj 20, 2007 01:24

Masz na myśli auta z VAG? Moc może mają, potencjał też ale jak na diesle to ekonomię mają bardzo średnią, w tej materii z żadnym dieslem w Roverach nie mogą się równać.
sliwka - Nie Maj 20, 2007 01:49

UncleAllEvil napisał/a:
Masz na myśli auta z VAG?

tak, właśnie
UncleAllEvil napisał/a:
Moc może mają, potencjał też ale jak na diesle to ekonomię mają bardzo średnią, w tej materii z żadnym dieslem w Roverach nie mogą się równać.

nie podejmę się obrony silnika VAG na forum Rovera :lol: powiem tylko że się bardzo średnio z tym zgodzę :razz:
Przy takich założeniach ja bym kupił coś z tdi i mocno podłubał, bo pakować 20k zl w 1,4 8v to troche nieporozumienie...

arrax - Nie Maj 20, 2007 06:11

moim skromnym zdaniem za kasę którą wydasz na auto i przeróbki kupił byś R75...
a szybciej to cudo nie pojedzie niż 2.0V6 w 75

no ale ja się nie znam na tuningu :cry:

pawciu87 - Nie Maj 20, 2007 06:12

co do mechaniki koledzy wyzej juz sie wypowiedzieli... co do stylistyki, chromow bym nie usuwal... dla mnie idealem tuningu R200 jest to...



arrax - Nie Maj 20, 2007 07:24

tylne lampy (lexus) mi się nie podobają :razz:
Rozan99 - Nie Maj 20, 2007 13:13

Ja bym sprzedal rovera, dolozyl te 20 tys i kupil cos lepszego. Nie pakowałbym tyle pieniedzy w to autko. pozdr.
ceremony - Pon Maj 21, 2007 09:00

Racja, kup nowsze auto z silnikiem 1.8 vti, vvc albo vvt-i tak zeby to jezdzilo jakos juz w serii i przy normalnej jezdzie bedziesz mial odpowiednia ekonomie kolo 10l po miescie. A jak bedziesz chcial sobie posmigac to wystarczy poprostu na wyzsze obroty zredukowac ;)
i nie mow o lpg i o tuningu mechanicznym bo to sie mija z celem, albo ekonomia albo zabawa. Zdecyduj sie :roll: . Pozdrawiam

UncleAllEvil - Pon Maj 21, 2007 09:56

W sumier racja, mając tego R200 i 20k to sprzedałbym to autko i szukał MG ZS :)
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C2525791
lub
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C1749070
idealne auto, ekonomia, elegancja i agresywny sportowy styl :)

Moloch - Pon Maj 21, 2007 11:36

A ja powiem tak jeżeli chcesz się bawić w Tuning to się baw w Turbo (z 1.4 nie będzie dużych efektów lepiej zrobić SWAP na coś większego z turbiną, z małym przebiegiem, a potem się z nim bawić) jak wolisz mieć samochód który wyjechał z fabryki już dość czybki to sobie taki kup :mrgreen: :mrgreen: :razz:
Valander_wwa - Pon Maj 21, 2007 21:10

Arczi234 napisał/a:
Witam wszystkich Roverzystow:)
8. I tu was zaskocze. Z racji tego ze nawet 1.4 75Km Pali duzo mysle o
LPG sekwencja
9. Moze hamulce jeszcze
Ciekaw jestem ile KM moze dodac dobry program... Pozdrawiam


Również witam

To nie diesel, żeby progamy wsadzać od tak. To primo. Ultimo, iż w miesice przy korkach w lato 1.4 75km sprawny powinien palic do 8,2 l /100km/h.

Jeżeli to wartość duża, to zastanawiam się czy dobrze myslisz pchając się w coś mocniejszego, o większym spalaniu - przy pewniku podwyżki LPG więcej niż 50 gr do końca roku

Odnośnie chipowania, stożków podnoszenia mocy w tym silniku - pierw proponuje KOMPLEKSOWO sprawdzić silnik i skrzynie i wymienić to co nie halo, da Ci to o wiele więcej niż K&N i supersprint na początek:) Jeżeli jesteś pewien w 100% że wszystko działa ok, (porównywając spalanie ot pierwszy krok) można bawić się w dokładanie sportowych dodatków typu świece, przewody, stożki etc... Na ogół wychodzi na to (przy tym silniku) że dodatnie sportowych dodatków + szerokie kapcie = seria z przewagą + w najlepszym wypadku 1 sek.

Pozostaje zawsze swap + skrzynia. Dużo pali - LPG, ale wtedy trzeba być zdecydowanym. Z ekonomicznego punktu to coraz mniej opłacalne, a i jeździć troszkę należy aby się inwestycja zwróciła.

Odnośnie mocniejszych wersji roverów, trzeba mieć na względzie że wszystko co limitowane i mocniejsze jest droższe w utrzymaniu niz wersja bazowa. Nie sztuka w końcu wypatolic 20 tys, sztuka potem to utrzymać :) Do tego dochodzi jeszcze przywiązanie :cool:
To tyle tytułem wstępu.

:mrgreen:

koni - Pią Cze 29, 2007 11:05

witam,

Arczi234 napisał/a:
Mam rovera 200 z 98r. i mam 20tys. zl
Mysle cos nad nowym autem badz tuningiem tego


pierwsze moje pytanie brzmi: Co chcesz uzyskać przez ten "tuning" ponieważ zasadniczo "tuning" czemuś służy poprawieniu dynamiki, komfortu, własnego samopoczucia, funkcjonalności lub powiększeniem własnego ego.. :wink:

dlatego moje sugestie są uzależnione od tego co chcesz uzyskać.. jeżeli chcesz mieć nowsze bezawaryjne auto lub chcesz mieć większy komfort to wiadomo, że w takim wypadku zmiana auta byłaby najlepszym wyjściem :mrgreen:

natomiast jeżeli masz sentyment do R200 i po prostu ci się podoba, a chciałbyś poprawić dynamikę auta i trakcję.. to jest kilka wyjść nie koniecznie takich jak wymieniłeś w swojej liście...

także wszystko zależy, od tego co chciałbyś uzyskać..

pozdrawiam :cool: