Zobacz temat - [R820] Silnika nie mogę uruchomić
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Silnika nie mogę uruchomić

marcus - Sro Maj 23, 2007 21:58
Temat postu: [R820] Silnika nie mogę uruchomić
No więc jest problem :cry: , a juz myślałem że sie uda, ale nie, silnika nie mogę uruchomić!Najpierw nie paliły dwa cylindry, później nie można było wogóle uruchomić silnika. W efekcie głowica poszła do remontu, ale po zamontowaniu problem jest nadal taki sam. Wtryskując paliwo bezpośrednio do kolektora silnik pali, ale normalnie to nie. Już nie wiemy co robić :mad: . Może być coś nie tak z elktroniką tzn komp?. Czy może być problem z pamięcią błędów w kompie?. Paliwo dochodzi, iskra jest. Czy może mi ktoś cokolwiek doradzić, byłbym bardzo wdzięczny. :wink:

Ps. wiem że ten temat już był ale nie znalazłem nic dla R 800 wiec pytanie gdzie jest złącze diagnostyczne ?

piter34 - Czw Maj 24, 2007 10:08

Nie kumam.
Piszesz, że paliwo dochodzi (iskra jest), ale auto nie odpala, lecz jeśli podasz paliwo do kolektora to jest wszystko OK?
Moim zdaniem trzeba się przyjrzeć wtryskom.

Lokalizacji złącza diagnostycznego w załączniku (pozycja nr 4). Samodzielnie kodów nie odczytasz.

AndrewS - Czw Maj 24, 2007 14:27

a wyciagales listwe wtryskowa i kreciles silnikiem ??
wtedy ladnie widac czy wtryskiwacze faktycznie podaja paliwo
ja tak sprawdzalem w serii K

marcus - Czw Maj 24, 2007 15:34

Dzięki Panowie za pomoc :wink:

Sam tego nie naprawiam, tylko z mechanikiem.

AndrewS napisał/a:
a wyciagales listwe wtryskowa i kreciles silnikiem ??
wtedy ladnie widac czy wtryskiwacze faktycznie podaja paliwo

tak, została wyciągnięta, tu jest ok.

Może komputer przekłamuje i podaje mu złą dawkę paliwa?
piter34 napisał/a:
Nie kumam.

Ja też nie kumam, Roverek mi nie działa, przez co mam dola :P
ale wierzę, że wspólnymi siłami się w końcu uda, bo już drugi miesiąc się z tym męczymy...
a na zlot przyjechać chcemy koniecznie :P

piter34 - Czw Maj 24, 2007 15:43

Czy silnik pracuje, gdy opali na tym paliwie wlanym do kolektora?
AndrewS - Czw Maj 24, 2007 15:52

hmm paliwo jest iskra jest, to moze masz problem z alarmem, immo
chyba ze tego paliwa jest za malo pompa paliwa filtr ??
kurde nie mam pomyslu

marcus - Czw Maj 24, 2007 15:58

piter34 napisał/a:
Czy silnik pracuje, gdy opali na tym paliwie wlanym do kolektora?


Tak, nawet potrafił wejść na chwilę na większe obroty podczas dodania gazu (a potem oczywiście gasł z powodu wypalenia wtryśniętego paliwa).

Edit:
AndrewS napisał/a:
hmm paliwo jest iskra jest, to moze masz problem z alarmem, immo

Właśnie czekamy na dobrego elektronika.
Jest jakiś sposób na ominięcie immo, alarmu?

Poza tym może trzeba by zresetować komputer, bo np pamięta błędy?

AndrewS napisał/a:
chyba ze tego paliwa jest za malo pompa paliwa filtr ??

hm... mechanik uważa, że jest to problem raczej po stronie komputera, ale wszelkie sugestie, tak jak tą, sprawdzimy dokładnie.

ADAM1 - Czw Maj 24, 2007 21:52

Mi to troche wyglada na usterke czujnika polozenia walu
AndrewS - Pią Maj 25, 2007 01:43

ale to seriia T nie K, chyba ze czujnik PWK jest taki sam
skoro on zapala za kazdym razem po podaniu recznie paliwa, to raczej to jednak nie PWK

piter34 - Pią Maj 25, 2007 12:35

marcus napisał/a:
Poza tym może trzeba by zresetować komputer, bo np pamięta błędy?

Nie trzeba.

AndrewS napisał/a:
skoro on zapala za kazdym razem po podaniu recznie paliwa, to raczej to jednak nie PWK

Poza tym ponoć listwa podaje normalnie paliwo...
marcus napisał/a:
piter34 napisał/a:
Czy silnik pracuje, gdy opali na tym paliwie wlanym do kolektora?


Tak, nawet potrafił wejść na chwilę na większe obroty podczas dodania gazu (a potem oczywiście gasł z powodu wypalenia wtryśniętego paliwa).

A co jeśli wlejesz paliwo do kolektora, założysz listwę i odpalisz? Zgaśnie potem silnik?

marcus - Pią Maj 25, 2007 16:58

piter34 napisał/a:
Poza tym ponoć listwa podaje normalnie paliwo...

w tym właśnie sęk, podaje ale nie jesteśmy pewni, czy "normalnie. Z kluczyka, to tak jakby chciał zaskoczyc i to wszystko.

piter34 napisał/a:
A co jeśli wlejesz paliwo do kolektora, założysz listwę i odpalisz? Zgaśnie potem silnik?

Tego narazie nie wiem. W poniedziałek ma być ktoś kto zna sie na elektro. Wtedy sprawdzimy także i to.

zibi-gliwice - Pią Maj 25, 2007 16:59

sprawdzaliście ,czy pompa podaje Właściwą ilość paliwa?Może jest za niskie ciśnienie paliwa?Zapowietrzony układ paliwowy?Zobacz świece po nieudanej próbie odpalenia: suche czy mokre? Powodzenia ! Pozdrawiam!
majnus - Sob Maj 26, 2007 00:55

marcus napisał/a:
Z kluczyka, to tak jakby chciał zaskoczyc i to wszystko.


mialem tak w swojej 400-tce, krecilem kluczem, i chcial ale nie mogl odpalic

mechanik mi zmniejszyl odleglosci na swiecach (nie wiem czy dobrze napisalem :razz: ) i lapal pozniej odrazu.